Pytania

Moderatorzy: Konradussss, Thein, Koshara, TonyStark, Kevin, Mnil

Awatar użytkownika
Damik
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 384
Rejestracja: 09 gru 2008, 19:12
Skąd: Kraków

Post autor: Damik » 30 kwie 2010, 21:38

Zaczynam grać w WotR'a,ale nurtuje mnie jedno pytanie, bo kiedyś coś przeczytałem,że do frakcji dobra może się przyłączyć/"dosojuszować" jakaś formacja z frakcji zła, więc:
1. Czy to prawda?
Jeśli tak toczy:
2. Ile % maximum może ten sojusz zjąć pkt.?
3. Czy można dosojuszować Epickich bahaterów? Typu np. Jakiś Nazg?

Bardzo przepraszam jeśli to pytanie się powtórzyło i za zawracanie głowy,ale podręcznika jeszcze nie posiadam, a są pytanie które mnie poprostu nurtują :/
Z góy dzięx :)

Awatar użytkownika
Szymonstein
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 273
Rejestracja: 29 sty 2008, 21:51
Skąd: Ełk

Post autor: Szymonstein » 30 kwie 2010, 22:42

Damik pisze:1. Czy to prawda?
Tak to prawda, ale nikt nie używa tej zasady bo to nie miałoby sensu tak jak gra dobro vs dobro i zło vs zło.

Awatar użytkownika
tosiek80_2005
Gobliński jeździec
Posty: 91
Rejestracja: 09 maja 2009, 22:09
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: tosiek80_2005 » 01 maja 2010, 7:04

Szymonstein pisze:Tak to prawda, ale nikt nie używa tej zasady bo to nie miałoby sensu

hmmm... a gdzie to dokładnie w podręczniku jest napisane, bo nie doczytałem chyba.??
How shall any tower withstand such numbers and such reckless hate??

_Orku_
Sędzia LO
Posty: 226
Rejestracja: 18 sty 2009, 21:43
Skąd: Kraków

Post autor: _Orku_ » 01 maja 2010, 8:29

W dziale o kompozycji armii i sojuszowaniu.

Awatar użytkownika
tosiek80_2005
Gobliński jeździec
Posty: 91
Rejestracja: 09 maja 2009, 22:09
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: tosiek80_2005 » 01 maja 2010, 9:02

OrcSlayeR pisze:W dziale o kompozycji armii i sojuszowaniu.

mozna strone podac ??
How shall any tower withstand such numbers and such reckless hate??

Awatar użytkownika
Silverhand
Honorowy Redaktor
Posty: 1791
Rejestracja: 25 sty 2008, 7:46
Skąd: W-wa

Post autor: Silverhand » 01 maja 2010, 15:31

Ten fragment niektórzy po prostu opacznie tłumaczą. Z resztą kiedyś już o tym rozmawialiśmy gdzieś na tym forum. Ogólnie przyjęta interpretacja jest taka, ze nie można sojuszować armi dobra i zła. I to tyle.

Awatar użytkownika
BlackMist
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 490
Rejestracja: 23 sty 2008, 21:57
Skąd: Londyn

Post autor: BlackMist » 01 maja 2010, 17:33

Jak mowi Silverhand to jest bledne tlumaczenie, ewidentnie jest napisane ze jak sie wybralo armie, to przy okazji wybralo sie juz dobro/zlo (poprzez wybranie glownej armii). Wiec nie ma mozliwosci sojuszu Morii z Gondorem.

_Orku_
Sędzia LO
Posty: 226
Rejestracja: 18 sty 2009, 21:43
Skąd: Kraków

Post autor: _Orku_ » 01 maja 2010, 18:59

Niestety, jeden akapit przeczy drugiemu :? Choć skłaniałbym się ku legalności podanego sojuszu, co niestety jest bez sensu :|
tosiek80_2005 pisze:mozna strone podac ??
85

Awatar użytkownika
BlackMist
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 490
Rejestracja: 23 sty 2008, 21:57
Skąd: Londyn

Post autor: BlackMist » 01 maja 2010, 19:55

OrcSlayeR pisze:Niestety, jeden akapit przeczy drugiemu Confused Choć skłaniałbym się ku legalności podanego sojuszu, co niestety jest bez sensu Neutral
Co tu masz przeczacego?
1. Choose a faction.
2. When you've chosen your faction, you'll also have made a far more profound decision, indeed one that could determine the final fate of Middle-earth. The decision in question is your allegiance to Good or Evil.
czyli:
Jak wybrales fakcje, to juz podjales decyzje o wybraniu strony. Wiec wybierajac np. Gondor, automatycznie stales sie dobry.
3. Nastepny akapit to jeden wielki fluff czy lepiej grac dobrem czy zlem, co nie ma nic wspolnego z samymi zasadami.

_Orku_
Sędzia LO
Posty: 226
Rejestracja: 18 sty 2009, 21:43
Skąd: Kraków

Post autor: _Orku_ » 02 maja 2010, 10:28

Właśnie, you'll. Ta pozornie niewiele znacząca końcówka wprowadza zamieszanie, a następny akapit z "some might say, that you should choose (...) before you select the faction" czyli nie wybierasz najpierw strony konfliktu, a potem armii znajdującej się tamże, co wskazywałoby odwrotną kolejność: najpierw armia, a potem dowolna strona konfliktu, jak wskazuje dalsza część .
3. Nastepny akapit to jeden wielki fluff czy lepiej grac dobrem czy zlem, co nie ma nic wspolnego z samymi zasadami.
Ja podsumowanie tego akapitu widzę jako "wybierz swoją ulubioną armię i sam zdecyduj, czy będzie dobra czu zła"

Aczkolwiek nie odbieram twojemu punktowi widzenia logiki, poza tym wiem, że język znasz lepiej ode mnie.

Thorvald
Bębniarz z głębin
Posty: 128
Rejestracja: 06 sty 2010, 8:39
Skąd: Września/Poznań

Post autor: Thorvald » 04 maja 2010, 21:22

Czy spirit grasp uderza w męstwo bazowe jednostek, czy też to zwiększone wynikające z posiadania w formacji bohatera lub niedaleko jakiegos inspiring hero?

Z mojej interpretacji tego co wyczytałem w podreczniku wynikałoby ze w to podwyższone, ale fajnie gdyby ktos potwierdził/zaprzeczył
Durbgu nazgshu
Durbgu dashshu

Awatar użytkownika
Sauron
Bębniarz z głębin
Posty: 160
Rejestracja: 17 lut 2008, 17:56
Skąd: Barad-Dur

Post autor: Sauron » 04 maja 2010, 21:23

Spririt Grasp uderza w męstwo jednostek z bazowym licznikiem C
Silence! I'll kill you!

Awatar użytkownika
BlackMist
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 490
Rejestracja: 23 sty 2008, 21:57
Skąd: Londyn

Post autor: BlackMist » 04 maja 2010, 23:21

OrcSlayer pisze:Właśnie, you'll. Ta pozornie niewiele znacząca końcówka wprowadza zamieszanie, a następny akapit z "some might say, that you should choose (...) before you select the faction" czyli nie wybierasz najpierw strony konfliktu, a potem armii znajdującej się tamże, co wskazywałoby odwrotną kolejność: najpierw armia, a potem dowolna strona konfliktu, jak wskazuje dalsza część .
Tu nie chodzi o samo "You'll", ale "You'll have made" - to nie przypadkiem czas przeszly w przyszlym, oznaczajacy uwczesne wykonanie tej czynnosci? Czyli "when you've chosen your faction, you'll have made a far more profound decision = Gdy wybrales fakcje, podjales juz bardzo wazniejsza decyzje"
Co dziwne na TLA i OR (portalach z ojczystym Angielskim) nie bylo za bardzo klotni o co chodzi w tym zdaniu ;)

Ten ostatni akapit to fluff, poniewaz normalnie w zasadach nie pisze sie "some might say", poniewaz to zagadnienie dotyczace opinii, a nie definytywnej odpowiedzi. Chodzi tu o to, ze Ty jako gracz mozesz wybrac czy bedziesz dobry czy zly, "even the noblest heart can be tainted by the desire to wield the dark sorcery of the Nazgul" - nawet najszlachetniejsze serce moze byc skazone aby dzierzyc czarna magie Nazguli. To i nastepne zdanie odnosi sie do ludzkiej osobowosci, a nie do samych zasad.
Thorvald pisze:Czy spirit grasp uderza w męstwo bazowe jednostek, czy też to zwiększone wynikające z posiadania w formacji bohatera lub niedaleko jakiegos inspiring hero?
W zasadach bohaterow jest napisane, ze cala formacja ma jego odwage, wiec wypadaloby powiedziec, ze uderzamy przeciwko tej zwiekszonej. Aczkolwiek to do konca pewne nie bedzie...

Awatar użytkownika
Gondolin
Bębniarz z głębin
Posty: 116
Rejestracja: 23 sty 2008, 19:05
Skąd: Warszawa

Post autor: Gondolin » 11 maja 2010, 11:10

Question
Does the initial cost of legendary formations include the cost of the 1st company? IE. Are the Rivendell Guard 125 + 65 for the 1st company or 125 including the 1st company (our gaming group can’t agree on this one)

Response
In answer to your question, the first company is included in the first listed points cost. Thus, in the exampleof the Rivendell Guard found on page 123 of the War of the Ring rulebook, the first company purchased is automatically the command company and has Erestor and a banner bearer included in it's 125 point cost. Further companies can be added for 65 points per company, though the entire formation my not exceed 6 companies in total.
Ciekawe rzeczy dotyczące Legendarnych Formacji:
http://www.one-ring.co.uk/phpBB2/viewtopic.php?t=18405

Nic oficjalnego, ale można poczytać.

Awatar użytkownika
Silverhand
Honorowy Redaktor
Posty: 1791
Rejestracja: 25 sty 2008, 7:46
Skąd: W-wa

Post autor: Silverhand » 11 maja 2010, 11:20

No, to rzeczywiście interesujące, bo jest zupełnie sprzeczne z poprzednimi ustaleniami.
GW RE
Co to jest za gość? I ktoś pamięta na jakiej podstawie wcześniej doszliśmy do wniosku, że koszt pierwszej kompanii się nie wlicza? Bo może jednak legendarne są tańsze, co by bardzo ucieszyło moich OV :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”