Szczecińska kontrabanda! 0303

Moderatorzy: Konradussss, Koshara, TonyStark, Mnil, Miltenek

Awatar użytkownika
Ukasz
Gobliński jeździec
Posty: 89
Rejestracja: 07 wrz 2011, 18:30
Skąd: Szczecin

Szczecińska kontrabanda! 0303

Post autor: Ukasz » 22 lut 2019, 20:42

Chcemy zaprosić Was na pierwszą edycję najmłodszego polskiego turnieju singlowego – Szczecińska Kontrabanda 2019. W tym roku gramy w Fenixie przy kaskadzie, aby w miarę możliwości móc wszystkich pomieścić.

W skrócie:
Termin: 3 marca 2019
Miejsce: Kaszubska 3/U7, Domofon nr 25, 70-403 Szczecin
Limit miejsc: 8
Wpisowe: ustalimy na miejscu
Sędzia główny: Łukasz Ukasz Januszewski *zmieniam nick
Sędziowie liniowi: Daniel Wieśniak Kondracki
Format: 601 punktów bez cięć
Brak zmiany w scenariuszach oraz brak dodatkowych, wybieraLnych misji – NALEŻY BEZWZGLĘDNIE PRZECZYTAĆ!!!111!


1.Informacje ogólne:
a) Turniej jest turniejem singlowym klasy lokal, zaliczanym do Ligi Ogólnopolskiej i PLGW!
b) Pary pierwszej rundy zostaną wylosowane na początku turnieju. Kolejne bitwy grane będą systemem szwajcarskim, tzn. pierwszy gracz gra z drugim, trzeci z czwartym itd.
c) Każdy gracz zobowiązany jest do zgłoszenia się, wpłaty wpisowego oraz wysłania rozpisek zgodnie z poniższym harmonogramem:
- Zgłosić się na turniej: w tym temacie na Mitrilu.



2.Kompozycja armii
a) Gracz wystawia jedną lub dwie (jedną dobra, drugą zła) armie, zgodnie z podręcznikami Armies of Lord of the Rings, Armies of The Hobbit, Gondor at War oraz innymi oficjalnymi profilami wydanymi do dnia 02.02.2019. Legendary Legions z podręcznika Gondor at War są dozwolone, jednak wystawiając je należy dokładnie przeczytać opis ich wystawienia i dostępne modelom opcje wyposażenia w celu uniknięcia błędów.
b) Format punktowy to 600 punktów
c) Wszystkie modele muszą być pomalowane oraz mieć zrobione podstawki. Sędziowie zastrzegają sobie prawo do zdjęcia ze stołu modeli niespełniających tych wymagań.
d) Dopuszczalne jest wystawienie proxów. Możliwe jest też wystawienie konwersji. Sędziowie zastrzegają sobie prawo do zdjęcia ze stołu proxów oraz konwersji niespełniających norm przyzwoitości! Normy przyzwoitości są zależne od aktualnej dostępności modelu.
e) W przypadku wątpliwości co do dopuszczalności konwersji lub malowania, gracz powinien skontaktować się mailowo ([email protected]) pokazując zdjęcia modeli. W przypadku pozytywnej weryfikacji konwersji/malowania w ten sposób, sędziowie tracą prawo zdjęcia takich modeli ze stołu. W tytule proszę napisać: "Krakowiaczek jeden miał koników siedem!"
f) Cięcia: brak

3.Rozgrywka
a) Podczas turnieju gracze rozgrywają 6 bitew. Czas na każdą bitwę to 105 minut. Przez 10
minut przed zakończeniem czasu gracze nie rozpoczynają już kolejnej tury (1:35 normalnej gry + 10 minut na dokończenie całej tury).
b) Każdy z uczestników ma obowiązek zapoznania się z oficjalnymi FAQ GW oraz Uściśleniami Sędziowskimi Ligi Ogólnopolskiej – są one wiążącą interpretacją zasad.
c) Odległości mierzymy w calach.
d) Po zakończeniu każdej bitwy gracze zgłaszają wynik sędziemu
e) Wymiary stołów to 48x48 cali. W przypadku niewielkich różnic w faktycznym wymiarze stołu/maty gracze powinni zmodyfikować strefy wystawienia tak, aby odległość między strefami wystawienia obu graczy była taka jak w scenariuszu.
f) Finalny ranking podany będzie na podstawie następujących kryteriów w podanej kolejności: zdobyte DP, zdobyte VP, różnica VP, wynik bezpośredniego starcia. W przypadku dalszego remisu między graczami decydować będzie losowanie (miejsca 1-10) lub gracze zajmą miejsce ex aequo (dalsze miejsca).

4.Scenariusze
Gramy 6 scenariuszy zgodnie z podaną kolejnością:
1) Hold Ground (*)
2) Reconnoitre
3) Fog of War
4) Lords of Battle
5) Seize Prizes (*)
6) Dominacja

Jeśli nie ma tu podanych zmian w zasadach scenariusza/punktacji, scenariusz rozgrywany jest zgodnie z podręcznikiem.
1) Hold Ground
Zmiana w scenariuszu:
Kto pierwszy ten lepszy – gracz, który wygrał pierwszeństwo w pierwszej turze gry (czyli pierwszy „wystawia” armię) otrzymuje możliwość przerzutu jednej kości na Maelstrom of Battle za rozpoczęte 3 warbandy w armii (czyli jeden przerzut przy 1-3 warbandach, 2 przerzuty przy 4-6 warbandach itp.). Jedną kość można przerzucić tylko raz i drugi wynik obowiązuje.

2) Reconnoitre - bez zmian
3) Fog of War - bez zmian
4) Lords of Battle - bez zmian

5) Seize Prizes:

Jest to zmodyfikowana wersja scenariusza Seize The Prize z podręcznika. Wprowadzone są następujące zmiany:
a) Zamiast jednego skarbu wystawiane są 3 na linii środka stołu, jeden na środku a 2 pozostałe po 12 cali od niego. Zasady dotyczące odkopywania skarbu i jego przenoszenia nie zmieniają
się. Jeden model może nieść wyłącznie jeden skarb.
b) Scenariusz kończy się w momencie gdy OBYDWIE armie zostają zredukowane do 25% lub jeden gracz przeniesie za krawędź przeciwnika 2 skarby.
c) Punktacja w scenariuszu:
- Za skarb w posiadaniu modelu gracza na jego połowie: 1VP
- Za skarb w posiadaniu modelu gracza na połowie przeciwnika: 2VP
- Za skarb przeniesiony przez krawędź przeciwnika: 3VP
- Za złamanie armii przeciwnika: 1VP/2VP jeśli samemu nie ma się breaka
- Za zranienie/zabicie lidera przeciwnika: 1VP/2VP
Maksymalnie można zdobyć 12VP (scenariusz kończy się w momencie wyniesienia drugiego skarbu za krawędź przeciwnika).

6) Dominacja - bez zmian

5.Dodatkowe misje
Każdy gracz będzie miał na karcie wyników listę dostępnych do zrobienia dodatkowych misji. Na początku gry, gracz wybiera jedną z nich, którą będzie próbował realizować w danej grze. Gracze zapisują wybraną misję, a następnie jednocześnie ją sobie nawzajem ujawniają. Każda misja może być wybrane tylko raz daną armią (a więc gracz z dwoma armiami może realizować to samo w jednej grze dobrem oraz w jednej grze złem). Gracz z jedną armią musi podjąć się zatem realizacji każdej z wymienionych misji. Każda misja ma dwie wersje: podstawową i ulepszoną. Gracz dostaje punkty zgodnie z tym, którą
wersję wykonał.

Lista dostępnych misji:

1)Uważni dowódcy
- Podstawowa: wszyscy bohaterowie w armii muszą przeżyć bitwę
- Ulepszona: wszyscy bohaterowie w armii muszą przeżyć bitwę, dostając łącznie na nich maksymalnie 2 rany (punkty Fate mogą normalnie być używane).

2) Oszczędność krwi
- Podstawowa: na koniec bitwy mieć co najmniej 50% początkowej liczby modeli
- Ulepszona: na koniec bitwy mieć co najmniej 75% początkowej liczby modeli

3) Zabić dowódców
- Podstawowa: zabić co najmniej 50% bohaterów przeciwnika
- Ulepszona: zabić co najmniej 50% bohaterów przeciwnika, w tym lidera

4) Wyciąć w pień
- Podstawowa: zabić co najmniej 50% początkowej liczby modeli przeciwnika
- Ulepszona: zabić co najmniej 75% początkowej liczby modeli przeciwnika

5) Kocioł krakowski
- Podstawowa: na koniec bitwy mieć co najmniej 3 modele w 12 calach od krawędzi przeciwnika
- Ulepszona: na koniec bitwy mieć co najmniej 3 modele w 6 calach od krawędzi przeciwnika
UWAGI: Ta misja nie może być wybrana w scenariuszu Hold Ground. Modele, które przeszły za stół w scenariuszu Reconnoitre nie liczą się jako będące w 6/12 calach od krawędzi przeciwnika.

6) Kontrola stołu
Gdy gracz wybiera tą misję, jego przeciwnik po rzucie na wybór strony wybiera 3 dowolne tereny na stole.
- Podstawowa: na koniec bitwy gracz ma na jednym z wybranych terenów więcej modeli niż przeciwnik
- Ulepszona: na koniec bitwy gracz ma na co najmniej dwóch z wybranych terenów więcej modeli niż przeciwnik
UWAGA: Liczą się również modele stykające się z terenem.

6.Punktacja
BITWY
Duże zwycięstwo: 22:2 DP
Małe zwycięstwo: 16:5 DP
Remis: 10:10 DP
Do wyniku z bitwy (w DP) dodajemy różnicę punktów za dodatkowe misje, zdobytych przez siebie i przeciwnika. Za misje zrobione w wersji standardowej zdobywa się 1DP a w wersji ulepszonej – 2 DP.
Przykład: Stefan i Marian grają ze sobą. Stefan wygrywa bitwę małym zwycięstwem i robi swoją misję w wersji standardowej. Marian robi swoją w wersji ulepszonej. DP z bitwy wyglądają tak:
Stefan: 16 DP (za bitwę) – 1 DP (różnica między punktami za dodatkowe misje) = 15 DP
Marian: 5 DP (za bitwę) + 1 DP (różnica między punktami za dodatkowe misje) = 6 DP
Czyli łączny wynik to 15:6.

DODATKOWA PUNKTACJA ORAZ KARY PORZĄDKOWE:
-Przelew wysłany po terminie: -5DP
-Rozpiska wysłana z opóźnieniem: -10DP
-Nieprzygotowanie do gry (brak miarki/kości/rozpiski/zasad swoich modeli): -5DP
-Drugie ostrzeżenie sędziego: -5DP
-Trzecie ostrzeżenie sędziego: -10DP
- Wystawienie 2 armii: +0DP – bonusem jest większy wybór przy dodatkowych misjach



8.Przepisy porządkowe:
a) Na terenie szkoły mile widziane jest spożywanie alkoholu oraz palenie tytoniu (jest to wymaganie wynikające z umowy na wynajem sali).
b) Sztuczne przedłużanie gry (tzw. granie na czas) karane będzie ostrzeżeniami a w przypadku braku reakcji weryfikacją wyniku bitwy na 0:24 DP.
c) W przypadku sporu między graczami należy najpierw spróbować znaleźć odpowiedź w podręczniku. Kolejnym krokiem jest zadanie pytania najbliższemu sędziemu liniowemu. Uporczywe zadawanie sędziemu głównemu prostych pytań o zasady może być karane
pozwami sądowymi.
d) W skrajnych przypadkach (oszustwo, nagminne utrudnianie gry przeciwnikom, agresja słowna lub fizyczna) gracz może być zdyskwalifikowany i usunięty z turnieju. Dyskwalifikacja gracza jest równoznaczna z weryfikacją wyniku jego bieżącej bitwy na
0:24, a także z automatycznym przeniesieniem go na ostatnie miejsce w rankingu i odebraniem prawa do jakichkolwiek nagród. W uzasadnionych przypadkach (np. niewykryte oszustwo) weryfikowane mogą być wyniki poprzednich bitew takiego gracza.
e) Decyzje sędziego głównego są nieodwołalne w momencie, kiedy stwierdzi, że podejmuje ostateczne rozstrzygnięcie. Dalsze kontynuowanie sporu będzie karane wyżej wymienionymi pozwami.

Żeby nie kończyć na groźbach, dodamy na koniec, że liczymy, iż nie zjawicie się zbyt licznie (mamy tylko cztery blaty). Serdecznie zapraszamy!
Pozdrawiam Łukasz :)

Awatar użytkownika
Wiesniak
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 325
Rejestracja: 15 lis 2010, 13:55
Skąd: PLGW

Re: Szczecińska kontrabanda! 0303

Post autor: Wiesniak » 25 lut 2019, 12:50

Będę!
Jeśli komuś się to nie podoba - zwracam wpisowe. Dziękuję bardzo za uwagę, do widzenia.

Awatar użytkownika
blaszko333
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 486
Rejestracja: 18 sty 2010, 15:58
Skąd: PLGW

Re: Szczecińska kontrabanda! 0303

Post autor: blaszko333 » 25 lut 2019, 21:00

Stawiam połamanego numenerońca na Daniela.
Jak taki z niego król, to gdzie ma koronę? Ja jestem królem, to mam. Jakbym nie miał, to bym nie był, ale jestem, ponieważ ją mam. Na głowie ją mam. Mam ją, prawda?

Awatar użytkownika
Wiesniak
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 325
Rejestracja: 15 lis 2010, 13:55
Skąd: PLGW

Re: Szczecińska kontrabanda! 0303

Post autor: Wiesniak » 28 lut 2019, 9:38

Dzieki blaszko <3
Jeśli komuś się to nie podoba - zwracam wpisowe. Dziękuję bardzo za uwagę, do widzenia.

Awatar użytkownika
Ukasz
Gobliński jeździec
Posty: 89
Rejestracja: 07 wrz 2011, 18:30
Skąd: Szczecin

Re: Szczecińska kontrabanda! 0303

Post autor: Ukasz » 01 mar 2019, 11:32

Temat do usunięcia Feniks nas wystawił.
Pozdrawiam Łukasz :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „zachodniopomorskie”