O potworach trudnych do zabicia

Moderatorzy: Konradussss, Thein, Koshara, TonyStark, Kevin, Mnil

Awatar użytkownika
Sonic
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 306
Rejestracja: 30 sty 2008, 18:09
Skąd: Rybnik

Post autor: Sonic » 20 lip 2009, 8:28

a Gdzie to jest napisane Ugluku jak masz czas poszukać? :P
i am Weasel!
http://www.youtube.com/user/slonic6
Kanał na y2b

Awatar użytkownika
Skyman
Płomień z Udunu
Posty: 1867
Rejestracja: 08 lut 2008, 18:36
Skąd: Wrocław

Post autor: Skyman » 20 lip 2009, 8:39

Wow, wow, wow.. do czasu wyjaśniania czy się dodaje, czy nie rzuty kośćmi - rozumiałem, teraz to się jakoś pomieszało. O co chodzi z tymi 2-3 hitami? Może krok po kroku - jak zabić np. smoka. W końcu najlepiej uczyć się na solidnych przykładach, prawie jak "w praniu" ;) Byłbym wdzięczny.
Pozdrawiam,
» Sky~

Awatar użytkownika
ugluk
Płomień z Udunu
Posty: 2155
Rejestracja: 23 sty 2008, 19:32
Skąd: Wrocław / UWO

Post autor: ugluk » 20 lip 2009, 9:33

Sonic pisze:a Gdzie to jest napisane Ugluku jak masz czas poszukać?
Tfutfu odszczekuję, pomyliło mi się z czym innym. Mea culpa. ;p
Sprzedam dużo Tyranidów

Awatar użytkownika
Skyman
Płomień z Udunu
Posty: 1867
Rejestracja: 08 lut 2008, 18:36
Skąd: Wrocław

Post autor: Skyman » 20 lip 2009, 18:57

No i ucichli. Upomnę się niczym newbie, ale zależy mi, aby ktoś bardziej doświadczony zauważył ten temat - wyjaśni ktoś krok po kroku jak powinno się zabijać potwory? Chodzi mi o to liczenie oczek, woundów etc.
Pozdrawiam,
» Sky~

Awatar użytkownika
ugluk
Płomień z Udunu
Posty: 2155
Rejestracja: 23 sty 2008, 19:32
Skąd: Wrocław / UWO

Post autor: ugluk » 20 lip 2009, 19:27

Eh, nie lepiej podręcznik poczytać?

Dobra.

Smok.
R=2
Extremely Hard to Kill.

Strzelasz do dziada z czegośtam.

a) wklepałeś mu 1 ranę - za mało - nic się nie dzieje bo ma R2
b) wklepałeś mu 2 rany - starczy - dostaje jeden rzut na tabelę (o tym później)
c) wklepałeś mu 3 rany - starczy - dostaje jeden rzut na tabelę ale na drugi już nie starcza (1 hit na R2) więc ten trzeci hit jest zdiscardowany
d) wklepałeś 4,6... ran - dostaje 2,3... rzutów na tabelę


Teraz tabela(jak wygląda to chyba wiadomo):

Powiedzmy, że wklepałeś 12 ran i masz 6 rzutów na tabelę. No to kulasz (po kolei, to ważne!) , wypada kolejno 3,5,5,4,6(!-kulasz jeszcze raz) 5, ,2

3 = nic nie daje
5 = jeden wound counter
5+wound counter = 6 = jeden wound counter
4+2wound countery = 6 = jeden wound counter
6+3wound countery = 9 = dwa wound countery

wypadła ci naturalna 6 więc kulasz dodatkowy raz powiedzmy wypada ci to 5:
5+5wound counterów = 10 = dwa wound countery
2+7 wound counterów = 9 = dwa wound countery

czyli po klepaniu smok kończy z 9 wound counterami na klacie. Ale żyje.
Sprzedam dużo Tyranidów

Awatar użytkownika
Skyman
Płomień z Udunu
Posty: 1867
Rejestracja: 08 lut 2008, 18:36
Skąd: Wrocław

Post autor: Skyman » 20 lip 2009, 19:34

No właśnie czytałem podręcznik, nawet wczoraj o zasadzie zabijania HtK itp. Niby rozumiałem, ale przez to co tutaj przeczytałem to mi się namieszało.
I.. nadal mi się miesza :D Trudno, może z czasem to zrozumiem :P

Trzeba trzymać kciuki, aby jakiś portal zrobił krótki filmik (tak jak Cytadela ma SPIM'a, czy jakoś tak) do trudniejszych zagadnień WotR. Tak, to jest mała sugestia ;)
Pozdrawiam,
» Sky~

Awatar użytkownika
Silverhand
Honorowy Redaktor
Posty: 1791
Rejestracja: 25 sty 2008, 7:46
Skąd: W-wa

Post autor: Silverhand » 20 lip 2009, 20:41

HtK działa dokładnie tak samo, tylko tam potwór ginie już przy sumie 6 (rzut kością + WC)

Awatar użytkownika
ugluk
Płomień z Udunu
Posty: 2155
Rejestracja: 23 sty 2008, 19:32
Skąd: Wrocław / UWO

Post autor: ugluk » 20 lip 2009, 21:57

SkymaN pisze:No właśnie czytałem podręcznik, nawet wczoraj o zasadzie zabijania HtK itp. Niby rozumiałem, ale przez to co tutaj przeczytałem to mi się namieszało.
I.. nadal mi się miesza :D Trudno, może z czasem to zrozumiem :P

Trzeba trzymać kciuki, aby jakiś portal zrobił krótki filmik (tak jak Cytadela ma SPIM'a, czy jakoś tak) do trudniejszych zagadnień WotR. Tak, to jest mała sugestia ;)
Kiedy to jest proste! Powiedz co jest wciąż niejasne to się postaram dać lepszy przykład.
Sprzedam dużo Tyranidów

Awatar użytkownika
Skyman
Płomień z Udunu
Posty: 1867
Rejestracja: 08 lut 2008, 18:36
Skąd: Wrocław

Post autor: Skyman » 20 lip 2009, 22:45

Wszystko rozumiem, wszyściutko. Wielkie podziękowania dla Silverhanda, który wyjaśnił mi z większymi szczegółami na PW.
Do tego przestałem wzorować się na tabelce HtK (czy tam extreme, jakkolwiek tam ma) Balroga, gdy w przykładzie jest Troll >.< :D
Pozdrawiam,
» Sky~

darulus1
Bębniarz z głębin
Posty: 183
Rejestracja: 23 sty 2008, 20:35
Skąd: m.st.Warszawa

Post autor: darulus1 » 02 kwie 2010, 8:25

Oto dzisiejszy test bitewny przeprowadzony w godzinach porannych :D .
(Uwaga: przeprowadzony pojedynek jest modelowy i w sposób oczywisty nie zawiera specyficznych warunków, które mogą zaistnieć w prawdziwej bitwie).

Dragon vs Khazad Guard Kinband (4 companies) with Dain Ironfoot

Strony za równo 400pkt
I tura.
Priorytet Dragon.
Dain deklaruje heroiczna akcję, w odpowiedzi Smok również. Obie strony tracą po jednym punkcie potęgi.
Test odwagi zaliczony, więc dwarfy szarżują na smoka dwie kompanie z przodu, dwie wspierają.
Dain deklaruje epic strike i epic rampage (zostaje mu tylko 1 punkt potęgi).
Oczywiście najpierw, uderzenie zadaje Smok. Ginie 4 khazadów. W odpowiedzi dwarfy wypłacają swoje hity. Walczą bronią dwuręczną, zatem muszą mieć co najmniej 5 na kostce. Ich wynik to 7 uderzeń, Dain dzięki ostatniemu punktowi potęgi, podnosi jedną czwórkę, łącznie jest zatem 8 uderzeń. Smok ma R2, tak więc rzucamy 4 razy w jego tabeli (str. 186 podręcznika – Extremely Hard to Kill). Chwila napięcia…, pierwszy rzut 2, drugi 3, trzeci 3, ostatni rzut 4. Zatem bardzo kiepskie rzuty, łącznie odpisujemy Smokowi raptem 1 wound counter) – dramat rozpoczęty dwarfów.

II tura.
Tym razem priorytet należy do dwarfów.
Jednak to Smok ma jeszcze w zanadrzu 2 punkty potęgi, dzięki czemu deklaruje heroiczną akcję.
Tym samym latający potwór szarżuje, ginie 15 khazadów, dramat dwarfów trwa. Ich formacja rzuca na panikę, wypada 5 powstaje zamęt. Dalszy ciąg dramatu jest niesamowity, dwarfy nie zdają testu odwagi (wypada 1 i 2), tym samym otrzymują ilość uderzeń równą ilości oczek o które oblały test, tak więc ginie następnych 2 khazadów. Gorzej już być nie może!

III tura.
Smok ma priorytet.
Następuje jego szarża – ginie 9 dwarfów. Koniec testu.

Uwagi, wnioski i opinie wyciągnijcie sami.
Pozdrawiam
Darulus Życzę Wesołych Świąt, szczególnie dowódcom dwarfów :lol: , którzy przymierzają się do walki ze Smokiem.

Awatar użytkownika
Koshara
Sztygar
Posty: 2038
Rejestracja: 31 paź 2008, 16:47
Skąd: Litwini wracali? (P-ń)

Post autor: Koshara » 02 kwie 2010, 8:46

Chylę czoła, bardzo ciekawy i fajny opis :) Chyba zaczyna mnie interesować wotr ;)
Dramat w trzech aktach nie ma jednak zakończenia - co z Dainem? Upuścił sobie krwi, czy skoczył ze skał?
Wesołych :)

Awatar użytkownika
Friend
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 265
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:38
Skąd: Pszczyna

Post autor: Friend » 02 kwie 2010, 8:49

Jako dowódca dwarfów mogę powiedzieć ze to było do wygrania :)
Wystarczyło tylko w pierwszej turze (gdy już wzięło się epic strike) wziać od razu duela. Przewyższa wtedy Dain Smoka o 2 Fighta, i jest szansa ubicia gada, bo w zwykłym pojedynku nie ma szans na Smoka, co mogliśmy przeczytać :)

Awatar użytkownika
Kalins
Redaktor Naczelny
Posty: 2993
Rejestracja: 19 wrz 2007, 15:09
Skąd: Józefów

Post autor: Kalins » 02 kwie 2010, 9:46

Friend - ciekawa uwaga i powinieneś Darulusie powtórzyć test z duelem. Aha, mnie osobiście ciekawi opcja przeprowadzenia podobnego testu z Mumakilem na zasadach Wotrach i formacji dwarfów z Dainem, jako wodzem.
Generalnie - fajny pomysł :)
Powiedz Mitril i wejdź.

Awatar użytkownika
Ajas
Redaktor
Posty: 5542
Rejestracja: 25 sty 2008, 20:24
Skąd: Poznań AP

Post autor: Ajas » 02 kwie 2010, 10:14

Na upartego smok mógł zwiewać w nieskończoność i pluć w kraśki ogniem ;)

Pozdrawiam, Ajas :D
Ostatnio zmieniony 02 kwie 2010, 10:25 przez Ajas, łącznie zmieniany 1 raz.
KedzioR_vo do Offa o cyckach pisze:MaRta radzi, żebyś se cycki w necie pooglądał, bo widać, że nie wiesz, jak wyglądają (:D)
Jesteś z Poznania? kliknij!

Awatar użytkownika
Gymlet
Pomocnik Szamana
Posty: 879
Rejestracja: 08 lut 2008, 16:42
Skąd: False Propeth Inn

Post autor: Gymlet » 02 kwie 2010, 10:20

Generalnie w tym teście należało zmienić dwie rzeczy, które znacznie wzmocniłyby pozycję krasnoludów.

a) Dokupić fortunę "Inner Glory"
b) Zadeklarować Heroic Duel Dainem

Efekt:
Gdy krasnoludy szarżują Smok automatycznie nie zdaje testu Męstwa przeciw Terrorowi Daina. Dain, zakładając że jedną potęgę już zużył, deklaruje: Heroic Duel, Epic Strike, Epic Rampage.

Duel: Zakładając, że Smok rzuci 6, a my 1, to i tak mamy 6 rzutów na tabelkę Duela. Nasze maksimum, zakładając naszą 6 i niepodbitą Potęgą 1 Smoka, to 16 rzutów na tabelkę Duela.
Przypomnijmy, że Monster w duelu: na 1-3 nie dostaje hitów, na 4-5 dostaje pojedynczy hit (na razie za mało, pamiętajmy o R2), na 6 dostaje k3 hitów za bycie formacją i k3 hitów za bycie bohaterem, więc przynajmniej jeden rzut na tabelkę EHtK!

Walka: Smok wypłaca bazowe ataki, nie ma bonusu za wyższego Fighta, nie jest w stanie zdjąć nam nawet kompani. My mamy 8 kości z bazy + 1 za szarżę (+ ew. k3 za Unstoppable Charge) + 3 za support + 9 za przewagę Fighta (10 Daina - 1 za dwuraki). Daje to 21-24 kości na zranienie, na 5+, przy czym owe zranienia turlają się dalej.

Nie jest to oczywiście pewnik ubicia Smoka, ale znacząco wyrównuje szanse :wink:
Pawężnik Wojowników Rohanu Na Camelu

May my blade be sharp, may I sculpt the new fate for my enemies.

Kod: Zaznacz cały

Przychodzi smok w paski do hydry, a hydra na to...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”