Moria - rozmowy ogólne

Od Azoga do Oka.

Moderatorzy: Darlark, Konradussss, Thein, TonyStark, Mnil, Redakcja

Awatar użytkownika
piotr1916
Treser wargów
Posty: 50
Rejestracja: 03 kwie 2013, 19:50
Skąd: Warszawa

Post autor: piotr1916 » 11 mar 2015, 22:31

Mam kilka pytań ,ponieważ już uzbieralem prawie cała armie dobra chciałbym zacząć też zbierać zło. Wybrałem Morie.
I teraz proszę o kilka rad jaki jednostki sie sprawdzają na polu bitwy ,jakiego potworka dobrać (w sumie każdy jest bardzo ciekawy :D ) oraz jaka opcja sojuszu może być fajnym rozwiązaniem :)

Czekam na rady i pozdrawiam :)
Kupie Legolasa konno

Awatar użytkownika
staszkoPL
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 557
Rejestracja: 31 sty 2014, 20:00
Skąd: Poznań (Luboń)

Post autor: staszkoPL » 11 mar 2015, 23:03

Ponoć wargobusy są bardzo fajne, ale nie grałem jeszcze Morią :/

Awatar użytkownika
Lukan
Nadzorca Trolli
Posty: 707
Rejestracja: 04 lis 2009, 16:02
Skąd: Toruń/ Płock

Post autor: Lukan » 11 mar 2015, 23:19

Piotrek, armie opierasz najlepiej na gundabad blackshields w 1 szeregu i goblinach z wlocznia w 2. Wargobus zawsze się przyda, ale pamiętaj, że kosztuje sporo pkt i latwo stracić balans w armii jesli chodzi o optymalna liczebność. Najlepszym sojuszem będzie angmar dla shade'a, dwimmerlaika bądź WK na bestii. I właśnie ten ostatni będzie najlepszym wyborem jako potwór do armii. Z samego armylistu morii SQ, która też jest super stworkiem

Awatar użytkownika
Fenomen
Bębniarz z głębin
Posty: 150
Rejestracja: 19 lut 2010, 15:02
Skąd: Wrocław

Post autor: Fenomen » 12 mar 2015, 8:16

Dwarfik pisze:Fenomenie co masz dokładnie na myśli przez kumulowanie się ataków z tymi przez powalenie :) ? SQ z 6 atakami przy powaleniu bd miała 12 z przerzutami nieudanych rzutów na zranienie, czyli jakikolwiek humanoidalny bohater nie powinien tego przeżyć :) A Druzagh niby ma te 5 woli ale jeśli np. 2 razy nie pyknie czar. to się robią raptem 3 próby rzucenia czaru + warto też rzucić tą furię - może SQ wtedy wyfejtować hita z S10 ;)

Pozdrawiam Dwarfik :D
Dwarfiku właśnie o to kumulowanie mi chodziło; ) a właśnie zasada specjalna Grobloka działa także na furię rzucaną przez Druzhaga?
Czy Shade'a opłaca się umieszczać w rozpiskach do 500 pkt? Wiecie to jest koszt 100 pkt ;)

Dodano po 12 minutach 27 sekundach:

Coraz lepiej poznając armię Morii, moge stwierdzić, że oferuje naprawdę sporo możliwości do uprzykrzania życia innym armiom. Przy wykorzystaniu sojuszu w najlepszym wypadku nasz przeciwnik podwójnie płaci za potęgę, ma obniżoną walkę o połowę, dostaje minus przy rzucie na zwycięstwo, przeciwko np zboostowanej królowej pająków rozwscieszeniem, przy pomocy batsow icchoćby właśnie prowlerow, z + 2 oczkami za dwurak i backstabbers, przy dodajmy jeszcze piercing strike'u :P gdzieś tam niedaleko shade i dwimmerlaik :balrog: . Dobra to teraz trzeba zejść na Ziemię; D
Jak wiemy to jeszcze nie wszystkie możliwości jakie oferuje ta armia;)
Z popiołów strzelą znów ogniska
I mrok rozświetlą błyskawice.
Złamany miecz swą moc odzyska,
Król – tułacz wróci na stolicę.

Awatar użytkownika
FishPriest
Redaktor
Posty: 1571
Rejestracja: 12 sty 2014, 14:42
Skąd: Łódź

Post autor: FishPriest » 12 mar 2015, 15:26

A teraz wyobraź sobie blokadę sojuszów, lub ban na położenie w jednej armii nazga na bestii i shade (ogólnie monstrów). Takie cięcia się zdarzają. i wtedy robi się niemiło. Na 500 pkt miast w shade pakowałbym w monstra i piechotę na toporach + może wargobusy, jak już wygrasz, to zabijesz. Ale oczywiście nie mówię, że to najbardziej turbo OP opcja.
Co do Druzhaga i tej jego furii dla potworków - mówicie o SQ, pomyśleliście może jednak o... zwykłych wargach i pająkach? Tworzycie armię o niezłej mobilności, ale przede wszystkim - łatwo flankującej przeciwnika. Grał ktoś kiedyś takim zwierzyńcem?
Wszystkich graczy z Łodzi zapraszam tutaj

Awatar użytkownika
dominik.saburo
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 270
Rejestracja: 19 maja 2013, 21:44
Skąd: Łódź

Post autor: dominik.saburo » 14 mar 2015, 11:47

Ja to bym w ogóle zabronił sojuszy ;). W młotku armie jakoś dają radę samodzielnie, a tutaj jest jakiś problem... Moria bez sojuszy nie jest wcale taka zła. Ba ! Nadal pozostaje całkiem grywalna, o ile reszta armii też jest pozbawiona zaprzyjaźnionych kontyngentów.
Who are you to deny us passage?

Awatar użytkownika
Najemnik
Bębniarz z głębin
Posty: 158
Rejestracja: 10 sty 2009, 12:38
Skąd: KonFederacja Dolnośląska

Post autor: Najemnik » 14 mar 2015, 12:00

FishPriest pisze: Co do Druzhaga i tej jego furii dla potworków - mówicie o SQ, pomyśleliście może jednak o... zwykłych wargach i pająkach? Tworzycie armię o niezłej mobilności, ale przede wszystkim - łatwo flankującej przeciwnika. Grał ktoś kiedyś takim zwierzyńcem?
Co prawda jeszcze przed Hobbitem, ale swego czasu grywałem Druzhagiem z batsami, które są IMO dużo lepsze od wargów. Dzięki dokoptowaniu jakiegoś kawalerzysty do powalania taki mobilny duet łatwo zjadał nawet najcięższego herosa. :smile: Niestety często taki kłopotliwy heros posiadał Terror, więc istniało spore prawdopodobieństwo, że batsy zostaną w miejscu...

kmr
Czyściciel klatek Trolli
Posty: 4
Rejestracja: 13 gru 2015, 20:02
Skąd: Północ

Post autor: kmr » 21 gru 2015, 15:09

Hej. Grałem kiedyś w LOTRa, teraz próbuję wrócić. Kupiłem ostatnio trochę figurek, zauważyłem, że gobliny występują w dwóch różnych wielkościach. Jest jakaś różnica w statystykach? Skąd to się wzięło?

Nirnaeth
Bębniarz z głębin
Posty: 167
Rejestracja: 16 lis 2008, 20:54
Skąd: Kraków

Post autor: Nirnaeth » 21 gru 2015, 16:09

Jest. LotR zamienił się w Hobbita: zmieniły się zasady doszły jednostki, podręczniki. Do tego GW od niedawna przestało tworzyć figurki, więc gracze sami się za to zabrali i od jakiegoś czasu zaczęto również ingerować w podręczniki, sojusze, jednostki. Dużo się pozmieniało.

Awatar użytkownika
Grond
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 463
Rejestracja: 15 paź 2011, 7:28
Skąd: Pomerania

Post autor: Grond » 21 gru 2015, 16:12

Cześć!
Napisz do Reapera albo do mnie, jeśli chcesz więcej informacji na temat systemu :)

Pozdrawiam

Nirnaeth
Bębniarz z głębin
Posty: 167
Rejestracja: 16 lis 2008, 20:54
Skąd: Kraków

Post autor: Nirnaeth » 21 gru 2015, 21:50

yyyy własnie zobaczyłem, że zalogowało mnie na czyjeś konto. Mam nadzieję, że zostanie to naprawione.
Pozdrawiam,
Hektor

Dodano po 5 godzinach 37 minutach 37 sekundach:

Ty Hektor to moje konto :)

kmr
Czyściciel klatek Trolli
Posty: 4
Rejestracja: 13 gru 2015, 20:02
Skąd: Północ

Post autor: kmr » 29 gru 2015, 9:17

Nirnaeth pisze:Jest. LotR zamienił się w Hobbita: zmieniły się zasady doszły jednostki, podręczniki. Do tego GW od niedawna przestało tworzyć figurki, więc gracze sami się za to zabrali i od jakiegoś czasu zaczęto również ingerować w podręczniki, sojusze, jednostki. Dużo się pozmieniało.
Może źle zadałem pytanie: jaka jest różnica pomiędzy małymi i dużymi goblinami?

Awatar użytkownika
Reaper
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 312
Rejestracja: 20 lut 2012, 19:26
Skąd: north

Post autor: Reaper » 29 gru 2015, 9:47

kmr pisze:Może źle zadałem pytanie: jaka jest różnica pomiędzy małymi i dużymi goblinami?
1. mają inne profile (te nowe mają mniej obrony), opcje (nowe gobliny nie mogą wykupić włóczni ani tarczy) i zasady specjalne (nowe gobliny mogą się wzajemnie wspierać, choć nie mają włóczni)
2. występują w innych armylistach, więc inni bohaterowie mogą prowadzić stare, a inni nowe gobliny. :)

Awatar użytkownika
_MCK_
Bębniarz z głębin
Posty: 101
Rejestracja: 08 lis 2012, 13:57
Skąd: Warszawa/Kielce

Post autor: _MCK_ » 29 lip 2016, 14:11

Witam, prosiłbym o skorygowanie jeśli źle rozumiem zasadę zionięcia ogniem przez smoka:

w zasięgu 12 cali wybieramy sobie cel, wydajemy punkt woli, rzucamy na trafienie, jeśli trafia to cel (model) i inne modele 2 cale od niego dostają hita z siłą 10 i giną (nawet jeśli mają 2-3 pkt żywotności) jeśli otrzymają ranę???

Awatar użytkownika
Potemp
Nadzorca Trolli
Posty: 622
Rejestracja: 13 wrz 2011, 5:18
Skąd: Kielcza

Post autor: Potemp » 29 lip 2016, 14:52

Nie ma czego korygować. Tak jest. Dodam, że zioniecie traktujemy jako strzał z łuku.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Siły Zła”