Mordor - rozmowy ogólne

Od Azoga do Oka.

Moderatorzy: Darlark, Konradussss, Thein, TonyStark, Mnil, Redakcja

Awatar użytkownika
FishPriest
Redaktor
Posty: 1571
Rejestracja: 12 sty 2014, 14:42
Skąd: Łódź

Post autor: FishPriest » 15 paź 2017, 6:38

Wszystkie odpowiedzi na pytania masz w uściśleniach sędziowskich.
1. Do break'a jako 10, co do znaczników, jest specjalna zasada powierzchniowa. Przy czym bestia to tylko mount a jej kapitan liczy się jako 1 model a 9 pozostałych to załoga "koszyka".
2. Mylisz się. Bestia sama (a w zasadzie jej kapitan) to 1 model a jej załoga - osobne. Wystawiasz bestię za 105 i załogę - np tracki jako 45 pkt - ale musisz mieć łącznie 27 szeregowych + bestię z kapitanem + 1-2 dowódców warbandów by w pełni zrealizować bow limit.
3. Patrz pkt 1.
4. Nie. Bestia ma zapis, że nie można z niej dobrowolnie zsiadać oraz na nią wsiadać
5. Pika to pika. Może wspierać. Ba, może wspierać i być wspierana z trzeciego szeregu, np. przez druzag nara.
6. Stały punkt po środku grzbietu.
7. Patrz FAQ
8. Dobre pytanie. Roboczo przyjmij, że obrywa wyznaczony element modelu (besta/kapitan/załogant) zaś reszta dostaje obszarówką+wszystko w 2" od bestii też obrywa ciosem obszarowym.
Oficjalne Uściślenia LO pisze: 10 Beast of Gorgoroth
1. Bestia z Gorgoroth liczona jest jako Monsterous Mount, którego jeźdźcem jest Kapitan Orków. Wszelkie aury, czary i zasady obszarowe wpływają na bestię i całą jej załogę, jeśli takowa sięga do części podstawki.
2. Bestia z Gorgoroth nie musi poruszać się przodem. Nie może poruszać się tyłem. Nie może obracać podstawki w trakcie ruchu. Obrót podstawki następuje tylko na początku jej fazy ruchu. Jeżeli bestia podczas obrotu znajdzie się w strefie kontroli wrogiego modelu wówczas dalsze obracanie jest zabronione i należy nią wykonać normalnie ruch. Nie można zatem szarżować przez sam obrót podstawki.
3. Do liczebności rozpiski, załoga bestii jest liczona jako 9 modeli, ponadto liczy się woźnica, zaś sama bestia jest tylko mountem i nie bierze się jej pod uwagę, zatem, przy wyznaczaniu liczebności armii, bestia z gorgoroth z pełną załogą liczy się jako 10 modeli.
4. Załoga Bestii z Gorgoroth może wykupić dowolny dostępny dla niej ekwipunek, prócz Sztandarów i Wierzchowców, Kapitan jest ograniczony do uzbrojenia podanego w opisie bestii.
5. Żaden model nie może wejść na Bestię z Gorgoroth ani z niej dobrowolnie zejść. Bestia po stracie całej załogi musi zdać męstwo inaczej ucieka z pola bitwy dokładnie tak jak warg.
W sytuacji, gdy bestia zginie w walce, modele załogi i kapitan jeśli przeżyły jej pośmiertne konwulsje, mogą być celem ataków modeli zaangażowanych w walkę, które nie wypłaciły jeszcze swoich ciosów.
6. Żaden "Light Object" ani "Heavy Object" nie może być podniesiony lub przekazany Bestii z Gorgoroth, jej kapitanowi lub załodze. Wyjątkiem jest sytuacja, w której monstrualna kawaleria może podnieść określony przedmiot w scenariuszu -w takiej sytuacji obiekt jest trzymany przez kapitana i w razie upadku - dalej w jego posiadaniu.
7. Zasięg strzelania z/do bestii lub jej załogi, jest mierzony od podstawki modelu, zaś przy określaniu punktu widzenia załogi bierzemy pod uwagę środek koszyka bestii. Wykonując strzał do modelu bestii, gracz wybiera,czy chce strzelać do modelu mounta, czy do załogi w koszyku (powożący bestią NIE znajduje się na koszyku i jest rozpatrywany wraz z samą bestią).
W przypadku strzału do samej bestii, wykonuje test ITW: 1-4 - Mount, 5-6 jeździec.
Strzelając do załogi w koszyku, również wykonuje test ITW: 1-3 - strzała utknęła w przeszkodzie, 4-6 - trafia w najbliższy model załoganta
(Legolas wybiera dowolny model).
8. Kapitan Bestii może wspierać inne modele, jeśli znajdują się z nią w "base contact".
9. Bęben przedłuża ruch bestii o 3 cale, ale uniemożliwia szarżowanie (zatem i Slamowanie) do końca TURY.
10. Heroic March kapitana Bestii z Gorgoroth jest jedynym heroicznym marszem, który oddziaływuje na bestię przedłuża jej ruch o 5 cali, uniemożliwia jej jednak szarżę (zatem i slamowanie) do końca FAZY.
11. Moce magiczne a Bestia z Gorgoroth:
- Każda moc magiczna może być wycelowana w oraz broniona przez jej kapitana, trzeba jednak pamiętać, że samej bestii nie można przewrócić w żaden sposób.
- Czary obszarowe obejmujące część podstawki bestii mogą być bronione przez jej kapitana, jeśli jednak nie zostaną odparte - ich efekt skutkuje względem całej załogi oraz bestii i jej kapitana, łącznie, z zadawanymi obrażeniami.
- Czarem "Sourcerous blast" nie można przemieścić bestii (jednak można zadać jej obrażenia). W sytuacji trafienia bestii Sourcerous blastem, kapitan jest zrzucony z niej i umieszczony w kontakcie z jej podstawką, zaś jego miejsce zastępuje najbliższy model załogi (podobnie dla call winds).
- Model siedzący w koszyku bestii trafiony przez „Sorcerous Blast” raniony jest normalnie i dodatkowo zamiast polecieć, wykonuje rzut k6 (1-3 jest powalony na swoim miejscu, 4-6 wypada "za burtę"). Wynik 4+ oznacza, że musi wykonać test spadania z wierzchowca. Analogicznie rozpatrywany jest czar "call winds".
- "Nature Wrath"/"Wrath of Bruinen" - Kapitan bestii zostaje z niej zrzucony i położony w styczności z jej podstawką. Modele w koszyku traktowane są jako obalone i jeśli bestia jest już po swojej fazie ruchu - nie mogą strzelać, zaś "wstając" w następnej fazie ruchu, traktowane są, jakby przemieściły się z połową swojej wartości ruchu. Analogicznie rozpatrywany jest czar "Tremmor".
- "Panic Steed" rzucony na model bestii ma następujący efekt - bestia ucieka automatycznie, zaś załoga i kapitan wykonują test upadku z wierzchwca.
- „Compel/Command”, rzucony na kapitana bestii, daje możliwość ruszenia się z połową jej wartości ruchu (4 cale) i obniża wartość walki kapitana jak i bestii - o połowę. W przypadku "Transfix/Immobilise" Bestia i jej kapitan nie mogą się poruszyć, jednak załoga może strzelać.
12. Bestia i scenariusze:
- W scenariuszach bazujących na zajmowaniu znaczników lub terenu (Hold Ground, Domination, Capture and Controll, Seize the prize, Storm the Camp, Take The High Ground, Heirloms of Ages Past) bestia liczy się następująco:
- Jeśli w promieniu od znacznika znajduje się mała część podstawki i na bestii jest przynajmniej 1 lub wiecej żyjący załogant(w tym kapitan) - jako 1 model.
- Jeśli w promieniu od znacznika znajduje się połowa podstawki (licząc jej środek) - jako połowa modeli, gdzie wartością wyjściową jest ilość modeli (załogi kosza i kapitan) na bestii zaokrąglając w dół. Minimum 1.
- Jeśli w promieniu od znacznika znajduje się większość podstawki (musi być objęty cały koszyk) - jako wszystkie modele, gdzie wartością wyjściową jest ilość modeli (załogi kosza i kapitan) na bestii .
- W Rekonesansie Bestia wychodząc poza krawędź liczy się jako ilość modeli znajdujących się na bestii )załoga kosza plus kapitan).
- W scenariuszach Seize the prize i Heirloms of Ages Past - artefakty nie mogą być zdobyte jak i przekazane bestii, jej kapitanowi jak i załodze.
- W scenariuszu "Contest of Champions" gdy kapitan bestii jest liderem, rany zadane w wyniku zasady "Slam!" nie są liczone do punktacji scenariusza.
Wszystkich graczy z Łodzi zapraszam tutaj

wilqu
Bębniarz z głębin
Posty: 122
Rejestracja: 09 wrz 2017, 12:11
Skąd: Kutno

Post autor: wilqu » 01 lis 2017, 14:02

z innej beczki (niekoniecznie są w niej hobbici) po ile chodzi sklejony niepomalowany morranon orc w sprzedaży ?
Amal Shufar, At Rrug!!!

daid
Bębniarz z głębin
Posty: 180
Rejestracja: 14 kwie 2010, 14:38
Skąd: Poznań

Post autor: daid » 24 lis 2017, 21:43

2-3zł

Mordor Siege Bow. Co sądzicie o tym zjawisku? Kusząco niska cena, ale trafianie na 5 nieco odstrasza. I czy wystawienie dwóch zamaist jednego z kapitanem jest dobrym pomysłem?
Czym jest Hobbit o.O???

Awatar użytkownika
Wlodas
Bębniarz z głębin
Posty: 180
Rejestracja: 22 sty 2017, 20:03
Skąd: Tarnowo Podgórne

Post autor: Wlodas » 24 lis 2017, 22:17

dobrym pomysłem jest nie wystawiać :D
For Gondor !

Awatar użytkownika
FishPriest
Redaktor
Posty: 1571
Rejestracja: 12 sty 2014, 14:42
Skąd: Łódź

Post autor: FishPriest » 25 lis 2017, 9:53

Włodas pisze:dobrym pomysłem jest nie wystawiać :D
Dobrym pomysłem jest przetestować. Jedno trafienie i już się zaczyna spłacać (kosztuje 20 punktów na czysto no hellou) a do tego daje zasadę rozstawienia. Z reguły po prostu wolisz mieć więcej morków, ale czasem może się opłacić.
Wszystkich graczy z Łodzi zapraszam tutaj

Awatar użytkownika
Kaczor
Gobliński jeździec
Posty: 75
Rejestracja: 11 lut 2010, 12:06
Skąd: Siedlce

Post autor: Kaczor » 26 lis 2017, 11:54

Czy Gothmog (najlepiej na wargu) to dobry pomysł? Strasznie lubię ten model i z czystego sentymentu chciałbym nim pograć :D
Drogoth95 pisze:ZBUCZYN jedzie odzyskać prawa miejskie:D


Prostak to, który wojsko z wielkości szacuje:
Zwycięstwo liczby nie chce, męstwa potrzebuje.

daid
Bębniarz z głębin
Posty: 180
Rejestracja: 14 kwie 2010, 14:38
Skąd: Poznań

Post autor: daid » 26 lis 2017, 12:10

Niestety nie bardzo. Za tą cenę dostajemy shagrata i shamana, a sam Gothmog nie oferuje nic nadzwyczajnego. Model typowo klimatyczny, ale ma dużo lepszych zastępców
Czym jest Hobbit o.O???

wilqu
Bębniarz z głębin
Posty: 122
Rejestracja: 09 wrz 2017, 12:11
Skąd: Kutno

Post autor: wilqu » 27 lis 2017, 12:55

FishPriest pisze:
Włodas pisze:dobrym pomysłem jest nie wystawiać :D
Dobrym pomysłem jest przetestować. Jedno trafienie i już się zaczyna spłacać (kosztuje 20 punktów na czysto no hellou) a do tego daje zasadę rozstawienia. Z reguły po prostu wolisz mieć więcej morków, ale czasem może się opłacić.
Ludzie grajmy ty co lubimy co jest ciekawe jak pisze fish potestuj inaczej wszyscy będą się spinac jak bydło z innych systemów. Chcesz grac na baliscie graj a może olej morannony graj na czarnej straży. Osobiście będę mial wszystko i będę grał wszystkim, turniej to wiadomo po wygranie silne rozpiski ale kto ci broni domowo zagrać na baliscie 10spectrach i np 20trackersach plus jacyś podrzędni kapitanowie. NIE psujmy systemu naszym must have bo jak nie to jesteś bity. Jak pisze cytowana osoba potestuj może polubisz nie grajmy oklepanego nie sugeruj sie opinia innych chyba ze dołączysz do grona kopiuj wklej.......
Amal Shufar, At Rrug!!!

Grish
Treser wargów
Posty: 14
Rejestracja: 11 cze 2017, 9:49
Skąd: Silesia

Re: Mordor - rozmowy ogólne

Post autor: Grish » 05 wrz 2018, 5:21

Cześć, totalnie świeży człowiek w temacie LotR SBG ma pytanie: czy przy każdej grupie np Morków musi byc inny bohater imienny? Logika na to wskazuje, no ale zasady pisało GW.

I od razu zapytam weteranów: Mordor zyskuje przy dużej ilości tanich modeli, czy lepiej mniej, a droższe/lepsze?

Elfhells
Gobliński jeździec
Posty: 92
Rejestracja: 14 paź 2012, 18:20
Skąd: Warszawa

Re: Mordor - rozmowy ogólne

Post autor: Elfhells » 05 wrz 2018, 6:22

Logika słusznie wskazuje ;) Tak, przy każdej musi być bohater.

Grish
Treser wargów
Posty: 14
Rejestracja: 11 cze 2017, 9:49
Skąd: Silesia

Re: Mordor - rozmowy ogólne

Post autor: Grish » 05 wrz 2018, 7:43

Ok, dzięki. A jak się sprawa ma z pójściem w ilość/jakość przy Mordorze?

Awatar użytkownika
KarolekSc
Treser wargów
Posty: 12
Rejestracja: 23 lut 2018, 21:51
Skąd: Sosnowiec

Re: Mordor - rozmowy ogólne

Post autor: KarolekSc » 05 wrz 2018, 10:57

Najlepiej swoją armie opierać na morkach , do tego mozna wrzucic ze dwoch warg ridersow i spectre lub dwie w zaleznosci na jakie pkt gramy.

Awatar użytkownika
Dragowicz
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 400
Rejestracja: 05 cze 2013, 12:38
Skąd: Tarnów

Re: Mordor - rozmowy ogólne

Post autor: Dragowicz » 05 wrz 2018, 12:18

Mordor poniekąd zyskuje dzięki potanionym dość konkretnie Morgul Stalkerach, z wykupionym toporem płacisz za typa 11pkt z 2 atakami, S5 oraz za sam "key" Mordor orc, co pozwala korzystać z furii, jeśli zachowujesz bonus armijny to przy przewadze liczebnej masz możliwe przerzuty "1" oraz +1 do odwagi, Czyli wyjściowo nasze topory na Morgulach mogą przerzucać jedynki oraz mają podbite męstwo, kolejnym boostem dla Mordoru jest Gothmong, w koszcie 145pkt (warg,tarcza) zapewnia wszystkim "Mordor orc" w 3 calach "Hatred" na ludzi, czyli taki Mork/Stalker przy toporze ma +1 do ranienia rasy ludzkiej, imo bardzo mordercze (Sam Gothmong również korzysta z zasady), kolejną bardzo mocną zasadą jest użycie zdolności raz na grę, która pozwala orką w 12 calach od Gothmonga przerzucić wszelkie nieudane rzuty na zranienie, co pozwala nam w tej turze wyjść drugą stroną armii wroga ;)
Generalnie na czystym Mordorze w większości przypadków nasz build zapewni 3 walki na piechocie, mądrym posunięciem jest granie na Morkach/Stalkerach z zielonym sojuszem Serpent Hordes, bierzemy stamtąd imo uber mocnego Suladana który posiada banner na 6 cali, i dajemy wsparcie klocku orków z przodu np. Serpent Guardami zapewniającymi 4 walki, możliwości jest wiele, można też korzystać z Dark Marshalla z swoim turowym bannerem za wolę, a kolejnym imo cennym Nazgullem będzie SL, zwłaszcza przy armii na Stalkerach ;)
Każdy popełnia błąd, ale niektórzy są błędem...

Grish
Treser wargów
Posty: 14
Rejestracja: 11 cze 2017, 9:49
Skąd: Silesia

Re: Mordor - rozmowy ogólne

Post autor: Grish » 05 wrz 2018, 17:50

Dzieki za rady, pewnie jeszcze wrócę z pytaniami :smile:

Grish
Treser wargów
Posty: 14
Rejestracja: 11 cze 2017, 9:49
Skąd: Silesia

Re: Mordor - rozmowy ogólne

Post autor: Grish » 05 wrz 2018, 22:00

Zwykle Wargi bez jeźdźców są zarezerwowane dla Morii, czy w Mordorze tez mogą biegać? Opłacalni w ogóle?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Siły Zła”