Dla początkujących 5 430 wyświetleń

Manual Mitrila

Haldir · 9 lutego 2008
„Kto pyta nie błądzi” , „Kto szuka znajduję”. Te dwa powiedzenia mogą, pokrótce charakteryzować tematykę tego krótkiego wprowadzenia do strony. Jest to materiał stricte informacyjny, dlatego może się niektórym, obeznanym z działaniem strony osobom, wydać bezsensowny. Pamiętajcie jednak, że jest skierowany do tej części, która pojawia się na naszej stronie po raz pierwszy, lub w ogóle po raz pierwszy korzysta z forum. W związku z duża ilością, tzw. „Fajerwerków” na stronie oraz kilkoma pytaniami o jej funkcjonowanie prezentujemy poniższy przyspieszony kurs obsługi Mitrila. Mam nadzieję, że wyjaśni ciekawsze opcje i zachęci Was do jeszcze częstszego odwiedzania naszej strony i korzystania z jej zasobów.

Bez zbędnego rozwodzenia się przejdźmy, zatem do omawiania treści merytorycznej.

Top naszej strony, najciekawiej graficznie prezentująca się jej cześć. Lewy górny róg (1), wyświetla skrót informacji z forum, możemy też przejść stąd do edycji profilu. Środek to zakładki dające dostęp do różnych zasobów strony (2). 3- Miejsce, w którym wyświetlanych jest 6 ostatnich artykułów z krótkim opisem i tytułowym zdjęciem, możemy pomiędzy nimi przeskakiwać za pomocą przycisków (1-5). Pod 4 znajduję się moduł wyświetlający ostatnie aktywne tematy na forum, klikając nazwę tematu przeniesiemy się do pierwszego wpisu, natomiast kliknięcie w ikonę obok nick'a ostatniej osoby, która się wpisała, przeniesiemy się do wpisu ostatniego. Punkt 5 to chyba najpopularniejsza część strony. W samym rogu znajduje się wyszukiwarka pomagająca łatwo znaleźć na stronie żądaną treść, jak również 3 przyciski pozwalające przejść do strony głównej, skontaktować się z redakcją lub też wyświetlić mapę strony. Poniżej znjduje się grafika tzw. Kręgu Wyboru Armii, obraz pozwala nam personalizować stronę w zależności od preferencji armii. Grafiki możemy zamieniać za pomocą przycisków poniżej (6), strona automatycznie zapamięta nasz wybór.

Środkowa część naszej strony głównej to oczywiście miejsce wyświetlania artykułów (9) umieszczanych w poszczególnych kategoriach, które możemy przeglądać za pomocą przycisków w menu z lewej strony (7). Pod menu znajduje się sonda (8), do której wyników mamy dostęp także przez odpowiednią zakładkę w Top'ie strony. Prawa strona to dział poświęcony Lidze Ogólnopolskiej LotR (10), gdzie znajdują się wszystkie informacje potrzebne graczom. Znajduję się tu także ShoutBox (11), czyli namiastka mini-chatu, moduł na stronie głównej ma tylko charakter informacyjny, odpowiednie wpis można edytować w shoutbox'ie na dole forum. Pod 12 umieszczamy „butony" zaprzyjaźnionych stron.

Forum to druga część składowa naszego portalu. Przyciski w nagłówku (16) służą do obsługi forum (jak np. Profil, Wiadomości), Rejestracji, Wyszukiwania odpowiednich tematów, czy pomocy (FAQ). Linki w prawym górnym rogu (17) dadzą łatwy dostęp do wszystkich postów od naszej ostatniej wizyty. Samo forum ułatwia nam poruszanie się za pomocą odpowiednich ikon sygnalizujących nowe posty (19-legenda ikon w dole forum) oraz informacji na temat ostatniego aktywnego tematu (18), klikając na jego nazwę przeniesiemy się bezpośrednio do ostatniego wpisu w tym temacie.

Na naszym forum istnieją kategorie złożone z grup subfor (jak np.: Zasady, czy działy Regionalne). Klikając przycisk rozwiń uzyskujemy do nich dostęp. Subfora oznaczone na zielono zawierają nowe tematy/posty, natomiast kolor pomarańczowy sygnalizuje brak nowych wpisów. Klikając w ikonkę w pkt. 14 możemy zwinąć wszystkie pozostałe kategorie forum pozostawiając jedynie wybraną przez nas w pełni rozwiniętą.

Najbardziej rozrywkowa część forum to jego dół. Znajduję się tutaj ShoutBox, za którego pomocą możemy w szybki sposób komunikować się z pozostałymi użytkownikami strony. Wystarczy w pole „Wpisz wiadomość" wpisać (oczywiście po uprzednim zalogowaniu się na forum) to, co chcemy przekazać innym i kliknąć "wyślij". Przycisk „Odśwież" jak sama nazwa wskazuję odświeża sam moduł ShoutBox'a i pozwala sprawdzić czy nie ma w nim nowych wpisów.

Do opisania pozostaje jeszcze rozwiązanie kwestii wpisów na forum.

Przyciski oznaczone 22 i 23 służą odpowiednio do cytowania. 22 Jest to cytowanie selektywne, zaznaczamy wybrany tekst, klikamy na przycisk i odpowiedni cytat pojawia się gotowy w okienku szybkiej odpowiedzi na dole strony. 23 Natomiast służy do cytowania całego postu. Przy własnych postach, możemy skorzystać z opcji edytuj (24) pozwoli nam to zmienić treść naszego wpisu. Jeżeli nasz post jest ostatnim w temacie możemy go usuwać za pomocą „x" (25). Jest on jednak aktywny dopóki po naszym wpisie nie ma żadnego innego. Przycisk oznaczony nr 26 służy do zgłaszania postu moderatorom, np. jeśli jego treści są nieodpowiednie. Przyciski oznaczone zbiorowo jako 27 służą odpowiednio do: przeglądania profilu, wysyłania Prywatnej Wiadomości, e-maila, przejścia do strony WWW użytkownika, dodatkowo może zostać tam umieszczony nr GG oraz Tlen. Ścieżka tematu (28) pozwala nam zorientować się, w którym dziale jest dany temat oraz przenieść się do odpowiedniego działu, lub na stronę główną forum.

I to chyba wszystko, co wymaga szerszego wyjaśnienia. Jeśli macie jakieś pytania odnośnie działania strony i nie znaleźliście ich w FAQ forum, nie wahajcie zadać swojego pytania w odpowiednim dziale na forum technicznym. Dzięki temu, będziemy mogli stopniowo ulepszać ten przewodnik.

Wiktor "Haldir" Kowalczuk

Dołącz do dyskusji

  1. krulis · 8 sierpnia 2010 o 15:15

    co trzeba zrobić żeby napisać artykuł (na przykład w sekcji Armie) ?

  2. mam13 · 19 lutego 2008 o 20:41

    Na forum nie bardzo umiem znaleźć odpowiedni temat; o co chodzi z rangami, do czego służą i jak się je podwyższa?

  3. Viruk · 11 lutego 2008 o 00:45

    Dobrze, że powstał taki tekst. Dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z Mitrilem to idealne wprowadzenie

  4. khamul · 9 lutego 2008 o 17:51

    Pozostaje dodać tego arta jako FAQ

Może Ci się spodobać

Z życia portalu

Wesołych Świąt!

Redakcja · 20 kwietnia 2019