Nowy w przedszkolu

Jak przekonać rodziców i jaką armią rozpocząć grę w LotRa?

Moderatorzy: Darlark, Konradussss, Thein, Koshara, TonyStark, Kevin, Mnil

Awatar użytkownika
Hesit
Gobliński jeździec
Posty: 52
Rejestracja: 04 wrz 2018, 12:18
Skąd: Wrocław i okolice

Re: Nowy w przedszkolu

Post autor: Hesit » 14 lis 2018, 22:56

Gwardzista
Obecnie nie można wspierać tak, że w drugim szeregu jest włócznia a w trzecim pika. Brane są statystyki Walki i Siły.

Gwardzista
Treser wargów
Posty: 35
Rejestracja: 24 wrz 2018, 20:01
Skąd: Warszawa

Re: Nowy w przedszkolu

Post autor: Gwardzista » 14 lis 2018, 23:04

369 nie pytał o obecne zasady. Prawda mój błąd.

Awatar użytkownika
Hesit
Gobliński jeździec
Posty: 52
Rejestracja: 04 wrz 2018, 12:18
Skąd: Wrocław i okolice

Re: Nowy w przedszkolu

Post autor: Hesit » 14 lis 2018, 23:08

W sumie ja też się pomyliłem dawniej też można było wspierać dwoma pikami.

Awatar użytkownika
369
Gobliński jeździec
Posty: 89
Rejestracja: 14 lis 2018, 18:53

Re: Nowy w przedszkolu

Post autor: 369 » 14 lis 2018, 23:38

Dziękuje wszystkim za odpowiedzi, rozumiem, że to jedyne funkcje włóczni oraz pik? Innych korzyści z użytkowania, posiadania ich, ich ingerencji (w statystyki, umiejętności, bonusy, zasady itp) itd nie ma? (oczywiście bazując na starych zasadach). I co do dodatkowej kości za każdego wspierającego - dodatkowy rzut kością za każdego wspierającego przysługuje przy wyrzucaniu kości na zranienie czy przy sprawdzaniu kto wygrał walkę, czy może przy sprawdzeniu czy wygrał walkę i następnie przy rzucie kości na zranienie także?
Dla przykładu:
Wojownik z A=1, jest wspierany przez Pikiniera z A=1 (pikinier jest swą podstawką w kontakcie z podstawką wojownika)
Wojownik zostaje zaatakowany przez Barbarzyńce z A=1
Dodatkowy rzut kości wynikający z wspierania Wojownika przez Pikiniera w walce z Barbarzyńcą przysługuje przy:
a) sprawdzeniu kto wygrał walkę (i będzie następnie rzucał kości na zadanie obrażeń bez bonusu dodatkowej kości za pikiniera, jeżeli wygra walkę Wojownik z Pikinierem)
b) przy rzucaniu kości na zadanie obrażeń (po wygranej walce bez dodatkowego rzutu kością)
c) przy sprawdzeniu kto wygrał walkę jak i przy rzucie na zadanie obrażeń będzie dodatkowa kość w przypadku wygrania walki przez Wojownika z Pikinierem

Dodatkowe 2 pytania:
1) Czy wsparcie wynikające ze strony pikiniera przysługuje tylko w przypadku gdy osoba wspierana przez pikiniera jest zaatakowana, czy gdy sam wspierany wojownik przykładowo szarżuje, a pikinier podąża za nim by być stale w kontakcie z podstawką - jest w ogóle taka możliwość by wojownik mógł zaszarżować (co rozumiem jako podbiegnięcie do wrogiego przeciwnika i rozpoczęcie walki wręcz) i by za nim podążył pikinier lub włócznik tworząc kontakt z podstawką i wspierając go - uzyskując w ten sposób dodatkową kość?
2) Czy pikinier lub włócznik ma ograniczenie do wspierania jednostki? Jej rozmiarów, typu? Ma stanowczo wyznaczone, że może wspierać inne jednostki piesze, czy może jednakże kawalerie, albo przykładowo trolla lub inne monstrum? Prawie z całkowitą pewnością stwierdziłbym, że dla przykładu Orła nie może wspierać lub Barloga (orzeł jednostka latająca, Balrog za duży, aczkolwiek orzeł czytając gdzieś jak i każda inna latająca jednostka spoczywa na ziemi gdy się nie porusza - mniejsza). Może jednak mogą być wspierane? - jakie są wytyczne zatem?

Gwardzista
Treser wargów
Posty: 35
Rejestracja: 24 wrz 2018, 20:01
Skąd: Warszawa

Re: Nowy w przedszkolu

Post autor: Gwardzista » 15 lis 2018, 5:32

Model z piką nie może mieć tarczy chyba że armybook mówi inaczej.
Wersja c.
1 Jak szarżujesz i postawisz pike/włócznię to też dostajesz bonus za wsparcie.
2 Możesz wspierać inne modele na takiej samej podstawce, czyli tylko piechotę.

Awatar użytkownika
369
Gobliński jeździec
Posty: 89
Rejestracja: 14 lis 2018, 18:53

Re: Nowy w przedszkolu

Post autor: 369 » 15 lis 2018, 11:22

Gwardzista pisze:
15 lis 2018, 5:32
Model z piką nie może mieć tarczy chyba że armybook mówi inaczej.
Wersja c.
1 Jak szarżujesz i postawisz pike/włócznię to też dostajesz bonus za wsparcie.
2 Możesz wspierać inne modele na takiej samej podstawce, czyli tylko piechotę.
Czyli ogólnie w fazach gry jak się deklaruje szarżę, można następnie innymi jednostkami wykonać zwykły ruch by pokonać dystans? To by tłumaczyło, że można przysunąć pikiniera lub włócznika do innej jednostki która zaszarżowała.

Gwardzista
Treser wargów
Posty: 35
Rejestracja: 24 wrz 2018, 20:01
Skąd: Warszawa

Re: Nowy w przedszkolu

Post autor: Gwardzista » 15 lis 2018, 11:42

Szarżę deklarujesz w momencie wykonywania ruchu modelem którym chcesz szarżować. Nie musi to być po ruchu reszty modeli.

Awatar użytkownika
369
Gobliński jeździec
Posty: 89
Rejestracja: 14 lis 2018, 18:53

Re: Nowy w przedszkolu

Post autor: 369 » 15 lis 2018, 12:03

Gwardzista pisze:
15 lis 2018, 11:42
Szarżę deklarujesz w momencie wykonywania ruchu modelem którym chcesz szarżować. Nie musi to być po ruchu reszty modeli.
Czyli sprawa pikinierów, włóczników itp można uznać za zamkniętą - mogą nawet wspierać szarżujące jednostki po prostu podążając za nimi utrzymując w ten sposób kontakt z podstawką.
Może ktoś odniesie się co do skali figurek bądź do tego tematu, który zacząłem czytać ogolne-pytania-dotycz-ce-szar-owania-t3 ... 016998ced7, a mianowicie pierwszych postów, z których jak rozumiem, błędnie lub poprawnie - szarżowanie na jednostki jest zależne od ich pozycji (kierunku w którym są zwrócone), dużo właśnie postów jest odnośnie pik, a mianowicie szarżowaniu od boku itp, zatem jednak coś te piki dają przeciw szarżowaniu frontalnie czy może samo szarżowanie frontalne bądź boczne itp dodaje lub odbiera jakieś statystyki, bonusy? W ogóle jaki jest sens szarżowania jeśli chodzi o kierunek natarcia na figurkę, bo śmiem rozumieć, że został mi przedstawiony kolejny znaczący czynnik w rozgrywce, jakim jest zwrot, ustawienie figurek (przód, tył, bok względem jakiegoś punktu), co jest mechanicznie jeśli chodzi o rzeczywiste realia bitewne zrozumiałe, ale jak to się ma zatem w LOTR SBG? Szczególnie ciekawy jest fakt, że podczas deklaracji oddania strzału na wybrany cel, zalecane jest zwrócenie figurki frontalnie w kierunku celu który jest poddany ostrzałowi, ale nie jest to konieczne, zatem, jeśli nie jest konieczny zwrot figurki w takiej sytuacji, to jak wywnioskować zwrot figurki w sytuacji jak szarżowanie, jeśli to jest kluczowe dla tego typu akcji - z logicznego punktu widzenia obrót wokół własnej osi nie wymaga za bardzo jakiegoś wielkiego wyczynu, i można wręcz rzec, że jest ustalany na bieżąco, w czasie rzeczywistym - mowa o rzeczywistych realiach, które powinny się przełożyć na LOTR SBG, szczególnie patrząc na przykład strzelania, ale jak to jest ostatecznie, to już może ktoś się wypowie, patrząc na realia LOTR SBG?

Gwardzista
Treser wargów
Posty: 35
Rejestracja: 24 wrz 2018, 20:01
Skąd: Warszawa

Re: Nowy w przedszkolu

Post autor: Gwardzista » 15 lis 2018, 14:53

Temat który wskazałeś dotyczy war of the ring a z tego co mi wiadomo to kompletnie inna gra.

Awatar użytkownika
369
Gobliński jeździec
Posty: 89
Rejestracja: 14 lis 2018, 18:53

Re: Nowy w przedszkolu

Post autor: 369 » 15 lis 2018, 22:09

Gwardzista pisze:
15 lis 2018, 14:53
Temat który wskazałeś dotyczy war of the ring a z tego co mi wiadomo to kompletnie inna gra.
Moje niedopatrzenie zatem jeśli to WOTG. Zatem w LOTR SBG, nie ma żadnych wytycznych co do orientacji figurki w terenie - jej zwrotowi, a tym bardziej wpływu, ingerencji w/na szarżowanie?

Awatar użytkownika
Hesit
Gobliński jeździec
Posty: 52
Rejestracja: 04 wrz 2018, 12:18
Skąd: Wrocław i okolice

Re: Nowy w przedszkolu

Post autor: Hesit » 15 lis 2018, 22:29

W większości przypadków nie ma znaczenia. Możesz zaszarżować bokiem, tyłem, jak chcesz. Co więcej, w czasie gry można dowolnie obracać swoje figurki w każdym momencie. Istnieją jednak wyjątki jak np. Mumak, który ma eliptyczną podstawkę, ale to jak się nim wykonuje ruch jest opisane w jego profilu.

Awatar użytkownika
369
Gobliński jeździec
Posty: 89
Rejestracja: 14 lis 2018, 18:53

Re: Nowy w przedszkolu

Post autor: 369 » 15 lis 2018, 23:20

Hesit pisze:
15 lis 2018, 22:29
W większości przypadków nie ma znaczenia. Możesz zaszarżować bokiem, tyłem, jak chcesz. Co więcej, w czasie gry można dowolnie obracać swoje figurki w każdym momencie. Istnieją jednak wyjątki jak np. Mumak, który ma eliptyczną podstawkę, ale to jak się nim wykonuje ruch jest opisane w jego profilu.
Rozumiem.
Jest ktoś w stanie wypowiedzieć się odnośnie skali figurek? Oraz czy leader, kapitan itp prowadzący 12 jednostek musi stać na przeciw ich, czy jego ustawienie jest obojętne? Jak mają być ustawione figurki na stole z tego samego warband'u?

KMG
Treser wargów
Posty: 27
Rejestracja: 27 cze 2017, 9:25
Skąd: Łódź

Re: Nowy w przedszkolu

Post autor: KMG » 16 lis 2018, 6:53

Skala jest taka jak rzeźbiarzowi wyszło: p są delikatne różnice w rozmiarach między figurkami niektórych typów ale nie mają znaczenia. Ustawienie dowódcy jest uzależnione od fazy gry, ale raczej stoi z tyłu w taki sposób żeby szybko wyjść do przodu w wypadku jakiś heroicznych akcji. Zazwyczaj masz obowiązek wystawienia oddziału w 6 calach id dowódcy. W starym podręczniku było to bodaj 14 cm.
Zwrócę twoją uwagę na fakt, że dowódca nie musi prowadzić koniecznie 12 żołnierzy tylko od 0 do 12. Wszystko zależy od punktów i tego co weźmiesz do armii. Na starych zasadach dowódcy nie mogą mieć w swoich oddziałach innych bohaterów chyba że ich profile mówią inaczej, np. Sharkey i Worm albo Elladan i Elrohir.

Awatar użytkownika
369
Gobliński jeździec
Posty: 89
Rejestracja: 14 lis 2018, 18:53

Re: Nowy w przedszkolu

Post autor: 369 » 16 lis 2018, 7:33

KMG pisze:
16 lis 2018, 6:53
Skala jest taka jak rzeźbiarzowi wyszło: p są delikatne różnice w rozmiarach między figurkami niektórych typów ale nie mają znaczenia.
skalafigurek.JPG
"delikatne różnice"
skalafigurek.JPG (33.52 KiB) Przejrzano 619 razy
I teraz pytanie, czy tak jest z każdymi figurkami nowymi? Nowe figurki posiadają nową skale?

KMG
Treser wargów
Posty: 27
Rejestracja: 27 cze 2017, 9:25
Skąd: Łódź

Re: Nowy w przedszkolu

Post autor: KMG » 16 lis 2018, 7:38

Wydaje mi się że być może to kwestia technologiczna, jest prawdopodobieństwo że tak jest ze wszystkimi modelami z żywicy. Dla gry nie ma to znaczenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Bitewne przedszkole, czyli co wybrać... ”