Strzelanie a walka wręcz

"Podobno raz do roku nie nabity łuk sam strzela..."

Moderatorzy: Darlark, Konradussss, Thein, Koshara, TonyStark, Kevin, Mnil

LoneWolf
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 501
Rejestracja: 01 cze 2008, 17:13
Skąd: Kraków

Post autor: LoneWolf » 03 mar 2014, 22:34

to wychodzi na to że jak robimy heroic fight to wsparcie też może się po nim poruszyć?

Fairfax
Treser wargów
Posty: 46
Rejestracja: 26 cze 2008, 20:46
Skąd: Poznań

Post autor: Fairfax » 04 mar 2014, 5:26

Nie. Zapis podrecznika wyraźnie mówi że model wspierający nie może wykonywać dodatkowych ruchów będących następstwem bohaterskiej walki.

To teraz dobro na nowych zasadach nie może strzelać nawet po 3 szeregu(piki) jak ona kogoś wspiera? Nawet jak mam czysty strzał?

Awatar użytkownika
Radio
Gobliński jeździec
Posty: 98
Rejestracja: 23 lut 2011, 19:47
Skąd: gliwice

Post autor: Radio » 04 mar 2014, 6:18

Możesz :) ponieważ dopiero w fazie walki przeciwnik deklaruje czy dana jednostka wspiera ^^ więc bez problemu możesz strzelać po wspomaganiu
hardrim vs Mahud king + 2 mahudów = poradnik jak zabic Mahud kinga :)

Nizar
Bębniarz z głębin
Posty: 120
Rejestracja: 13 lis 2010, 12:24
Skąd: Pysznica

Post autor: Nizar » 04 mar 2014, 7:04

Radio, to trochę bez sensu. Skoro nie można strzelać do modeli wspierających, to nie rozumiem tego, że dopiero w fazie walki deklarujemy czy dana jednostka wspiera. Przecież w fazie walki się nie strzela, bo strzelanie jest zawsze przed walkami.
Jeśli się mylę, to niech ktoś to sprostuje.
"Muszę sobie poprawić krążenie. Znajdźcie mi coś do rozpiedolenia."

Berek123
Treser wargów
Posty: 50
Rejestracja: 14 gru 2013, 11:18
Skąd: Poznań

Post autor: Berek123 » 04 mar 2014, 8:24

Może jakiś sędzie się wypowie ;)

Nizar
Bębniarz z głębin
Posty: 120
Rejestracja: 13 lis 2010, 12:24
Skąd: Pysznica

Post autor: Nizar » 05 mar 2014, 5:17

A więc? Mógłby się wypowiedzieć ktoś, kto jest pewny tego, jak w tej sytuacji w końcu jest? Wiadomo, jest to dosyć ważne, bo takie sytuacje to norma :).
"Muszę sobie poprawić krążenie. Znajdźcie mi coś do rozpiedolenia."

Awatar użytkownika
Lukan
Nadzorca Trolli
Posty: 707
Rejestracja: 04 lis 2009, 16:02
Skąd: Toruń/ Płock

Post autor: Lukan » 05 mar 2014, 5:55

Można strzelać do wsparcia, jeżeli tylko modele walczące nie zasłaniają nam celu chocby kciukiem. W sytuacji gdy cel jest "na czysto" możemy strzelać. Zło może bić nawet do walk, ma jednak 50% szans(statystycznie), że trafi swojaka. Decyduje o tym rzut kością. Tak czy inaczej, stojąc łukami/kuszami z boku walk lub na plecach przeciwnika możemy spokojnie pruć po wsparciu

Awatar użytkownika
Radio
Gobliński jeździec
Posty: 98
Rejestracja: 23 lut 2011, 19:47
Skąd: gliwice

Post autor: Radio » 05 mar 2014, 6:09

Chodziło mi właśnie o to do napisał kolega wyżej. Jezeli stoisz swoimi lucznikami na plecach wroga bądź z boku . Widzisz jego wspomaganie na czysto możesz do niego strzelać , nawet jeśli wypomaganie jest teraz w walce ,chodzi o to ze gdy jednostka wposmagajaca stoi za wspomaganym w fazę strzału teoretycznie nie jest w walce , dopiero w fazie walki mówisz "ten pan wspomaga tego".
I to juz miałem raz na turnieju grając na sędziego .
Pozdrawiam
hardrim vs Mahud king + 2 mahudów = poradnik jak zabic Mahud kinga :)

Nizar
Bębniarz z głębin
Posty: 120
Rejestracja: 13 lis 2010, 12:24
Skąd: Pysznica

Post autor: Nizar » 05 mar 2014, 7:23

Okej, pięknie dziękuję :).
"Muszę sobie poprawić krążenie. Znajdźcie mi coś do rozpiedolenia."

Goblin Skryba
Gobliński jeździec
Posty: 91
Rejestracja: 30 lip 2016, 17:21
Skąd: małopolska

Post autor: Goblin Skryba » 21 wrz 2016, 19:22

Czy jeśli mam trzy szeregi : Ork leżący, dwa szeregi orków stojących, i strzelam do orla w trzecim szeregu, to za leżącą figurę też rzucam test in the way 4+ ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Strzelanie”