Strzelanie a miotki

"Podobno raz do roku nie nabity łuk sam strzela..."

Moderatorzy: Darlark, Konradussss, Thein, Koshara, TonyStark, Kevin, Mnil

LoneWolf
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 501
Rejestracja: 01 cze 2008, 17:13
Skąd: Kraków

Post autor: LoneWolf » 28 lis 2016, 13:55

Szarżuję, zatrzymuję się cal od przeciwnika, rzucam, nie zabijam -to musze na niego zaszarżować, zabijam - mam trzy możliwości, pozostac w miejscu, dokończyć ruch, zaszarżować kolejnego przeciwnika, wybieram trzecią opcję, sekwencja zaczyna się od nowa, wychodzi na to, że mogę rzucać wielokrotnie, nie ma już zapisu o tym, że można broni miotanej użyć raz na turę - kiedyś takowy był

Alexij
Nadzorca Trolli
Posty: 774
Rejestracja: 23 lut 2010, 12:57
Skąd: Bydgoszcz

Post autor: Alexij » 28 lis 2016, 14:41

To ze nie ma takiego zapisu nie oznacza ze zasada nie działa. Nie ma tez zapisu że leśne elfy nie mogą nosić ze sobą lasu wiec mogą to robić. Jeżeli potrzebne jest uściślenie wówczas z pewnością się pojawi.
Pozdrawiam
Alexij

LoneWolf
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 501
Rejestracja: 01 cze 2008, 17:13
Skąd: Kraków

Post autor: LoneWolf » 28 lis 2016, 14:55

To nie jest jedna z tych sytuacji, gdzie jesli coś nie jest zabronione to jest dozwolone. Według zasad można rzucać bronią miotaną, gdy wykonuje się szarżę na model, a szarżę można wykonać wielokrotnie, o ile zabije się wcześniejszy cel. Kiedyś był zapis uniemożliwiający takie rzeczy, obecnie z niego zrezygnowali, co za tym idzie zgodnie z mechaniką można to robić.

Awatar użytkownika
Shein
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 230
Rejestracja: 09 sty 2014, 22:25
Skąd: Szczecin

Post autor: Shein » 05 gru 2016, 20:55

Mam trochę inne pytanie, a dotyczy ono sytuacji, gdy model z miotką zaszarżował, ale przegrał walkę. Atakujący z miotką ponownie ma pierwszeństwo, więc chce szarżować przeciwnika i podczas szarży rzucić pocisk.

Czy w tej sytuacji również jest przydzielania kara -1 do trafienia?

Awatar użytkownika
Potemp
Nadzorca Trolli
Posty: 622
Rejestracja: 13 wrz 2011, 5:18
Skąd: Kielcza

Post autor: Potemp » 05 gru 2016, 20:57

Na zasady by gw, jeśli stoisz cal od modelu nie masz kary, jeśli więcej i musisz wykonać ruch do zaszarzowania masz karę. Na nasze zasady LO miotki nie mają kar.

Awatar użytkownika
Erantiel Enegwir
Treser wargów
Posty: 29
Rejestracja: 01 lut 2018, 20:40
Kontakt:

Post autor: Erantiel Enegwir » 03 kwie 2018, 9:40

Witam.

1. Czy w trakcie szarży na przeciwnika, model który ma włócznie i chce nią rzucić. Jego współczynnik Walki (w tym przypadku odpowiadający za rzut) np. 4+ zwiększa się o +1?
Czy zostaje bez zmian czyli 4+?

2. Pytanie o łucznika:
a. Łucznik robiąc pół ruchu jego współczynnik strzelania zwiększa się o +1?
b. Czy można zrobić pełny ruch łucznikiem i strzelić?
Mae govannen.
Im Erantiel Enegwir Hirgonion Elvellon.


www.pictame.com/user/erantiel_enegwir/10031785185

Awatar użytkownika
Potemp
Nadzorca Trolli
Posty: 622
Rejestracja: 13 wrz 2011, 5:18
Skąd: Kielcza

Post autor: Potemp » 03 kwie 2018, 9:49

1. Rzucanie bronią miotaną (nie jest to włócznia) wygląda następująco:
Podbiegasz na 1" do przeciwnika i rzucasz miotką.
Jeżeli na początku fazy ruchu Twój model znajduje się już 1" od wrogiego modelu, strzelasz bez kary, czyli jak podałeś przykładowo na 4+. Natomiast jeżeli Twój model musiał podbiec do wrogiego modelu strzelasz z modyfikatorem +1, tzn. w tym przypadku na 5+.
2. a) Tak
b) Nie

Awatar użytkownika
Erantiel Enegwir
Treser wargów
Posty: 29
Rejestracja: 01 lut 2018, 20:40
Kontakt:

Post autor: Erantiel Enegwir » 03 kwie 2018, 10:34

Potemp pisze:1. Rzucanie bronią miotaną (nie jest to włócznia) wygląda następująco:
Podbiegasz na 1" do przeciwnika i rzucasz miotką.
Jeżeli na początku fazy ruchu Twój model znajduje się już 1" od wrogiego modelu, strzelasz bez kary, czyli jak podałeś przykładowo na 4+. Natomiast jeżeli Twój model musiał podbiec do wrogiego modelu strzelasz z modyfikatorem +1, tzn. w tym przypadku na 5+.
2. a) Tak
b) Nie

Czyli włócznia NIE ma +1, a np. sztylet ma +1?

Czy muszę podbiegać na 1", czy mogę być dalej od przeciwnika np. o 3"?
Jeśli zrobię ruch (w którym zostaną mi 3" do przeciwnika) i w tym ruchu go zabiję (rzucając miotką będąc 3" od wroga) mogę resztę ruchu wykonać do innego przeciwnika?
Bo jeśli go nie zabije i tak kończę ruch do tego przeciwnika?

Awatar użytkownika
Potemp
Nadzorca Trolli
Posty: 622
Rejestracja: 13 wrz 2011, 5:18
Skąd: Kielcza

Post autor: Potemp » 03 kwie 2018, 10:42

Opisałem Ci schemat rzutu miotką, czy to sztyletem, czy toporem, czy włócznią.
W fazie ruchu musisz podbiec do model, w który chcesz rzucić na odległość 1".
Jeżeli go zabijesz możesz resztę pozostałego ruchu wykonać dowolnie. Jeżeli go nie zabijesz to po prostu kończysz na tym modelu swój ruch.

Jeżeli bronią miotaną chcesz strzelać w fazie strzelania to masz dwie opcje. Możesz stać i wtedy nie masz modyfikatora do trudności strzału lub możesz wykonać nawet cały ruch i strzelić z modyfikatorem +1.

Gorąco polecam poczytać podręcznik główny z zasadami. Te kwestie są dość dobrze opisane i zobrazowane.

Awatar użytkownika
Erantiel Enegwir
Treser wargów
Posty: 29
Rejestracja: 01 lut 2018, 20:40
Kontakt:

Post autor: Erantiel Enegwir » 03 kwie 2018, 10:49

Potemp pisze:Opisałem Ci schemat rzutu miotką, czy to sztyletem, czy toporem, czy włócznią.
W fazie ruchu musisz podbiec do model, w który chcesz rzucić na odległość 1".
Jeżeli go zabijesz możesz resztę pozostałego ruchu wykonać dowolnie. Jeżeli go nie zabijesz to po prostu kończysz na tym modelu swój ruch.

Jeżeli bronią miotaną chcesz strzelać w fazie strzelania to masz dwie opcje. Możesz stać i wtedy nie masz modyfikatora do trudności strzału lub możesz wykonać nawet cały ruch i strzelić z modyfikatorem +1.

Gorąco polecam poczytać podręcznik główny z zasadami. Te kwestie są dość dobrze opisane i zobrazowane.
Już czaję. Dzięki.

Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Strzelanie”