Pytania

Moderatorzy: Konradussss, Thein, Koshara, TonyStark, Kevin, Mnil

Awatar użytkownika
Silverhand
Honorowy Redaktor
Posty: 1791
Rejestracja: 25 sty 2008, 7:46
Skąd: W-wa

Post autor: Silverhand » 03 lut 2011, 17:25

(Wersja Podrecznikowa, dodatek 1:
- Epiczne akcje ktore rozgrywaja sie np. przed Walka, nie sa wliczane w ten system, co oznacza, ze np. Epic Strike zawsze dziala w duelu. Wedlug podrecznika to prawda.
Tego nigdy nie rozumiałem, czemu Epic/heroic Duel jest traktowany jak wyjątek od wszystkich innych epickich akcji deklarowanych w fazie walki. Moim zdaniem powinien być wykonywany w chwili deklaracji w myśl punktu
5. Akcje odbywaja sie w tej kolejnosci
Z resztą widać to FAQ, gdyby duel był częścią walki formacji, to nie można by było go ominąć heroic fightem.

A co do problemu Satroxa:

3. Nie, HF nie kończy definitywnie deklaracji dueli, jak zło doszarżuje to duele się odbędą. Dokładnie tak jest napisane w FAQ
4. To w sumie ciekawy problem, IMO duele powinny się odbyć. HF nie przerywa definitywnie dueli, a w ramce o Earth-shakeing charge jest napisane, że działa tak jak HF

Awatar użytkownika
satrox
Bębniarz z głębin
Posty: 175
Rejestracja: 30 paź 2008, 11:57
Skąd: śląsk

Post autor: satrox » 03 lut 2011, 21:36

faktycznie, system podręcznikowy jest tutaj jaśniejszy, wszelakie akcje odbywają się w kolejności. Brakuje jednak uściśleń co do alcji jak te z kawalerią ale to drobiazg. Jednak wciąż uważam za niesprawiedliwe, mimo założonej losowości gry, rozstrzyganie pojedynku ważkiego jednym rzutem kością. Jest to jedyna rzecz, która w tym systemie (rozgrywani aheroiców, nie wotr) mnie odstręcza.

A co myślicie o tej zasadzie, że gdy obie formacje wezwą h.fight w obu przypadkach działa? Spełnione są przesłanki, więc niezależnie która wygra walkę będzie mogła doszarżować. Banalnie proste i skuteczne.
si vis pacem, para bellum

Awatar użytkownika
Silverhand
Honorowy Redaktor
Posty: 1791
Rejestracja: 25 sty 2008, 7:46
Skąd: W-wa

Post autor: Silverhand » 03 lut 2011, 22:06

No wiesz, powiedzmy sobie szczerze, bez rzucania kośćmi nie byłoby tej gry. A są równie ważne momenty, kiedy tylko jeden rzut decyduje, jak choćby pierwszeństwo. A można by iść cały czas na zmianę, raz pierwszeństwo ma jedna strona, raz druga.

A co do dwóch HF to IMO nie powinno tak być, że obie mogą doszarzować, chyba, że chcesz jakiś houserule wprowadzić. Inną sprawą z resztą jest, że taka sytuacja IMO nigdy nie będzie miała miejsca, żeby oby dwie formacje deklarowały HF, także to rozważanie czysto teoretyczne.

Awatar użytkownika
Mariusz4000
Czyściciel klatek Trolli
Posty: 9
Rejestracja: 09 mar 2010, 18:11
Skąd: Podkarpacie

Post autor: Mariusz4000 » 14 mar 2011, 12:35

Witam! Nie chcę zakładać nowego tematu więc zapytam tu.
Buduje makietę na której jedna ze stron będzie broniła swojego "wzgórza" i moje pytanie jest następujące :P
- Czy mogę np. zrobić tak żeby obydwie strony broniły swojej ziemi a zarazem próbowały zdobyć terytorium przeciwnika?
- Czy obydwie strony mogą walczyć np. o jakiś posąg, wieżę i wygrywa ten kto zdobędzie? Taki jakby punkt kontrolny.

Z niecierpliwością czekam na odpowiedzi :D

Awatar użytkownika
satrox
Bębniarz z głębin
Posty: 175
Rejestracja: 30 paź 2008, 11:57
Skąd: śląsk

Post autor: satrox » 14 mar 2011, 16:25

wskazówka:

podręcznik, strona bodajże 77, lub jakakolwiek z proponowanymi scenariuszami bitew.

Co do jednoczesnej obrony i ataku to trochę schizofreniczne, ale polecam np. reguły Mithril Wars i scenariusz Breaktrough

nawet linka podrzucę, taki pomocny będę

http://www.mitril.pl/forum/viewtopic.php?t=9660&start=0

powodzenia z makietą
si vis pacem, para bellum

Awatar użytkownika
Killer
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 410
Rejestracja: 14 lip 2009, 14:06
Skąd: wiem? Tata mi powiedział xD

Post autor: Killer » 14 kwie 2011, 8:41

Mam głupie pytanie, tylko bez linczu proszę :)
Czy można odpalać więcej niż jedną epicką akcję na turę? Szukałem w podręczniku ale jakoś odpowiedzi na to nie przyuważyłem. A nie jest to coś na co wcześniej zwracałem uwagę :xD:
I drugie - czy ktoś mógłby mi objaśnić dokładnie jak działa Epic Ruination. Niby mam zapisane w podrze, ale jakoś nie bardzo czaję jak to działa (jestem noga z angola).
Yippee-ki-yay, motherf*cker!

Awatar użytkownika
satrox
Bębniarz z głębin
Posty: 175
Rejestracja: 30 paź 2008, 11:57
Skąd: śląsk

Post autor: satrox » 14 kwie 2011, 8:47

Sprecyzuj co znaczy 'jedna epicka'?

Mozesz odpalic tyle epickich ile masz potegi
Nie mozesz jednym bohem odpalic dwa razy tej samej epickiej (dwie e.defence na przyklad)
Takie same epickie sie nie kumuluja (wspomniane e.defence) ale jak masz za duzo mighta..


Co do e. Ruination to podbija efekt sily w magii ognia o 2 to znaczy dziala na exicate, firebolt i tremor.

Howgh
si vis pacem, para bellum

Awatar użytkownika
Killer
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 410
Rejestracja: 14 lip 2009, 14:06
Skąd: wiem? Tata mi powiedział xD

Post autor: Killer » 22 wrz 2011, 19:08

Jedna kwestia przyszła mi ostatnio do głowy - 2 typy jednostek w WotRze posiadające zasadę Berserk, mają opcję upgrade'u formacji o kapitana. Zastanawia mnie czy jest możliwe podbijanie rzutu na Berserka might'ami owych kapitanów. W podręczniku nie znalazłem żadnego zapisu pozwalającego na takie działanie, ale nie ma również nic o tym że nie można tego robić. IMO kapitanowie powinni móc wykonywać takie działania - w końcu są przede wszystkim upgrade'em tychże jednostek.
Czy w FAQu zostało ta kwestia jakoś uwzględniona?
Yippee-ki-yay, motherf*cker!

Awatar użytkownika
satrox
Bębniarz z głębin
Posty: 175
Rejestracja: 30 paź 2008, 11:57
Skąd: śląsk

Post autor: satrox » 23 wrz 2011, 22:26

Might mozes wydac na podbicie dowolnego rzutu dotyczacego formacji. Jesli gdzies nie mozna podbijac mightem jest to wyraznie sprecyzowane. Ergo nie ma wyrazniego zakazu to mozna
pozdrawiam
si vis pacem, para bellum

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”