| |
Przeglądasz: Mitril.pl » Relacje, turnieje
Dzisiaj jest Poniedziałek, 21 sierpnia 2017
Najnowsze artykuły
Zapowiedź zestawu do konwersji z...
Czołem,To już drugi news na dzisiaj. Tym razem już coś do Hobbita a...
1 2 3 4 5 6

Drodzy Gracze i Hobbyści,

zapraszamy do udziału w Comiesięczny Przegląd Malarski.

CPM to możliwość poprawy swojego rzemiosła malarskiego i szansa na pojedynki hobbystyczne z innymi.

Wszelkie szczegóły znajdziecie w artykule na stronie głównej i odpowiedniej sekcji forum.

Kuźnia Mitrila
Galeria


Tau - front
od ~Gromr

Ocena: 9.60
Komentarze: 5


Elrond NEW
od ~QuinoWP

Ocena: 7.00
Komentarze: 2


Gil-Galad
od ~K10

Ocena: brak ocen
Komentarze: 2


Łuki Numenorskie tył
od ~Zack

Ocena: 5.33
Komentarze: 3


One of(...)
od ~Wojto

Ocena: 9.00
Komentarze: 3
Menu
Sonda
Po długim czasie część z graczy postanowiła przywrócić Ligę Ogólnopolską do stanu używalności - jak oceniacie ten pomysł?
Wszystkich głosów: 658

Relacje, turnieje

Hobbit Blitz Szczecin edycja czwarta
Dodał: Shein
15.01.2017, 21:18

Turnieje w formacie Battle Company rozgościły się w Szczecinie na dobre. Zapoczątkowane ponad 10 lat temu po pewnym czasie zniknęły by w 2014 wyjść z niebytu.

W dniu 7 stycznia 2017 roku odbył się czwarty BLITZ - tak zwykliśmy nazywać jednodniowe turnieje w Kompanie. Potyczka razem z notowaniem wyników zajmuje około godzinę, więc zwykle cały turniej z trwającym równolegle bazarkiem i sporami o zasady zamyka się w 5 godzin. Tak też było tym razem. Zaczęliśmy o 11:00 w Centrum Fantastyki "Wrota" na placu Grunwaldzkim. Nie zważając na sobotnie zamiecie w szranki stanęło 6 dowódców - w tym braterska reprezentacja ze stolicy rebelianckiej prowincji, niezależnego miasta Stargardu nad Iną. Bardzo cieszy równa ilość zarówno armii zła i dobra.

 

Wystąpiły następujące kompanie:

DOBRO: Rohan, Defenders of Osgiliath oraz Arnor

ZŁO: Isengard x2 oraz Minas Morgul

 

Przed bitwami miał miejsce wykup rozwinięć za kwotę 20 Gold, który bardzo zręcznie wyłonił pierwsze pary turnieju (które zostały dobrane w zależności od ratingu kompanii). Do rozwijania kompanii przed pierwszą potyczką używamy nie tylko rzutów na Reinforcements czy zakupu dodatkowego wyposażenia ale także autorskiej tabelki rozwoju. Zapewnia ona solidne profity, ale obarczone pewnymi konsekwencjami. W zaprezentowanej poniżej formie została ona bardzo dobrze przyjęta przez Graczy. Rzut kosztował 5 Gold i tak, gdy na k6 wypadnie oczek:

 

Ilość oczek

Korzyść

Strata

1

Kampania zyskuje Company standard

Jeden z bohaterów zostaje obarczony przez Arm Wound

2

Dwóch bohaterów uzyskuje po jednej Special Rule

Jeden z bohaterów zostaje obarczony przez Leg Wound

3

Trzech wojowników awansuje

Jeden z bohaterów zostaje obarczony przez Old Battle Wound

4

Usunięcie z wybranego bohatera efektu Arm, Leg lub Old Battle Wound lub przyznanie jednemu bohaterowi dodatkowego punktu Fate

Jeden z bohaterów zostaje obarczony przez Arm Wound

5

Kompania zyskuje 10 Gold

Jeden z bohaterów zostaje obarczony przez Arm Wound

6

Wykonanie trzech rzutów na Reinforcements z możliwością modyfikacji uzyskanego wyniku o +/-1

Jeden z bohaterów zostaje obarczony przez Arm Wound

 

Drogi Czytelniku! Jeśli przebrnąłeś przez powyższy wstęp to chwała Ci, dotarłeś do mięska.

 

Jako, że historię piszą zwycięzcy poniżej znajdziesz opisy pięciu bitew sporządzone przez Graczy, którzy zajęli pierwsze trzy miejsca na sobotnim turnieju.

 

Runda pierwsza: Rohan (Rafał) vs Isengard (Marcin)

Scenariusz: Przeprawa

 

Każda ze stron musiała przeprowadzić co najmniej cztery modele na drugą stronę. Isengard rozdzielił swój oddział na bród i most - co ważne, kapitan (dzierżyciel jedynego Might) stanął przy moście. Ustawiłem się koncentrując na brodzie. Sierżanci wyposażeni w konie i łuki oddali dwie nieskuteczne salwy z brzegu przy brodzie by następnie ruszyć zagrodzić drogę czterem modelom idącym mostem. Tymczasem główne siły Rohanu (osiem sztuk piechoty z konnym kapitanem) ruszyło heroicznym marszem przez bród, oddało salwę oszczepami w czekających nań pięciu Uruk-hai. Mogło skończyć się różnie - kapitan rohańczyków został spieszony, trzej wojownicy zostali porwani przez rzekę, jeden zginął. ostatecznie doszło do starcia.

 

 

Dalej poszło szybko - Rohan się przedarł, przeprowadzając więcej niż wymaganą liczbę wojowników na drugą stronę. Na drugiej stronie rzeki obaj konni sierżanci polegli zabijając jednego Uruk-hai Scout z łukiem w ręce, co wystarczyło, by uniemożliwić siłom Isenu wykonanie celu scenariusza.

 

Runda druga: Arnor (Kuba) vs Isengard (Karol)

Scenariusz: Podpalacze

 

- Zwiadowcy znaleźli bazę wypadową Uruk-Hai, nie możemy pozwolić im umocnić się w naszych lasach! Budynek w którym się umocnili musi spłonąć!

 

Podzielone siły Arnoru atakują bazę Uruk-Hai z dwóch stron, skutecznie dzieląc siły przeciwnika, orki stawiają zaciekły opór, natchnione sztandarem z białą dłonią zatkniętym na okrwawionej pice. Wyrównana walka i sprytne manewry taktyczne obu stron powodują przedłużenie się starcia. Berserker wpada w szał i zbiera krwawe żniwo, jednak w końcu siły zła ulegają liczniejszym Arnorczykom - dwóch myśliwych przedostaje się przez szeregi zła i szybko podkłada ogień pod zrujnowaną budowlę. Niedobitki orków przeprowadzają odwrót na upatrzone z góry pozycje, w tym czasie medyk opatruje rannych kompanów. Po krótkim czasie zwiadowcy meldują, że na drodze pojawił się kolejny oddział Uruk-Hai, prawdopodobnie posiłki dla rozbitego właśnie garnizonu. Czas na...

 

Tęczowa Kompania Star... Isengardu

 

 

Runda trzecia: Arnor (Kuba) vs Isengard (Marcin)

Scenariusz: Zasadzka

 

Na drodze pojawia się grupa pancernych orków z Isengardu. Jednak ukryci w lesie Arnorczycy od początku zasypują ich gradem strzał. Leśny prześwit blokuje ściana tarcz, więc orki zbaczają z ubitej drogi i próbują przedostać się ostępami, gdzie trafiają na szarżę konnego sierżanta i pozostałych ukrytych tam wojowników.

 

 

 

W tym czasie samotny dowódca zdążył okrążyć siły wroga pod zasłoną drzew i zaatakować samotnego kusznika na tyłach wroga. Kusznik ("jeżyk" - otrzymał co najmniej osiem postrzałów z łuku jednak wszystkie strzały zatrzymały się na pancerzu) początkowo ucieka przed konnym kapitanem, jednak po chwili odwraca się tylko po to by znaleźć szybką śmierć pod kopytami wierzchowca. W tym czasie rzeź schwytanych w potrzask orków dobiega już końca - ratuje się tylko jeden z orczych sierżantów salwując się ucieczką między drzewa.

 

Runda trzecia: Defenders of Osgiliath (Daniel) vs Isengard (Karol)

Scenariusz: Zasadzka

 

W wyniku losowania mój oddział dziewięciu defendersów musiał przedrzeć się do bezpiecznej strefy na końcu drogi po przeciwnej stronie stołu. Jako że miałem trzech jeźdźców, w postaci moich bohaterów, wystarczyło że do bezpiecznej strefy dojadą chociaż oni. Wykorzystałem słabe ustawienie mojego padawana, który skoncentrował siły na środku stołu, zamiast całością uruczego plugastwa starać się zablokować wyjazd. Na pościg za moją kawalerią ruszyła grupka złożona z berserkera i łuczników, reszta uruków skupiła się na zatrzymaniu ciągnącej z tyłu pieszej hołoty z Osgiliath. Bodajże w trzeciej turze od zabłąkanej strzały RoTNa zginął berserker z grupy pościgowej i wtedy sprawa byłą już właściwie przesądzona. Pomimo rzezi jaką urukowie urządzili na tyłach moim piechurom, trzech jeźdźców apokalipsy niepokojonych tylko przez okrutnie pudłujących łuczników uruków, na raty, w 6 i 7 turze przekroczyło granicę bezpiecznej strefy.

Braciom przypadł stół za winklem...
Braciom przypadł stół za winklem...
więc nikt nie wie jak bitwa wyglądała naprawdę. Oni zrelacjonowali ją tak...
więc nikt nie wie jak bitwa wyglądała naprawdę. Oni zrelacjonowali ją tak...

Runda trzecia: Rohan (Rafał) vs Minas Morgul (Janek)

Scenariusz: Zasadzka

 

Tutaj to się dopiero działo. Była to gra o wielu walorach edukacyjnych, choć szybka. Co rusz na zmianę wytykaliśmy sobie nieprzemyślane ruchy i zapominanie o atutach własnych kompanii. Ostatecznie wygrałem dzięki kawalerii biegnącej naokoło, a wroga powstrzymując falangą złożoną ze zwykłych WoR, RRG (który skutecznie wiązał Morgul Knights w walce dzięki zasadzie Bodyguard) oraz psa! Wystawiłem go pierwszy raz i zrobił kawał roboty, zagryzając dwóch orków oraz podkładając łapy opancerzonym wierzchowcom Morguli.

 

Relację pragnę zakończyć tabelą wyników:

1. Kuba (Szorstki Fred) - 15 pkt.
2. Rafał (Shein) - 14 pkt.
3. Daniel (Wiesniak) - 11 pkt.
4. Marcin - 10 pkt.
5. Karol - 9 pkt.
6. Janek - 3 pkt.

 

Tym razem całkowita dominacja sił dobra na podium!

 

Shein

Aby móc komentować musisz się zalogować!

Kliknij i przejdź do okienka logowania u góry strony.
Dodał: @Mnil / @Redaktor   |  
Data: 30.01.2017, 11:36

Wow, fajnie pomyślane :)

Dodał: *PawelPawel / *Sztygar   |  
Data: 17.01.2017, 11:01

Bardzo fajna,krótka relacja :)

Dodał: *PawelPawel / *Sztygar   |  
Data: 17.01.2017, 11:01

Bardzo fajna,krótka relacja :)

Dodał: *PawelPawel / *Sztygar   |  
Data: 17.01.2017, 11:00

Bardzo fajna,krótka relacja :)

Dodał: @Barti / @Redaktor   |  
Data: 16.01.2017, 13:12

Już sprawdzam i poprawiam

Dodał: ~Wiesniak / ~Krasnoludzki Zwiadowca   |  
Data: 16.01.2017, 10:16

Coś tu się pomieszało w artykule. Akapity z końca poprzeskakiwały na początek...

Dodał: ~FishPriest / ~Sędzia LO   |  
Data: 16.01.2017, 00:07

Bardzo fajna zajawka^^
Miło poczytać coś tak luźnego po ostrych dwudniowych kminach ;)

Właściciel strony: Kalins

Grafika:

Realizacja: omnia.pl i Agencja Interaktywna Arcymedia CMS: omnia.CMS