Oblężenie

"Twierdzą nam będzie każdy próg"

Moderatorzy: Darlark, Konradussss, Thein, Koshara, TonyStark, Mnil

Awatar użytkownika
faerdagon
Treser wargów
Posty: 34
Rejestracja: 11 kwie 2008, 18:16
Skąd: KalibrowoCzterdzieściCztery

Oblężenie

Post autor: faerdagon » 02 mar 2010, 20:48

Zawsze chciałem przeprowadzić jakiś własny scenariusz z oblężeniem twierdzy. Czy są jakieś kryteria dotyczące pkt w rozpiskach?? Wyczytałem tylko tyle w podręczniku że obrońcy są zazwyczaj mniej liczebni. Czy może mi ktoś pomóc i określić jak Wy gracie??
Psycho-brat

Zaris122
Treser wargów
Posty: 27
Rejestracja: 17 lip 2009, 8:47
Skąd: Z twoich najgorszych koszmarów

Post autor: Zaris122 » 02 mar 2010, 21:59

ja zawsze gram, że obrońcy nie mają limitu łuków, ale agresorzy mają np 300p. wiecej. Zależnie od scenariusza. Kiedyś grałem nawet tak, że nie można było mieć bohów imiennych ponieważ broniłem niewielkiego fortu w Dol Amroth i żadnego "hero" tam nie było :P.
"-Więc to są te słynne runy krasnoludów? Co głosi ten napis?
-Na pohybel sk****synom!" - Andrzej Sapkowski "Chrzest Ognia"

Awatar użytkownika
Saruman z Isengardu
Gobliński jeździec
Posty: 80
Rejestracja: 13 kwie 2009, 17:27
Skąd: Strzałkowo

Post autor: Saruman z Isengardu » 09 lis 2010, 20:08

Ja gram, że obrońcy to 0.5 wojsk a atakujący wali całe ma drobiny i inne urządzenie za darmo
Dopiero w 12 turze przybywają posilki obrońców czyli drugie 0.5 wojsk.
Stań po stronie złaaa!!!

Awatar użytkownika
Micho
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 238
Rejestracja: 18 wrz 2009, 18:14
Skąd: Bielawa

Post autor: Micho » 13 lut 2011, 12:14

jeśli gra się na dość dużej twierdzy: 3x 24cm mury, 2x wieża i sześciokątny bastion to jaka będzie dobra ilość punktów dla obrońców i atakujących. ja myślę że około 500p. dla broniących. tylko ile dla atakujących.

Awatar użytkownika
Rohirrim7
Gobliński jeździec
Posty: 76
Rejestracja: 18 sie 2010, 17:11
Skąd: okolice Częstochowy

Post autor: Rohirrim7 » 30 sie 2011, 12:11

A obrońcy mogą mieć katapulty w zamku?
,,Naprzód, nie bójcie się mroku! Powstańcie, jeźdźcy Théodena! Włócznie pójdą w ruch! Tarcze pójdą w drzazgi! Dzień miecza! Dzień czerwieni, nim wzejdzie słońce!"

Awatar użytkownika
Szagrat
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 251
Rejestracja: 14 paź 2010, 16:42
Skąd: z planeta ziemia

Post autor: Szagrat » 30 sie 2011, 13:49

A obrońcy mogą mieć katapulty w zamku?
na murach tak i nie jestem pewien ale za murem też
sprawa jest krótka lecz z tłumikiem

Awatar użytkownika
Turnavine
Honorowy Redaktor
Posty: 2350
Rejestracja: 24 sty 2008, 14:18

Post autor: Turnavine » 30 sie 2011, 14:33

Wszędzie tam gdzie ci się zmieści.;) Nie ma ograniczeń jako takich.
Jesteś nowy? Przeczytaj. - nieaktualizowane. Nie gram już w figurkę. PM-ki z pytaniami mijają się z celem.

Awatar użytkownika
Kratrian
Bębniarz z głębin
Posty: 188
Rejestracja: 27 paź 2010, 19:38
Skąd: Polska Poznań

Post autor: Kratrian » 31 sie 2011, 18:09

inna sprawa z poruszaniem go, jeśli wstawisz go do dzióry z małym wyjściem- tam zostanie do końca potyczki
0=====[[>>>>>>>>>>>>>>>>>>

elessar,kamień elfów
Treser wargów
Posty: 38
Rejestracja: 20 paź 2013, 16:12
Skąd: Otwock

Post autor: elessar,kamień elfów » 06 kwie 2014, 4:50

lubię grać oblężenia ale tylko jak oblegam. czy ktoś morze mi napisać jak dobrze grać wewnątrz fortecy???

czekam na odpowiedź

Awatar użytkownika
Turnavine
Honorowy Redaktor
Posty: 2350
Rejestracja: 24 sty 2008, 14:18

Post autor: Turnavine » 06 kwie 2014, 11:47

To zależy od konkretnej sytuacji - dostępnych wojsk, armii przeciwnika, budowy twierdzy, kierunków natarcia itd.. Ogólnie raczej trudno byłoby opowiadać bo to trochę zbyt abstrakcyjne. Czasami np. są sytuacje kiedy opłaca się wpuścić przeciwnika do twierdzy gdzie może mieć mniejsze pole manewru. Wpuszczać go w pułapki, skupiać się nie na całym odcinku obrony, a kilku konkretnych itd. itp..

Tschüss!
Jesteś nowy? Przeczytaj. - nieaktualizowane. Nie gram już w figurkę. PM-ki z pytaniami mijają się z celem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Obrona barier, zamki”