Turniej Szybki Hobbit Vol. 26 "Back to the oldies"

Moderatorzy: Konradussss, Koshara, TonyStark, Mnil, Matias

Awatar użytkownika
lord_mike
Sztygar regionalny
Posty: 112
Rejestracja: 19 paź 2008, 20:09
Skąd: Ostrowiec Św.

Turniej Szybki Hobbit Vol. 26 "Back to the oldies"

Post autor: lord_mike » 19 gru 2017, 13:04

. Regulamin turnieju Szybki Hobbit Vol. 26 Back to the oldies! 6.01.2018r.

I. Najważniejsze informacje: 
- Turniej odbędzie się 6 stycznia 2018r
- rozpoczynamy o 9.00 na śpiochów i innych Adasiów czekamy do 9.20
- czas na rozegranie bitwy – 70 min. +5min na dogranie fazy
- Wpisowe: 15zł - dla członków SS solo dolary do wydania 
- Stoły: 48"x48" 
- Singiel 
- Format Punktowy: 550
- miejsce turnieju: Inny Wymiar - Katowice ul. Dębowa 49 obok sklepu ALDI 
- sędzia główny turnieju: Maciej "Mike" Rutkowski

Szczegóły: 

II. Kompozycja armii: 
1. Każdy gracz wystawia armię na 550 punktów (można wystawić dwie armie, tj. dobra i zła). 
2. Brak wymogu pomalowanej armii. 
3. Dopuszczalne małe ilości proxów. 
4. Cięcia: 
-Max jeden bohater imienny powyżej 80p.
-Max jedna jednostka z zasadą „monster”
-Max koszt jednostki to 200p.
-Max jeden czarodziej z wolą powyżej 3.
-Max jeden stormcaller
-Limit modeli 10-70
-Tom Bombadil i Jagoda są zbanowani
5. Termin nadsyłania rozpisek to: 3.01.2018r

III. Rozgrywka: 
1. Machiny oblężnicze wystawiane są na takich samych zasadach jak każdy inny warband (wyjątkiem stanowią scenariusze w których jednostki wychodzą z krawędzi, w tych scenariuszach wystawiamy je przy krawędzi)
2. Rozegranych zostanie 5 bitew, każda po 70 minut + 5 min na dokończenie fazy, uzupełnienie kart itp. 
3. Obowiązują uściślenia oraz podręczniki sędziowskie. Decyzje sędziów są nieodwołalne. 

IV. Punktacja
Uwaga! Podczas turnieju liczymy punkty za zabite modele przeciwnika oraz punty za wykonanie scenariuszy, w sumie można uzyskać 1100mp

Różnica:
0-99mp: 10-10dp.
100-199mp: 11-9dp.
200-299mp: 12-8dp.
300-399mp: 13-7dp.
400-499mp: 14-6dp.
500-599mp: 15-5dp.
600-699mp: 16-4dp.
700-799mp: 17-3dp.
800-899mp: 18-2dp.
900-999mp: 19-1dp.
1000-1100mp: 20-0dp.

O kolejności w klasyfikacji decyduje suma zdobytych dużych DP, następnie wynik starcia bezpośredniego, na końcu różnica w MP.

Dodatkowe punkty:
0-3dp.- malowanie
0-2dp.- konwersje
0-2dp.- podstawki
1dp.- brak proxów
7dp.- posiadanie dwóch armii
5dp.- wysłanie rozpiski w terminie

V. Scenariusze: 
Rozegranych na turnieju zostanie 5 scenariuszy rozlosowanych z następujących 6. Losowanie scenariusza odbędzie się przed każdą bitwą.

Uwaga! Gra kończy się w momencie w którym na stole pozostają modele tylko jednego gracza lub po upływie czasu.

1. To the Death 
Rozstawienie 
Obaj gracze rzucają K6. Gracz z wyższym wynikiem wybiera krawędź stołu z której rozpocznie 
rozstawienie i wystawia jeden swój warband na obszarze nie przekraczającym 12” od jego krawędzi. 
Następnie gracz przeciwny wybiera jeden swój warband i wystawia go w pasie nie dalej niż 12” od 
swojej krawędzi. Gracze wystawiają warbandy na przemian , aż do wyczerpania się wolnych warband. 

Pierwszeństwo 
Obaj gracze rzucają K6. Gracz z wyższym wynikiem posiada pierwszeństwo w pierwszej turze. 
Cele scenariusza: 
Punkty Zwycięstwa (mp): 
· Zyskujesz 50 Małych Punktów za spowodowanie jednej lub więcej ran wrogiemu liderowi(rany odratowane przy pomocy Fate lub zdolności działających podobnie jak Fate nie liczą się). Otrzymujesz 100 mp jeżeli wrogi Lider zginie. 
· Zyskujesz 150mp jeżeli armia wroga jest rozbita. Jeżeli Twoja armia jest nierozbita  otrzymujesz 250mp. 
· Zyskujesz 50 Małych Punktów jeżeli na koniec gry posiadasz sztandar. Jeżeli wróg nie posiada sztandaru a ty tak na koniec gry wówczas otrzymujesz 100 mp . 
· Zyskujesz 100mp jeżeli armia wroga jest sprowadzona do 25% swojego stanu początkowego (zaokrąglając w dół) na koniec gry. 
 
2. Hold Ground 
Rozstawienie 
Na początku bitwy siły nie pojawiają się - modele na początku bitwy nie są rozstawione, ale dołączą do już zaczętej rozgrywki. 
Pierszeństwo 
Obaj gracze rzutują na D6. Gracz z najwyższym wynikiem rozstawia swój pierwszy warband, następnie przeciwnik rozstawia swój, kolejne warbandy rozstawiamy na zmianę. Po rozstawienie następuje faza strzelania i walki. Modele posiadające specjalne zasady wystawiania, przystępują do gry zgodnie z zapisem tejże zasady. 
Cele scenariusza 

Punkty Zwycięstwa gracze otrzymują za spełnienie następujących celów: 
Jeśli pomiędzy graczami występuję różnica w ilości modeli, które znajdują się w 6 calach od środka (liczymy modele, które znajdują się w 6 calach od środka chociażby krawędzią podstawki) przydzielamy punkty następująco: 
- więcej modeli w 6 calach od środka od przeciwnika 100mp
- dwa razy więcej modeli w 6 calach od środka od przeciwnika 200mp
- trzy razy więcej modeli w 6 calach od środka od przeciwnika 300mp
W sytuacji gdy jedna lub więcej jednostek znajduje się w 6 calach od środka, a nasz przeciwnik nie ma żadnego modelu przydzielamy punktację 100mp, dwa modele 200mp, 3 i więcej 300mp. 
- Zyskujesz 50 za spowodowanie jednej lub więcej ran wrogiemu liderowi (rany wyratowane za pomocą punktów Losu nie liczą się). Dostajesz 100mp za zabicie go. 
- Zyskujesz 50mp jeżeli armia wroga jest rozbita. Zyskujesz 150mp jeżeli wroga armia jest rozbita a twoja nie. 
Zasady specjalne 
Maelstrom of Battle: Po zakończeniu fazy ruchu, rzucamy D6 za każdy ze swoich warbandów, które nie weszły jeszcze na pole bitwy. Wynik porównujemy z tabelą opisaną poniżej. 
Rzut D6: 
1. Warband nie dotarł jeszcze. 
2. Twój przeciwnik wybiera punkt na północnej lub południowej krawędzi stołu co najmniej 6 "od rogu - wszystkie modele w warbandzie muszą wyjść z wskazanego punktu i muszą znajdować się nie dalej niż 6 cali od Bohatera. 
3. Twój przeciwnik wybiera punkt na wschodniej lub zachodniej krawędzi co najmniej 6 "od rogu - wszystkie modele w warbandzie muszą wyjść z wskazanego punktu i muszą znajdować się nie dalej niż 6 cali od Bohatera. 
4. Wybierasz dowolny punkt na północnej lub południowej krawędzi stołu co najmniej 6 " od naroża - wszystkie modele w warbandzie muszą wyjść z wskazanego punktu i muszą znajdować się nie dalej niż 6 cali od Bohatera. 
5. Wybierasz dowolny punkt na wschodniej lub zachodniej krawędzi stołu co najmniej 6 "od naroża - wszystkie modele w warbandzie muszą wyjść z wskazanego punktu i muszą znajdować się nie dalej niż 6 cali od Bohatera. 
6. Wybierasz punkt na dowolnej krawędzi planszy co najmniej 6 "od naroża - wszystkie modele w warbandzie muszą wyjść z wskazanego punktu i muszą znajdować się nie dalej niż 6 cali od Bohatera. 

Uwaga! 
Jednostki w turze, w której wyszły nie mogą szarżować! Mogą natomiast na normalnych zasadach strzelać i czarować. 
 
3. Dominacja 
Rozstawienie 
Na środku stołu ustawiany jest jeden znacznik. Następnie obaj gracze rzucają K6. Gracz z wyższym 
wynikiem ustawia drugi znacznik w dowolnym miejscu na stole co najmniej 12” od innego znacznika 
oraz co najmniej 6” od krawędzi stołu. Gracz przeciwny robi dokładnie to samo i czynią to 
naprzemiennie, aż 5 znaczników znajdzie się na stole. 
Rozpoczęcie 
Obaj gracze rzucają K6. Gracz z wyższym wynikiem wybiera krawędź stołu z której rozpocznie 
rozstawienie i wystawia jeden swój warband na obszarze nie przekraczającym 24” od jego krawędzi. 
Następnie gracz przeciwny wybiera jeden swój warband i wystawia go w pasie nie dalej niż 24” od 
swojej krawędzi. Gracze wystawiają warbandy na przemian , aż do wyczerpania się wolnych warband. 

Pierwszeństwo 
Obaj gracze rzucają K6. Gracz z wyższym wynikiem posiada pierwszeństwo w pierwszej turze. 

Cele scenariusza: 

Punkty Zwycięstwa (mp): 
· Zyskujesz 100mp za każdy znacznik jeżeli w zasięgu 3” od niego znajduje się przynajmniej 1 twój model i nie ma żadnego modelu wroga. 
· Zyskujesz 50mp za każdy znacznik jeżeli w zasięgu 3” od niego znajdują się zarówno modele Twoje jak i przeciwnika, ale więcej Twoich. 
· Zyskujesz 50mp jeżeli armia wroga jest rozbita. 
 
4. Lords of the Battle 
Specjalna Zasada: 
Za każdym razem kiedy wrogi bohater zginie w walce jeden z twoich bohaterów w tej samej walce może 
odzyskać utracony wcześniej w grze punkt potęgi. 
Rozpoczęcie 
Obaj gracze rzucają K6. Gracz z wyższym wynikiem wybiera krawędź stołu z której rozpocznie 
rozstawienie i wystawia jeden swój warband na obszarze nie przekraczającym 24” od jego krawędzi. 
Następnie gracz przeciwny wybiera jeden swój warband i wystawia go w pasie nie dalej niż 24” od 
swojej krawędzi. Gracze wystawiają warbandy na przemian , aż do wyczerpania się wolnych warband. 

Pierwszeństwo 
Obaj gracze rzucają K6. Gracz z wyższym wynikiem posiada pierwszeństwo w pierwszej turze. 
Cele scenariusza: 

Punkty Zwycięstwa (mp): 
· Dla tego scenariusza ważne jest zapisywanie ”Poziomu Zranień”. Twój Poziom Zranień jest równy 
liczbie ran jaką Twoja armia zada armii wroga (liczą się też rany zadane wierzchowcom) plus każdy punkt Losu, który wykorzystał Twój przeciwnik (bohaterowie którzy zostali usunięci z gry z niewykorzystanymi punktami Losu dodadzą 1 do Poziomu Zranień za każdy niewykorzystany punkt). Modele które uciekną z pola walki na wskutek złamania armii liczą się do Punktów Zranień, lecz wierzchowce nie. 
Jeśli pomiędzy graczami występuję różnica Poziomu Zranień przydzielamy punkty następująco: 
- więcej punktów zranień niż przeciwnik 100mp
- dwa razy więcej punktów zranień niż przeciwnik 200mp
- trzy razy więcej punktów zranień niż przeciwnik 300mp
W sytuacji gdy nasz poziom zranień wynosi 1, a przeciwnika wynosi dokładnie zero przydzielamy punktację 100mp, dwa 200mp, 3 i więcej 300mp. 
· Zyskujesz 50mp za spowodowanie jednej lub więcej ran wrogiemu liderowi(rany wyratowany przy pomocy punktów Losu lub zdolności działających podobnie nie liczą się). Dostajesz 150mp za zabicie go. 
· Zyskujesz 50mp jeżeli armia wroga jest rozbita. Zyskujesz 150mp jeżeli wroga armia jest rozbita a twoja nie. 
 
5. Rekonesans 
Rozpoczęcie 
Obaj gracze rzucają K6. Gracz z wyższym wynikiem wybiera krawędź stołu z której rozpocznie 
rozstawienie. Modele jeszcze nie dotarły na pole bitwy. Patrz tabela Posiłków. 
Modele posiadające specjalne zasady wystawiania wychodzą wbrew ich zasadą, tzn. wychodzą tylko i wyłącznie z własnej krawędzi.
Pierwszeństwo 
Obaj gracze rzucają K6. Gracz z wyższym wynikiem posiada pierwszeństwo w pierwszej turze. 
Cele scenariusza: 

Punkty Zwycięstwa (mp): 
Jeśli pomiędzy graczami występuję różnica w ilości modeli, które uciekły za krawędź przeciwnika przydzielamy punkty następująco: 
- więcej modeli, które uciekły za krawędź przeciwnika 100mp
- dwa razy więcej modeli, które uciekły za krawędź przeciwnika 200mp
- trzy razy więcej modeli, które uciekły za krawędź przeciwnika 300mp
W sytuacji gdy jedna jednostka opuściła krawędź, a naszemu przeciwnikowi nie udało się przejść żadnym modelem przydzielamy punktację 100mp, dwa modele 200mp, 3 i więcej 300mp. 
- Zyskujesz 50mp za spowodowanie jednej lub więcej ran wrogiemu liderowi(rany wyratowany przy pomocy punktów Losu lub zdolności działających podobnie nie liczą się). Dostajesz 100mp za zabicie go. 
- Zyskujesz 50mp jeżeli armia wroga jest rozbita. Zyskujesz 150mp jeżeli wroga armia jest rozbita a twoja nie. 
Posiłki 
Na koniec Twojej fazy ruchu rzuć K6 za wybrany przez Ciebie Warband i porównaj z poniższą tabelą. Następnie gracz przeciwny robi to samo i tak naprzemiennie do czasu, aż za wszystkie warbandy zostanie wykonany rzut i rozpatrzony jego wynik. Modele które wchodzą na pole bitwy mogą się 
poruszyć z maksymalnym swoim ruchem, lecz nie mogą szarżować. Poza tym zachowują się normalnie. Modele które nie wyszły przez 3 tury wychodzą automatycznie w turze czwartej. 
Rzut K6: 
1-3 – warband nie wychodzi. Dodaj + 1 do jego następnego rzutu. 
4-6 – model wchodzi do gry z Twojej krawędzi. 
Modele, które mogą się rozstawiać z dowolnych krawędzi lub dowolnego terenu na potrzeby tego 
scenariusza wychodzą z krawędzi gracza je kontrolującego po wykonaniu odpowiedniego rzutu. 
 
6. Storm the Camp 
Rozstawienie 
W przeciwległych rogach stołu ustawione będą mury obronne symbolizujące krawędź naszego obozowiska o promieniu 9 cali. Jednostki które mogą wychodzić z dowolnej krawędzi lub terenu nie mogą się wystawiać w obozie wroga lub w zasięgu minimum 10 cali od jego krawędzi. 
Rozpoczęcie 
Obaj gracze rzucają K6. Gracz z wyższym wynikiem wybiera krótszą krawędź stołu z której rozpocznie rozstawienie i wystawia jeden swój warband na obszarze nie przekraczającym 24” od jego krawędzi. Następnie gracz przeciwny wybiera jeden swój warband i wystawia go w pasie nie dalej niż 24” od swojej krawędzi. Gracze wystawiają warbandy na przemian , aż do wyczerpania się wolnych warband. 
 
Pierwszeństwo 
Obaj gracze rzucają K6. Gracz z wyższym wynikiem posiada pierwszeństwo w pierwszej turze. 
Cele scenariusza: 
Punkty Zwycięstwa (mp): 
· Zranienie lidera 50mp (rana odratowana dzięki Losowi lub zdolności do niego podobnej nie liczy. się). 100mp za zabicie wrogiego lidera. 
· Zyskujesz 50 jeżeli armia wroga jest rozbita. Zyskujesz 100mp jeżeli wroga armia jest rozbita a twoja nie. 
· Zyskujesz 100mp jeżeli posiadasz więcej modeli w obozie wroga niż on. 200mp jeżeli posiadasz co najmniej 2 modele i 2 razy więcej modeli w obozie wroga niż on. 350mp jeżeli posiadasz co najmniej 3 modele i 3 razy więcej modeli w obozie wroga niż on. 

VI. Harmonogram:
9:20-9:50: zapisy
10:00-11:15: I bitwa
11:25-12:40: II bitwa
12:50-14:05: III bitwa
14:05-15:00: przerwa obiadowa
15:00-16:15: IV bitwa
16:25-17:40: V bitwa
17:50: Ogłoszenie wyników i rozdanie nagród
There is no time for peace.
No respite.
No forgiveness.
There is only WAR

ODPOWIEDZ

Wróć do „śląskie”