O potworach trudnych do zabicia

Moderatorzy: Konradussss, Thein, Koshara, TonyStark, Kevin, Mnil

Awatar użytkownika
Kevin
[Własny wybór]
Posty: 3158
Rejestracja: 23 sty 2008, 19:07
Skąd: Poznań

Post autor: Kevin » 02 kwie 2010, 10:26

darulus1 pisze:więc dwarfy szarżują na smoka dwie kompanie z przodu, dwie wspierają.
Generalnie darlus poczytaj book'a :wink: - bo jak mnie pamięć nie myli to na monstery można szarżować max 1 kompanią.

Sam przykład starcia bynajmniej nie jest modelowy. Bo zakłada istnienie na polu bitwy dwóch oddziałów. Smoka i KG. A to ma niewiele wspólnego. Owszem Smok jest trudny do wciągnięcia, ale są sposoby.
Przede wszystkim sprawę ułatwiają dwie fortuny:
- Inner Glory - automatycznie oblewa dowolny test męstwa - Dain w KG szarzuję na smoka, jako, że Dain też wzbudza terror, smok go oblewa i mamt fajnego duela :wink:
- Desperate Heroics - gdzie nam się poświęca jakiś 1 Might, a Dainowi pula wraca do maksa.
Tak, ze na smoki sa sposoby i nie demonizuj :wink:
"Tym dziwniejsze jest, że prawdziwa wojna-a kilka prawdziwych wojen widziałem-pod względem porządku i ładu do złudzenia przypomina ogarnięty pożarem burdel"- A.Sapkowski "Chrzest Ognia"

darulus1
Bębniarz z głębin
Posty: 183
Rejestracja: 23 sty 2008, 20:35
Skąd: m.st.Warszawa

Post autor: darulus1 » 02 kwie 2010, 11:01

"Generalnie darlus poczytaj book'a :wink: - bo jak mnie pamięć nie myli to na monstery można szarżować max 1 kompanią. "

Zrobione empirycznie, weź podstawkę np. trolla (smoka) i dotknij frontem dwóch kompanii obok siebie obie dotykają podstawki monstera, więc jest to możliwe, dlatego istotna jest szarża na takie bydle (jeżeli jest to fałszywe założenie to podaj str. podręcznika gdzie jest to wprost zakazane - to ułatwi mi analizę). Co do modelu, to właśnie z istoty tego słowa (model - układ założeń przyjmowanych w danej nauce w celu ułatwienia (lub umożliwienia) rozwiązania pewnego problemu) wynikają pewne przyjete uproszczenia, założenia. Mam nadzieję, że w miarę przystepnie to wytłumaczyłem :)
ps. wczoraj przeporwadziłem analogiczny test i równiez smok górą :? .

"- Inner Glory - automatycznie oblewa dowolny test męstwa - Dain w KG szarzuję na smoka, jako, że Dain też wzbudza terror, smok go oblewa i mamt fajnego duela "

Dlatego w teście (o czym nie wspomniałem) smok szarżował na drugą kompanię gdzie Daina nie było), zresztą nie tylko z powodu terroru.

Dodano po 3 minutach 42 sekundach:
Kalins pisze:Friend - ciekawa uwaga i powinieneś Darulusie powtórzyć test z duelem. Aha, mnie osobiście ciekawi opcja przeprowadzenia podobnego testu z Mumakilem na zasadach Wotrach i formacji dwarfów z Dainem, jako wodzem.
Generalnie - fajny pomysł :)
Zrobie w Świeta, serrr :lol:

Przyjmuję uwagę co do duela, niemniej jednak, miałem do wyboru to lub epickie akcje :? lecz ostatni punkt potęgi mogłem lepiej wykorzystać, a tak na marginsie to o taką dyskusję mi chodziło dzięki chłopaki :lol:

Awatar użytkownika
Kevin
[Własny wybór]
Posty: 3158
Rejestracja: 23 sty 2008, 19:07
Skąd: Poznań

Post autor: Kevin » 02 kwie 2010, 11:09

darulus1 pisze:Zrobione empirycznie, weź podstawkę np. trolla (smoka) i dotknij frontem dwóch kompanii obok siebie obie dotykają podstawki monstera, więc jest to możliwe, dlatego istotna jest szarża na takie bydle (jeżeli jest to fałszywe założenie to podaj str. podręcznika gdzie jest to wprost zakazane - to ułatwi mi analizę).
Str. 44 Akapit "Impacting Monsters"
"(...)Hovever it should be noted that as monsters base is always circular or eliptical, only the spearhead will be able to move into base contact. Essentialy, despite the Monster's bulk, only a relative hendful of foes can bring their weapons to bear against it(...)"
Czyli to mamy załatwione.
"Tym dziwniejsze jest, że prawdziwa wojna-a kilka prawdziwych wojen widziałem-pod względem porządku i ładu do złudzenia przypomina ogarnięty pożarem burdel"- A.Sapkowski "Chrzest Ognia"

darulus1
Bębniarz z głębin
Posty: 183
Rejestracja: 23 sty 2008, 20:35
Skąd: m.st.Warszawa

Post autor: darulus1 » 02 kwie 2010, 11:25

Wielkie dzięki Kevin, nawet nie musiałem zagladać :D
ps. Kalins znowu źle gralismy :?

Awatar użytkownika
Friend
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 265
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:38
Skąd: Pszczyna

Post autor: Friend » 02 kwie 2010, 11:26

Kalins pisze:Aha, mnie osobiście ciekawi opcja przeprowadzenia podobnego testu z Mumakilem na zasadach Wotrach i formacji dwarfów z Dainem, jako wodzem.
niestety to nie przejdzie :P mumak kosztuje 250pkt, a sam Dain 200pkt, co uniemożliwia wystawienie czegoś sensownego :)
a w ogóle to wystarczy wystawić formacje rangerów, wsadzić do lasu i już :)

Moje rady co do takiego testu:
-najlepiej wystawić Floina, który anuluje Terrora mumakowi
- nie wystawiac khazadów, lepiej oplacalni będą zwyklaki z dwurakami

Moja propozycja:
2 kompanie Rangerow + luki
2 kompanie Warriorow (dwuraki)
Floin

Razem: 250pkt

Awatar użytkownika
Johnny
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 253
Rejestracja: 31 sty 2008, 14:50
Skąd: Katowice / Legion Śląsk

Post autor: Johnny » 02 kwie 2010, 11:27

A pytako jak strzelam epic shotem do potwora z very hard to kill to co wtedy ???
ma R2 i rzucam 4 na epic shoocie czyli zadaje mu dwie rany i rzucam na tabelke?

darulus1
Bębniarz z głębin
Posty: 183
Rejestracja: 23 sty 2008, 20:35
Skąd: m.st.Warszawa

Post autor: darulus1 » 02 kwie 2010, 11:30

Johnny pisze:A pytako jak strzelam epic shotem do potwora z very hard to kill to co wtedy ???
ma R2 i rzucam 4 na epic shoocie czyli zadaje mu dwie rany i rzucam na tabelke?
dokładnie tak

Awatar użytkownika
Kevin
[Własny wybór]
Posty: 3158
Rejestracja: 23 sty 2008, 19:07
Skąd: Poznań

Post autor: Kevin » 02 kwie 2010, 11:51

ps. Kalins znowu źle gralismy Confused
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Padłem :wink:
Friend pisze:- nie wystawiac khazadów, lepiej oplacalni będą zwyklaki z dwurakami
Do testu owszem, ale pamiętaj, że taki test nie jest w żaden sposób miarodajny, bo nie uwzględnia reszty armii na stole, a lepsze są Khazady w takim wypadku :wink
Friend pisze:-najlepiej wystawić Floina, który anuluje Terrora mumakowi
Hmm tak swoją drogą to raczej dziwne zgranie. Ja bym wziął Balina. Terrora z wysokim męstwem i tak się specjalnie nie boimy, a ewentualny spadek walki do 0 jeśli słoń szarżował i tak mu bonusa nie da, bo on ma inny sposób atakowania. A Floi się przyda na inne rzeczy :wink:
"Tym dziwniejsze jest, że prawdziwa wojna-a kilka prawdziwych wojen widziałem-pod względem porządku i ładu do złudzenia przypomina ogarnięty pożarem burdel"- A.Sapkowski "Chrzest Ognia"

Awatar użytkownika
Alexander
Posty: 691
Rejestracja: 25 sty 2008, 19:24
Skąd: Kraków

Post autor: Alexander » 02 kwie 2010, 12:01

Btw. mam pytanie - bo według zasad geometrii da się umieścić dwie kompanie stykające się w jednym punkcie z np. Smokiem. Niestety nie mam podręcznika przy sobie i nie pamiętam czy szarżując "Spearheadem" wystarczy tylko wejść w base contact i nie pamiętam czy nie ma nic więcej napisane ;) ?

Obrazek

Czerwony punkt to punkt styczności ;)

Awatar użytkownika
Kevin
[Własny wybór]
Posty: 3158
Rejestracja: 23 sty 2008, 19:07
Skąd: Poznań

Post autor: Kevin » 02 kwie 2010, 12:03

Kevin pisze:Str. 44 Akapit "Impacting Monsters"
"(...)Hovever it should be noted that as monsters base is always circular or eliptical, only the spearhead will be able to move into base contact. Essentialy, despite the Monster's bulk, only a relative hendful of foes can bring their weapons to bear against it(...)"
Czyli to mamy załatwione.
Alex czytamy kilka postów nad sobą :wink:
"Tym dziwniejsze jest, że prawdziwa wojna-a kilka prawdziwych wojen widziałem-pod względem porządku i ładu do złudzenia przypomina ogarnięty pożarem burdel"- A.Sapkowski "Chrzest Ognia"

Awatar użytkownika
Alexander
Posty: 691
Rejestracja: 25 sty 2008, 19:24
Skąd: Kraków

Post autor: Alexander » 02 kwie 2010, 12:08

Kevin - czytam to, czytam i nie widzę, żeby było napisane, że nie mogę zaszarżować dwoma kompaniami jeśli są umieszczone tak jak na obrazku. GW nie zna zasad geometrii, więc pisze, że "only the spearhead will be able to move into base contact". Okazuje się jednak, że I will be able to charge two companies into base contact ;) (można dwoma kompaniami wejść w bc...)
Tylko co na to zasady szarży ? (szkoda, że zostawiłem podręcznik w Krakowie xD ).

Awatar użytkownika
Kevin
[Własny wybór]
Posty: 3158
Rejestracja: 23 sty 2008, 19:07
Skąd: Poznań

Post autor: Kevin » 02 kwie 2010, 12:16

Generalnie IMO GW założyło sytuacje taką jak na zdjęciu. Stąd masz notę o podstawkach circular i eliptical. Poza tym zdanie "Only the spearhead...", wcale nie musi oznaczać, że mechanicznie tylko spearhead będzie w stanie się dostawić, a to, że tylko spearhead może :wink: - przynajmniej ja tak ten zapis rozumiem.

Dodano po 3 minutach 7 sekundach:

Zresztą dalej masz też notkę, że analogicznie monster też może zaszarżować tylko na jedną kompanie.
"Tym dziwniejsze jest, że prawdziwa wojna-a kilka prawdziwych wojen widziałem-pod względem porządku i ładu do złudzenia przypomina ogarnięty pożarem burdel"- A.Sapkowski "Chrzest Ognia"

Awatar użytkownika
Kalins
Redaktor Naczelny
Posty: 2993
Rejestracja: 19 wrz 2007, 15:09
Skąd: Józefów

Post autor: Kalins » 02 kwie 2010, 12:18

Ponadto - wyraźnie w zasadach określone jest, że spear head oznacza jedną kampanię, co wyraźnie widać np. przy zasadzie "fall back". Wybierasz jedną kampanię, która ucieka, a za nią podąża formacja.

Podobnie jest przy szarży - spearhead atakuje (1 kompania), a następnie podąża za nią formacja - nie ma w podręczniku napisane, że spearhead może liczyć więcej niż jedną kompanię i tu zgadzam się z opinią Kevina.
Powiedz Mitril i wejdź.

Awatar użytkownika
Gymlet
Pomocnik Szamana
Posty: 879
Rejestracja: 08 lut 2008, 16:42
Skąd: False Propeth Inn

Post autor: Gymlet » 02 kwie 2010, 13:30

Chciałoby się tu dokonać jakiejś ładnej wykładni tego przepisu, problem w tym, że reguły wykładni zakładają racjonalność prawodawcy (w tym wypadku GW).

Głównym problemem jest tu ustalenie, który zapis jest ważniejszy:

-> ten, że wyłącznie "spearhead" może wejść w "base contact" z monsterem
-> ten, że kompanie pozostają w base contact nawet, gdy stykają się rogami

W drugim przypadku należy się zastanowić, czy zapis ten nie dotyczy czasem tylko jednostek na prostokątnych podstawkach, jako że podstawki owalne i okragłe nie mają rogów = nie mogą stykać się rogami z wrogiem.

Z drugiej strony założenie Alexa ma niepodważalne uzasadnienie w prawach matematyki.

Moim zdaniem jednak ważne jest słówko "essentially" ("w zasadzie", Słownik współczeny LONGMAN; "zasadniczo, w pierwszym rzędzie" słownik EXETER) w przytoczonym przez Kevina fragmencie. Wskazuje wyraźnie, że intencją GW było, by monster walczył z możliwie jak najmniejszą liczbą kompanii.

Zachowując więc intencje autorów należałoby przyjąć, że w sytuacji przedstawionej przez Alexa gracz musi wybrać, która kompania jest w base contact, a która nie.

Pozdrawiam
Gymlet

PS. Wybaczcie, akurat powtarzam materiał na kolokwium :P
Pawężnik Wojowników Rohanu Na Camelu

May my blade be sharp, may I sculpt the new fate for my enemies.

Kod: Zaznacz cały

Przychodzi smok w paski do hydry, a hydra na to...

Awatar użytkownika
ugluk
Płomień z Udunu
Posty: 2155
Rejestracja: 23 sty 2008, 19:32
Skąd: Wrocław / UWO

Post autor: ugluk » 02 kwie 2010, 14:03

Co to za prawniczy bełkot? ;)

Czytamy - monstera można zaszarżować tylko spearhead'em, monster może zaszarżować tylko jedną kompanię. Nie wdawajmy się w rozkminy nad geometrią, bo nie o to tu chodzi.
Sprzedam dużo Tyranidów

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”