18.03 Turniej Hobbita w Łodzi 700pkt

Karimatka, śpiwór, termos z kawą i w drogę...

Moderatorzy: Darlark, Konradussss, Thein, Koshara, TonyStark, Kevin, Mnil

Awatar użytkownika
Garrry
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 276
Dołączył: 28 kwie 2015
Skąd: Częstochowa

21 lut 2018, 8:47

I.Informacje ogólne:
Miejsce: Łódzki Dom Kultury ul. Romualda Traugutta 18
Termin: 18 marca 2018
Format Punktowy: 700 pkt
Wpisowe: 5zł
Na turnieju rolę sędziego pełni Mateusz „Garry” Kot rezerwując sobie prawo do wybrania sędziego pomocniczego spośród graczy.
Czas na bitwę: 90 minut. Dogrywamy aktualnie trwającą fazę.
Stoły: 48x48.

Gracze zobowiązani są posiadać : kostki, miarkę calową, scenariusze oraz statystyki i zasady swojej armii.


Punktacja:

Duża wygrana: 9:1
Mała wygrana 7:3
Remis 5:5

Pauza w pierwszej grze 8pkt
w każdej kolejnej 7pkt



II. Kompozycja Armii:
Każdy gracz wystawia armię dobra i/lub zła, mając do dyspozycji 700 pkt wg podręczników LO w wersji 4.0 lub nowszej.
Na turnieju nie można używać następujących modeli:

Dobro: Ioreth, Tom Bombadil, Gandalf Szary, Floi, Elrond, Legolas, King's Champion

Zło: Orc Taskmaster, Orc Shaman, Undying, Witch-King, Easterling War Priest, Nekromanta

III.Scenariusze
• 1. Zdobyć wzniesienie (Take the High Ground)
Układ stołu:
Przed bitwą należy umieścić na środku stołu wzniesienie o łagodnych stokach (tak, aby modele kawaleryjskie mogły wjechać na górę
Pozycje startowe:
Obaj gracze rzucają K6 – ten z wyższym wynikiem wybiera jedną ze stref rozstawienia. Następnie wybiera jeden ze swoich warbandów i rzuca K6, wynik 1-3 oznacza, że ustawia go w 12” od swojej krawędzi stołu, 4-6 oznacza, że może być on rozstawiony gdziekolwiek na połowie gracza. Wojownicy nie mogą być rozstawieni dalej niż w 6” od dowódcy swojego warbandu.
Następnie przeciwnik wybiera jeden ze swoich warbandów i rozstawia go analogicznie, po czym obaj gracze kontynuują rozstawienie naprzemiennie zgodnie z opisanymi zasadami.
Pierwszeństwo:
Obaj gracze rzucają K6 – ten z wyższym wynikiem ma pierwszeństwo w pierwszej turze.
Koniec gry:
W momencie gdy jedna ze stron została złamana, pod koniec tury, w której jedna z armii została uznana za takową oraz każdej następnej, jeden gracz rzuca K6. Przy wyniku 1 lub 2, gra się kończy.
Cele scenariusza:
• Zdobywasz 1 punkt za zadanie jednej lub więcej ran wrogiemu liderowi (rany odratowane punktami losu etc się nie liczą), jeśli lider przeciwnika nie żyje, otrzymujesz 2 punkty.
• Zdobywasz 1 punkty za złamanie armii przeciwnika, jeśli Twoja własna nie uległa złamaniu – otrzymujesz 2 punkty.
• Zdobywasz 1 punkt, jeśli posiadasz minimum jeden sztandar na wzniesieniu, 2 punkty zaś, jeśli posiadasz sztandar na wzniesieniu a przeciwnik nie.
• Zdobywasz 4 punkty jeśli masz więcej modeli niż przeciwnik na wzniesieniu – wówczas przeciwnik otrzymuje 2 punkty, jeśli masz dwukrotnie więcej modeli (minimum dwa) – zdobywasz 6 punktów, zaś przeciwnik 0 punktów.
Zasady specjalne:
Zawieja: za każdym razem, gdy przy rzucie na pierwszeństwo wypadnie remis, nad polem bitwy pojawia się wichura, uniemożliwiająca wykonywanie wszelkich ataków strzeleckich.

• 2. Na Śmierć! (To The Death)
Układ stołu:
Brak zasad specjalnych dla tego scenariusza.
Pozycje startowe:
Obaj gracze rzucają K6 – ten z wyższym wynikiem wybiera jedną ze stref rozstawienia. Następnie wybiera jeden ze swoich warbandów i ustawia go w 12” od swojej krawędzi stołu. Wojownicy nie mogą być rozstawieni dalej niż w 6” od dowódcy swojego warbandu.
Następnie przeciwnik wybiera jeden ze swoich warbandów i rozstawia go analogicznie, w 12” od własnej krawędzi stołu, po czym obaj gracze kontynuują rozstawienie naprzemiennie zgodnie z opisanymi zasadami.
Pierwszeństwo:
Obaj gracze rzucają K6 – ten z wyższym wynikiem ma pierwszeństwo w pierwszej turze.
Koniec gry:
Bitwa toczy się do końca tury, w której jedna ze stron została zredukowana do 25% swojej początkowej liczebności lub niżej.
Cele scenariusza:
• Zdobywasz 1 punkt za zadanie jednej lub więcej ran wrogiemu liderowi (rany odratowane punktami losu nie liczą się)jeśli lider przeciwnika nie żyje, otrzymujesz 3 punkty.
• Zdobywasz 3 punkty za złamanie armii przeciwnika, jeśli Twoja własna nie uległa złamaniu – otrzymujesz 5 punktów.
• Zdobywasz 1 punkt jeśli masz co najmniej jeden sztandar lub instrument (róg, bęben itp.) na polu bitwy pod jej koniec. Jeśli masz własny a przeciwnik żadnego – otrzymujesz 2 punkty.
• Zdobywasz 2 punkty jeśli zredukujesz armię przeciwnika do 25% jej startowej liczebności na koniec gry.
Zasady specjalne:
Brak zasad specjalnych dla tego scenariusza.
• 3. Dominacja (Domination)

Układ stołu:
Umieśćcie pięć znaczników na polu bitwy, jeden musi być na środku stołu. W celu rozstawienia pozostałych, gracze rzucają K6, gracz z najwyższym wynikiem ustawia jeden znacznik gdziekolwiek na polu bitwy, lecz minimum w 12” od któregokolwiek innego ustawionego już znacznika i nie bliżej niż 6” od którejkolwiek krawędzi stołu. Następnie gracze rozstawiają naprzemiennie znaczniki zgodnie z tymi samymi zasadami.

Pozycje startowe:
Obaj gracze rzucają K6 – ten z wyższym wynikiem wybiera jedną ze stref rozstawienia. Następnie wybiera jeden ze swoich warbandów i ustawia go w 24” od swojej krawędzi stołu. Wojownicy nie mogą być rozstawieni dalej niż w 6” od dowódcy swojego warbandu.
Następnie przeciwnik wybiera jeden ze swoich warbandów i rozstawia go analogicznie, w 24” od własnej krawędzi stołu, po czym obaj gracze kontynuują rozstawienie naprzemiennie zgodnie z opisanymi zasadami.

Pierwszeństwo:
Obaj gracze rzucają K6 – ten z wyższym wynikiem ma pierwszeństwo w pierwszej turze.

Koniec gry:
Bitwa toczy się do końca tury, w której jedna ze stron została zredukowana do 25% swojej początkowej liczebności lub niżej.

Cele scenariusza:
• Zdobywasz 2 punkty za każdy znacznik, przy którym w 3” znajduje się co najmniej jeden Twój model i nie ma żadnych modeli przeciwnika
• Zdobywasz 1 punkt za każdy znacznik, przy którym w 3” znajdują się modele Twoje i przeciwnika, ale jest więcej Twoich.
• Zdobywasz 1 punkt za zranienie (rany odratowane punktami losu etc się nie liczą) lub za zabicie lidera przeciwnika.
• Zdobywasz 1 punkt, jeśli armia przeciwnika jest złamana na koniec bitwy.
Zasady specjalne:
Brak zasad specjalnych dla tego scenariusza.

• 4. Władcy pola bitwy (Lords of Battle)
Układ stołu:
Brak zasad specjalnych dla tego scenariusza.
Pozycje startowe:
Obaj gracze rzucają K6 – ten z wyższym wynikiem wybiera jedną ze stref rozstawienia. Następnie wybiera jeden ze swoich warbandów i ustawia go w 24” od swojej krawędzi stołu. Wojownicy nie mogą być rozstawieni dalej niż w 6” od dowódcy swojego warbandu.
Następnie przeciwnik wybiera jeden ze swoich warbandów i rozstawia go analogicznie, w 24” od własnej krawędzi stołu, po czym obaj gracze kontynuują rozstawienie naprzemiennie zgodnie z opisanymi zasadami.
Pierwszeństwo:
Obaj gracze rzucają K6 – ten z wyższym wynikiem ma pierwszeństwo w pierwszej turze.
Koniec gry:
W momencie gdy jedna ze stron została złamana, pod koniec tury, w której jedna z armii została uznana za takową oraz każdej następnej, jeden gracz rzuca K6. Przy wyniku 1 lub 2, gra się kończy.
Cele scenariusza:
Na potrzeby tego scenariusza trzeba śledzić swój współczynnik zranień. Współczynnik zranień jest równy ilości zadanych ran modelom przeciwnika (w tym wierzchowcom), wszystkich punktów losu wydanych przez bohaterów (ci, którzy tego nie zrobią są liczeni, jakby każdy niewydany punkt został zużyty). Modele, które uciekły w związku ze złamaniem armii, liczone są jakby otrzymały wszystkie możliwe rany, uciekające z tego powodu wierzchowce się nie liczą.
• Zdobywasz 3 punkty jeśli Twój Współczynnik Zranień jest wyższy niż przeciwnika, 5 punktów jeśli Twój Współczynnik zranień jest dwukrotnie wyższy od przeciwnika i wynosi minimum dwa, jeśli zaś Twój Współczynnik Zranień jest trzykrotnie wyższy i wynosi minimum trzy, otrzymujesz 7 punktów.
• Zdobywasz 1 punkt za zadanie jednej lub więcej ran wrogiemu liderowi (rany odratowane punktami losu etc się nie liczą), jeśli lider przeciwnika nie żyje, otrzymujesz 2 punkty.
• Zdobywasz 1 punkty za złamanie armii przeciwnika, jeśli Twoja własna nie uległa złamaniu – otrzymujesz 3 punkty.
Zasady specjalne:
Czas bohaterów: za każdym razem, gdy Twoje siły zgładzą bohatera przeciwnika w walce, jeden z Twoich bohaterów uczestniczących w tej walce (Twój wybór) odzyskuje punkt potęgi wydany wcześniej podczas tej bitwy.


IV. Bonusy i kary:
Bonusy i kary są liczone do ogólnej ilości dużych VP zdobytych na turnieju.
+5 za wysłanie poprawnej rozpiski do 16.03 do godziny 20.00 na mail – [email protected] rozpiska ma być podana w formie arkusza sędziowskiego dostępnego pod poniższym linkiem http://chomikuj.pl/mr203/Turniejowka Rozpiski mają być zatytułowane imieniem nazwiskiem i stroną konfliktu.
+5 za posiadanie statystyk wystawianych modeli oraz rozpisek i scenariuszy w dowolnej formie
-2 za każde pytanie dotyczące statystyk własnych modeli
-2 za pyskowanie sędziemu, wałowanie przeszkadzanie innym. Kara może wzrosnąć przy drugiej i następnej podobnej sytuacji

V. Harmonogram:
09.30-10.00 - gadanina i zapisy (osoby które nie wystawią armii na stół do 10.30 będą miały naliczone punkty karne
10.00-11.30 - pierwsza bitwa
11.45-13.15 - druga bitwa
13.15-14.00 - przerwa obiadowa
14.00-15.30 - trzecia bitwa
15.45-17.15- czwarta bitwa
O 17.30 kończymy turniej, obliczam wyniki i takie tam rzeczy.
Harmonogram może ulec zmianie.

Zastrzegamy prawo do zmiany regulaminu w przypadku nieścisłości.
Ostatnio zmieniony 23 lut 2018, 19:43 przez Garrry, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Kalins
Redaktor Naczelny
Posty: 2975
Wiek: 46
Dołączył: 19 wrz 2007
Skąd: Józefów

21 lut 2018, 15:52

Garry,

zapisałem datę w kalendarzu i może uda nam się z Młodym podjechać. To co mnie zastanawia, to krótki czas na jedną bitwę - format 700 pkt., a czas gry tylko 1,5 godziny.

Druga kwestia - dobrze rozumiem zapis, że mogę posiadać dwie armie? Jedną Dobro i jedną Zło i grać nimi w zależności, czym gra przeciwnik?

Pozdrawiam,
Kalins
Powiedz Mitril i wejdź.
Awatar użytkownika
Garrry
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 276
Dołączył: 28 kwie 2015
Skąd: Częstochowa

21 lut 2018, 19:42

Możemy zwiększyć czas na bitwę o 10-15 minut bez problemu. Zasugerowałem się ostatnim turniejem w Bydgoszczy gdzie na 800pkt 90 minut nam wystarczało.

Tak, dokładnie tak. Dopasowujemy się do przeciwnika by grać Dobro-Zło. Gdy obaj macie po dwie armie to albo rzut kostką kto czym gra albo koleżenskie dogadanie się na zasadzie "mam ochote zagrać złem" :)

Serdecznie zapraszamy :)
Awatar użytkownika
Kalins
Redaktor Naczelny
Posty: 2975
Wiek: 46
Dołączył: 19 wrz 2007
Skąd: Józefów

25 lut 2018, 14:23

Jeszcze jedno pytanie:
- rozumiem, że wyłączenie Orc Shaman dotyczy wszelkiej maści Shamanów (Angmar, Gundabad ito.)?

Pozdrawiam,
Kalins
Powiedz Mitril i wejdź.
Awatar użytkownika
Garrry
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 276
Dołączył: 28 kwie 2015
Skąd: Częstochowa

25 lut 2018, 15:18

Nie do końca. Cięcia na tym turnieju są dość nietypowe i wynikają z tego, że przed ustaleniem regulaminu gracze mogli wytypować jeden konkretny profil, który chcą zbanować na ten turniej. Dlatego zbanowany jest tylko "Orc Shaman" a Angmar Orc Shaman i Dol Guldur Shaman już można wstawić, bo to inne profile. Tak samo zbanowany jest jeden konkretny Elrond - można za to wstawić tego Lord of the West albo Master of Rivendell.
Awatar użytkownika
Kalins
Redaktor Naczelny
Posty: 2975
Wiek: 46
Dołączył: 19 wrz 2007
Skąd: Józefów

10 mar 2018, 8:41

Witam,

Dzięki za informacje i wszystko wskazuje na to, że ja, Grześ, Marcin (Jaskier) + może jeszcze jedna osoba pojawimy się na Waszym Turnieju.

Pozdrawiam,
Kalins
Powiedz Mitril i wejdź.
Awatar użytkownika
Garrry
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 276
Dołączył: 28 kwie 2015
Skąd: Częstochowa

10 mar 2018, 12:11

Super ;)
Awatar użytkownika
FishPriest
Redaktor
Posty: 1574
Wiek: 26
Dołączył: 12 sty 2014
Skąd: Łódź

19 mar 2018, 0:20

Super turniej, wincyj takich!! :mrgreen:
Wszystkich graczy z Łodzi zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
Garrry
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 276
Dołączył: 28 kwie 2015
Skąd: Częstochowa

19 mar 2018, 19:36

Chciałbym podziękować wszystkim za udział w turnieju - tak graczom lokalnym jak i przyjezdnym. Dzięki również dla Kalinsa za losowe dropy dla graczy ;). Moim zdaniem turniej był naprawdę udany. Podrzucam wyniki:

1. Kalins 34pkt
2. FiszPriest 28pkt
3. Olek 22pkt (26 małych pkt)
4. Loku 22pkt (17 małych)
5. Deghan 22pkt (11 małych)
6. Marcin Marcin 20pkt
7. Darkion 16pkt
8. Grześ 12pkt (11 małych)
9. Garry 12pkt (8 małych)
10. KMG 12pkt (5 małych)

Dodam tylko, że ze względu na dość nietypowy regulamin pojawiło się na stołach kilka rzadko widywanych modeli, rozpiski były bardzo ciekawe. Dziękuję jeszcze raz i do następnego ;).
Awatar użytkownika
Kalins
Redaktor Naczelny
Posty: 2975
Wiek: 46
Dołączył: 19 wrz 2007
Skąd: Józefów

20 mar 2018, 12:23

Witam,

fajnie było przejechać się do Was i pograć wspólnie :). Było głośno, bitewnie, były emocje na wybranych stołach :), ale przyjmuję, że taka jest specyfika gry u Was :).

Mówiąc poważnie, dziękuję swoim przeciwnikom za fajne, emocjonujące i zacięte bitwy. Cieszę się z wyniku, bo latka mijają, a cośtam człowiek z tego Lotra kuma :).

Pozdrawiam,
Kalins
Powiedz Mitril i wejdź.
wilqu
Bębniarz z głębin
Posty: 122
Wiek: 37
Dołączył: 09 wrz 2017
Skąd: Kutno

20 mar 2018, 13:24

Garrry a wrzuc jesli to nie tajemnica rozpiski ciekawe jak to wyglądało.
Amal Shufar, At Rrug!!!
Awatar użytkownika
Garrry
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 276
Dołączył: 28 kwie 2015
Skąd: Częstochowa

20 mar 2018, 19:25

wrzucę,
Loku
Obrazek

KMG
Obrazek
Obrazek

Deghan
Obrazek

Grześ

Angmar
1 Gulavhar 170
4 Tracker + warg 44

4 214

1 Shade 100
12 Spectry 60

13 160

1 Dwimmerlaik + koń 130
12 Spectry 60


13 190

1 Golfimbul + warg 45
5 Ork + tarcza 30
5 Ork + włócznia 30
1 Ork + sztandar 30
12 135
42 699
Lider: Gulavhar
Break: 22
25% 10


Grey Company + Saruman
1 Aragorn + koń + elven cloak 190
9 Rangers of the Norh + koń + włócznie 288
2 Rangers of the Norh + koń 62
1 Saruman Biały + koń 160
13 700

Lider: Aragor
Break: 7
25%: 4

Kalins

RIVENDELL KNIGHT + Gwaihir
1 Kapitan + tarcza + lanca + łuk + koń 90
12 Rivendell Knight + koń + tarcza + lanca 228
13 318

1 Glorfindel, zbroja, Asfaloth 130
2 Rivendell Knight + koń + tarcza + lanca + luk 38
1 Rivendell Knight + koń + tarcza + lanca 17
1 Rivendell Knight + koń + tarcza + lanca + sztandar 42
1 High Elf Warrior + spear 10
6 237

1 Gwaihir 145

20 700
Lider: Glorfindel
Break: 11
25% 5


Gundabad
1 Azog + biały warg 215
6 Gundabad Orc + tarcza 48
9 Gundabad Orc + tarcza + włócznia 81
1 Bat Swarm 35
1 Gundabad Orc + sztandar 32
1 Gundabad Troll 120

19 531
1 Shaman + warg 60
2 Berseker 30
5 Gundabad Orc + tarcza + włócznia 45
3 Orc Tracker + warg 33


11 168
30 699
Lider: Azog (Master of the Battle)
Break: 16
25%: 7

Marcin Marcin
Obrazek

Olek
Boromir CotWT (horse, banner) 185
Avenger Bolt Thrower 36
3x WoMT crew (siege veterans) 36
1x FG (spear, shield) 11
6x Osgilliath Veterans (spear, shield) 60
4x Ithilien Guard (spear, shield, lance, horse) 64
4x Citadel Guard (spear, longbow, horse) 64

Cirion 55
Avenger Bolt Thrower 36
3x WoMT crew (siege veterans) 36
7x FG (shield, spear) 77
1x Citadel Guard (spear, horse) 14
1x FG (war horn, shield, spear) 26

Fiszpriest
Obrazek

Garry

I
Radagast sanie, Sebastian LIDER
II
Boromir konno
5 Womt tarcza
1Womt koń Ithilien Guard lanca
4 Ranger łuk włócznia
1 ranger włócznia
1 ranger włócznia sztandar
III
Beregond koń
5 Womt tarcza
1Womt koń Ithilien Guard lanca
4 Ranger łuk włócznia
2 ranger włócznia
IV
Damrod
4 Womt tarcza
1Womt koń ithilien Guard
4 Ranger łuk włócznia
2 ranger włócznia

39 modeli

I
Nazgul 2-7-1 Lider
5 Dead Marsh Spectre
5 Woj. Carn Dum włócznia

II
Nazgul 2-7-1
5 Dead Marsh Spectre
5 Woj. Carn Dum włócznia

III
Nazgul 2-7-1
5 Dead Marsh Spectre
5 Woj. Carn Dum włócznia

IV
Nazgul 2-7-1
3 Dead Marsh Spectre
3 Woj. Carn Dum włócznia
3 Spectral Wargi

43 modele
wilqu
Bębniarz z głębin
Posty: 122
Wiek: 37
Dołączył: 09 wrz 2017
Skąd: Kutno

21 mar 2018, 9:52

No fakt dzielnie to wygladalo nie widze krasi szkoda:). Dzieki za wrzutke:)
Amal Shufar, At Rrug!!!

ODPOWIEDZ