| |
Przeglądasz: Mitril.pl » Relacje, turnieje
Dzisiaj jest Piątek, 20 października 2017
Najnowsze artykuły
Ranking LO - Sierpień-Wrzesień...
Witajcie! Na tapetę tym razem idą całościowo aż dwa miesiące,...
1 2 3 4 5 6

Drodzy Gracze i Hobbyści,

zapraszamy do udziału w Comiesięczny Przegląd Malarski.

CPM to możliwość poprawy swojego rzemiosła malarskiego i szansa na pojedynki hobbystyczne z innymi.

Wszelkie szczegóły znajdziecie w artykule na stronie głównej i odpowiedniej sekcji forum.

Kuźnia Mitrila
Galeria


Sam tył
od ~milosz216

Ocena: brak ocen
Komentarze: 0


Narożnik
od ~MaximusSeptimus

Ocena: 6.25
Komentarze: 5


KoMT'owska usaria
od ~Dentor

Ocena: 6.00
Komentarze: 1


Kawaleria
od ~Nogard22

Ocena: 9.43
Komentarze: 8


Eldar
od ~pitermalina

Ocena: 8.14
Komentarze: 7
Menu
Sonda
Po długim czasie część z graczy postanowiła przywrócić Ligę Ogólnopolską do stanu używalności - jak oceniacie ten pomysł?
Wszystkich głosów: 686

Relacje, turnieje

Podręczniki armijne 4.0
Dodał: Ajas
29.07.2017, 08:31

Drodzy Gracze!

Niniejszy artykuł ma wprowadzić Was w szereg zmian powstałych wraz z wydaniem podręczników 4.0. Żywimy nadzieje, iż przekazane do Waszego użytku podręczniki wolne są już od błędów i będą służyć przez długi czas, aby nasze wspólne gry były pełne emocji i zbalansowania, którego tak brakowało w naszym ukochanym bitewniaku.

I) Podział Armylistów

Widząc brak popularności (wynikającą często z niegrywalności) armylistów wprowadzonych przez Hobbit: There and Back Again (H:TaBA), podjęliśmy decyzje o połączeniu kilku z nich ze sobą, na podobieństwo podręczników znanych z tak zwanych „niebieskich podręczników armijnych", w większe, bardziej grywalne „worki". Podstawowym założeniem było jednak zachowanie klimatycznego podziału armii na te z czasu Wojny o Pierścień oraz pozostałych oscylujących wokół Wyprawy Thorina Dębowej Tarczy.


1) Armie Sił Zła

a) Azog's Hunters, Dark Powers of Mirkwood oraz Azog's Legion połączone i wcielone do Dol Guldur jednak tak, aby nadal mogły korzystać ze specjalnych zasad im przypisanych.


2) Armie Sił Dobra

a) Durin's Folk, Erebor Reclaimed i Iron Hills połączone w armylist o nazwie Khazad-dum & Restored Erebor - jest to armia zawierająca w sobie profile „antycznych" krasnoludów z czasów Durina, Erebor z czasów Wojny o Pierścień oraz Żelazne Wzgórza z tego samego okresu.

b) Iron Hills, Army of Thror i Erebor Reclaimed połączone w armylist o nazwie Iron Hills & Erebor - jest to frakcja zawierająca w sobie siły Daina Żelaznej Stopy podczas Bitwy Pięciu Armii, oczywiście znajdują się tam również Czempioni Ereboru pod wodzą Thorina. Pozwala na korzystanie ze wszystkich bonusów wynikających z wystawienia czystej armii.

c) Army of Lake-Town, Garnison of Dale oraz Survivors of Lake-Town połączone w jeden armylist Dale & Esgaroth - armia reprezentująca historię Dale za czasów Giriona, Miasta na Wodzie pod wodzą Zarządcy oraz siły które skupił wokół siebie Bard po pokonaniu Smauga. Pozwala na korzystanie ze wszystkich bonusów wynikających z wystawienia czystej armii.


II) Sojusze

Jak wspomniano powyżej staraliśmy się odzwierciedlić w siatkach sojuszy dwa okresy w dziejach Śródziemia, wokół których oscyluje nasza gra - Wojnę o Pierścień oraz Wyprawę Thorina i wszystkie jej daleko idące konsekwencje.


Przynosi to w pewien sposób odpowiedź dręczące wielu pytanie: dlaczego leśne elfy z Władcy nie mają sojuszu z tymi z Hobbita - właśnie dlatego. Innym powodem jest również to, że bardzo się obawiamy z tego, co mogłoby wyjść z połączenie 100% niewidzialnych łuków np. pod Legolasem i kilku Stormcallerów...


Praktycznie każda armia z zarówno Dobra i Zła w ramach fabuły oscylującej wokół przygód Bilba ma ze sobą sojusz - zgodnie z pierwotnym założeniem.


Jeśli zaś chodzi o zmiany sojuszy w ramach Sił Dobra i Zła powiązanych z wydarzeniami opisanych w ramach Władcy Pierścieni mamy do czynienia z tylko jedną roszadą wśród tych złych. Angmar utracił sojusz z Mordorem. Spowodowane to było dużym wzmocnieniem dla tego pierwszego poprzez dołączenie do niego jednostek z armii Gundabadu pod wodzą Azoga. Sam Mordor natomiast bez pomocy Shade'a nadal będzie świetnie dawał sobie radę.


III) Zmiany w armiach

1) Zmiany ogólne:

- zapomniane dziś rogi dla szeregowców kosztują 15p

- maszyny oblężnicze posiadające ulepszenie Siege Veterans muszą wykupić obsługę od zera, tak by w razie ochoty robić z nich weteranów, wystawienie maszyn w scenariuszach spoza pakietu tych od GW musi być każdorazowo doprecyzowane przez organizatora turnieju

- katapulty i trebusz są niepodatne na działanie wszelakich świateł i ciemnidła

- każda armia ma dostęp do sztandaru, aby mieć równe szanse w tych kilku już scenariuszach je punktujących


2) Armie Zła:

a) Goblin Town:

- Goblin Mercenaries i Goblin Mercenaries Captain - do tej armii zawitali opancerzeni najemnicy goblinów z Bitwy Pięciu Armii, zgodnie z planami zarysowanymi przez Games Workshop w udostępnionych przez nich zasadach armii widać, że kapitan, jak i wojacy mają zawitać do tej frakcji na stałe. Mamy świadomość, że taka zmiana może się wydać poważnym wzmocnieniem do sił, które dają sobie bardzo dobrze radę ze scenariuszami terenowymi, ale z drugiej strony, jest to wsparcie stosunkowo losowe, do tego gracz GT będzie musiał liczyć się z tym, że biorąc jeden taki oddział ma na stole przeszło 100p mniej.

- banner - drugą zmianą jest dodanie możliwości wykupienia sztandaru - dzięki temu każda armia w naszej grze będzie mogła liczyć na równy start w scenariuszach punktujących posiadanie sztandaru. Z drugiej strony jest to najbardziej lichy i kruchy chorąży w grze wart, aż około 6 szeregowych wojowników tej frakcji, co stanowi połowę klasycznej warbandy.


b) Desolator of the North:

- brak zmian.


c) Mordor - jedna z najpopularniejszych frakcji w naszej grze również otrzymała kilka zmian, zgodnie z założeniem, że wzmacnianie słabszych jednostek jest drogą do różnorodności na stołach, a ta pozwala na pojawianie się nowych pomysłów na armię i siłą rzeczy kontr na nie:

- The Dark Lord Sauron - najpotężniejsza istota III ery Śródziemia - sam Władca Pierścieni doczekał się obniżenia kosztu do wartości 350p, jego ulubiona błyskotka to koszt 50p, dodatkowo jeszcze Sauron jako jeden z największych dowódców Sił Zła prowadzić może oddział 24 wojowników,

- The Mouth of Sauron - znacząca zmiana profilu, a w zasadzie napisanie go na nowo. W końcu zyskuje sobie zasadę terror oraz dzięki specjalnemu zasobowi Woli może z powodzeniem pełnić rolę maga w armii zamiast wszędobylskich Nazguli. Dzięki porządnym statystykom bojowym może również łączyć tę funkcję z zadaniami typowego rzeźnika średniej klasy. Dodatkowo wzmacnia również Czarnych Numenorejczyków,

- The Witch King of Angmar - korona kosztuje uczciwsze 20p,

- The Dark Marshal - zdecydowanie najmniej kochany Nazgul zyskał nieco większy zasób Woli, aby mógł lepiej spełniać się jako mag. Dodatkowo jego zasada przerzutów działa również na poślednich herosów zła - orków, uruki i trolle,

- The Tainted - spora zmiana mająca na celu zagrożenie dominacji Shadow Lorda, Witch Kinga oraz Undyinga. Zasada komplikująca przeciwnikowi korzystanie z heroików już nie psuje szyków armii w której został wystawiony Tainted (co ważne odnotowania dotyczy to jedynie Heroicznego Ruchu),

- Gothmog, Lieutant of Morgul - najpiękniejszy ork na usługach Króla Czarnoksiężnika doczekał się radykalnego obniżenia kosztu punktowego dzięki czemu nie będzie przegrywał w porównaniu kosztu/przydatności z Nazgulami. Dodatkowo też może prowadzić większy oddział orków,

- Shagrat, War Leader of Cirith Ungol - lepiej uzbrojony Szagrat jest nieco tańszy, dodatkowo też pozwoli graczom na zbudowanie Mordoru opartego głównie na urukach.

- Shelob - pierwsza spośród pająków wciąż kosztuje tyle samo, ale gracz ją wystawiający będzie w stanie (w pewnych przyjętych ramach) zmodyfikować jej ilość Potęg, Woli i Losów, tak by efektywniej wykorzystać ja w swojej armii,

- Captain of the Black Gate oraz Black Guard of Barad Dur - pancerni urukowie w końcu stają się odporniejsi na ostrzał, który tak bardzo ich deklasował w porównaniu do poczciwego morka,

- Black Guard Drummer - obniżyliśmy jego koszt zgodnie z ogólnie przyjętą punktacją,

- Mordor Troll Cheiftain oraz Mordor Troll - zyskują Resistance to Magic, aby stanowić jakąkolwiek przeszkodę dla wrogich magów.


d) Angmar and Gundabad - dzięki połączeniu sił z Bitwy Pięciu Armii wraz z oddziałami Króla Czarnoksiężnika powstała silna, różnorodna i mogąca spokojnie konkurować z Mordorem armia:

- The Witch-King of Angmar oraz The Tainted - zmiany takie jak w Mordorze,

- Gulavhar, The Terror of Arnor - koszt tego niesamowitego potwora został obniżony,

- Azog - na powrót po zmianach z TaBA odzyskuje zasadę prowadzenia większego oddziału.

- Bolg - zasada zatrutych strzał dotyczyć będzie również bohaterów z Dol Guldur, tak aby benefity z niej wynikające mogły zostać lepiej wykorzystane (głównie przez Narzuga). Doszła też drobna obniża punktowa i możliwość prowadzenia dużego oddziału,

- Barrow-Wight - zmiana mała, ale bardzo istotna: model ten zyskuje jeden punkt Losu, co pozwolić może mu na skuteczniejsze działanie na stole, zwłaszcza w kontekście ostrzału, - Wild Warg Chieftain - zyskuje bardzo duży bonus do walki nie czyniący go jednak potworem,

- Warlord of Carn-Dum - jako jeden z bardziej zaufanych dowódców Czarnoksiężnika z Północy otrzymał dodatkowe dwa punkty Woli,

- Gundabad Orc Warrior - staje się nieco tańszy i zrównuje się kosztowo do morka jednak kosztem męstwa.

- Gundabad Berserker - pozbywamy się największej jego bolączki jaką była niemożność korzystania z furii z powodu jego aspektu negującego rany - od teraz korzysta z tego efektu, który jest dla niego lepszy.

- Gundabad Troll, Troll Brute oraz Catapult Troll - zyskują Resistance to Magic, aby mieć jakiekolwiek szanse w starciu z wrogimi magami.


e) Dol Guldur - armia łącząca w sobie siły Nekromanty oraz wojsko Azoga. Stawia ona na liczebność, lekkie opancerzenie, ale również może czasem sięgnąć po siłę zmasowanego ostrzału.

- The Necromancer of Dol Guldur - znacząca obniżka kosztu punktowego, model nie jest ani monsterem, ani magiem pokroju Undyinga na bestii - dlatego też dajemy mu szansę na częstsze pojawianie się na stołach,

- Azog - na powrót po zmianach z TaBA odzyskuje zasadę prowadzenia większego oddziału, - Keper of the Dungeons - aby móc stać się w pełni efektywnym rzeźnikiem i posiąść trzeci atak daliśmy mu zasadę Many Blades,

- Yazneg - beznadziejny profil otrzymuje zasadę na podobieństwo Zarządcy Miasta na Wodzie. Płacąc punktami Woli może podnosić na krótki moment Walkę skupionych wokół niego hunter orków,

- Dol Guldur Shaman - ten wyjątkowy profil „szamana bez furii" zyskuje większy zasób Woli oraz możliwość rzucenia wzmocnionego zaklęcia Wither mogącego bardzo poważnie utrudnić życie wrogim bohaterom i potworom,

- Castellan of Dol Guldur - przestaje być indepem, ale nie może być liderem - zmiana ta pozwoli na ich wystawianie bez zmniejszania liczebności armii,

- Great Orc of Dol Guldur - onizono jego koszt oraz współczynnik Męstwa,

- Mordor Troll Chieftain oraz Mordor Troll - jak w Mordorze zyskują Resistant to Magic.


f) Harad & Umbar - zmian jest kilka, jedna zaś bardzo znacząca.

- The Betrayer - Nazgul ten dostaje nowy, unikalny czar. Dzięki niemu będzie mógł płacąc wolą i ryzykując powodzeniem rzutu zaklęcia osłaniać siły Haradu i Umbaru oraz Eastern Kingdoms przed wrogim ostrzałem. Korzystanie z tej mocy będzie każdorazowo obniżać jego skuteczność magiczną i bojową (jeśli jest na bestii).

- Dalamyr, Fleet Master of Umbar - obniżony koszt pozwala na uatrakcyjnienie tego modelu,

- Hasharin - jego bohaterskie statystyki zostają znacząco zwiększone, dzięki nim może stać się prawdziwym asasynem czyhającym w szeregach Haradu,

- Mahud King, Mahud Tribemaster, Mahud Warrior oraz Half Troll - zasada Warriors Pride. Stara zasada z pierwszego podręcznika dedykowanego jedynie Haradowi i Umbarowi. Dzięki niej każdy model z tej listy automatycznie zdaje testy Męstwa o ile dowódca z tą zasadą bierze udział w walce wręcz. Oddaje to ducha tych profili - dzikość w walce i męstwo zależne od wiary w dowódcę,

- Warrior of Abrakhan (Haradrim Warrior) - zamiast lichego bonusu do Męstwa zyskują oni zasadę Bodyguard,

- Corsair Arbalester - kusznicy piratów zyskują stały bonus do wartości Obrony równy temu, który oferuje każda inna tarcza w grze, walka wręcz nie będzie już dla nich wyrokiem.


g) Eastern Kingdoms - armia odzyskuje lubiany wcześniej i uznany bonus w postaci zwiększonego limitu łuków. Każdy bohater, dowódca oraz wojownik tej armii może wykupić nieopancerzonego konia.

- Amdur, Lord of Blades - poprawione statystyki uczynią go dużo lepszym i sprawniejszych dowódcą kawalerii, jak i piechoty,

- Khandish King - obniżony koszt punktowy,

- Easterling Dragon Knight - przestaje być indeepem,

- Easterling Warpriest - jako prawdziwie bitewny kleryk zyskuje możliwość odzyskania wydanej wcześniej Woli dzięki uczestnictwie w walce w pierwszych szeregach. Dodatkowo może też rzucić wzmocnioną wersję Bladewrath'a, co czyni go czarem dłużej działającym. - Khandish Chieftain - obniżenie kosztu punktowego,

- Easterling Warrior - rozbicie ulepszenia Black Dragon na dwa dodatkowe, tak aby nie zmuszać do ulepszania zarówno Męstwa, jak i Walki, jeśli ktoś nie chce,

- Khandish Warrior - koszt rydwanu został zmniejszony.


h) Moria - zmian jest tutaj niewiele, ale kilka jest znaczących. Liczymy, że ułatwią rozgrywkę tą frakcją.

- Balrog - 320p bazowego kosztu, możliwość prowadzenia podwójnego oddziału pozwoli poczuć się jak prawdziwy władca Morii,

- The Watcher in the Water - znacznie tańszy model, jeden z bardzo ciekawych taktycznych atutów Morii,

- Dragon - podobnie, jak u innych dużych paskudników i ten doczekał się niższego kosztu bazowego oraz bardziej racjonalnej wyceny ulepszeń,

- Wild Warg Chieftain - zmiana jak opisana w Angmarze,

- Cave Drake - niższy koszt,

- Moria Goblin Prowler - gracz nie będzie już przymuszany do grania nim z bronią miotaną - może ją kupić,

- Dweller in the Dark - na podobieństwo ogrow z Gundabadu może kosztem zadeptania swoich sojuszników dobiec do walki.


i) Isengard - solidna armia Sarumana również otrzymała kilka zmian pozwalających na pojawienie się tej armii na mniejsze formaty punktowe oraz w oparciu o jednostki ludzi.

- Saruman oraz Grima - zmiana kosztu obu, sumarycznie bez zmian, ale Saruman wystawiony samotnie jest tańszy,

- Dunland Druid - nowy profil, sprawdzi on czy mając furię ludzie z armii Sarumana są w stanie stać się nowym buildem. Potrafi również zagrozić wrogiej kawalerii, jak na nienawistnego wroga Rohanu przystało,

- Ruffians - poprawiona została siła bata.


j) Dark Denizens of Mirkwood - zmiana pozwalająca na wystawienie dwumodelowych oddziałów nietoperzy.


3) armie Dobra:

a) Minas Tirith - ta armia cieszy nas od czasu zmian swoją rosnącą popularnością. Kilka zmian związanych z odjęciem przymusowego ekwipunku oraz stworzeniem Ioreth dało tej frakcji możliwość odrodzenia się na stołach turniejowych.

- Aragorn, King Elessar - kolejny drogi profil został punktowo zrównoważony. Bazowy koszt rzędu 160p pozwoli na wystawienie go zamiast maga. Duży oddział pod Aragornem może zostać wzbogacony również o Umarłych pod warunkiem posiadania (nieco tańszego) Andurila.

- Faramir, Captain of Ithilien - obniżony koszt

- Ioreth - straciła 1 p Potęgi i Losu

- Cirion, Lieutentant of amon Barad - podjęliśmy również decyzję o zmodyfikowaniu jego profilu tak, aby jego zasada specjalna (bonus +2C) wspierała również inne jednostki tego armylistu (nie tylko podczas szarży na wroga z zasadą Terror).

- Knight of the White Tower - otrzymał zasadę Burly, dzięki której będzie dużo skuteczniej mógł wymachiwać swoim potężnym mieczem.

- Battlecry trebuchet - dużą modyfikacją było wprowadzenie nowego ulepszenia dającego możliwość oddania dwóch strzałów z tej maszyny.


b) The Fiefdoms:

- Prince Imrahil of Dol Amroth - bazowy koszt na poziomie Boromira z Drużyny wydaje się być dużo bardziej adekwatny, dodatkowo możliwość prowadzenia dużego oddziału powinna pomóc mu wrócić na stoły.

- Army of Undead - wierzchowiec Króla Umarłych stał się adekwatnie droższy (zmiana dotyczy również szeregowego Umarłego). Dodatkowo Umarli mogą zasiać oddziały jedynie Króla, Kapitana Umarłych oraz Aragorna-Ellesara pod warunkiem wykupienia Andurila. Kapitan Umarłych to solidny kapitan w racjonalnym, jak na swoje umiejętności koszcie.


c) Rohan - armia władców koni otrzymała kilka zmian.

- Eomer, Knight of the Pelennor - zyskuje możliwość prowadzenia dużego oddziału,

- Erkenbrand, Captain of Rohan - jego róg działać będzie jedynie na modele z armii Rohanu.

- Grimbold of Grimslade - jedyny w swoim rodzaju dowódca piechoty w Rohanie zyskuje brakującą mu Potęgę oraz zasadę pozwalającą na walkę dwuręcznym toporem bez kar.


d) Arnor and Grey Company - armia Arnoru oraz Szarej Drużyny posiada jedną tylko zmianę.

Aragorn, Isildur's Heir - podobnie jak w innych swoich wersjach zyskuje Walkę na poziomie 7 oraz niższy koszt.


e) Numenor - najstarsza w naszej grze armia ludzi ma kilka zmian i garść nowych profili. - Elendil, High King of Gondor and Arnor - jego Narsil skutecznie zastąpi mu lancę.

- Nowe profile - Anarion (worek potęg z aspiracjami na uniwersalnego bohatera średniej klasy), Elendur, Aratan oraz Ciryon - tani bohaterowie o specyficznych zdolnościach wzmacniających funkcjonowanie szeregowców wokół siebie.


f) Eregion & Rivendell - bez zmian.


g) Lothlorien & Mirkwood - bez zmian zmian.


h) Khazad Dum and Restored Erebor - krasnale doczekały się poważnej i można powiedzieć fundamentalnej zmiany - ich ciężkie i lekkie krasnoludzkie pancerze stają się odporne na działanie specjalnego ataku topora/nadziaka jakim jest piercing strike. Zmiana poważna, ale wiem, że obecnie te armie są w odwrocie, chcemy by krasnoludy odzyskały swój niebywały atut jakim jest wysoka Obrona (zmiana nie dotyczy jednostek z armii Daina w czasach Bitwy Pięciu Armii). Dalsze zmiany:

- Dain Ironfoot, King of Erebor - może on prowadzić duży oddział oraz dodatkowo ulepszać Wojowników na silniejszych, bądź też lepiej przygotowanych do walki bronią dwuręczną,

- Dain Ironfoot, Lord of Iron Hills - został lekko zmodyfikowany, tak aby jego zasada szału bojowego była aktywowana dopiero kiedy zostanie zraniony,

- Murin i Drar - utracili swój większy oddział, ale za to mogą ulepszać zwiadowców do jedynych krasnoludów w grze ruszających się 7" (z nimi samymi włącznie),

- Shieldbearer - otrzymał wzmocnienie swojej zdolności obrony króla,

- Iron Guard - zyskuje możliwość wystawienia bez wbudowanej miotki.



i) Iron Hills & Erebor - armia Ereboru (od czasów Throra) oraz Dain za panowania na terenie Żelaznych Wzgórz otrzymała kilka modyfikacji.

- Young Thorin Oakenshield - może wzmocnić siłę krasnoludów o 1 do trzech razy w grze. - Thror - może prowadzić duży oddział.


j) Shire:

- Gandalf the Grey - może być generałem armii, ale nie może prowadzić wojska,

- Frodo 9 Palców nie liczy się już jako sztandar na potrzeby scenariusza,

- Bilbo Master Burglar został racjonalniej wyceniony,

- Samwise the Brave- posiada synergię z Kucem Billem pozwalającą na łatwiejsze korzystanie z jego zasady (zostało doprecyzowane, które modele mogą korzystać z tej zasady),

- Lobelia Sackville-Baggins i Fredegar Bolger - ponownie są indepami,

- Paladin Took - może prowadzić duży oddział,

- Tom Bombadil oraz Goldberry są nieco tańsi.


k) Drużyna Pierścienia:

- Aragorn-Strider - jest nieco tańszy (podobnie jak jego miecz),

- Bill - patrz Shire.


l) Wanderers in the Wild:

- Tom Bombadil i Goldberry są tańsi (jak w Shire),

- Ghan-Buri-Ghan - może prowadzić duży oddział o ile armia ta nie posiada sojuszy,

- Radagast the Brown - otrzymał 3 profile - bazowy zyskał potężny Paraliż (liczymy, że z tym zaklęciem będzie mógł konkurować z pozostałymi magami). Kolejne dwa profile to wersje na orle - ta wg GW oraz druga, bez Gniewu, ale z kosturem,

- Beorn - podobnie do Daina szaleje dopiero po pierwszej skutecznie zadanej ranie (jest też tańszy).


m) Thorin's Company - bez zmian.


n) Thranduil's Halls - spore zmiany w tym źle skonstruowanym armyliscie.

- Thranduil, King of the Woodland Realm - zyskuje koronę oraz duży oddział, jego zasada działa również wierzchem,

- Palace Guard Capain odzyskał opcję włóczni,

- Mirkwood Captain, Mirkwood Elf i Mirkwood Cavalry - została poprawiona lista ekwipunku.


o) Dale & Esgaroth:

- Girion, Lord of Dale - połączenie armii z Hobbita sprawiło, że zasadę czystego Dale uzyskać można dzięki jego wystawieniu,

- Bard the Bowman - na powrót jest tańszy i prowadzi większy oddział,

- Master of Lake-town - jest uzbrojony,

- Warrior of Dale ma opcję sztandaru.


p) White Councill oraz Radagast Alliance - wszelkie zmiany wynikają z powyższych zmian w innych armiach.


I to już wszystko - śmiało wysyłajcie nam informacje o babolach, które mogły nam umknąć, testujcie nasze zmiany i dajcie znać, jak Wam się podobają!


Skład Sędziowski sezonu 2017/2018

 

Ps. Do pobrania pod artykułem całość w formacie .zip, lub pojedyńcze Armylisty w formacie .pdf

Aby móc komentować musisz się zalogować!

Kliknij i przejdź do okienka logowania u góry strony.
Dodał: ~Adaś / ~Gobliński jeździec   |  
Data: 02.08.2017, 13:29

Zmiany w haradzie bardo na plus, duża różnorodność doboru bohaterów ;)

Dodał: ~Arasanin- Julian szucik / ~Gobliński jeździec   |  
Data: 01.08.2017, 22:20

Ehhh, kolejny sojusz zdjęty (Angmar + Mordor). Ciekawe kto się tego nie spodziewał ;)

Dodał: ~Ereinion / ~Krasnoludzki Zwiadowca   |  
Data: 01.08.2017, 08:34

Ajas - w takim razie proponuję też aktualizację opisu zmian, bo teraz głosi: "Zmiana poważna, ale wiem, że obecnie te armie są w odwrocie, chcemy by krasnoludy odzyskały swój niebywały atut jakim jest wysoka Obrona (zmiana nie dotyczy jednostek z armii Daina w czasach Bitwy Pięciu Armii)." ;)

Dodał: @Ajas / @Redaktor   |  
Data: 01.08.2017, 00:09

Frycu - to jest babol :)

Fred - pojawi się drugi artykuł z poprawionymi plikami :)

Pozdrawiam, Ajas :D

Dodał: ~Frycu / ~Treser wargłw   |  
Data: 31.07.2017, 23:14

Hej, a mam takowe pytanie jak bedzie to z IH. Jak to jest ze Iron Hills Capitan i Iron Hills Dwarf nie maja odporności na Pircing strike jako jedyni, a np taki Jeździec na kozie juz ma, jak to i tak ten sam model jak spadnie. Jest to zabieg celowy czy babol? :D

Dodał: ~Szorstki Fred / ~Gobliński jeździec   |  
Data: 31.07.2017, 08:08

Hej,
Bardzo miło widzieć, że Armylisty LO zmieniają się i ewoluują. Osobiście bardzo motywuje mnie do gry taki zestaw publikacji.
Dzięki wszystkim którzy poświęcili swój czas na przygotowanie nowych plików, dyskusje nad zasadami oraz obszerne komentarze. Tak BTW to komentarze czyta się najciekawiej, dają porządną perspektywę i tło dla zmian.
Potestujemy i damy znać jeśli coś OP się nam trafi :D

Prośba - jak się da to warto stworzyć jakiś changelog publikowanych wersji i zmian (choćby w artykule powyżej), tak będzie łatwiej sprawdzić czy mamy ściągnięte aktualne wersje AL :)

Dodał: ~The.Punisher / ~Odźwierny Morii   |  
Data: 30.07.2017, 17:25

4 edycja zmian i kombinowania, prób udoskonalenia zaniedbanego systemu. Według mnie w ogóle niepotrzebna. Dlaczego ? Bo ingerujecie w koszty punktowe i sojusze. Cięcia turniejowe w zupełności wystarczają a tworzenie klimatycznych sojuszy na siłę jest bez sensu. Ta gra to hobby, zabawa. Jednemu frajde sprawia granie klimatycznym połączeniem a drugiemu shire z dol amroth.

Nie słyszałem żeby za granicą ludzie tworzyli własne edycje naszego systemu. Lotra lubię za prostotę i mam do niego sentyment. Nigdy nie bedzie to warhammer i nie widzę podstaw żeby robić z niego taki system.

Dodał: ~Włodas / ~Straźnik Wschodniej Bramy   |  
Data: 30.07.2017, 12:30

Rozczytując wyjaśnienia Fisha i Alexija oraz po kolejnym przeanalizowaniu booków stwierdzam, iż faktycznie mnie poniosło z moimi pretensjami we wcześniej wypowiedzi za co przepraszam osoby, które siedziały nad tymi bookami w wolnych chwilach.

Zmiany do ogrania i przetestowania na stołach bo inaczej nic się nie wywnioskuje.

Dodał: ~Alexij / ~Sędzia LO   |  
Data: 30.07.2017, 10:47

- nappoleon3 - dziękuję za czujność. Możliwość dokupienia dodatkowej załogi to oczywiście standard. Nadal istnieje taka możliwość.

Dodał: ~nappoleon3 / ~Treser wargłw   |  
Data: 30.07.2017, 09:41

Cześć, mam pytanie dlaczego baliście esterlingów usunięto możliwość dokupienia członków załogi?

Dodał: ~Dragowicz / ~Mistrz zardzewiałych zbroi   |  
Data: 30.07.2017, 08:07

Panie Ajas- poniekąd można się zgodzić, jednak gram towarzysyko na te zasady z czystej ciekawości, i śmiało można stwierdzić że poniekąd zrobił się straszny bajzel, pamiętam te duchy na wsparciu toporników, to już dopiero była jazda...
Jak dla mnie zmiany powinny co najwyżej po zmieniać koszty punktowe za drogich jednostek, i dodać te boosty za czystą armię.

Dodał: ~Alexij / ~Sędzia LO   |  
Data: 30.07.2017, 02:35

Panowie

Proszę o odrobinę powagi. To nie jest rzeźnicki klub, aby obrzucać się mięskiem. Konstruktywna krytyka jest mile widziana. Agresywny ton, niekoniecznie.

Wszystkie zmiany, które widzicie staraliśmy się wprowadzać w samych profilach - tj. koszt, ekwipunek, statystyki. Mechaniki gry nie chcemy ruszać mając w pamięci wersję 2.0 i kombinacje z blastem i hurlem. Jest kilka kontrowersyjnych spraw, ale to Wy, drodzy gracze, jesteście ostatnim sitem w tym procesie. Liczymy na Wasze uwagi, korekty i , jak wspomniałem, konstruktywną krytykę i dyskusję.

- Wieśniak - tak, babol, nie chcemy przecież trebaka raniącego na męstwo:)

Co do argumentów postaram się przedstawić racjonalnie.
- Dol Guldur i 100% łuków tylko na hunter orkach i tylko przy czystej armii - chcieliśmy dać nawiązanie do armii Azog's Hunters. Liczymy, iż komuś będzie zależało na klimacie i pokusi się o takie rozwiązanie.
- Maszyny z zasadą volley fire a dokładniej katapulta i trebuszet olewaące zasady światła i ciemnidła - biorąc pod uwagę koszt tych zabawek oraz ich bardzo dużą losowość zdecydowaliśmy już bardziej ich nie dobijać. Pamiętajmy iż maszyny te mają jeszcze 6" rozrzutu.
- brak sojuszu Angmaru i Mordoru - Angmar z potanionymi Gundabad Orkami, wsparciem z F4, potanionym Gulavharem, ulepszonym Barrow Wightem i Warg Warg Chieftainem oraz kilkoma ciekawymi zabawkami stał się bardzo fajnym armylistem. Myślenie na zasadzie SL musi być jest błędne. Angmar i Mordor dalej pozostawiły sobie mocne sojusze m.in. z Dol Guldur. Pamiętajcie proszę, że liczne modele pojawiające się w rozpiskach Dobra to właśnie kontry na standardowe Sle. Prosżę o szersze spojrzenie na temat.
- Resistant to Magic na niektóre Trolle - Mordorskie, Isengardzkiego i nowe z Hobbita. Z uwagi na to iż wystawienie jest bardzo kosztowne, a większości wypadków nieefektywność (plus dodatkowo Radagast z czarem Paraliż) postanowiliśmy dać im szansę. Być może zamiast masy nazguli pojawiać się będą trole? Liczymy na pomysłowość.
- Wild Warg Chieftain - chcieliśmy oddać dzikość tej bestii. Dodatkowo wystawiając Azoga mamy do dyspozycji Białego Warga trochę gorszego ale za jedyne 50 pkt. Może ktoś się pokusi o rozpiskę na wargach z Druzhagiem? Liczę na to:) Niestety z przykrością muszę poinformować, że Resista mu nie damy. Daremne żale próżny trud....

I jeszcze raz proszę o konstruktywną polemikę, a nie hejt i anty hejt.

Dodał: ~FishPriest / ~Sędzia LO   |  
Data: 30.07.2017, 02:03

Proszę, by wszyscy przenieśli swą dyskusję do poniższego tematu, by nic nam nie umknęło ;)
www.mitril.pl/forum/viewtopic.php?t=19272#429154

Dodał: ~FishPriest / ~Sędzia LO   |  
Data: 30.07.2017, 01:53

Tarnowski Lew o 100% łuków w Dol Guldur dla CZYSTEJ armii (tj nie masz tego pod SL'em):
Wystaw to. Serio. Mając ten milion łuków pod Bolgiem (bo tylko wtedy się to opłaca) z szamanem taskiem i ewentualnie nazgulem lub Yaznegiem tracisz kupe punktów, nie masz maga/fighta 4 i nadal jesteś podatny na blasty. W combacie zdychasz bo albo trafiasz na zaporowy def, albo niszczy Cie wyższy fight przeciwnika, tudzież zwykły gandalf szary, który przy Dol Guldur i obecnym Haradzie nagle wraca do mety. Armia jest bardzo papierowa i zwyczajnie nie może sobie pozwolić na zbyt długie ostrzeliwanie się, zwłaszcza z Arnorem.

Dodał: ~FishPriest / ~Sędzia LO   |  
Data: 30.07.2017, 01:51

~Tarnowski Lew / ~Stra

Dodał: @Ajas / @Redaktor   |  
Data: 29.07.2017, 23:43

Dragowicz - jeśli nie uczęszczasz na turnieje z powodu Ligi, to w jakim celu stawiasz swoje postulaty dotyczące jej funkcjonowania?

Tak jak Liga nie wcina się w Twoje granie towarzyskie (bo i po co?), tak i Ty jeśli nie chcesz grać w jej ramach nie odsądzaj nas od czci i wiary :) Poprzednie zmiany działały na plus, środowisko ligowych rozgrywek to jeden master co miesiąc, rosnąca frekwencja, liczne lokale i ligi lokalne - ten system działa.

Wszystkie te pomysły pochodzą od na serio rozgarniętych ludzi wybranych w pełni demokratycznych wyborach na stanowisko sędziego, nie ma w tym gronie nikogo z przypadku.

Pozdrawiam, Ajas :D

Dodał: ~DEGHAN / ~Gwardia Drzwi Durina   |  
Data: 29.07.2017, 23:41

Zorganizuj turniej na zasady gw i możesz latać czy ci się podoba :)

Dodał: ~Dragowicz / ~Mistrz zardzewiałych zbroi   |  
Data: 29.07.2017, 23:23

Nie uczęszczam na takich turniejach z powodu całej Ligii, po prostu nie podoba mi się cały ograniczony koncept, na ostatnim byłem w Krakowie za czasów gdy jeszcze tego nie było, na stole Miałeś co chcesz, bez żadnych ograniczeń sojuszowania (może tylko na zasadzie max 2 armylisty na turnieju) bo taka raczej idea systemu była, dowolność, więc na nikim nie można wymuszać klimatu, niech sobie gra czym chce tylko mieści w kosztach punktowych.
Druga sprawa, celowe niszczenie popularnych trendów, np morki na Shade, co komu to przeszkadza, skoro mu punkty na to pozwalają?, to ja proszę o wyeliminowanie łuków, bo mnie zawsze irytują, a teraz w dodatku mój zwierzyniec SL nie uchroni, ah tak nie mogę go mieć z Mordorem, i co teraz z tym buildem robić, czekać rok na oficjalne zasady?

Dodał: ~Wiesniak / ~Krasnoludzki Zwiadowca   |  
Data: 29.07.2017, 23:11

Battlecry trebuchet ma opis katapulty czarnego Numenoru.

Dodał: ~Goblin Skryba / ~Bębniarz z głębin   |  
Data: 29.07.2017, 23:06

Dragowicz jak idzie o Genialnego Wytwórcę to prawie każdy armylist ma w swoich szeregach modele agrywalne, choćby wspomnianych Grimm Hammerów. Resztę już całkiem zgrabnie ujęli Slay z Lukanem. Tyle na ten temat.
A zmiany wg mnie pozytywne, bitewniaki muszą zachować pewną dynamikę (wyścig zbrojeń :P ). Powiedziałbym nawet, że gdy obecne propozycje Ligi zostaną przetestowane, to kilka innych modeli czeka w kolejce. Choć wtedy to już zrobi się totalny PolLotr, czy tez PolHobbit. IMHO poprawki na rzadko używanych modelach lub dorzucanie klimaciarskich smaczków pokroju Krebainów z TNT jest OK, ale jeśli zaczniemy grzebać w mechanice samej gry (BTW, było to już robione, choćby przy hurlu) to będzie trzeba pomyśleć nad założeniem własnego (chyba czwartego albo piątego) systemu na figurach Lotrowych.
Do przemyślenia i dobrej nocy.

Dodał: ~Lukan / ~Pomocnik Szamana   |  
Data: 29.07.2017, 22:09

Nie chce byc nieuprzejmy, ale widze ze zrobily tu sobie sralnik osoby, ktore w zyciu nie wysciubily nosa z ostatniego, w porywach przedostatniego stolu. Ja rozumiem ze nie kazdemu sie podobac moga zmiany, ale sprobujcie chociaz uzyc w miare logicznych argumentow, a nie czepiajcie sie trebusza, ktorego i tak bym nie uzyl jakby mi doplacali, albo glupiego warga, ktorego przez tyle turniejow widzialem RAZ na stole (pozdro diego:D). Zagrajcie, przetestujcie i wtedy sprobujcie konstruktywniejsza polemike podejmowac z tworcami

Dodał: ~Slotgan / ~Krasnoludzki Zwiadowca   |  
Data: 29.07.2017, 21:56

~Tarnowski Lew / ~Stra

Dodał: ~Slotgan / ~Krasnoludzki Zwiadowca   |  
Data: 29.07.2017, 21:56

~Tarnowski Lew / ~Stra

Dodał: ~Włodas / ~Straźnik Wschodniej Bramy   |  
Data: 29.07.2017, 21:35

Od razu napiszę co wydaje mi się nie tyle dziwne co po prostu śmieszne...

WWC - wilk za 75p. walka równa średniej klasy bohatera teraz przy szarży 3 ataki + powalenie, 3 potęgi zmienione wcześniej na obejmujące heroikami wszystkich i 3 wole.... jeszcze resista brakuje z dwóch kości ;)


Magic resist na Trolle ?!?! serio
jak w takim razie taki dajmy na to Gandalf może się zmierzyć z topowym i ukochanym przez graczy zła nazgiem na bestii i monsterem z resistem ?
i od razu tłumaczę, że cięcia turniejowe zawsze dopuszczają nazga na bestii + piesze monstery bo przecież tym się tak fajnie gra ;D
kiedy dobro zawsze ma limit jednego maga z wolą 6+

100% łuków na Hunter Orkach i trafianie na 4+ proszę bardzo :)

w zamian dajcie 100% łuków nie podlegających limitom Rangerom Gondoru i Arnoru oraz wszystkim Elfom, to chyba bardziej logiczna i klimatyczna opcja no chyba że nie chodzi o to w tych zmianach...




Dodał: ~*Slay / ~Krasnoludzki Zwiadowca   |  
Data: 29.07.2017, 21:00

Drogi Dragowiczu, nie wiem czy się znamy, ale gracza o takim nicku nie widziałem na żadnym dużym turnieju od dawna, więc nie wiem po co takie agresywne słowa skoro i tak Cię to nie zaboli. Ekipa robi mega robotę i ugrywalnia modele, które zbierały tylko kurz na półkach. I radzę nie zapominać, że podręczniki 4.0 to tylko propozycja, jeżeli w Twoim ośrodku się nie spodobają możecie grać na 3.0, na LOME itp, możliwości macie dużo. Katapulty i trebusze są tak rzadko widywane na turniejach klasy Master, że cieszę się tylko, że ktoś dał im szansę. A co do sojuszu Mordor/Angmar, to proszę bardzo, idź na mastera i się wk...iaj, że morki nie dość , że Cię toporują, to jeszcze robią to pod Szejdem...

Dodał: ~Macu / ~Gwardia Drzwi Durina   |  
Data: 29.07.2017, 21:00

[odpowiedz dla="27"][/odpow
Słaby bait.

Dodał: ~Dragowicz / ~Mistrz zardzewiałych zbroi   |  
Data: 29.07.2017, 20:42

Tragedia, pewnie nikogo nie zainteresuje to zdanie bo twórcy tego mają swój świat, ale czego można się spodziewać po zasadach stworzonych przez zwykłych ludzi, a nie załogę opłacanych pracowników choćby GW,na pierwszy ogień wystawiam środkowy palec za ban na Mordor i Angmar, wy jesteście normalni? wasze argumenty są wyssane z tyłka orka! przeszkadza wam cokolwiek to najlepiej to rozdzielić... kolejna sprawa tyczy się machin I WYŁĄCZENIA na nich światła, co za sadysta na to wpadł? nie dość że machiny zostały już potężnie wzmocnione, to teraz będę gwałcony w zad od jakiegoś kmiotka z trebuszem, tosz mój Gulavhar nie wychodzi nawet poza swoje leże.
Czekam na oficjalne zmiany od wydawcy, na pewno taka ekipa zapewni lepszy balans systemu.

Dodał: ~bamar12 / ~Straźnik Wschodniej Bramy   |  
Data: 29.07.2017, 18:38

Szkoda ze grim hammers bez zmian dalej beda tylko modelem kolekcjonerskim :(

Dodał: ~Widelec / ~Pogromca Smokłw   |  
Data: 29.07.2017, 16:37

Jeszcze chyba jeden w Numenorze:
ARATAN, SON OF ISILDUR - czy jako że ma pancerz nie powinien mieć 5 Obrony? Porównując do pozostałych synów Isildura

Dodał: ~Alexij / ~Sędzia LO   |  
Data: 29.07.2017, 16:30

- Widelec - Numenor niestety też zawierał babol, Elendil za 2 pkt podnosi wartość obrony o 2 oczka. Isildur za 1 pkt podnosi wartość siły o 1 oczko
- Slotgan - Mirkwood Elfy mają bazowo 3 defa + heavy armour to 5 defa + tarcza to nadal 6 defa. Mirkwood elfy nie posiadają i nie będą posiadały 7 defa. 6 Defa Mirkwood elfy posiadały zawsze o ile wykupiły tarczę.

Dodał: ~Slotgan / ~Krasnoludzki Zwiadowca   |  
Data: 29.07.2017, 16:21

~Alexij / ~Sędzia LO napisał/a:
Witam. Jak widać sporo błędów się pojawiło i jesteśmy w trakcie poprawiania z każdą Waszą uwagą. Jak zaznaczyłem dzięki Waszej pomocy jesteśmy w stanie wszystkie babole wyłapać.

- pantek - Orły pod Radkiem mają Resista. Bład w zapisie.
- Silverhand - dalej jest to jedyny chyba model szeregowy zła który może mieć wysokiego defa.
- LoneWolf - Horny w każdym armyliście już poprawione na 15 pkt, błąd w zapisie. Czar szamana z DolGuldur - poprawiony. Call Winds - poprawiony. Modele upgreadowane mogą jeździć na Mumaku. Jeżeli jest potrzebny taki zapis dodamy go oczywiście:). Mumak to siege target wg zapisu z boka głównego. Zatem howdah i załoga to battlefirld target. Oczywiście wymaga to sprostowania, dziękuje za zwrócenie uwagi. Siege engine to battlefield taget wg wytycznych z głównego booka, lecz zaznaczymy to dodatkowo jeżeli jest taki wymóg.
- K10 - niestety jest to babol. Pozwollismy na to aby Mirkwood Elfy mogły osobno wykupić zbroję. Ich bazowy def to 3. Wysokie uzyskały zmniejszony koszt Glorfa oraz jasno opisanych Noldorin Exile którzy bedą ciekawą opcją w armii. Tadek za 90 pkt ma koronę w modelu, Tadek z Thranduil Halls jest modelem niewidocznym na stole. Mamy pewne obawy, nie ukrywam, lecz chcemy dać temu modelowi szansę.
- lesisz - mamy nadzieję że uzmysłowi to że krasnoludzkie zbroje to kawał dobrej krasnoludzkiej roboty
- Kalins - pozostawieni samym sobie staramy się odnaleźc w galimatiasie od GW, gdzie nastawienie jest na sprzedaż , o czywiście nowych modeli. Z utęsknieniem czekamy na wydanie booków które zbalansują wszystkie armie a nie tylko te które mają się sprzedawać. Po każdorazowej zmianie ze strony GW dostosowujemy się do wytycznych z ich strony. Mamy nadzieję ze wydawca wreszcie usprawni tą grę do tego stopnia że nasza praca nie będzie już wymagała takich kroków:)

Jeszcze raz dziękuję za wyrozumiałość:)

Mam nadzieję, że bazowe 3 na mirkwood elfach, ale przy maksie def 6 z tarczą i zbroją, bo 7 to za dużo, ale 6 już im się należała.

Dodał: ~Widelec / ~Pogromca Smokłw   |  
Data: 29.07.2017, 16:16

Panowie,
Jako że wracam do systemu i przeglądam nowe podręczniki, tak na szybko jeden IMO babol - Imrahil. 105 punktów za niego to zdecydowanie za mało. W stosunku do zwykłego Faramira za 80 punktów (HA+tarcza), za 25 punktów dostajemy +1 Walki, Ataku, Życia, Męstwa, Woli i Losu (6 statystyk) i możliwość prowadzenia większego Warbandu. W stosunku do Boromira FotR, jeden więcej Obrony, dwie wole i trzy losy za 3 potęgi i róg. Znowu dysproporcja na korzyść Imrahila.

Gwardia Elendila, IMO poprzedni upgrade był lepszy. szczególnie przy bohaterze za 135 punktów z bazy i koszcie upgradu 2 punkty

Ogólnie zmiany ok, jeszcze tylko ten MoS - wydaje mi się że darmowe rzucanie zaklęć co turę może być za mocne z undyingiem.

I Thranduil z koroną zdecydowanie za tani

Dodał: ~Alexij / ~Sędzia LO   |  
Data: 29.07.2017, 16:06

Witam. Jak widać sporo błędów się pojawiło i jesteśmy w trakcie poprawiania z każdą Waszą uwagą. Jak zaznaczyłem dzięki Waszej pomocy jesteśmy w stanie wszystkie babole wyłapać.

- pantek - Orły pod Radkiem mają Resista. Bład w zapisie.
- Silverhand - dalej jest to jedyny chyba model szeregowy zła który może mieć wysokiego defa.
- LoneWolf - Horny w każdym armyliście już poprawione na 15 pkt, błąd w zapisie. Czar szamana z DolGuldur - poprawiony. Call Winds - poprawiony. Modele upgreadowane mogą jeździć na Mumaku. Jeżeli jest potrzebny taki zapis dodamy go oczywiście:). Mumak to siege target wg zapisu z boka głównego. Zatem howdah i załoga to battlefirld target. Oczywiście wymaga to sprostowania, dziękuje za zwrócenie uwagi. Siege engine to battlefield taget wg wytycznych z głównego booka, lecz zaznaczymy to dodatkowo jeżeli jest taki wymóg.
- K10 - niestety jest to babol. Pozwollismy na to aby Mirkwood Elfy mogły osobno wykupić zbroję. Ich bazowy def to 3. Wysokie uzyskały zmniejszony koszt Glorfa oraz jasno opisanych Noldorin Exile którzy bedą ciekawą opcją w armii. Tadek za 90 pkt ma koronę w modelu, Tadek z Thranduil Halls jest modelem niewidocznym na stole. Mamy pewne obawy, nie ukrywam, lecz chcemy dać temu modelowi szansę.
- lesisz - mamy nadzieję że uzmysłowi to że krasnoludzkie zbroje to kawał dobrej krasnoludzkiej roboty
- Kalins - pozostawieni samym sobie staramy się odnaleźc w galimatiasie od GW, gdzie nastawienie jest na sprzedaż , o czywiście nowych modeli. Z utęsknieniem czekamy na wydanie booków które zbalansują wszystkie armie a nie tylko te które mają się sprzedawać. Po każdorazowej zmianie ze strony GW dostosowujemy się do wytycznych z ich strony. Mamy nadzieję ze wydawca wreszcie usprawni tą grę do tego stopnia że nasza praca nie będzie już wymagała takich kroków:)

Jeszcze raz dziękuję za wyrozumiałość:)

Dodał: @Kalins / @Redaktor Naczelny   |  
Data: 29.07.2017, 15:24

Panowie,
Na gorąco uważam, że zaczynacie przesadzać w wprowadzanych zmianach i powoli zaczyna to być odległy świat od oryginału. Rozumiem, że jest to cienka czerwona linia pomiędzy zapisami LO, a oryginałem, jednak uważam, że długofalowo obrana strategia wprowadzania dużej ilości zmian nie jest dobra. Oczywiście doceniam robotę LO, jednak obrany kierunek nie podoba mi sie. Więcej skomentuję po analizie armylistów.
Pozdrawiam,
Kalins

Dodał: ~K10 / ~Kwatermistrz-piwowar   |  
Data: 29.07.2017, 15:17

Thranduil dostał bonus w postaci działania jego zasady dodatkowych ataków, również na wierzchowcu. Fajnie. Ale korona to już przesada. Jest takie coś jak balans i równowaga, raczej należy ją zachować...

Dodał: ~lesisz / ~Odźwierny Morii   |  
Data: 29.07.2017, 15:17

Cieszę się że krasnoludy są odporne na topory. To zwiększy ich grywalność.

Dodał: ~K10 / ~Kwatermistrz-piwowar   |  
Data: 29.07.2017, 15:14

Za duże ingerencja moim zdaniem... Tak swoją drogą dobrze rozumiem że Elendil Guards już nie ma podniesionej obrony o 2 ,tylko teraz o 1? Następnie Mirkwood Elf kosztuje 7 pkt. , mając 5 obrony. Do tego można mu dokupić ciężką zbroję i tarcze. Za 10 pkt. mamy model z 8 obrony. Chyba ostro się zaje*aliś[email protected] Wgl zmiania w każdej armii, tylko Wysokie Elfy bez zmian...

Dodał: ~LoneWolf / ~Zbrojmistrz Khazad-dum   |  
Data: 29.07.2017, 15:06

1. Błąd w zapisie czarów dol guldur szamana, w nie chanellowanym powinno być, że trwa do końca tury.
2. Horn w HE kosztuje 20pkt
3. W Spellsach nie ma opisanego Call Winds
4. Howdah ma D7, Mumak A4
5. Warriors of Kharna nadal nie mogą jeździć na Mumaku
6. Nadal nie jest oficjalnie uściślone jakim targetem jest howdah i siege enginy

Dodał: ~Frycu / ~Treser wargłw   |  
Data: 29.07.2017, 14:41

Czy Haradrim Warriors z Upgradem na Warrior of Abrakhan i Warrior of Kharna moga być na mumaku, bo ta kwestia nie została zmieniona, a była poruszana kilka razy.

Dodał: @Barti / @Redaktor   |  
Data: 29.07.2017, 14:29

!!!Aktualizacja!!! - podmieniony plik archiwum, pdf Morii, Wanders in the Wild, White Council + dodane zaklęcia !!!

Dodał: ~Silverhand / ~Honorowy Redaktor   |  
Data: 29.07.2017, 14:20

Wardens of Umbar dalej lipni :/

Dodał: ~pantek / ~Treser wargłw   |  
Data: 29.07.2017, 13:44

W armyliscie Wanderers in the Wild, orły maja resistan to magic ale orzeł na którym jest radagast tego w zapisie nie ma. Czy to celowy zabieg ?

Dodał: ~kudłaty22 / ~Sędzia LO   |  
Data: 29.07.2017, 13:06

Aktualnie Elendil z tarczą nadal może sie tarczować. To bardzo przydatne gdy nasz najlepszy model jest w opałach. Jest to też lepsze rozwiazanie niz posiadanie nim lancy bo walczac lanca nie mogl korzystac z Narsila a wiec i jego zasady specjalnej.

Dodał: ~Alexij / ~Sędzia LO   |  
Data: 29.07.2017, 11:57

Małe sprostowanie odnośnie tarczy. Mając w ekwipunku dwurak i tarcze tarcz nie da bonusu +1 do obrony. Wyjaśniam dla pewności.

Dodał: ~Alexij / ~Sędzia LO   |  
Data: 29.07.2017, 11:50

Zack - jeżeli ktś wykupi tarczę wówczas ucina sobie możliwość korzystania z Narsila. Jak wiemy nie można korzystać z tarczy i dwuraka. Chcieliśmy jednak dać szansę graczom na wystawienie bardziej pancernego herosa.
Rogi oczywiście do poprawy. Wszystkie rogi kosztują 15 pkt.

-Ereinion - Bofur CoE z def 5 to babol. Też do poprawy. Dziękuje za czujność.

- Lukan - Sandstorm nie ma channelowanej wersji.

Dodał: ~Lukan / ~Pomocnik Szamana   |  
Data: 29.07.2017, 11:38

Czy czar betrayera ma takze swoja wzmocniona wersje?

Dodał: ~Ereinion / ~Krasnoludzki Zwiadowca   |  
Data: 29.07.2017, 11:32

Może został już ten temat podniesiony, ale Bofur CoE jako jedyny z ekipy Champions of Erebor ma defa 5(podobnie w edycji 3.0). Czy jest to zabieg celowy, czy babol? Poza tym, bardzo fajne zmiany, choć jak Slotgan niżej, odczuwam lekki niepokój, czy nie ingerujemy już zbyt bardzo w system :)

Dodał: ~Zack / ~Giermek Balina   |  
Data: 29.07.2017, 11:10

Narsil u Elendila jest dwurakiem, wiec jak się ma do tego tarcza do wykupienia ? Nieprzemyślany upgrade czy babol ? Rogi w lennach i Eastern Kingdoms są po 20 a nie jak w tym arcie po 15.

Dodał: ~Slotgan / ~Krasnoludzki Zwiadowca   |  
Data: 29.07.2017, 10:02

Ja nie mam pretensji o to co jest w cięciach, tylko model, który w nich nie był teraz już jest ;) dobra, nevermind, ogólnie na plus, aż bym sobie ograł :D

Dodał: ~Potemp / ~Sędzia LO   |  
Data: 29.07.2017, 10:01

Slotgan to czy model jest w cięciach czy go nie ma zależy jedynie od organizatora turnieju, nie mamy na to wpływu.
Staramy się w miarę możliwości przywrócić na stoły większość modeli/armii. Może się okazać, że te zmiany są strzałem w dziesiątkę, ale równie dobrze, może wyjść jakiś babol. Na pewno będziemy na bieżąco monitorować sytuację.

Dodał: @Ajas / @Redaktor   |  
Data: 29.07.2017, 09:59

Slotgan - cięcia na PMP ulegną zmianie :)

Pozdrawiam, Ajas :D

Dodał: ~Slotgan / ~Krasnoludzki Zwiadowca   |  
Data: 29.07.2017, 09:46

Zmiany spoko, fajnie, że coś się dzieje, ale mam wrażenie, że to już zbyt duża ingerencja jest. Nie można nawet pobawić się rozpiskami bo modele, które z założenia są niegrywalne zaraz dostaną poprawki. Np chciałem sobie zagrać Thranduilem nowym na PMP, no to teraz jest w koszyku cięć bo dostał czary, bo przecież był niegrywalny, no kurde, serio?

Dodał: ~Kirkor / ~Poskramiacz Trolli   |  
Data: 29.07.2017, 09:46

No powiem Wam że miodzio :D Kapitan duchów, Imrahil, kasztelani :D i sporo sporo fajnych rzeczy ;) brawo

Właściciel strony: Kalins

Grafika:

Realizacja: omnia.pl i Agencja Interaktywna Arcymedia CMS: omnia.CMS