Zasady specjalne bohaterów

Moderatorzy: Konradussss, Thein, Koshara, TonyStark, Kevin, Mnil

Awatar użytkownika
Johnny
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 253
Rejestracja: 31 sty 2008, 14:50
Skąd: Katowice / Legion Śląsk

Zasady specjalne bohaterów

Post autor: Johnny » 04 maja 2009, 19:49

Czy mógłby ktoś wytłumaczyć zasadę Galadrieli i gandalfa "Touched by Destiny"
Bo nie wiem jak to interpretować czy może raz na turę bez wydawania pkt. potęgi zrobić jakąkolwiek epicką akcje?
Proszę o wyprowadzenie mnie z błędu lub też utwierdzić mnie w moim rozumowaniu.
dziękuję i pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
ugluk
Płomień z Udunu
Posty: 2155
Rejestracja: 23 sty 2008, 19:32
Skąd: Wrocław / UWO

Post autor: ugluk » 04 maja 2009, 20:06

No tak - touched by destiny tak właśnie działa. Darmowa epicka akcja co turę.
Sprzedam dużo Tyranidów

Awatar użytkownika
Kevin
[Własny wybór]
Posty: 3158
Rejestracja: 23 sty 2008, 19:07
Skąd: Poznań

Post autor: Kevin » 04 maja 2009, 22:05

Mam pewne pytanie dotyczące zasady Overlord. Pozwala ona na używanie potęgi bohatera z ową zdolnością do wykonywania heroicznych akcji przez inne formacje, jeśli znajduję się ona w określonym przez zasadę zasięgu.
Pytanie moje jest takie, jak rozumieć zapisek "rather then their own". Ta formacja musi wiec dysponować jakimiś pkt potęgi żeby móc użyć Ovelorda :?: A co jeśli jakaś formacja z Indomitable, bez własnej potęgi(np. kasztelani) będzie chciała w taki sposób dokonać heroika :?: Można tak, czy jest to sprzeczne z zasadami :?:
"Tym dziwniejsze jest, że prawdziwa wojna-a kilka prawdziwych wojen widziałem-pod względem porządku i ładu do złudzenia przypomina ogarnięty pożarem burdel"- A.Sapkowski "Chrzest Ognia"

Awatar użytkownika
drachenfeles
Pomocnik Szamana
Posty: 901
Rejestracja: 23 sty 2008, 22:18
Skąd: Kraków

Post autor: drachenfeles » 05 maja 2009, 7:48

Kevin pisze:Pytanie moje jest takie, jak rozumieć zapisek "rather then their own". Ta formacja musi wiec dysponować jakimiś pkt potęgi żeby móc użyć Ovelorda Question A co jeśli jakaś formacja z Indomitable, bez własnej potęgi(np. kasztelani) będzie chciała w taki sposób dokonać heroika Question Można tak, czy jest to sprzeczne z zasadami
imo musi mieć własną potęgę
Megatona - Amerykańska jednostka miary demokracji

Awatar użytkownika
Silverhand
Honorowy Redaktor
Posty: 1791
Rejestracja: 25 sty 2008, 7:46
Skąd: W-wa

Post autor: Silverhand » 05 maja 2009, 16:28

Moim skromnym zdaniem nie musi. Po polsku zdanie "może wykorzystać potęgę bohatera z zasadą Overlord zamiast swojej" nie wskazuje jednoznacznie, że kompania musi mieć tą potęgę. Również w pozostałej części opisu wspomina się tylko o formacjach. Gdyby musiała być potęga, to IMO opis by wspominał, że BOHATER oddalony o 24" od bohatera z zasadą Overlord może wykorzystać jego potęgę jak swoją.

derrkater
Opiekun Balroga
Posty: 1461
Rejestracja: 03 lut 2008, 16:39
Skąd: Warszawa

Post autor: derrkater » 05 maja 2009, 16:41

Zgadzam się z Silverhandem choćby dla tego, że GW na swojej stronce w dziale Cunning Tactics 4 WotR samo pisze, że dobry jest Overlord Sarka, bo można dawać potęgi oddziałom, które ich nie posiadają, np. Berkom.

Awatar użytkownika
Johnny
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 253
Rejestracja: 31 sty 2008, 14:50
Skąd: Katowice / Legion Śląsk

Post autor: Johnny » 05 maja 2009, 19:40

Małe pytanko dotyczące Glorfindela LotW jak działa ta jego szarża i ile cali się porusza itp.
bo on może zaatakować jak potwory latające czy ktoś może to w prosty sposób wytłumaczyć?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Silverhand
Honorowy Redaktor
Posty: 1791
Rejestracja: 25 sty 2008, 7:46
Skąd: W-wa

Post autor: Silverhand » 05 maja 2009, 19:55

Najlepszym argumentem jest zdaje się "bo tak jest napisane w podręczniku" ;)

Asfaloth mu to "daje". Czyli, że porusza się i szarżuje jak latające potwory. (choć dziwne jest, że Glorf ma ruchu tyle co zwykły elf :| , nie wiem czy zasady Asfalotha nie powinno się tłumaczyć również tak, że Glorf ma tego ruchu tyle co latacze wszystkie, czyli 12)

Awatar użytkownika
ugluk
Płomień z Udunu
Posty: 2155
Rejestracja: 23 sty 2008, 19:32
Skąd: Wrocław / UWO

Post autor: ugluk » 05 maja 2009, 20:23

Silverhand pisze:nie wiem czy zasady Asfalotha nie powinno się tłumaczyć również tak, że Glorf ma tego ruchu tyle co latacze wszystkie, czyli 12)
Nope, daje mu tylko latanie.
Kevin pisze:Mam pewne pytanie dotyczące zasady Overlord. Pozwala ona na używanie potęgi bohatera z ową zdolnością do wykonywania heroicznych akcji przez inne formacje, jeśli znajduję się ona w określonym przez zasadę zasięgu.
Pytanie moje jest takie, jak rozumieć zapisek "rather then their own". Ta formacja musi wiec dysponować jakimiś pkt potęgi żeby móc użyć Ovelorda A co jeśli jakaś formacja z Indomitable, bez własnej potęgi(np. kasztelani) będzie chciała w taki sposób dokonać heroika Można tak, czy jest to sprzeczne z zasadami
Imo jak drach, muszą mieć własną potęge. Tzn jakiegoś bohatera (bo przecież może być to boh który potęgi już zużył).
Sprzedam dużo Tyranidów

Awatar użytkownika
Silverhand
Honorowy Redaktor
Posty: 1791
Rejestracja: 25 sty 2008, 7:46
Skąd: W-wa

Post autor: Silverhand » 05 maja 2009, 20:36

Kevin napisał:
Mam pewne pytanie dotyczące zasady Overlord. Pozwala ona na używanie potęgi bohatera z ową zdolnością do wykonywania heroicznych akcji przez inne formacje, jeśli znajduję się ona w określonym przez zasadę zasięgu.
Pytanie moje jest takie, jak rozumieć zapisek "rather then their own". Ta formacja musi wiec dysponować jakimiś pkt potęgi żeby móc użyć Ovelorda A co jeśli jakaś formacja z Indomitable, bez własnej potęgi(np. kasztelani) będzie chciała w taki sposób dokonać heroika Można tak, czy jest to sprzeczne z zasadami


Imo jak drach, muszą mieć własną potęge. Tzn jakiegoś bohatera (bo przecież może być to boh który potęgi już zużył).
Znalazłem ten artykuł od GW o którym Isilheru wspominał.
http://www.games-workshop.com/gws/conte ... 01&start=3
Wystarczy zjechać na sam dół i przeczytać opis zastosowania Overlorda. Jak dla mnie jest to dość jednoznaczne i wiążące.

Awatar użytkownika
Kevin
[Własny wybór]
Posty: 3158
Rejestracja: 23 sty 2008, 19:07
Skąd: Poznań

Post autor: Kevin » 05 maja 2009, 20:45

No i właśnie dlatego zadałem to pytanie. Też wcześniej miałem okazję doczytać ów artykuł, ale wczoraj jak się wczytałem w zasadę Overlorda to wynikło z niej coś innego. A fakt, że GW takie coś na stronie zamieszcza absolutnie mnie nie przekonuję, bo niestety nasz Genialny Wytwórca ma durny zwyczaj mylenia się, począwszy od WD'a skończywszy na artykułach na swojej stronie. Tak więc kolejne pytanie do FAQ'a. Chyba się zarejestruję na OneRing bo tam robią listę pytań i pozadaje parę.
"Tym dziwniejsze jest, że prawdziwa wojna-a kilka prawdziwych wojen widziałem-pod względem porządku i ładu do złudzenia przypomina ogarnięty pożarem burdel"- A.Sapkowski "Chrzest Ognia"

Awatar użytkownika
ugluk
Płomień z Udunu
Posty: 2155
Rejestracja: 23 sty 2008, 19:32
Skąd: Wrocław / UWO

Post autor: ugluk » 06 maja 2009, 10:15

Hmm to ciekawe. Generalnie po zapisie Overlorda bym na to nie stawiał, bo rather their own w odniesieniu do potęgi znaczy - zamiast swojej, czyli w domyśle zamiast swojej którą mamy/zużyliśmy.

Hmm, nie raz gw pisało pierdoły w artykułach na stronach ale ten zapis jest dość nie jasny, więc można by tym razem zaufać że wiedzą co piszą.

Dodano po 13 godzinach 27 minutach 48 sekundach:

No nie, zmieniam zdanie - stronę wcześniej napisali żeby rzucić Wizard Council Dark Fury na inną formację która ma cośtam, a dark fury można rzucać tylko na formacje z casterem. Cofam to co napisałem przed chwilą. -.-
Sprzedam dużo Tyranidów

Awatar użytkownika
TonyStark
Redaktor
Posty: 1957
Rejestracja: 15 sty 2009, 14:39
Skąd: Krk

Post autor: TonyStark » 19 maja 2009, 7:43

Może mi ktoś wyjaśnić pare rzeczy ?:)albo podać link...bo szukam i szukam:/

a mianowicie :
-Epic Strike
-Brutal Discipline (u Legendarnej Shagrata)
-Spirit Walk

I jeszcze napisać jakie akcje może wykonać zwykły kapitan np. morków, orków,warg raiderów ?

pozdro, ;)
Wszystkich graczy z Krakowa zapraszam do naszej grupy na Facebooku! -->LotR w Krakowie<--

Awatar użytkownika
Turnavine
Honorowy Redaktor
Posty: 2350
Rejestracja: 24 sty 2008, 14:18

Post autor: Turnavine » 19 maja 2009, 8:58

Może mi ktoś wyjaśnić pare rzeczy ?
Tj. jest coś niejasnego w związku z tymi zasadami? Bo jeśli chodzi o to jak działają to tradycyjnie odsyłam do podręcznika.;)
I jeszcze napisać jakie akcje może wykonać zwykły kapitan np. morków, orków,warg raiderów ?
Heroic Shoot, Heroic Move, Heroic Charge, Heroic Fight, Heroic Duel.;)

Pozdrawiam.
Jesteś nowy? Przeczytaj. - nieaktualizowane. Nie gram już w figurkę. PM-ki z pytaniami mijają się z celem.

darulus1
Bębniarz z głębin
Posty: 183
Rejestracja: 23 sty 2008, 20:35
Skąd: m.st.Warszawa

Post autor: darulus1 » 21 maja 2009, 19:03

Proszę bardzo (jednoczesnie prośba o weryfikację, czy dobrze podałem te zasady)
Heroic move
Formacja porusza się przed innymi. Zwiększają współczynnik ruchu trzykrotnie!, chociaż stosuje się do nich normalne reguły ruchu. Formacja nie może w tej samej turze strzelać, szarżować lub poruszać się ponownie.

Heroic shoot
Formacja strzela przed innymi. Może strzelać także przy pełnym ruchu i przy podwójnym (At the duble)

Heroic charge
Formacja szarżuje przed innymi.

Heroic fight
Wynik walki rozstrzyga się przed innymi. Jeżeli formacja wygra walkę może szarżować i wałczyć ponownie.

Heroic Duel
Bohater rzuca K6+współczynnik walki &#8211; bohater, który zadeklarował wcześniej ma +1 do wyniku walki. Ten który wygrał rzuca K6 i sprawdza wynik rzutu z poniższą tabelą. Liczba rzutów wynika z różnicy w wyniku walczących bohaterów. Innymi słowy, jeżeli różnica wynosi np. 3 to zwycięski bohater rzuca trzy razy i sprawdza odpowiednio wynik dla każdego z rzutów.
1 &#8211; bez efektu
2-3 &#8211; wroga formacja otrzymuje K3 automatyczne uderzenia; nie przynosi efektu na potwory;
4-5 &#8211; wrogi bohater otrzymuje jedne automatyczne uderzenie;
6 &#8211; wroga formacja i bohater otrzymują K3 automatycznych uderzeń; potwory otrzymują 2K3 automatycznych uderzeń.
Ostatnio zmieniony 21 maja 2009, 19:25 przez darulus1, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Bohaterowie”