Turniej Astra 23.09.2017 - 500 punktów

Moderatorzy: Konradussss, TonyStark, Mnil

Awatar użytkownika
Widelec
Nadzorca Trolli
Posty: 757
Rejestracja: 06 sie 2008, 19:51
Skąd: Racibórz/Wrocław

Turniej Astra 23.09.2017 - 500 punktów

Post autor: Widelec » 08 wrz 2017, 19:38

Panowie, Panie i Pluto, niniejszym mam zaszczyt zaprosić was na kolejny LoTRowy turniej.

Turniej odbędzie się 23 Września w godzinach 10:00-17:00 (zapisy od 10:00, start 10:30, koniec około 17).
Miejsce: sklep planszóweczka.pl w GH Astra na 1 piętrze.
Wpisowe 10 PLN, w tym 1 PLN na ligę LO i 2 PLN na ligę dolnośląską
Format punktowy: 500 punktów

Cięcia: Tylko jeden bohater za 90+ punków (uwaga, jeżeli bohater jest potworem, to musimy wykupić „Model z zasadą monster” z koszyka) oraz dodatkowo max jedna pozycja z koszyka
Żaden model nie może kosztować więcej jak 250 punktów
Max 55 modeli

Koszyk zła:
Drugi bohater za 90+ punktów
Taskmaster
Shaman
50% łuków/kusz w armii i więcej
50% konnicy i więcej
Model z zasadą monster

Koszyk dobra:
Drugi bohater za 90+ punktów
Stormcaller
Ioreth
Floi
50% łuków/kusz w armii i więcej
Model z zasadą monster
50% konnicy i więcej

Punktacja na turnieju:
W każdym z scenariuszy można zdobyć od zera do trzech VP, następnie porównujemy z poniższą tabelą żeby wiedzieć ile zdobywamy Dużych Punktów:
3:0 VP – otrzymujemy 9DP, przeciwnik 0DP
2:0 VP – otrzymujemy 8DP, przeciwnik 1DP
2:1 VP – otrzymujemy 7DP, przeciwnik 2DP
1:0 VP – otrzymujemy 6DP, przeciwnik 3DP
1:1 VP – otrzymujemy 4,5DP, przeciwnik 4,5DP
0:0 VP – otrzymujemy 4DP, przeciwnik 4DP
0:1 VP – otrzymujemy 3DP, przeciwnik 6DP
1:2 VP – otrzymujemy 2DP, przeciwnik 7DP
0:2 VP – otrzymujemy 1DP, przeciwnik 8DP
0:3 VP – otrzymujemy 0DP, przeciwnik 9DP

Hobbistyka będzie oceniana, 0-2DP

Jak się zapisać? Wysyłamy zgłoszenie zawierające imię, nazwisko, ksywkę i miasto gracza wraz z aktualną rozpiską na turniej do dnia 21.09.17 na adres [email protected] . Brak nadesłanego zgłoszenia z prawidłową rozpiską w terminie: -3DP Ponieważ ostatnio na turnieju było kilka błędnych rozpisek, sprawdzę je i potwierdzę że są poprawne lub co się nie zgadza.
Limit miejsc: 12 (w przypadku przekroczenia tej liczby decyduje kolejność zgłoszeń).
Sędzia główny: Michał „Widelec” Pielczyk
Gramy na zasadach LigiOgólnopolskiej, link do podręczników:
http://www.mitril.pl/relacje-turnieje/i ... e-4.0.html
Każdy gracz zobowiązany jest posiadać miarkę calową, kości oraz rozpiskę wydrukowaną, napisaną (czytelnie) WRAZ Z STATYSTYKAMI I ZASADAMI SPECJALNYMI. Brak takiej rozpiski to – 5DP

Zagramy 3 scenariusze, czas na każdą bitwę to 105min.
Scenariusze:

1. Grobowce trzech wielkich wojowników
Wystawienie:
Obaj gracze rzucają kością, gracz z wyższym wynikiem wybiera krawędź, z której będzie się wystawiał. Następnie naprzemiennie gracze wystawiają warbandy nie dalej niż 12 cali od swojej krawędzi począwszy od gracza, który wygrał rzut.
W linii środkowej znajdują się trzy grobowce, każdy reprezentowany przez kartę z talii (będę mieć z sobą).
Pierwszy grobowiec jest na środku, pozostałe dwa 10 cali od środka po przeciwnych stronach.
Celem graczy będzie kontrola grobowców. Kontrolę nad grobowcem zdobywa się w następujący sposób – na koniec każdej tury liczymy ile modeli każdego gracza styka się z pierwszym grobowcem - , gracz który ma więcej modeli otrzymuje jeden znacznik kontroli. Następnie powtarzamy czynność przy drugim grobowcu i trzecim. Aby kontrolować dany grobowiec należy mieć na koniec gry więcej znaczników kontroli nad każdym grobowcem. W przypadku gdy oboje gracze posiadają taką samą liczbę znaczników kontroli nad konkretnym grobowcem, żaden z nich nie kontroluje go.
Punktacja:
Kontrola grobowca – 1VP
Zasady specjalne:
Święte miejsce - Po grobowcach nie można chodzić, latać, nie można przez nie strzelać ani czarować
Łaska wojownika – Model, który styka się z grobowcem traktowany jest jakby był w zasięgu sztandaru
Aura wojownika – Model w 3” od grobowca otrzymuje +1 do odwagi
Gra kończy się z wraz z upływem czasu lub po zredukowaniu armii przeciwnika do 25%

2. Starcie Liderów
Wystawienie:
Obaj gracze rzucają kością, gracz z wyższym wynikiem wybiera krawędź, z której będzie się wystawiał. Warbandy wystawiamy naprzemiennie, nie dalej niż 24 cale od swojej krawędzi. Pierwszy jest wystawiany warband z Liderem
Umieszczamy swojego Lidera na środku stołu, a jego warband nie bliżej niż 3 cale od Lidera. Żaden model nie może zostać wystawiony bliżej niż 3 cale od Lidera.
Celem jest zabicie wrogiego lidera, przeżycie naszym liderem i niezłamanie zasad pojedynku.
1VP – za przeżycie naszym liderem
1VP – za zabicie wrogiego lidera
1VP – za to że przeciwnik złamał zasady pojedynku. Jeżeli żaden z graczy nie złamie zasad to punkt zdobywa gracz który pierwszy zabił lidera
Zasady specjalne:
„Na gołe klaty” – żaden z liderów nie chce się pokazać ze złej strony, dlatego wszystkie ciosy muszą być wymierzone prosto w lidera, nie w wierzchowca
„Nie popuszczę” – żaden z liderów nie chce ustąpić, dlatego też ich przemieszczanie jest ograniczone. Jedyny dozwolony ruch to szarża na lidera przeciwnika (oczywiście można czarować, miotać itp.). Każde zaklęcie bądź zasada specjalna która powoduje przemieszczenie lidera przeciwnika nie działa pod kątem przesunięcia modelu. Dlatego np. blast pozwala tylko zranić przeciwnika i go wywraca, podobnie jak Hurl, Rozkaz działa jak Unieruchomienie. Dodatkowo liderzy ignorują strefy kontroli
„Pojedynek rzecz święta” – zasady są święte, a regulaminu należy przestrzegać. Obaj gracze muszą przestrzegać następujących reguł pojedynku, inaczej złamie zasady pojedynku i przeciwnik zdobywa automatycznie jeden VP:
- nasz Lider zawsze musi zaszarżować Lidera przeciwnika jeżeli jest to możliwe
- żaden inny model nie może ingerować w pojedynek Liderów (zaklęcie, strzelanie, szarżowanie, uderzanie, rzucenie innego modelu w pojedynek liderów, ustawienie modeli tak aby przeciwnik nie mógł zaszarżować swoim Liderem na lidera przeciwnika, furia szamana, sztandar, itp. W przypadku gdy Lider znajduje się w obszarze furii, sztandaru itp., nie korzysta z nich, chyba że gracz oświadczy inaczej, lecz wtedy łamie zasady pojedynku)
- po przegranej walce Lider cofa się jeden cal w linii prostej
Gra kończy się z wraz z upływem czasu lub po śmierci obu liderów

3. Show me you can play.
Obaj gracze rzucają kością, gracz z wyższym wynikiem wybiera krawędź, z której będzie się wystawiał. Następnie naprzemiennie gracze wystawiają warbandy nie dalej niż 12 cali od swojej krawędzi począwszy od gracza, który wygrał rzut.
Jest to klasyczna wyrzynka, w której na koniec gry liczymy punkty wartości modeli które zginęły i porównujemy z tabelką:
Różnica 0-99: Obaj gracze otrzymują 4 DP
Różnica 100-199: Zwycięzca otrzymuje 6 DP, przegrany 3 DP
Różnica 200-299: Zwycięzca otrzymuje 7 DP, przegrany 2 DP
Różnica 300-399: Zwycięzca otrzymuje 8 DP, przegrany 1 DP
Różnica 400+: Zwycięzca otrzymuje 9 DP, przegrany 0 DP

Dodatkowe punkty:
50 punktów za zabicie wrogiego lidera

Zasada specjalna:
Chwyt, którego nie powstydziłby się nawet Joker z Batmana. Otóż gracze zamieniają się armiami.
Jeśli chcesz udowodnić że jesteś dobrym graczem, nie ma lepszego sposobu jak gra obcą armią. :D
Na tą bitwę gracze mają 10 min więcej aby zapoznać się z „nowymi” armiami
Gra kończy się z wraz z upływem czasu lub gdy któryś z graczy zostanie bez modeli

Postanowienia końcowe:
Sędzia ma decydujący głos przy rozstrzyganiu sporów.
O kolejności graczy decyduje suma DP z trzech rund + hobbistyka + kary
W przypadku remisów kolejność jest następująca – starcie bezpośrednie, jeśli dalej remis to hobbistyka, jeśli dalej remis to wyżej jest gracz który nie wykorzystał koszyka. W przypadku dalszego remisu obaj gracze remisują i zajmują razem jedną pozycję.

I najważniejsze: przestrzegamy zasad fair play i kultury osobistej. Wszelkie zachowania niesportowe, wyzwiska, wulgaryzmy itp. będą skutkowały natychmiastową dyskwalifikacją z turnieju i z brakiem możliwości uczestnictwa na kolejnych.
Sklep poszedł nam na ukłon i udostępnia nam ośrodek do gry- nie róbmy im antyreklamy zachowując się jak zwierzęta przy stołach

Pozdrawiam, Michał
[Ja] Ja mam grupę krwi 0Rh+
[Kumpel] Ale AB??

Awatar użytkownika
Solmyr
Pomocnik Szamana
Posty: 874
Rejestracja: 23 sty 2008, 19:14
Skąd: Opole / UWO

Post autor: Solmyr » 08 wrz 2017, 21:14

Wszysxtko spoko, tylko ta zamiana armii mi się nie podoba ;(
Po to składam fajną rozpę, przyjeżdżam raz do roku na turniej żeby zagrać nią chociaż 3 bitwy. (a jeśli już to moze nie w ostatnim scenariuszu, a środkowym?)

Nie wiem czy będę, szansa jest :)
Lubisz placki?

Awatar użytkownika
Neo
Angin
Posty: 2232
Rejestracja: 19 wrz 2007, 15:16
Skąd: Wrocław / UWO

Post autor: Neo » 09 wrz 2017, 11:01

Niestety zamiana armii to scenariusz nie do zaakceptowania.
Nie mam ochoty żeby nieznana mi osoba przestawiała moje figurki

Awatar użytkownika
david36
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 247
Rejestracja: 01 mar 2010, 9:45
Skąd: Wrocław

Post autor: david36 » 10 wrz 2017, 17:42

Może być ciekawie :lol:

Chociaż solówka liderów średnio mi się podoba. To prawie jak ustawki po szkole :mrgreen:

PS. Czy ktoś przypadkiem nie przygarną przypadkiem sobie moich trzech wargów? Rodzina i przyjaciele bardzo się o nich martwią...
Jesteś z Wrocławia i nie wiesz co, gdzie i jak? Napisz pw.

Grupa na fb: https://www.facebook.com/groups/771243309591323/

ODPOWIEDZ

Wróć do „dolnośląskie”