10 Urodziny Mitrila - 26-27.05.2018

Karimatka, śpiwór, termos z kawą i w drogę...

Moderatorzy: Darlark, Konradussss, Thein, Koshara, TonyStark, Kevin, Mnil

Awatar użytkownika
Kalins
Redaktor Naczelny
Posty: 2926
Wiek: 46
Dołączył: 19 wrz 2007
Skąd: Józefów

12 kwie 2018, 15:07

[center]10 Urodziny Mitrila - Serdecznie Zapraszamy na Jubileuszowy Turniej
[/center]

Obrazek


I. Informacje ogólne:
1. Turniej jest turniejem PAROWYM klasy MASTER.
2. Termin: 26-27 Maja 2017, Warszawa
3. Wpisowe: 70 zł. od pary, czyli 35 zł. od osoby (1 zł. przekazane na składkę na LO). Maksymalny limit to 80 graczy, stąd też o pierwszeństwie uczestnictwa decydować będzie termin wpłaty wpisowego.
4. Format punktowy: 710 pkt. (10 extra punktów z okazji 10 lecia :smile: )
5. Miejsce: Klub Dragon, Instytut lotnictwa, Aleja Krakowska 110/114, sala Ikar (zaraz obok portierni na wejściu)
6. Na turnieju rolę głównego sędziego pełni Marcin Kopacz, rezerwując sobie prawo do wybrania sędziego pomocniczego spośród graczy.
7. Wpłaty proszę regulować na numer konta do 75 1240 5703 1111 0010 4562 6121 (właściciel konta: Michał Kaliński) do dnia 13 Maja 2017. W opisie przelewu proszę podać imię i nazwisko osoby wpłacającej. Proszę w miarę możliwości opłacać koszt od razu dla pary.

II. Informacje szczegółowe:
1. Gramy na stołach 48 x 48 cali. Czas bitwy to 1.45 minut (jedna godzina i trzydzieści minut) +15 minut na dokończenie tury. Armie muszą być skomponowane na podstawie armylistów LO.
2. Każdy z graczy ma obowiązek zapoznania się z Uściśleniami LO oraz FAQ GW.
3. Gracze są zobowiązani do posiadania czytelnej rozpiski w formie drukowanej (rozpiska w telefonie lub na innym nośniku się nie liczy), miarki calowej oraz kości.
4. Uzbrojenie na modelach musi być wpisane do rozpiski tak, aby zarówno sędzia jak i przeciwnik mieli do nich wgląd. W rozpisce należy zaznaczyć lidera armii. W wypadku braku zaznaczenia lidera w zgłoszonej rozpisce to przeciwnik może wybrać, który z bohaterów jest liderem armii w danej bitwie.
5. Rozpiski muszą zostać wysłane do dnia 16 Maja 2017 na adres: [email protected]
Publikacja rozpisek na forum Mitrila w dniu 20.05.
Zgłoszenie powinno zawierać imię i nazwisko, nick oraz ośrodek gracza, a także poprawną rozpiskę/rozpiski wypełnioną w arkuszu dostępnym tutaj:
http://chomikuj.pl/mr203/Turniejowka
6. Sędzia ma prawo wymóc na graczu korzystanie ze stopera, jeśli ten zostanie posądzony o umyślnie powolną grę.
7. Gracz ma Prawo zarządzać natychmiastowego zakończenia gry remisem, jeżeli uzna że jego przeciwnik notorycznie usiłuje oszukać lub też zostaną przekroczone granice kulturalnej gry. Ostateczną decyzje podejmuje sędzia główny turnieju.
8. Organizatorzy Turnieju zastrzegają sobie prawo do natychmiastowego wyrzucenia z Turnieju osoby, która jest pod wpływem alkoholu, spożywa alkohol na terenie Instytutu Lotnictwa, bądź też swoim aroganckim zachowaniem zaburza komfort uczestniczenia w imprezie.


III. Sponsorzy
W tym miejscu wskazywać będziemy Firmy z którymi nawiążemy współpracę przed naszymi Jubileuszowymi Urodzinami. Już w chwili mogę potwierdzić obecność kilku zaprzyjaźnionych firm, które przekażą nam fajne nagrody dla różnych kategorii konkursowych. I tak:

Playmaty.pl – świetne maty do gier bitewnych, produkowane na różnego rodzaju nośnikach. Na pewno na Urodzinach Mitrila będzie okazja do ich wypróbowania.
http://playmaty.pl/
Obrazek

Unrealeased Miniatures – firmy produkującej nie wydane modele GW nie muszę przedstawiać chyba nikomu. Na pewno część z Was wróci z Turnieju z ich produktami.
http://unreleasedminiatures.pl/
Obrazek

HobbyZone – wieloletni nasz partner, który produkują wysokiej jakości materiały modelarskie.
http://www.hobbyzone.pl
Obrazek

Galakta.pl - jeden z największych Polskich dystrybutorów gier planszowych i bitewnych. Chyba nie ma nikogo, kto nie miałby pozycji Galakty na swojej półce.
http://galakta.pl
Obrazek

Vanaheim.pl - sklep stacjonarny i internetowy, gdzie każdy z fanów bitewniaków na pewno znajdzie coś dla siebie. Bardzo dbają o dobry stan zaplecza figurkowego i szybko realizują zamówienia. Sam doświadczyłem tego, że nie robią żadnych problemów ze zwrotem, zamianą uszkodzonych towarów. Bardzo solidna firma.
http://vanaheim.pl
Obrazek

Orzol Studio - to firma dobrze znanego i cenionego Alexija – w sklepie znajdziecie wszelakie akcesoria, podstawki, makiety itp. do naszego bitewniaka. Przypomnę, że to właśnie studio Alexija przygotowało graficzny opis zasad specjalnych stołów, które obowiązywać będą także i w tym roku.
Obrazek

IV. Kompozycja Armii:
1. Każda para składa jedną rozpiskę Armii Dobra i jedną rozpiskę Armii Zła do 710 pkt. na zasadach najświeższych Armylistów LO.
2. Limit jednostek w jednej armii: maksymalna liczba jednostek to 65.
3. Gracze na złożenie swoich armii korzystają z koszyków. Każdy gracz ma do dyspozycji 6 pkt.

Koszyk Dobro:
6 – Galadriela (Lady of Light), Saruman (darmowy sojusz dla tych modeli), Ioreth, posiadanie 50% i więcej konnych duchów
5 – Gandalf (sojusz darmowy)
4 – Legolas (sojusz darmowy)
3 – ponad 50% konnej armii, czarodziej o woli 6 i większej
2 – monster bohater, Boromir, Alfred, Floi, Elrond, czarodziej o woli 5 i mniejszej, Thranduil w koronie, Tom Bombadil i Jagoda
1 – monster, Bombur, Bard, Erkendbrand, sojusz, Malbeth

Koszyk Zło:
6 – Nazgul na bestii
5 - Wacher in the water
4 - armia z ponad 50% łuków na szeregowych jednostkach
3 – task master, czarodziej o woli 7 i większej,
2 – monster bohater, model z czarem fury, czarodziej o woli 6 i mniejszej, Shade
1 – sojusz, monster

Wyjątki:
- Czysta armia Morii, Wanderers in the Wild i Angmaru mają obniżony koszt monsterów nieimiennych o 1.
- Koszt Szamana z Dol Guldur w czystej armii Dol Guldur wynosi 0.
- Czyste armie White Council i Fellowship of the Ring nie obowiązują żadne cięcia.

4. Wszystkie modele zamienne muszą dostać pozwolenie od sędziego głównego, w przeciwnym razie przeciwnik może zażądać zdjęcia ich ze stołu. Modele takie liczą się jako zabite. To samo tyczy się modeli niepomalowanych.
5. Obecność proxów - niedozwolone. Konwersje i modele z Armylistów LO konsultować z Sędzią Głównym. WYSIWYG - niewymagany na bohaterach, przy szeregowcach - wymagany jeśli wystawia się jednostki tego samego typu z różnorodnym uzbrojeniem.
6. Gracze z jednej drużyny mogą omówić wspólnie strategię swoich bitew, tj. wymienić się opinią, przedyskutować koncepcję gry, ale wyłącznie przed rozpoczęciem bitew. Gracze nie mogą sobie pomagać w trakcie trwania bitew, nawet jeśli jeden z graczy zakończy wcześniej swoją bitwę. Każdy jest kowalem swojej bitwy, a wszelki podpowiedzi, sugestie, jak rozegrać dany ruch walkę itp. mogą zostać zgłoszone do sędziego i w konsekwencji udzielone zostaną punkty karne. Jedyne dozwolone podpowiedzi, to określenia typu: "Ho, ho, ho będzie ciężko",. "Mamy problem ..." lub "Dasz radę".

V. Punktacja:
Duże zwycięstwo/porażka 9/1 DP.
Małe zwycięstwo/porażka 7/3 DP.
Remis 5/5 DP.

Czas na bitwę – 105 minut. Ostatnie 15 minut dogrywamy aktualnie trwającą turę.

O kolejności w klasyfikacji decyduje suma zdobytych dużych DP, następnie wynik starcia bezpośredniego, „modelarka” i na końcu różnica w vp.

Bonusy:
+5 DP. za wysłanie poprawnej rozpiski do dnia 16 Maja 2017 na mail – [email protected]
+5 DP. za poprawne zgłoszenie wraz z wpłatą pieniędzy do dnia 11 Maja 2017
+5 za wydrukowanie statystyk wystawianych modeli oraz scenariuszy i posiadanie ich ze sobą na Turnieju
Max 15 DP. bonusowych
Kary:
Kary mogą być przydzielone za pyskowanie sędziemu, oszukiwaniu, przeszkadzaniu innym, grę na czas itp. System kar:
Pierwsze upomnienie sędziego -2 punkty w aktualnie toczonej bitwie.
Drugie upomnienie sędziego -5 punktów w całkowitym rankingu.
Trzecie upomnienie sędziego - walkower w aktualnie toczonej bitwie.
Czwarte upomnienie sędziego - dyskwalifikacja z turnieju.
Uwaga! Gracz ma Prawo zarządzać natychmiastowego zakończenia gry remisem, jeżeli uzna że jego przeciwnik notorycznie usiłuje oszukać lub też zostaną przekroczone granice kulturalnej gry. Ostateczną decyzje podejmuje sędzia główny turnieju.

VI. Harmonogram:
Sobota – 26.05
09.15-10.15 - wzajemne powitania i zapisy (osoby które nie wystawią armii na stół do 10.30 będą miały naliczone punkty karne)
10.15-10.30 - prezentacja Urodzinowego Prezentu (otrzyma go każda para turniejowa)
10.30-12.15 - pierwsza bitwa (Nocne Spotkanie)
12.45-14.30 - druga bitwa (Utrzymać Pozycje)
14.30-15.45 - przerwa obiadowa
(Uwaga! W trakcie przerwy obiadowej na wskazanym stole gracze zostawiają swoje armie, jednostki do oceny Jury w różnych kategoriach malarskich)
15.45-17.15 - trzecia bitwa (Mgła Wojny)
17.15-17.30 - jubileuszowy test wiedzy „Śródziemie i Mitril”
20.00 – wieczorne manewry w Klubie, bulwarach wiślanych – miejsce i skala manewrów do potwierdzenia :smile:

Niedziela – 27.05
09.45-11.30 - czwarta bitwa (Pojedynek Czempionów)
12.00-13.45 - piąta bitwa (Zdobądź i Utrzymaj)
14.00-15.00 – zakończenie Turnieju: wyniki, nagrody, ścianka dla papparazzo …..
Uwaga – zastrzegamy sobie prawo do zmiany harmonogramu „10 Urodzin Mitrila”.


VII. Niespodzianki Urodzinowe

Konkurs Malarski i wiedzowy
Ze względu na fakt, że są to Jubileuszowe Urodziny Mitrila z całą pewnością możecie spodziewać się, że 100% funduszy (poza opłatami na rzecz sali, składki na LO) zostanie przeznaczone na nagrody wszelkiej maści w różnych kategoriach. Oczywiście nagrodzone zostaną pierwszy trzy miejsca na podium, ale nie tylko. Oto przewidywana lista kategorii za które przewidujemy większe i mniejsze nagrody:

- Mistrz Wiedzy „Jubileusz: Śródziemie i Mitril”

- Kategorie malarskie:
- Najbardziej Klimatyczna Armia „10 Urodzin Mitrila”
- Najładniejsza Armia "Young Blood” (do lat 16 włącznie)
- Legendarny Bohater (pojedyncza figurka piesza lub konna)
- Legendarna Kompania (12 modeli pieszych lub 6 konnych)
- Legendarny „Monster” (Enty, Nazgule na bestiach, Mumaki itp.)
- Legendarna Maszyna (Balisty, katapulty, Trebusze, Rydwany wraz z obsługą)
- Najciekawsza Konwersja (konwersja 1 modelu: może być w wersji pieszej lub konnej)
- Twoja Najstarsza Lotrowa Figurka – każdy kto posiada swoją ulubioną, najstarszą, pierwszą pomalowaną figurkę niech zabierze ze sobą na Urodziny. Niech te kultowe modele powalczą o miano najbardziej Oldskulowej, Historycznej, Klimatycznej i Lotrowej Figurki .

Zasady obowiązujące podczas oceny malarskiej

- Przypominamy, że modele biorące udział w powyższych kategoriach muszą być częścią Waszych armii (nie dotyczy Twojej Najstarzej Lotrowej Figurki), którymi będziecie grać na Turnieju, a nie przywiezionymi w pudełku na tę okazję. Ponadto wszystkie modele wystawiane w powyższych kategoriach muszą być malowane przez właściciela danej armii.
- Jeden gracz może wziąć udział w maksymalnie dwóch kategoriach malarskich, dlatego należy dobrze zastanowić się nad decyzją w jakich kategoriach czujecie się malarsko najsilniejsi. Wiem, że nie każdemu to się spodoba, jednak proszę uszanujcie naszą decyzję, ponieważ chcemy dać możliwość sięgnięcia po laury nie pojedynczym malarzom, którzy mogą zdominować wszystkie kategorie, ale tym wszystkim, którzy dzięki ograniczeniu ilości konkurencji, będą mogli powalczyć o nagrody, prestiż.
- Biorąc pod uwagę bardzo dużą frekwencję i spodziewając się dużej ilości osób startujących w kategoriach malarskich zaplanowałem trochę inne podejście do oceny malarskiej. Otóż, aby uniknąć przenoszenia modeli, armii na wybrane stoły do oceny malarskiej, każdy z graczy zaraz po rejestracji (lub w późniejszym terminie) pobierze ze stolika sędziowskiego specjalną kartę (strona A4) tzw. „Malarkę" na której zaznaczone zostaną kategorie malarskie, które obowiązywać będą na Urodzinach. Po drugiej bitwie, a przed przerwą obiadową, gracz (po podjęciu decyzji w których kategoriach decyduje się wziąć udział) wystawia swoje modele (na stole na którym zakończył drugą bitwę) na wyznaczonych polach na stronie A4 „Malarki". Podpisuje kartę swoim imieniem i nazwiskiem bądź ksywką z Mitrila i udaje się na obiad. Przykład karty „Malarki" poniżej:

Obrazek

Jubileuszowe Pamiątki / Wydarzenia

Specjalna Jubileuszowa Pamiątka – wręczona na Turnieju
10 rocznica to taka ładna rocznica urodzinowa, dlatego też każda para uczestników Turnieju Urodzinowego Mitrila otrzyma w momencie rejestracji na Turniej pamiątkową i jedyną w swoim rodzaju nagrodę / pamiątkę. Jest to absolutna niespodzianka, którą będzie można zdobyć wyłącznie biorąc udział w 10 Urodzinach. Chcecie wiedzieć, co to będzie? Zapraszamy na Turniej :smile:.

Na 10 lecie – Mitril 2.0
Jak pamiętacie w ubiegłym roku zapowiadałem na Mitrilu nowy portal i z ogromną przyjemnością informuję, że nowy portal zadebiutuje w ciągu najbliższych dwóch tygodni, tj. do dnia 27 kwietnia!. Tak, tak na miesiąc przed Urodzinami Mitrila będziemy śmigać na nowym, pięknym portalu. Podczas samych Urodzin będzie okazja, aby osobiście pogadać, jak Wam się portal podoba, jakie macie uwagi, komentarze. Wszystko wskazuje też na to, że nasz grafik, artysta uzdolniony Luckero będzie osobiście na miejscu.
Prace Luckero, to nie tylko grafika komputerowa, ale też z pasją kręci kapitalne filmy - korzystając z okazji, że Łukasz będzie z nami na miejscu, to przygotuje dla nas specjalny film promujący Lotra i nasze hobby. Macie być ogoleni, uśmiechnięci, wypełnione braki zębowe lub przynajmniej zaklejone gumą do żucia :smile:. Wierzę, że powstanie kapitalny film, który każdy obejrzy z wielką przyjemnością i w sposób naprawdę świetny promować będzie nasze hobby.


VIII Scenariusze:
10 Urodziny – Scenariusze

Nocne spotkanie / Ill-met by Moonlight

Układ stołu:
Brak zasad specjalnych dla tego scenariusza.

Pozycje startowe:
Obaj gracze rzucają K6 – ten z wyższym wynikiem wybiera jedną ze stref rozstawienia. Następnie wybiera jeden ze swoich warbandów i ustawia go w 12” od swojej krawędzi stołu. Wojownicy nie mogą być rozstawieni dalej niż w 6” od dowódcy swojego warbandu.
Następnie przeciwnik wybiera jeden ze swoich warbandów i rozstawia go analogicznie, w 12” od własnej krawędzi stołu, po czym obaj gracze kontynuują rozstawienie naprzemiennie zgodnie z opisanymi zasadami.

Pierwszeństwo:
Obaj gracze rzucają K6 – ten z wyższym wynikiem ma pierwszeństwo w pierwszej turze.

Koniec gry:
Bitwa toczy się do końca tury, w której jedna ze stron została zredukowana do 25% swojej początkowej liczebności lub niżej.

Cele scenariusza:
• Zdobywasz 1 punkt za zadanie jednej lub więcej ran wrogiemu liderowi (rany odratowane punktami losu etc się nie liczą), jeśli lider przeciwnika nie żyje, otrzymujesz 2 punkty.
• Zdobywasz 3 punkty za złamanie armii przeciwnika, jeśli Twoja własna nie uległa złamaniu – otrzymujesz 5 punktów.
• Zdobywasz 3 punkty jeśli na koniec bitwy masz co najmniej jednego bohatera przy życiu, jeśli zaś masz co najmniej jednego bohatera przy życiu, zaś przeciwnik żadnego – otrzymujesz 5 punktów.

Zasady specjalne:
Mrok nocy: w związku z obniżoną widocznością, modele nie mogą być celem ataków strzeleckich, mocy magicznych czy zasad specjalnych powyżej 12” od modelu deklarującego. Jednakże znacznie trudniej uniknąć ataków strzeleckich będąc w ciemnościach, wszelkie ataki strzeleckie otrzymują bonus +1 do rzutu na zranienie. Maszyny oblężnicze nadal mogą namierzać modele znajdujące się dalej niż 12” od nich, jednakże trafiają tylko przy wyrzuceniu 6.


Utrzymać Pozycje / Hold Ground

Układ stołu:
Przed bitwą należy umieścić na środku stołu znacznik, ponadto gracze określają krawędź północną.

Pozycje startowe:
Na początku bitwy jednostki nie są rozstawione – wchodzą one z rezerw. Warbandy zawierające maszyny oblężnicze nie korzystają z jej zasady specjalnej dotyczącej rozstawienia; wychodzą z krawędzi.

Pierwszeństwo:
Obaj gracze rzucają K6 – ten z wyższym wynikiem ma pierwszeństwo w pierwszej turze.

Koniec gry:
W momencie gdy jedna ze stron została złamana, pod koniec tury, w której jedna z armii została uznana za takową oraz każdej następnej, jeden gracz rzuca K6. Przy wyniku 1 lub 2, gra się kończy.

Cele scenariusza:
• Zdobywasz 1 punkt za zadanie jednej lub więcej ran wrogiemu liderowi (rany odratowane punktami losu etc się nie liczą), jeśli lider przeciwnika nie żyje, otrzymujesz 2 punkty.
• Zdobywasz 1 punkty za złamanie armii przeciwnika, jeśli Twoja własna nie uległa złamaniu – otrzymujesz 3 punkty.
• Zdobywasz 3, a przeciwnik 2 punkty jeśli masz więcej modeli niż przeciwnik w 6” od znacznika, jeśli masz ich dwukrotnie więcej – zdobywasz 5, a przeciwnik 2 punkty, jeśli zaś posiadasz trzy razy więcej modeli – otrzymujesz 7 punktów.

Zasady specjalne:
Bitewny zgiełk: w pierwszej turze gracze rozstawiają swoje warbandy naprzemiennie, począwszy od tego, który będzie miał wyższy wynik na rzucie K6. Od każdej następnej tury, war bandy wychodzą z krawędzi pod koniec fazy ruchu danego gracza.
W celu rozstawienia warbandu, rzuć K6. Punkty potęgi kierującego warbandem mogą być wydane w celu podwyższenia lub obniżenia uzyskanego wyniku, modele nie mogą szarżować w turze w której wyszły na pole bitwy, poza tym działają normalnie. Za każdy warband rzuca się osobno. Modele niewystawione na pole bitwy liczą się jakby były na nim na potrzeby ustalania, czy armia jest złamana.
Wynik rzutu K6:
• Warband nie pojawił się jeszcze na polu bitwy
• Twój przeciwnik wybiera punkt na północnej lub na południowej krawędzi, nie bliżej niż 6” od narożnika – wszystkie modele z tego warbandu wchodzą na pole bitwy z tego punktu.
• Twój przeciwnik wybiera punkt na wschodniej lub zachodniej krawędzi, nie bliżej niż 6” od narożnika – wszystkie modele z tego warbandu wchodzą na pole bitwy z tego punktu.
• Wybierasz punkt na północnej lub południowej krawędzi, nie bliżej niż 6” od narożnika – wszystkie modele z tego warbandu wchodzą na pole bitwy z tego punktu.
• Wybierasz punkt na wschodniej lub zachodniej krawędzi, nie bliżej niż 6” od narożnika – wszystkie modele z tego warbandu wchodzą na pole bitwy z tego punktu.
• Wybierasz punkt na dowolnej krawędzi, nie bliżej niż 6” od narożnika – wszystkie modele z tego warbandu wchodzą na pole bitwy z tego punktu.


Fog of War / Mgła Wojny

Układ stołu:
Brak zasad specjalnych dla tego scenariusza.

Pozycje startowe:
Obaj gracze rzucają K6 – ten z wyższym wynikiem wybiera jedną ze stref rozstawienia. Następnie wybiera jeden ze swoich warbandów i ustawia go w 12” od swojej krawędzi stołu. Wojownicy nie mogą być rozstawieni dalej niż w 6” od dowódcy swojego warbandu.
Następnie przeciwnik wybiera jeden ze swoich warbandów i rozstawia go analogicznie, w 12” od własnej krawędzi stołu, po czym obaj gracze kontynuują rozstawienie naprzemiennie zgodnie z opisanymi zasadami.

Pierwszeństwo:
Obaj gracze rzucają K6 – ten z wyższym wynikiem ma pierwszeństwo w pierwszej turze.

Koniec gry:
Bitwa toczy się do końca tury, w której jedna ze stron została zredukowana do 25% swojej początkowej liczebności lub niżej.

Cele scenariusza:
• Na początku gry, gracze delegują w tajemnicy po jednym ze swoich bohaterów (nie może być to lider, chyba, że jest jedynym bohaterem w rozpisce). Zdobywasz 1 punkt, jeśli ten bohater pozostał żywy na polu bitwy, jeśli nie otrzymał żadnej rany – wtedy otrzymujesz 3 punkty.
• Na początku gry, gracze delegują w tajemnicy jednego z bohaterów przeciwnika (nie może być to lider, chyba, że jest jedynym bohaterem w rozpisce). Zdobywasz 1 punkt za spowodowanie jednej lub więcej ran temu bohaterowi (rany wybronione punktami losu etc. się nie liczą). Jeśli wybrany bohater zostanie zabity – otrzymujesz 3 punkty.
• Na początku bitwy, gracze delegują w tajemnicy jeden teren na połowie przeciwnika. Zdobywasz 1 punkt, jeśli na koniec bitwy posiadasz więcej modeli znajdujących się w tym terenie niż przeciwnik (choćby częścią podstawki). Jeśli jednak Twój przeciwnik nie posiada żadnych modeli w obrębie tego terenu a Ty posiadasz choć jeden, otrzymujesz 3 punkty.
• Zdobywasz 1 punkt za złamanie armii przeciwnika, jeśli Twoja własna nie uległa złamaniu – otrzymujesz 3 punkty.

Zasady specjalne:
Trzymaj to w sekrecie, trzymaj bezpieczne: Na początku bitwy obaj gracze muszą opisać swoje zadania na kawałku papieru i odłożyć, tak, aby obaj gracze nie mogli mieć do nich wglądu. Te kawałki papieru nie powinny być otwierane do końca bitwy, kiedy zostają ujawnione. Nie powinno się ujawniać przeciwnikowi żadnych zadań, nawet po ich zrealizowaniu.

Uwagi techniczne:
- można wybierać teren częściowo położony na połowie przeciwnika.
- aby kontrolować teren trzeba stać na nim częścią podstawki.

Pojedynek Czempionów / Contest of Champions


Układ stołu:
Brak zasad specjalnych dla tego scenariusza.

Pozycje startowe:
Obaj gracze rzucają K6 – ten z wyższym wynikiem wybiera jedną ze stref rozstawienia. Następnie wybiera jeden ze swoich warbandów i ustawia go w 24” od swojej krawędzi stołu. Wojownicy nie mogą być rozstawieni dalej niż w 6” od dowódcy swojego warbandu.
Następnie przeciwnik wybiera jeden ze swoich warbandów i rozstawia go analogicznie, w 24” od własnej krawędzi stołu, po czym obaj gracze kontynuują rozstawienie naprzemiennie zgodnie z opisanymi zasadami.

Pierwszeństwo:
Obaj gracze rzucają K6 – ten z wyższym wynikiem ma pierwszeństwo w pierwszej turze.

Koniec gry:
Bitwa toczy się do końca tury, w której jedna ze stron została zredukowana do 25% swojej początkowej liczebności lub niżej.

Cele scenariusza:
Na potrzeby scenariusza musisz odnotowywać ile modeli zabił Twój lider w czasie bitwy. Pamiętaj, że modele zabite poprzez ataki strzeleckie, magiczne lub w wyniku BPA „Hurl” liczą się (ale tylko bezpośrednie - chanellowany Chill Soul liczy się bezpośrednio tylko w centrum działania czaru).
• Zdobywasz 4 , a przeciwnik 3 punkty jeśli Twój lider zabije więcej modeli niż lider przeciwnika, otrzymujesz 5, a przeciwnik 2 punkty, jeśli zaś Twój lider zabił dwa razy więcej modeli przeciwnika (minimum dwa), jednak jeśli Twój lider zabije trzy razy więcej modeli niż lider przeciwnika (minimum trzy) – otrzymujesz 7 punktów.
• Zdobywasz 1 punkty za złamanie armii przeciwnika, jeśli Twoja własna nie uległa złamaniu – otrzymujesz 3 punkty.
• Zdobywasz 1 punkty za utrzymanie przy życiu swojego przybocznego (Model przybocznego – prosimy o zabranie z domu pieszego modelu Przybocznego), jeśli Twojemu przeciwnikowi się to nie udało – otrzymujesz 2 punkty.

Zasady specjalne:
1. Ostatnia walka: za każdym razem gdy Twój lider zabije bohatera lub model posiadający więcej punktów zdrowia niż 1, natychmiast odzyskuje punkt potęgi wydany wcześniej w trakcie bitwy
2. Model Przybocznego . W tym scenariuszu do gry wkraczają Przyboczni. Gracz Dobra zyskuje jeden model Przybocznego, gracz strony Zła także zyskuje model Przybocznego.
Ich statystyki to: 4/4+, 4, 6, 1, 2, 5. Move 6. MWF 0/2/2.
Wyposażenie: włócznia i ciężka zbroja.
Bohater ten posiada zasadę specjalną:
The Life Guard(pasywna): Jeżeli Twój lider został zraniony, ten model może wydawać własne punkty Losu (Punkt Woli w przypadku gdy lider posiada zasadę ETERNAL WILLPOWER) dla użytku lidera, tak długo jak jest z nim w bezpośrednim kontakcie. Pamiętaj że ten model nie może przyjmować na siebie ram, które miał otrzymać lider.
Uwaga – modele Przybocznych są wystawiane łącznie z warbandem Lidera.
(The Life Guard to ta sama zasada co u Heraldów Kings Championa).

Capture and Control / Zdobądź i utrzymaj

Układ stołu:
Umieśćcie pięć znaczników na polu bitwy. Trzy z nich muszą być ustawione na środku stołu w równych odległościach od siebie, przy czym jeden z nich dokładnie na środku. Dwa pozostałe są rozstawiane w 12” od krawędzi kontrolowanej przez gracza, jak najbliżej znacznika środkowego (wszystkie znaczniki tworzą kwadrat/romb o przekątnych przecinających się na środkowym znaczniku).

Pozycje startowe:
Obaj gracze rzucają K6 – ten z wyższym wynikiem wybiera jedną ze stref rozstawienia. Następnie wybiera jeden ze swoich warbandów i rzuca K6, wynik 1-3 oznacza, że ustawia go w 12” od środka stołu, 4-6 oznacza, że może być on rozstawiony gdziekolwiek na połowie gracza. Wojownicy nie mogą być rozstawieni dalej niż w 6” od dowódcy swojego warbandu.
Następnie przeciwnik wybiera jeden ze swoich warbandów i rozstawia go analogicznie, po czym obaj gracze kontynuują rozstawienie naprzemiennie zgodnie z opisanymi zasadami.

Pierwszeństwo:
Obaj gracze rzucają K6 – ten z wyższym wynikiem ma pierwszeństwo w pierwszej turze.

Koniec gry:
W momencie gdy jedna ze stron została złamana, pod koniec tury, w której jedna z armii została uznana za takową oraz każdej następnej, jeden gracz rzuca K6. Przy wyniku 1 lub 2, gra się kończy.

Cele scenariusza:
• Zdobywasz 2 punkty za każdy znacznik, kontrolowany przez gracza na koniec bitwy.
• Zdobywasz 1 punkt za zranienie (rany odratowane punktami losu etc się nie liczą) lub za zabicie lidera przeciwnika.
• Zdobywasz 1 punkt, jeśli armia przeciwnika jest złamana na koniec bitwy.

Zasady specjalne:
Kontrola znacznika: na początku bitwy wszystkie znaczniki są uznawane za neutralne i nie należą do żadnej ze stron. Jeśli na koniec tury jeden lub więcej modeli gracza są w styczności ze znacznikiem, wtedy ten znacznik przechodzi pod jego kontrolę. Jeśli na koniec tury, obie strony mają modele styczne ze znacznikiem, wtedy staje się on ponownie neutralny.

Uwagi techniczne:
- znaczniki najlepiej, aby były wielkości pieszej podstawki;
- nie można stawać na znaczniku.


IX. Zasady specjalne stołów

Podczas "Urodzin Mitrila" wszystkie stoły będą miały swoje zasady specjalne. Więcej informacji, poniżej:

Zasady specjalne stołów
- pierwszego dnia turnieju wszystkie stoły mają zasady specjalne;
- drugiego dnia 6 pierwszych stołów (top 3) nie ma żadnych zasad specjalnych i obowiązują na nim klasyczne tereny (lasek, górka, ruinka, płotek itp.), tak, aby walka o podium nie faworyzowała żadnej armii poprzez zasadę specjalną.
- przy zasadach stołów podana została orientacyjna liczba stołów danego typu. Proszę się nie przywiązywać za mocno do tych danych, ponieważ może się to zmienić w zależności od liczby uczestników, dostępności makiet, blatów itp.

Ruiny Osgiliath
8-10 stołów
Wszystkie tereny ruin traktujemy, jako skaliste, czyli trudne do walki. Oznacza to, że po przegranej walce (tylko na terenie ruin) i po wypłaceniu ciosów, jeżeli model przeżył, wykonujemy rzut kością. Na 1,2 model potyka się i upada na ziemię. Jednostki z zasadą "Expert Rider" mogą przerzucić rzut, a jednostek z zasadą "Mountain Dweller" nie dotyczy ta zasada.
Uwaga – Monstery i wszelkie jednostki latające (bestie nazguli, orły itp.) przewracają się na rzucie 1.
Maszyny oblężnicze mają +1 do trafienia w tereny z ruinami.

Wioska
3-4 stoły
Obszar wioski, zabudowań, to naturalny teren do walki dla wszystkich armii, dlatego też na terenie wioski (teren ograniczony płotkami, murkami) wszystkie modele mają odwagę wyższą o 1.

Miasto Goblinów
1 - 2 stoły
Tron Króla: na środku stołu ustawiony jest tron Króla Goblinów i tak śmierdzi, że wszystkie modele w promieniu 6 cali mają odwagę niższą o 1 (kumuluje się z innymi testami obniżającymi odwagę). Ponadto kiedy modele poruszają się po mieście goblinów i muszą wchodzić na platformy nie po kładkach, muszą wykonać test wspinaczki, a kiedy schodzą z kładek muszą wykonać test skoku. Jednostki kawaleryjskie wchodząc, czy schodząc nie po kładkach, muszą wykonać test skoku.

Harad
2-3 stoły
Burza piaskowa: przed każdą turą należy wykonać rzut kością. Jeśli będzie „1”, to zrywa się gwałtowna wschodnia burza i widoczność spada w tej turze do 6 cali.

Góry
1-2 stoły
Tereny górzyste: ten typ terenów, to naturalne środowisko dla wszelakiej maści potworów, stworów itp. Wszystkie jednostki z zasadą "Monster" (także latające) mają zwiększony zasięg ruchu o 1 cal.

Stepy Rohanu
1-2 stoły
Stepy: tereny z lekkimi górkami, generalnie dość płaskie. To świetny teren dla wszystkich jednostek kawaleryjskich. Oznacza, to, że wszystkie jednostki kawaleryjskie mają o "1" cal zwiększony ruch (nie dotyczy „monsterów”).

Moria
1 stół
Bębny, bębny: z głębi czeluści Morii dochodzi charakterystyczny odgłos bębnów. Wszystkie jednostki mogą przerzucić (dwie kości lub jedna do wyboru) nieudany test męstwa. Drugi wynik obowiązuje.

Mordor
1 stół
Oko Saurona: na początku tury przed priorytetem należy rzucić kością. Na 1 Oko Saurona patrzy - na 1-3 spogląda na armię Zła, na 4-6 na armię Dobra. Po określeniu strony wybierz losowo 1 bohatera - ten bohater ma "Transfix" do końca tury. Czar nie może zostać odparty – wiadomo, patrzy na niego Oko Saurona.

Kurhany
1-2 stoły
Obelisk: pradawne obeliski emanują dziwną energią, co oznacza, że w 6 calach od terenu z Kurhanami odwaga każdej jednostki jest niższa o 1 (kumuluje się z innymi czynnikami wpływającymi na odwagę).

Lasy Lothlorien
4-6 stołów
Wieczny Las: rosnący od wieków las jest niemal żywym organizmem. Cały stół z wyjątkiem terenów jest traktowany jako rzadki las. Oznacza to, że nie jest on trudnym terenem, ani nie ogranicza widoczności, lecz przy strzelaniu każdy cel będący 12” od strzelca traktujemy tak, jakby był w lesie (za lekką przeszkodą – strzał „przez przeszkodę” na 3+). Zasada ta nie dotyczy wszelkiej maści blastów, rzutów przez Monstery, płaszczy.

Shire
1 stół
Wśród tysiąca strumyczków, krecich kopców i poletek uprawnych mieszkańców Shire, okazuje się, że łatwiej jest się poruszać gdy ma się małe nóżki. Wszystkie jednostki o ruchu mniejszym niż 6” dostają modyfikator +1 do ruchu.

Lake Town
1 stół
Cień Smauga: za każdym razem kiedy podczas rzutu na priorytet wypadnie remis nad Lake Town pojawia się przelatujący nisko nad miastem Smaug. Jego potężne skrzydła wzbijają śnieżną zamięć. Zaklęcia, broń strzelecka i miotana tracą połowę zasięgu, a widoczność zmniejsza się do 12 cali. Wszelkie latające stworzenie nie mogą w tej turze latać.

X. Inne informacje
Szanowni, termin znacie, miejsce znacie, regulamin znacie, kategorie malarskie i inne znacie – pozostaje Wam tylko zaplanować w swoich kalendarzach z wyprzedzeniem wyjazd na Urodziny, znaleźć parę, skomponować armię w oparciu o koszyki i przybyć na „10 Urodziny Mitrila!”. Wierzę, że będzie to kolejne fantastyczne wydarzenie, dlatego nie wyobrażam sobie, aby miała kogoś zabraknąć.

W imieniu swoim, Bartiego, sędziego Marcina serdecznie zapraszam na 10 Urodziny Mitrila.
Kalins

Lista zgłoszonych Graczy:
a/ kolorem zaznaczone wpłaty
b/ limit miejsc 80 osoby
O pierwszeństwie uczestnictwa pary decyduje pierwszeństwo wpłaty wpisowego na konto wskazane w regulaminie.

1. Kalins i Grześ
2. Kuli i Spytech
3. Kat i Mazi
4. Pan Ugluk i Pan Solmyr
5. Klusek i LoneWolf
6. Mnil i Jakubikk
7. Macu i Witek
8. Garry i Fish
9. Ereinion i Slay
10. Podwys & Puszek
11. sfacio i pio11
12. Rudobrody i Kazek
13. Kronos & Tomaszek
14. Smok222 & Gothmog1369
15. Maradona & Simon
16. Oskar i Kordian
17. Andrzej i Bakson
18. Loku i Elfhells
19. Batu i Karole
20. Kondziu i Frycu
21. Kisiel i Speedy
22. Vrasku i MCK
23. Darkion i Deghan
24. Kamikaze i Guardian
25. Mikz i Malbeth
26. Cichy i Kuchar
28. Agon i Montes
29. Czakor i Czaki
30. Raven i Melivor
31. Skowron i Grond
32. Ajas i Koshara
33. GrzegorzG i Mikołaj Wrona
34. Pablo i Yar-Chan
35. Damian Długowski i Aleksander Ozga
36. Marcin Pommersbach i Piotr Zich
Ostatnio zmieniony 21 maja 2018, 9:05 przez Kalins, łącznie zmieniany 39 razy.
Powiedz Mitril i wejdź.
Awatar użytkownika
Jakubikk
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 210
Wiek: 17
Dołączył: 25 sty 2015
Skąd: Babiak

12 kwie 2018, 15:58

Czy czystą kompanie thorina również obowiązują cięcia?
Klimatycznie jest wygrywać :)
Smok222
Czyściciel klatek Trolli
Posty: 1
Wiek: 10
Dołączył: 12 kwie 2018
Skąd: Suwałki

12 kwie 2018, 16:22

Zgłaszam parę Smok222 & Gothmog1369
Awatar użytkownika
Maradona
Gobliński jeździec
Posty: 55
Dołączył: 17 lut 2014
Skąd: Kielcza

12 kwie 2018, 16:26

Zgłaszam parę Maradona & Simon
Awatar użytkownika
Sfacio
Bębniarz z głębin
Posty: 134
Wiek: 21
Dołączył: 16 sty 2012
Skąd: Karakorum

12 kwie 2018, 16:55

Ciekawy pomysł z Oldskulową figurką.
Bedzie tort?
Sfacio=Czyngis-Chan=Siergiej
Mój WIP
Kupię głowę Bartiego - Gondorczyka z UM
Awatar użytkownika
Kat
Poskramiacz pająków
Posty: 1290
Wiek: 28
Dołączył: 24 sty 2008
Skąd: Nie-zły Ent (Dębica)

12 kwie 2018, 17:18

Co do koszykow. Rozumiem spore ciecia, ale czy aby przepuszczenie w zle dwoch smokow z mackarzem bylo zamierzone?:)

Edit
I jeszcze jedno. Sa ciecia na furie loreth itd ale nie ma melbeta. Zamierzone?
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2018, 17:35 przez Kat, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
staszkoPL
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 554
Wiek: 17
Dołączył: 31 sty 2014
Skąd: Poznań (Luboń)

12 kwie 2018, 17:22

Czy Sauron może zostać stransfixowany kiedy patrzy na niego oko Saurona?
Awatar użytkownika
Kalins
Redaktor Naczelny
Posty: 2926
Wiek: 46
Dołączył: 19 wrz 2007
Skąd: Józefów

12 kwie 2018, 17:45

Jeśli chodzi o tort, to wiem, że powinien być, ale jego koszt jest kurcze na tyle duży, że się zastanawiam. Celem jest, aby wszystkie środki uzyskane z wpisowego poszły na nagrody dla uczestników (poza stałymi kosztami, jak wynajem sali, pamiątka urodzinowa itp.), a koszt tortu będzie duży .... Pomyślę jeszcze w temacie.

W zakresie cięć itp. głos oddaję Marcinowi.

Pozdrawiam,
Kalins
Powiedz Mitril i wejdź.
Awatar użytkownika
Godfryd
Poskramiacz pająków
Posty: 1340
Wiek: 27
Dołączył: 21 sie 2011
Skąd: Reprezentowice / Szybki Szpil

12 kwie 2018, 18:13

Wiecie, że lubię ponarzekać nie?

1. 5 bitew na masterze tej rangi, z taką frekwencją, liczącego się do ETC i wszystkich rankingów to niestety nieporozumienie. Przy ostatnio osiąganych frekwencjach bliżej nam do 8 bitew, a tu znów mamy 5 i niestety- wyniki jakie by nie były będą niewymierne.

Rozumiem formułę turnieju, ale nie da się zjeść ciastka i mieć ciastka- albo UM będą funowym wydarzeniem dla hobbystów i miłym turniejem- wtedy bez liczenia go do ETC czy rankingu nawet, albo będą masterem z pełnymi konsekwencjami i te 6 bitew być musi na nim.

2. Cięcia- już na w wiadomościach na FB ponarzekałem, ale.

Jedne armię są uwalone na maxa (mordor, leśne, krasie z jakimkolwiek rozsądnym sojuszem, wysokie, rohany), inne mają drogę wolną. Wanders in the wilde to armia biorąca teraz 2 monstery ghana i maga- trudno będzie to ogarnąć czymkolwiek. Isen wchodzi jak na open i jeszcze punktów mu zostaje. Task i szaman po 3 pkt ale Bracia za 0- przykładów można mnożyć.

I proszę bez argumentu "to weź to i sobie tym wygraj" bo mi to rybka- jeśli pojadę to wezmę praktycznie dowolną armię bo na to mi pozwalają moje zapasy figurkowe, ale mam nowego gracza w Katowicach który ma dwie armie- leśne i mordor, i naprawdę nie wiedziałem co mu napisać jak zapytał mnie jak ma to złożyć na turniej.


Albo siedzimy nad koszykami długo i robimy je na maksa równe (wiadomo, i tak ktoś znajdzie luki, o to chodzi), albo robimy cięcia ogólnie (nie dla konnych armii, nie dla większej ilości magów niż 1). Ale w tej chwili to są cięcia "ban na mordor, leśne i może jeszcze dwie inne armie, reszta zapraszamy, format OPEN".

Byłem na każdych UM w ostatnich latach, zawsze wyjeżdżałem zadowolony, bardzo lubię organizatorów i klimat turnieju, więc proszę żeby nie brali tego do siebie. Ale cięcia oceniam jako najgorsze jakie widziałem na masterach od początku swojej (może krótkiej ale jednak), kariery lotrowej.
Nobody likes you, you're ugly and your mother dresses you funny. Now smile, you f*cking douche...
Awatar użytkownika
Kalins
Redaktor Naczelny
Posty: 2926
Wiek: 46
Dołączył: 19 wrz 2007
Skąd: Józefów

12 kwie 2018, 18:44

Godfryd,

dziękuję za uwagi i odpowiem w zakresie punktu 1, a Twórcy koszyków Marcinowi oddam głos w sprawie punktu 2.

Nie widzę możliwości "szarpania" się na 6 bitew kiedy mamy rozbudowaną ocenę malarską, kultowy już test wiedzy, a przede wszystkim ma być to turniejowe spotkanie, ale nie wyścig, aby zrobić 6 bitew: bo ETC, rankingi, pościg topowej grupy graczy. Bez przesady - musimy znaleźć miejsce dla topowych graczy, jak i dla tych, którzy raz w roku przyjadą na Urodziny Mitrila. O ile się orientuję Krakowskie Manewry też miały 5 bitew i wszyscy zadowoleni.

Z drugiej strony, nie wyobrażam sobie, że UM nie będę uwzględnianie w rankingu LO, bo nie po to wypruwam sobie żyły (jak i kilka innych osób), aby robić duży lokalny turniej, bo coś nie pasuje w kontekście awansów do ETC itp. Zachowajmy proszę zdrowy rozsądek w temacie i cieszmy się nadchodzącym fajnym wydarzeniem, niż bardziej rozgrzebywaniem tematów.
Powiedz Mitril i wejdź.
Awatar użytkownika
Guardian
Nadzorca Trolli
Posty: 681
Wiek: 27
Dołączył: 24 sty 2008
Skąd: Varszav

12 kwie 2018, 18:50

Na potrzeby scenariusza musisz odnotowywać ile modeli zabił Twój lider w czasie bitwy. Pamiętaj, że modele zabite poprzez ataki strzeleckie, magiczne lub w wyniku BPA „Hurl” liczą się (ale tylko bezpośrednie - chanellowany Chill Soul liczy się bezpośrednio tylko w centrum działania czaru).
A to ciekawe, bo w Łodzi był zapis, że się nie liczą. Przypadkowa rozbieżność, czy celowa zmiana?
Awatar użytkownika
Godfryd
Poskramiacz pająków
Posty: 1340
Wiek: 27
Dołączył: 21 sie 2011
Skąd: Reprezentowice / Szybki Szpil

12 kwie 2018, 18:54

Kalinsie,

ja to rozumiem, i w tym roku nikt Wam nie odbierze ani rankingu ETC ani LO- natomiast od przyszłego roku będę walczył o zapis o 6 bitwach w kontekście liczenia turnieju do ETC.

Z Marcinem rozmawiałem na temat cięć, ale moje argumenty się odbijają. Żeby była jasność, nie wyobrażam sobie sytuacji że nie przyjadę na turniej, bo mi się cięcia nie podobają- szczególnie że jak pisałem- wezmę praktycznie dowolną armię bo mogę sobie na to pozwolić. Wskazuję tylko na kilka dziwnych moim zdaniem sprzeczności:


1. Turniej ma być raczej lajtowy, ale liczyć się do ETC i LO,

2. Bez wyścigu, spin, ale jak wyżej- ETC i LO,

3. Cięcia mające uciąć TOP, które uderzają tak naprawdę w tych niedzielnych graczy z 1-2 armiami w posiadaniu,

4. część armii niewystawialne na te cięcia, część kompletnie cięcia ignorujące,

¯\_(ツ)_/¯
Nobody likes you, you're ugly and your mother dresses you funny. Now smile, you f*cking douche...
Awatar użytkownika
FishPriest
Opiekun Balroga
Posty: 1526
Wiek: 25
Dołączył: 12 sty 2014
Skąd: Łódź

12 kwie 2018, 19:17

Guardian pisze:
Na potrzeby scenariusza musisz odnotowywać ile modeli zabił Twój lider w czasie bitwy. Pamiętaj, że modele zabite poprzez ataki strzeleckie, magiczne lub w wyniku BPA „Hurl” liczą się (ale tylko bezpośrednie - chanellowany Chill Soul liczy się bezpośrednio tylko w centrum działania czaru).
A to ciekawe, bo w Łodzi był zapis, że się nie liczą. Przypadkowa rozbieżność, czy celowa zmiana?
Celowa. W Łodzi były oryginalne zasady tego scenariusza, tutaj mamy przerobiony.
Lubię Placki :mrgreen:
Awatar użytkownika
Kalins
Redaktor Naczelny
Posty: 2926
Wiek: 46
Dołączył: 19 wrz 2007
Skąd: Józefów

12 kwie 2018, 19:34

Godfryd,

zostawmy tę dyskusję, bo różnimy się fundamentalnie w kwestii podejścia do grania - fundamentalnie, dlatego też przy okazji najbliższego spotkania, czy innej dyskusji chętnie porozmawiam w temacie.
Powiedz Mitril i wejdź.
Awatar użytkownika
Jaskier
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 367
Wiek: 21
Dołączył: 01 kwie 2014
Skąd: Warszafka

12 kwie 2018, 19:41

To ja może wyjaśnię parę spraw.
Po 1 zastrzegamy sobie prawo do zmian w regulaminie. Nigdy za 1 razem nie wrzuci sie takiej masy tekstu perfekcyjnie.
Po 2 nudne to są niekonstruktywne narzekania ;)
Po 3 te koszyki to półprodukt, widze ich niedoskonałości, ale od razu mogę wam powiedzieć...

LOTR TO MIE TYLKO ZABAWA W BLASTY I NAZGULE

I jak ktoś myśli że znowu oleje głos graczy ciepłym moczem i dopuszczę do 2 bestii w każdej armii na turnieju, to niech to sobie lepiej wybije z głowy.

Przypomnę także że trwają pracę nad poprawkami w armilistach związanymi z FAQ które wyszly w międzyczasie.
Kiedy koszyki będą miały ostateczny wygląd to damy wam znać
Pozdrawiam, Marcin

ODPOWIEDZ