Battle Companies - Dobro

Temat poświęcony Kompaniom Bitwnym
Awatar użytkownika
Barti
Redaktor
Posty: 2786
Rejestracja: 23 wrz 2007, 20:35
Skąd: Warszawa

Battle Companies - Dobro

Post autor: Barti » 06 sty 2018, 11:57

Pogaduchy o kompaniach Dobra.
Uncertain the future is...

Awatar użytkownika
Jaskier
Redaktor
Posty: 443
Rejestracja: 01 kwie 2014, 16:23
Skąd: Warszafka

Post autor: Jaskier » 14 sty 2018, 13:53

Trochę o kompanii Lenników.
Jak by nie patrzeć to jest to chyba najbiedniejsza kompania startowa jaką dysponujemy. Wielka szkoda że nawet w rozwoju nie ma możliwości dojść do duchów. Na domiar złego widzimy że man at armsi nie mają wpisanych pik w ekwipunek. Czy to oznacza że trzeba je dokupywać za każdym razem gdy generujemy nowego pikiniera? Na logikę wydaje mi się że to babol od strony wydawcy.
Dla pewności liczymy reiting bandy gdy nie mają pik. 8+8+8+8+9=41 punktów. Widzimy że ewidentnie powinien znaleźć się tu jeszcze jeden model. Natomiast gdy pikinierzy zaczynają już z pikami jest to 41+2=43 punktów. To wciąż woła o pomstę do nieba bo jednostki są słabe i jest mało. Ich zasady specjalne, które mają na codzień są tu nieprzydatne w tej modyfikacji gry (zasada blackrootów), a nawet wyłączone z możliwości użytku przez brak Angbora i Imrahila, którzy częstują swoich ziomków przerzutami na wygranie walki.

Reasumując jak wy to widzicie? Pikinierzy powinni zaczynać z pikami czy też nie? Moim zdaniem jest to błąd wydawcy.
Jeżeli ktoś chce wprowadzić nieco "house rules" to wspólnie z Fishpriestem proponujemy wam zacząć grać tą kompanią z 3 pikinierami zamiast 2 LUB dodać konia rycerzowi z Dol Amroth.
Dodanie mu konia w pozycji startowej uczyniłoby tą kopmpanię bardzo ale to bardzo klimatyczną ponieważ KoDA byli najelitarniejszą kawalerią Śródziemia i pieszo nigdy nie walczyli, chyba że ich rumak padł w boju. Dodatkowy argument za tym to fakt że powstałaby bardzo ciekawa kompania startowa z silnym rycerzem, jego dwoma giermkami i 2 ciulami obozowymi, podążającymi w ślad za szlachetnym panem.

Skupiając się teraz na plusach to zdecydowanie modele tej frakcji. Są przepiękne. Chyba najładniejsze ze wszystkich kompani jakie dotychczas dostaliśmy.
Druga sprawa to zróżnicowanie jednostek. Aż 2 z nich może walczyć bronią oburęczną, a jedna z tych broni to topór. Mamy jeszcze rycerza z lancą. Bez wątpienia ta armia ma siłę przebicia i w posiłkach nie ma w zasadzie słabych pozycji.

W kreacji bohatera bezcenne będzie wylosowanie zasady BURLY dla naszego wojownika, żeby nie miał kary za używanie broni dwuręcznej po to żebyśmy mogli używać jej zawsze bez strachu o konsekwencje. Zadajemy wtedy obrażenia o sile minimum 5 co jest bardzo dobrym wynikiem.

Jako że przymierzam się do gry tą kompanią pomimo wszystkich jej mankamentów to postaram się niedługo wrzucić jakieś zdjęcie jak ją przygotowałem do gry :)

Dodano po 4 godzinach 19 minutach 3 sekundach:

Zapytałem na GBHL i z tymi pikami to jest babol, podobno GW się przyznało także man at armsi mają piki bazowo. Niemniej jednak namawiał wszystkich będę do złożenia tej kompanii samemu wg obowiązujących i ustalonych przez GW zasad w inny sposób niż nam to zaproponowano startowo.
Pozdrawiam, Marcin

Awatar użytkownika
Kirkor
Pomocnik Szamana
Posty: 990
Rejestracja: 16 gru 2008, 12:15
Skąd: Zaklików

Post autor: Kirkor » 16 sty 2018, 15:14

Pytanko odnośnie Shire, milicjanci startowo mogą biegać z toporkami w sensie 8 modeli albo 8 z młotkami? czy jest to jakoś wyszczególnione że tyle i tyle takich i takich typów broni ?
Forth Eorlingas!!!

WIP: http://www.mitril.pl/forum/viewtopic.php?t=15310

przyjmuję zamówienia na malowanie, zdjęcia w CMP, zapraszam Tanio i porządnie!

Awatar użytkownika
Jaskier
Redaktor
Posty: 443
Rejestracja: 01 kwie 2014, 16:23
Skąd: Warszafka

Post autor: Jaskier » 16 sty 2018, 22:38

Można sobie wybrać co mają na takich samych zasadach jak normalnie
Pozdrawiam, Marcin

ODPOWIEDZ

Wróć do „Rozmowy ogólne o Battle Companies”