PRE-Macuchy Warszawa

Karimatka, śpiwór, termos z kawą i w drogę...

Moderatorzy: Darlark, Konradussss, Thein, Koshara, TonyStark, Kevin, Mnil

Kiedy robimy turniej?

Czas głosowania minął 07 mar 2018, 10:17

17.03 (sobota)
4
80%
25.03 (niedziela)
1
20%
 
Liczba głosów: 5

Awatar użytkownika
Jaskier
Redaktor
Posty: 431
Wiek: 21
Dołączył: 01 kwie 2014
Skąd: Warszafka

22 lut 2018, 11:46

Powoli, powoli biorę się za PRE -Macki Wojny na wzór Regulaminu z mastera w Łodzi.
Nie widze innej opcji jak przyjazd tam w 8 osób i walkę o topowe miejsca (Warzywniaka oczywiście :D ), więc liczę na pełną mobilizację i tutaj.


I. Informacje ogólne

Miejsce: KGB Dragon (instytut lotnictwa)
Data: 17.03
Wpisowe: 12 zł (może ulec zmianie)
Rozpiski: do 14.03 godzina 22:00 =2 Punty
na adres: marcin.kopac[email protected]


Po ostatnim turnieju, kasa jaką mamy zebraną na nowy lake town board to 160 zł (ja dałem od siebie prawie 100), także dosyć cienko, ale małymi kroczkami dojdziemy do tego żeby nas było stać :) myślę że jeszcze 2/3 turnieje w zależności od naszej determinacji i damy rade zebrać.

II. Harmonogram
Zapraszam wszystkich na godzinę 9:30. Kończymy koło 16:00

III. Kompozycja armii

1. Gracz wystawia jedną lub dwie armie. W przypadku wystawienia dwóch armii jedna z nich musi być armią armylistów dobra, a druga armylistów zła. Gramy zawsze stronami przeciwnymi. Jeśli obydwaj gracze mają po dwie armie, rzucają po jednej kości. Gracz z wyższym wynikiem rzuca jeszcze raz: na 1-3 gra złem, a na 4-6 dobrem.
2. Format punktowy to 600pkt.
3. Armie muszą być skomponowane na podstawie armybooków LO 4.0 (lub nowszych jeśli do czasu turnieju się takie pojawią)
4. Cięcia:

- maksymalnie 2 nazgule na bestiach z czego tylko jeden z nich może być nazgulem imiennym.
- maksymalnie dwa modele spośród: Gandalf, Saruman, Legolas, Erkenbrand, Galadriela
- maksymalnie 2 modele z zaklęciem Call Winds/ Nature’s Wrath (Thranduil wlicza się do tego limitu)
- maksymalnie 60 modeli
5. Wystawienie 2 armii oznacza premie w postaci 2 punktów. Każdy ma gwarancję zagrania minimum 1 bitwy każdą ze stron.

IV. Rozgrywka
1. Podczas turnieju gracze rozgrywają 3 bitwy. Czas przeznaczony na rozegranie jednej bitwy to 90 minut. W momencie ogłoszenia skończenia czasu gracze dogrywają obecnie rozgrywaną TURĘ.
2. Każdy z Uczestników ma obowiązek zapoznania się z Uściśleniami Sędziowskimi Ligi Ogólnopolskiej - są one wiążącą interpretacją zasad.
3. Odległości mierzymy w calach , aczkolwiek - jeżeli obaj gracze się zgodzą - można używać centymetrów jako jednostki miary.
4.. Po zakończeniu gry gracze zgłaszają wyniki sędziemu.
5. Gramy na blatach o wymiarach 48x48 cali.

IV. Scenariusze

a) To the Death
Układ stołu:

Brak zasad specjalnych dla tego scenariusza.

Pozycje startowe:

Obaj gracze rzucają K6 – ten z wyższym wynikiem wybiera jedną ze stref rozstawienia. Następnie wybiera jeden ze swoich warbandów i ustawia go w 12” od swojej krawędzi stołu. Wojownicy nie mogą być rozstawieni dalej niż w 6” od dowódcy swojego warbandu.
Następnie przeciwnik wybiera jeden ze swoich warbandów i rozstawia go analogicznie, w 12” od własnej krawędzi stołu, po czym obaj gracze kontynuują rozstawienie naprzemiennie zgodnie z opisanymi zasadami.

Pierwszeństwo:

Obaj gracze rzucają K6 – ten z wyższym wynikiem ma pierwszeństwo w pierwszej turze.

Koniec gry:

Bitwa toczy się do końca tury, w której jedna ze stron została zredukowana do 25% swojej początkowej liczebności lub niżej.

Cele scenariusza:
• Zdobywasz 1 punkt za zadanie jednej lub więcej ran wrogiemu liderowi, jeśli lider przeciwnika nie żyje, otrzymujesz 3 punkty.
• Zdobywasz 3 punkty za złamanie armii przeciwnika, jeśli Twoja własna nie uległa złamaniu – otrzymujesz 5 punktów.
• Zdobywasz 1 punkt jeśli masz co najmniej jeden sztandar na polu bitwy pod jej koniec, Jeśli masz własny a przeciwnik żadnego – otrzymujesz 2 punkty.
• Zdobywasz 2 punkty jeśli zredukujesz armię przeciwnika do 25% jej startowej liczebności na koniec gry.

b) Reconnoitre

Układ stołu:

Brak zasad specjalnych dla tego scenariusza.

Pozycje startowe:

Na początku bitwy jednostki nie są rozstawione – wchodzą one z rezerw. Gracze rzucają K6 – ten z wyższym wynikiem wybiera krawędź, z której będą wychodzić jego posiłki, przeciwnik otrzymuje krawędź po drugiej stronie stołu. Zasada specjalna wystawiania maszyn pozwala na ich wystawienie do połowy stołu, ale muszą być rozstawione wraz z warbandem przed rozstawieniem innych modeli i wszystkie modele w tym warbandzie muszą znajdować się w 6" od dowódcy. Modele wystawiane są na dowolnym punkcie swojej krawędzi (nie muszą wychodzić do 6" od dowódcy warbandu). Wszystkie modele o wyjściu innym niż standartowe(czyt. gobliny od skryby, goblin mercenaries, Morgul stalkers, etc) wychodzą z krawędzi gracza je kontrolującego. Wyjątkiem jest to Watcher in the Water. Modele nie są zobligowane do wystawiania w 6” od ich dowódcy warbandu(wyjątkiem tu są maszyny i ich załoga).

Pierwszeństwo:

Obaj gracze rzucają K6 – ten z wyższym wynikiem ma pierwszeństwo w pierwszej turze.

Koniec gry:

Bitwa toczy się do końca tury, w której jedna ze stron została zredukowana do 25% swojej początkowej liczebności lub niżej.

Cele scenariusza:

• Zdobywasz 3 punkty jeśli minimum jeden Twój model uciekł przez krawędź przeciwnika i więcej Twoich modeli uciekło, niż modeli przeciwnika, 5 punktów jeśli minimum dwa Twoje modele uciekły przez krawędź przeciwnika i dwa razy więcej Twoich modeli uciekło, niż modeli przeciwnika, 7 punktów jeśli minimum trzy Twoje modele uciekły przez krawędź przeciwnika i trzy razy więcej Twoich modeli uciekło, niż modeli przeciwnika.
• Zdobywasz 1 punkt za zadanie jednej lub więcej ran wrogiemu liderowi (rany odratowane punktami losu etc się nie liczą), jeśli lider przeciwnika nie żyje, otrzymujesz 2 punkty.
• Zdobywasz 1 punkty za złamanie armii przeciwnika, jeśli Twoja własna nie uległa złamaniu – otrzymujesz 3 punkty.
Zasady specjalne:

Posiłki: w pierwszej turze gracze rozstawiają swoje warbandy naprzemiennie, począwszy od tego, który będzie miał wyższy wynik na rzucie K6. Od każdej następnej tury, warbandy wychodzą z krawędzi pod koniec fazy ruchu danego gracza.
W celu rozstawienia warbandu, rzuć K6. Punkty potęgi kierującego warbandem mogą być wydane w celu podwyższenia lub obniżenia uzyskanego wyniku, modele nie mogą szarżować w turze w której wyszły na pole bitwy, poza tym działają normalnie. Za każdy warband rzuca się osobno. Modele niewystawione na pole bitwy liczą się jakby były na nim na potrzeby ustalania, czy armia jest złamana.
Wynik rzutu K6:
1-3 – Warband nie dotarł na pole bitwy, ale otrzymuje bonus +1 do wyniku rzutu kością w następnej turze.
4-6 – Warband wchodzi na pole bitwy z krawędzi kontrolowanej przez gracza lub wg zasad opisanych w punkcie pozycje startowe.
Zasady specjalne pozwalające wyjść jednostkom z dowolnej krawędzi stołu (jak np. Goblin Mercenary Captain’s Mercenary Ambush) muszą wybrać krawędź stołu ustaloną w dziale „Pozycje startowe”

Modele które wyszły poza krawędź nie są liczone jako zabite.

c) Contest of Champions*

Układ stołu:

brak zasad specjalnych.

Pozycje startowe:

*Obaj gracze rzucają K6 – ten z wyższym wynikiem wybiera jedną ze stref rozstawienia. Następnie wybiera jeden ze swoich warbandów i ustawia go w 12” od swojej krawędzi stołu. Wojownicy nie mogą być rozstawieni dalej niż w 6” od dowódcy swojego warbandu.
Następnie przeciwnik wybiera jeden ze swoich warbandów i rozstawia go analogicznie, w 12” od własnej krawędzi stołu, po czym obaj gracze kontynuują rozstawienie naprzemiennie zgodnie z opisanymi zasadami.

Pierwszeństwo:

Obaj gracze rzucają K6 – ten z wyższym wynikiem ma pierwszeństwo w pierwszej turze.

Koniec gry:

Bitwa toczy się do końca tury, w której jedna ze stron została zredukowana do 25% swojej początkowej liczebności lub niżej.

Cele scenariusza:

Na potrzeby scenariusza musisz odnotowywać ile modeli zabił Twój lider w czasie bitwy. Pamiętaj, że modele zabite poprzez ataki strzeleckie, magiczne lub w wyniku BPA „Hurl” nie liczą się.
• Zdobywasz 3 punkty jeśli Twój lider zabije więcej modeli niż lider przeciwnika, otrzymujesz 5 punktów, jeśli zaś Twój lider zabił dwa razy więcej modeli przeciwnika (minimum dwa), jednak jeśli Twój lider zabije trzy razy więcej modeli niż lider przeciwnika (minimum trzy) – otrzymujesz 7 punktów.
• Zdobywasz 3 punkty za złamanie armii przeciwnika, jeśli Twoja własna nie uległa złamaniu – otrzymujesz 5 punkty.

Zasady specjalne:

Ostatnia walka: za każdym razem gdy Twój lider zabije bohatera lub model posiadający więcej punktów zdrowia niż 1, natychmiast odzyskuje punkt potęgi wydany wcześniej w trakcie bitwy

V. Punktacja:

Punkty naliczane są według zasad opisanych w danym scenariuszu.
co najmniej 2 razy więcej punktów - duże zwycięstwo – 9:1
Więcej punktów - małe zwycięstwo – 7:3
tyle samo punktów - remis – 5:5
bay w 1 szej rundzie - 9 pkt (spóźnienie nie jest liczone jako bay)
bay w kolejnych rundach – 7 pkt
O miejscu w tabeli decydują w pierwszej kolejności Punkty Zwycięstwa, następnie wynik bezpośredniej rywalizacji (stosowane jeśli tylko dwaj gracze mają po tyle samo Punktów Zwycięstwa i ze sobą grali), suma małych punktów.

Zapisy:
1. Jaskier
2. Guardian
3. MCK
4. Pyśko
5. Malbeth the Seer
6. Kalins
7. Yar - Chan
8. Pablo
9. Żabolencja
10. Stefcio
11. Fishpriest
12. Punisher
13.
14.
15.
16.
Ostatnio zmieniony 16 mar 2018, 10:27 przez Jaskier, łącznie zmieniany 13 razy.
Pozdrawiam, Marcin
Awatar użytkownika
Guardian
Nadzorca Trolli
Posty: 681
Wiek: 28
Dołączył: 24 sty 2008
Skąd: Varszav

22 lut 2018, 23:04

Postuluję zmianę nazwy turnieju na "Wacki wojny" ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Awatar użytkownika
Jaskier
Redaktor
Posty: 431
Wiek: 21
Dołączył: 01 kwie 2014
Skąd: Warszafka

23 lut 2018, 10:15

Nazwa jest celowa ( ͡° ͜ʖ ͡°)

A tak serio musimy przegłosować termin. Wrzucam ankiete
Pozdrawiam, Marcin
Awatar użytkownika
Pablo_von_kozlow
Płomień z Udunu
Posty: 2082
Wiek: 29
Dołączył: 24 sty 2008
Skąd: PatoLotRiA

23 lut 2018, 15:33

gdybyś chaił robić na Okęciu to preferowany 17.03 bo 25 jest dwudniowy duzy xwing ;)
Gdybyśmy nie mieli Warszawy w Generalnym Gubernatorstwie, to nie mielibyśmy 4/5 trudności, z którymi musimy walczyć. Warszawa jest i pozostaje ogniskiem zamętu, punktem, z którego rozprzestrzenia się niepokój w tym kraju.
Awatar użytkownika
Jaskier
Redaktor
Posty: 431
Wiek: 21
Dołączył: 01 kwie 2014
Skąd: Warszafka

23 lut 2018, 23:52

Nie ukrywam że to dość przydatne info :)
Pozdrawiam, Marcin
Awatar użytkownika
Malbeth the seer
Bębniarz z głębin
Posty: 147
Wiek: 25
Dołączył: 20 mar 2008
Skąd: Warszawa

28 lut 2018, 9:27

To ja też się zgłaszam. Rozoskę doślę później.
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.

http://www.youtube.com/watch?v=gS9aY41G9EQ
Awatar użytkownika
Kalins
Redaktor Naczelny
Posty: 2975
Wiek: 46
Dołączył: 19 wrz 2007
Skąd: Józefów

28 lut 2018, 9:54

Ja też się wstępnie wybieram
Powiedz Mitril i wejdź.
Awatar użytkownika
Jaskier
Redaktor
Posty: 431
Wiek: 21
Dołączył: 01 kwie 2014
Skąd: Warszafka

28 lut 2018, 10:48

Jest już miejsce i termin, także zapraszam :)
Zapraszam również przyjezdnych bo frekwencje u nas ostatnimi czasy są naprawdę zadowalające.
Tym razem we wpisowym ponad składkę na lake town board będą także mini nagrody dla top 3.
Pozdrawiam, Marcin
Awatar użytkownika
Kalins
Redaktor Naczelny
Posty: 2975
Wiek: 46
Dołączył: 19 wrz 2007
Skąd: Józefów

28 lut 2018, 11:36

Czy jest jakiś termin nadsyłania rozpisek?
Powiedz Mitril i wejdź.
Awatar użytkownika
Jaskier
Redaktor
Posty: 431
Wiek: 21
Dołączył: 01 kwie 2014
Skąd: Warszafka

28 lut 2018, 15:30

Już jest informacja także na ten temat
Pozdrawiam, Marcin
Żabolencja
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 290
Wiek: 24
Dołączył: 27 sty 2008
Skąd: Żabolandia

09 mar 2018, 17:08

Ja też się pojawię :)
Żaby, żaby w otchłani... Nadchodzą...
Awatar użytkownika
Malbeth the seer
Bębniarz z głębin
Posty: 147
Wiek: 25
Dołączył: 20 mar 2008
Skąd: Warszawa

11 mar 2018, 17:19

Czy mógłbym pożyczyć od kogoś Aragorna i Boromira konnych oraz Giant Spiders sztuk kilka?
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.

http://www.youtube.com/watch?v=gS9aY41G9EQ
Awatar użytkownika
Jaskier
Redaktor
Posty: 431
Wiek: 21
Dołączył: 01 kwie 2014
Skąd: Warszafka

12 mar 2018, 12:36

Ja mogę wziąć Aragorna konno, pod warunkiem, że będziesz się z nim obchodził delikatnie jak z młodszą siostrą kolegi :D A o pająki spytam kolegę, jak będzie na turnieju to pewnie Ci weźmie.
Pozdrawiam, Marcin
Awatar użytkownika
Malbeth the seer
Bębniarz z głębin
Posty: 147
Wiek: 25
Dołączył: 20 mar 2008
Skąd: Warszawa

12 mar 2018, 12:42

Dzięki :) będę !bardzo! uważał
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.

http://www.youtube.com/watch?v=gS9aY41G9EQ
Awatar użytkownika
The.Punisher
Gobliński jeździec
Posty: 51
Dołączył: 18 lip 2011
Skąd: ...

12 mar 2018, 18:00

Rozpiska poszła na maila wraz z zapytaniem. Z racji tego ze jestem niedzielnym graczem i mam obecnie kilkanascie figurek na stanie, zgłaszam sie z prośbą o pożyczenie kilku modeli. Potrzebuję :
-10 jednostek piechoty tego samego rodzaju
- konnego bohatera
- 2 konne modele szeregowe
- 5 pieszych łucznikow
- 9 pieszych z włoczniami

Gram stroną dobrą, będę bardzo wdzięczny za użyczenie czegokolwiek, gdyż nie chcę grać pustymi podstawkami.
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ