Drabiny oblężnicze

"Twierdzą nam będzie każdy próg"

Moderatorzy: Darlark, Konradussss, Thein, Koshara, TonyStark, Mnil

Budyn
Gobliński jeździec
Posty: 63
Rejestracja: 17 maja 2008, 21:02
Skąd: Olsztyn ;D

Walka na schodach i drabinach, obrona barykad

Post autor: Budyn » 18 maja 2008, 6:54

Nie było żadnego tematu więc założyłem.Pytanie tak jak w temacie
Czy można walczyć wręcz na schodach i drabinie?jeśli tak to stosuje sie obronę barykady?
Z góry dzięki

Awatar użytkownika
Imrihil
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 393
Rejestracja: 26 sty 2008, 17:56
Skąd: Poznań

Post autor: Imrihil » 18 maja 2008, 7:09

Co do drabiny, to nie wiem, ale jakoś tam pewnie można :D A co do schodów, to jestem pewien, że można, a są nawet do tego specjalne zasady. A mianowicie jeśli model, który znajdował się niżej w walce przegrał ją, to musi się normalnie wycofać, wtedy należy wykonać rzut kostką - na 4+ nic się nie dzieje, a na 1-3 należy przewrócić figurkę (bo się potknęła podczas wycofywania)...
„Gdzież to Dunedainowie, o, Elessarze? Któż twoim krewnym w wędrówkę iść każe? To, co zgubione, z mgły się wyłania, Z północy jedzie już Szara Kompania. Dla ciebie mroczna ścieżyna, sąsiedzie; Trup strzeże drogi, co ku morzu wiedzie.”

Awatar użytkownika
Fensir
Plugawy Szaman
Posty: 1179
Rejestracja: 10 mar 2008, 12:53
Skąd: ABW pod domem?

Post autor: Fensir » 18 maja 2008, 11:10

Na drabinie można walczyć, jeżeli jest to szturm a mury.
A co do schodów to oczywiście.
Heru pisze:Nie obraź się Ven. Ale grałeś hobbitami? Bo 75 modeli to tylko na LoME i tylko z anglikami.
"Nam jedna szarża - do nieba wzwyż;
i jeden order - nad grobem krzyż"

Awatar użytkownika
BlackMist
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 490
Rejestracja: 23 sty 2008, 21:57
Skąd: Londyn

Post autor: BlackMist » 18 maja 2008, 13:13

Na drabinie obowiązują zasady walki w czasie wspinaczki - czyli zasada "Falling off". Na schodach walka jest normalna, chyba, że schody są na tyle wysokie, aby mogły byc bronione jak przeszkoda.

Awatar użytkownika
Lurtz15
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 215
Rejestracja: 25 sty 2008, 13:59
Skąd: a żebym ja wiedział...

Drabiny oblężnicze

Post autor: Lurtz15 » 14 lip 2008, 10:32

Czy może ktoś wyjaśnić mi zasady stawiania i odpychania drabin?

Z góry dzięki
Gram for fun

a nie ma większego fanu niż masakrowanie armii przeciwnika:-)

Awatar użytkownika
Imrihil
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 393
Rejestracja: 26 sty 2008, 17:56
Skąd: Poznań

Post autor: Imrihil » 14 lip 2008, 19:38

Więc tak... Od początku:

Drabinę oblężniczą muszą nieść min. 2 figurki, a max 6. Jeśli robią to 2-3 figurki, to poruszają się z połową prędkości, a jeśli 4-6, to z całą prędkością. Każdy model o sile 6+ liczy się za 3 wojowników (jak zawsze :D).

Drabinę automatycznie przystawia się do muru, jeśli jakaś jednostka niosąca ją zetknie się podstawką z murem, lecz w tej turze nie można się po niej wspinać.

Przy wspinaniu się nie trzeba rzucać kością, czy się nie spadnie i można się poruszać o pełen ruch. Oczywiście podczas wspinaczki nie można jednocześnie strzelać. Gdy jednostka wejdzie na szczyt drabiny automatycznie szarżuje na wroga, którego strefa kontroli obejmuje drabinę, jeśli takiego nie ma można model postawić na murach, oczywiście nie może szarżować na innych przeciwników bo nie widziała ich na początku swojego ruchu :D

Każdy wojownik, w którego strefie kontroli jest drabina może spróbować ją zepchnąć w swojej fazie ruchu, jeśli na szczycie drabiny nie będzie wroga. Jeśli wojownik próbuje zepchnąć drabinę, to niezależnie od powodzenia nie może się już więcej ruszyć.

Jeśli wojownik spycha drabinę to rzuć kostką. Uwzględnij następujące modyfikatory rzutu:
-1 za każdego wojownika wspinającego się po drabinie.
+1 za każdego wojownika spychającego drabinę.
+1 za każdy spychający model o sile 6+
po uwzględnieniu modyfikatorów na 4+ udaje się drabinę zepchnąć i należy ją położyć obok murów. W następnej turze można ją ponownie postawić, a jednostki, które były na drabinie otrzymują normalne obrażenia od upadku.

Jeśli na drabinach toczy się walka, to w przypadku wygranej atakującego musi rzucić kostką, czy trafił w blanki, czy w obrońcę, a jeśli wygra obrońca, to napastnik musi się wycofać, co grozi upadkiem - na 4+ spada, jeśli to nastąpi, to otrzymując normalne obrażenia od upadku oraz za każdą figurkę, która znajduje się pod nim trzeba rzucić kostką, czy jej nie zahaczył (również na 4+ spada). Jeśli spada więcej wojowników, to za każdego należy wykonać rzut, czy nie potrącił sojusznika wspinającego się niżej.


To chyba wszystko :D Mam nadzieję, że pomogłem :D Jeśli napisałem coś nie tak, to proszę mnie poprawić, ale pisałem z otwartym podręcznikiem :D
„Gdzież to Dunedainowie, o, Elessarze? Któż twoim krewnym w wędrówkę iść każe? To, co zgubione, z mgły się wyłania, Z północy jedzie już Szara Kompania. Dla ciebie mroczna ścieżyna, sąsiedzie; Trup strzeże drogi, co ku morzu wiedzie.”

Awatar użytkownika
Lurtz15
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 215
Rejestracja: 25 sty 2008, 13:59
Skąd: a żebym ja wiedział...

Post autor: Lurtz15 » 14 lip 2008, 20:36

Jeszcze kilka pytań:
Czy w turze stawiaia drabiny może wejść na nią model, który jej nie niósł?
Czy mogę powiedzieć, że tym na szczycie drabiny się nie wycofuje, i że wolę byc osacznony?
Jeśli tak, to czy rzucam za upadek?
Czy można zabić kolesia na szczycie drabiny miotką i potem ją odpychać?

Za odpowiedzi (przeszłe i przyszłe) serdecznie dziękuje
Gram for fun

a nie ma większego fanu niż masakrowanie armii przeciwnika:-)

Awatar użytkownika
Pawlo
Prezydent Elekt Morii
Posty: 1716
Rejestracja: 23 sty 2008, 21:13
Skąd: Szczecin

Post autor: Pawlo » 14 lip 2008, 21:04

Lurtz15 pisze: Czy w turze stawiaia drabiny może wejść na nią model, który jej nie niósł?
Imrihil pisze: Drabinę automatycznie przystawia się do muru, jeśli jakaś jednostka niosąca ją zetknie się podstawką z murem, lecz w tej turze nie można się po niej wspinać.
Lurtz15 pisze:Czy mogę powiedzieć, że tym na szczycie drabiny się nie wycofuje, i że wolę byc osacznony?
Pewnie
Lurtz15 pisze:Jeśli tak, to czy rzucam za upadek?
Jesteś po prostu osaczony, a przeciwnik jak Cię nie zabije sam się odsuwa.
Lurtz15 pisze:Czy można zabić kolesia na szczycie drabiny miotką i potem ją odpychać?
Hmm... mi się zdaje, że odepchnięcie drabiny jest odpowiednikiem ruchu, więc możesz w jednej turze zabi gościa miotką, a w następnej odepchnąć drabinę. Ale tego do końca nie wiem.

Pawlo
And now, little man, I give the watch to you.

Awatar użytkownika
drachenfeles
Pomocnik Szamana
Posty: 901
Rejestracja: 23 sty 2008, 22:18
Skąd: Kraków

Post autor: drachenfeles » 14 lip 2008, 21:07

Lurtz15 pisze:Czy można zabić kolesia na szczycie drabiny miotką i potem ją odpychać?
nie, odpychanie zabiera cały ruch
Megatona - Amerykańska jednostka miary demokracji

Awatar użytkownika
Lurtz15
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 215
Rejestracja: 25 sty 2008, 13:59
Skąd: a żebym ja wiedział...

Post autor: Lurtz15 » 16 lip 2008, 16:20

A jeśli przed rzutem się nie poruszył?
Gram for fun

a nie ma większego fanu niż masakrowanie armii przeciwnika:-)

Awatar użytkownika
drachenfeles
Pomocnik Szamana
Posty: 901
Rejestracja: 23 sty 2008, 22:18
Skąd: Kraków

Post autor: drachenfeles » 17 lip 2008, 6:43

musiał zadeklarować szarżę, by rzucić w fazie ruchu więc nie może odepchnąć drabiny
Megatona - Amerykańska jednostka miary demokracji

Czarmilion
Gobliński jeździec
Posty: 63
Rejestracja: 31 maja 2008, 17:25
Skąd: O

Post autor: Czarmilion » 29 wrz 2008, 18:55

Imrihil pisze:Drabinę oblężniczą muszą nieść min. 2 figurki, a max 6. Jeśli robią to 2-3 figurki, to poruszają się z połową prędkości, a jeśli 4-6, to z całą prędkością. Każdy model o sile 6+ liczy się za 3 wojowników (jak zawsze ).

Moje pytanie jest następujące:
Czy SQ (Spider Quens) mogą nosić drabinę?
A jeśli tak to z jaką prędkością będą ją przemieszczały?

Awatar użytkownika
drachenfeles
Pomocnik Szamana
Posty: 901
Rejestracja: 23 sty 2008, 22:18
Skąd: Kraków

Post autor: drachenfeles » 29 wrz 2008, 20:01

Czarmilion pisze:Czy SQ (Spider Quens) mogą nosić drabinę?
A jeśli tak to z jaką prędkością będą ją przemieszczały?
tak może nosić i jest modelem o S6+

PS rozumiem, że można mieć wątpliwości ale postarajcie się 2 razy pomyśleć przed zadawaniem tak retorycznych pytań
Megatona - Amerykańska jednostka miary demokracji

Awatar użytkownika
Kat
Poskramiacz pająków
Posty: 1326
Rejestracja: 24 sty 2008, 11:44
Skąd: Nie-zły Ent (Dębica)

Post autor: Kat » 29 wrz 2008, 20:12

czy mozna niesc drabine w ten sposób by zasłaniała ochronę - cover?:)
Wojownik "Zachodniej Ukrainy"

Awatar użytkownika
drachenfeles
Pomocnik Szamana
Posty: 901
Rejestracja: 23 sty 2008, 22:18
Skąd: Kraków

Post autor: drachenfeles » 29 wrz 2008, 20:13

niesiona drabina jest traktowana jak ekwipunek, więc nie jest brana pod uwagę względem los, stąd nie powoduje 'itw'
Megatona - Amerykańska jednostka miary demokracji

ODPOWIEDZ

Wróć do „Obrona barier, zamki”