Zimowe Starcia

Karimatka, śpiwór, termos z kawą i w drogę...

Moderatorzy: Darlark, Konradussss, Thein, Koshara, TonyStark, Kevin, Mnil

Awatar użytkownika
Jaskier
Redaktor
Posty: 410
Wiek: 21
Dołączył: 01 kwie 2014
Skąd: Warszafka

08 lut 2018, 9:03

1. Informacje ogólne
Termin: 18.02.2018 (niedziela) godz. 9:30
Miejsce: Klub Gier Bitewnych Dragon (instytut lotnictwa przy al. Krakowskiej)
Format: 550 pkt.

Wpisowe: 10zł* Całość jak nam zostanie ponad opłatę miejscówki chciałbym przeznaczyć na budowę nowego stołu Lake Town dla naszego ośrodka (z każdej złotówki mogę się rozliczyć). Będziemy prowadzili sobie listę wypożyczania go na max 2 tyg żeby każdy mógł skorzystać. Można się zrzucać więcej :) ja daje 100 na dobry początek i moje dłonie do malowania. Czekam na wasze ruchy ;)

Orzol Studio obiecał nam rabat dla ośrodka, więc w sumie można go uznać za sponsora tego przedsięwzięcia i brawa dla niego! kto jest kasztaniakiem i jeszcze nie zlajkował tego zapraszam: https://www.facebook.com/OrzolArtStudio/

Czas rozgrywki to 1:45+15 minut na dokonczenie tury.
Gramy ma stolach 48 / 48 cali

Turniej jest turniejem singlowym ligi ogólnopolskiej

2. Zgłoszenia
Zgłoszenia z rozpiską wysyłamy na adres: [email protected]
do dnia 15.02. do godziny 20:00


3. Kompozycja Armii
Limity:
-Każda armia może liczyć maxymalnie 550 pkt.
-Można mieć 2 armie, regulamin gwarantuje min. 1 gre każdą z nich.
-max 1 sojusz na armie
-czysta biała rada i drużyna Thorina obchodzi wszelkie cięcia z KOSZYKA
-w czystym rivendell koszykowy koszt Elronda i konnicy zostaje obniżony o 2.
-czysta Moria ma obniżony koszt szamanów o 2.


KOSZYKI (wybieramy max 6 punktów)
-Task master :ork: 3
-szaman/ malbeth 2
-nazgul na bestii :nazgul: / gandalf :gandalf: / saruman :saruman: / galadriela l.o.l. :galadriela: 6
-monster 1 :ent: / monster bohater 2 :balrog: / goblin king 3
-czarodziej powyżej 5 bazowej woli 3
-czarodziej 5 i mniej bazowej woli 2
-Legolas :legolas: 5
-Elrond 4
-ioreth 6
-ponad 50% konnej armii 4
-erkenbrand 1
-shade 2

jeszcze mogą ulec zmianie-wciąż czekam na obiekcje i zastrzeżenia.


Scenariusze które zagramy to:

Meet by moonlight

Układ stołu:
Brak zasad specjalnych dla tego scenariusza.

Pozycje startowe:
Obaj gracze rzucają K6 – ten z wyższym wynikiem wybiera jedną ze stref rozstawienia. Następnie wybiera jeden ze swoich warbandów i ustawia go w 12” od swojej krawędzi stołu. Wojownicy nie mogą być rozstawieni dalej niż w 6” od dowódcy swojego warbandu.
Następnie przeciwnik wybiera jeden ze swoich warbandów i rozstawia go analogicznie, w 12” od własnej krawędzi stołu, po czym obaj gracze kontynuują rozstawienie naprzemiennie zgodnie z opisanymi zasadami.

Pierwszeństwo:
Obaj gracze rzucają K6 – ten z wyższym wynikiem ma pierwszeństwo w pierwszej turze.

Koniec gry:
Bitwa toczy się do końca tury, w której jedna ze stron została zredukowana do 25% swojej początkowej liczebności lub niżej.

Cele scenariusza:
• Zdobywasz 1 punkt za zadanie jednej lub więcej ran wrogiemu liderowi (rany odratowane punktami losu etc się nie liczą), jeśli lider przeciwnika nie żyje, otrzymujesz 2 punkty.
• Zdobywasz 3 punkty za złamanie armii przeciwnika, jeśli Twoja własna nie uległa złamaniu – otrzymujesz 5 punktów.
• Zdobywasz 3 punkty jeśli na koniec bitwy masz co najmniej jednego bohatera przy życiu, jeśli zaś masz co najmniej jednego bohatera przy życiu, zaś przeciwnik żadnego – otrzymujesz 5 punktów.

Zasady specjalne:
Mrok nocy: w związku z obniżoną widocznością, modele nie mogą być celem ataków strzeleckich, mocy magicznych czy zasad specjalnych powyżej 12” od modelu deklarującego. Jednakże znacznie trudniej uniknąć ataków strzeleckich będąc w ciemnościach, wszelkie ataki strzeleckie otrzymują bonus +1 do rzutu na zranienie. Maszyny oblężnicze nadal mogą namierzać modele znajdujące się dalej niż 12” od nich, jednakże trafiają tylko przy wyrzuceniu 6.

Fog of war
Pozycje startowe:
Gracze rzucają K6- gracz z wyższym wynikiem wybiera jedną ze stref rozstawienia. Następnie gracze wystawiają naprzemiennie po jednym warbandzie swojej armii w strefie 12" od swojej krawędzi stołu. Modele nie mogą zostać wystawione dalej niż 6" od dowódcy swojego warbandu.

Pierwszeństwo:
Obaj gracze rzucają K6 – ten z wyższym wynikiem ma pierwszeństwo w pierwszej turze.

Koniec gry:
Na koniec każdej tury następującej po złamaniu jednej z armii należy rzucić K6. Na wynik 1-2 gra się kończy- w przeciwnym razie, bitwa trwa przez kolejną turę.

Cele scenariusza:
-Na początku gry potajemnie zaznacz (zapisz) jednego ze swoich bohaterów- nie może być to twój lider, chyba że masz tylko jednego Bohatera w armii. Zdobywasz 1 VP jeśli wyznaczony Bohater przeżyje do końca bitwy. Jeśli wyznaczony Bohater przeżyje i nie zostanie mu zadana żadna rana, zamiast tego zdobywasz 3 VP.

-Na początku gry potajemnie zaznacz (zapisz) jednego z Bohaterów przeciwnika- nie może być to jego lider, chyba że ma tylko jednego Bohatera w armii. Zdobywasz 1 VP za zadanie jednej lub więcej ran wyznaczonemu Bohaterowi (nie liczą się rany uratowane przez punkty Losu). Jeśli zabijesz wyznaczonego Bohatera, zamiast tego zdobywasz 3 VP.

-Na początku gry potajemnie zaznacz (zapisz) jeden teren na połowie stołu przeciwnika. Zdobywasz 1 VP jeśli na koniec gry posiadasz więcej modeli od przeciwnika całkowicie w obrębie wyznaczonego terenu. Jeśli przeciwnik nie ma żadnych swoich modeli całkowicie w obrębie wyznaczonego terenu, a ty masz co najmniej jeden swój model całkowicie w obrębie tego terenu, zamiast tego zdobywasz 3 VP.

-Zdobywasz 1 VP za złamanie armii przeciwnika, jeśli Twoja własna nie uległa złamaniu – otrzymujesz 3 VP.

UWAGA
Jako że aby kontrolować wyznaczony element terenu w tym scenariuszu trzeba swoje modele posiadać CAŁĄ PODSTAWKĄ wewnątrz terenu, nie mogą być to płoty, mury, wystające z ziemi wolo stojące kamienie i drzewa.

Dominacja
Rozstawienie znaczników:
Na polu bitwy umieszcza się 5 znaczników; jeden z nich jest automatycznie umieszczany na środku stołu. Następnie gracze rzucają K6- gracz z wyższym wynikiem umieszcza jeden znacznik gdziekolwiek na polu bitwy w odległości 12" od innych znaczników i 6" od krawędzi stołu. Następnie drugi gracz ustawia kolejny znacznik 12" od innych znaczników i 6" od krawędzi stołu. Następnie gracze w tej samej kolejności i według tych samych zasad umieszczają na polu bitwy dwa ostatnie znaczniki.

Pozycje startowe:
Gracze rzucają K6- gracz z wyższym wynikiem wybiera jedną ze stref rozstawienia. Następnie gracze wystawiają naprzemiennie po jednym warbandzie swojej armii w strefie 24" od swojej krawędzi stołu. Modele nie mogą zostać wystawione dalej niż 6" od dowódcy swojego warbandu.

Pierwszeństwo:
Obaj gracze rzucają K6 – ten z wyższym wynikiem ma pierwszeństwo w pierwszej turze.

Koniec gry:
Gra trwa do końca tury, w której jedna ze stron została zredukowana do 25% swojej początkowej liczebności lub niżej.

Cele scenariusza:

-Zdobywasz 2 VP za każdy znacznik, w odległości 3" od którego znajduje się przynajmniej jeden Twój model, a nie znajdują się w tej odległości żadne modele przeciwnika.

-Zdobywasz 1 VP za każdy znacznik, w odległości 3" od którego znajdują się zarówno Twoje jak i wrogie modele, ale więcej Twoich.

-Zdobywasz 1 VP za zadanie jednej lub więcej ran liderowi przeciwnika lub za zabicie lidera przeciwnika.

-Zdobywasz 1 VP jeśli armia przeciwnika jest złamana na koniec gry.



Zapisy:
1. Jaskier
2. Kalins
3. Grześ
4. Darius
5. Elljandil
6. Elfhells
7. Kisiel
8. Steffek
9. Kamikazee
10. MCK
11. Pablo
12. Guardian
13. Konrad
14. Jestę Ersoftę
15. Pyśko
16.
17.
18.
Ostatnio zmieniony 16 lut 2018, 14:39 przez Jaskier, łącznie zmieniany 13 razy.
Pozdrawiam, Marcin
Awatar użytkownika
Kalins
Redaktor Naczelny
Posty: 2971
Wiek: 46
Dołączył: 19 wrz 2007
Skąd: Józefów

08 lut 2018, 21:23

Moje uwagi:
- szkoda trochę zabierać Rivendell Knightom Elronda - de facto tylko z nim kawaleria ma sens grania;
- bardzo łagodnie podszedłeś do Trolli - może 2 pkt. za Trolla?
- jestem ciekawy ile osób się pojawi, bo fajnie byłoby zobaczyć więcej graczy niż w świątecznej grudniowej edycji :).

Pozdrawiam,
Kalins
Powiedz Mitril i wejdź.
Awatar użytkownika
Jaskier
Redaktor
Posty: 410
Wiek: 21
Dołączył: 01 kwie 2014
Skąd: Warszafka

09 lut 2018, 6:15

Kalins dziękuję za uwagę, uwzględnione.
Jeszcze czekam na zgłoszenia Panowie. Został nam tydzień, chciałbym wiedzieć jaką salę muszę ogarnąć.
Pozdrawiam, Marcin
Awatar użytkownika
Grunthor
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 499
Wiek: 28
Dołączył: 23 sty 2008
Skąd: Ursynów/PatoLotRiA

09 lut 2018, 6:39

Będę na 85%
Druga ksywa - Kisiell

Grunthor - Rubaszny Olbrzym - żyjący w Cardif
Awatar użytkownika
Jaskier
Redaktor
Posty: 410
Wiek: 21
Dołączył: 01 kwie 2014
Skąd: Warszafka

11 lut 2018, 10:09

Mamy juz scenariusze i miejsce turnieju:
Klub Gier Bitewnych Dragon.

Widzimy sie 9:30 na miejscu ;)
Pozdrawiam, Marcin
Awatar użytkownika
Guardian
Nadzorca Trolli
Posty: 681
Wiek: 28
Dołączył: 24 sty 2008
Skąd: Varszav

12 lut 2018, 10:43

Dlaczemu termin w niedzielę :/
Na +, wreszcie jakiś lepsiejszy (700<) format. :D
Awatar użytkownika
Jaskier
Redaktor
Posty: 410
Wiek: 21
Dołączył: 01 kwie 2014
Skąd: Warszafka

12 lut 2018, 10:58

Dlatemu że w Sobotę mam rano trening w piłkę, a potem egzamin na uczelni.
Mam rozumieć że wbijesz czy nie bardzo?
Pozdrawiam, Marcin
Awatar użytkownika
Pablo_von_kozlow
Płomień z Udunu
Posty: 2080
Wiek: 29
Dołączył: 24 sty 2008
Skąd: PatoLotRiA

12 lut 2018, 12:05

dawaj Guardian gramy :twisted:

muszę się przekonać znowu że nie znoszę tej gry za mechanikę tak więc BENDEM 8)
Gdybyśmy nie mieli Warszawy w Generalnym Gubernatorstwie, to nie mielibyśmy 4/5 trudności, z którymi musimy walczyć. Warszawa jest i pozostaje ogniskiem zamętu, punktem, z którego rozprzestrzenia się niepokój w tym kraju.
Awatar użytkownika
Kalins
Redaktor Naczelny
Posty: 2971
Wiek: 46
Dołączył: 19 wrz 2007
Skąd: Józefów

12 lut 2018, 14:04

Witam,

uważam, że niedzielne turnieje są ok. W sobotę zazwyczaj jest mnóstwo zajęć, spraw,
a niedziela jest już trochę spokojniejsza :).

Pozdrawiam,
Kalins
Powiedz Mitril i wejdź.
Awatar użytkownika
Guardian
Nadzorca Trolli
Posty: 681
Wiek: 28
Dołączył: 24 sty 2008
Skąd: Varszav

12 lut 2018, 14:38

Pablo_von_kozlow pisze:dawaj Guardian gramy :twisted:

muszę się przekonać znowu że nie znoszę tej gry za mechanikę tak więc BENDEM 8)
No właśnie. Reg kusi żeby wpaść i zagrać pierwszy od lat turniej w stolicy nie będący DMP, ale termin mi mocno koliduje z kursem grafiki. Niemniej, postaram się stawić.

Białas też łapie się pod koszyk za punktów sześć?

Do liczebności konnej armii liczą się konne bohatyry?
Awatar użytkownika
Malbeth the seer
Bębniarz z głębin
Posty: 144
Wiek: 25
Dołączył: 20 mar 2008
Skąd: Warszawa

12 lut 2018, 18:39

Czy wystawiając dwie armie muszę wystawiać dobro i zło czy mogą być z tej samej strony?

i

Czy może mi ktoś proszę pożyczyć Sarumana konnego i Gwaihira/Orła?
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.

http://www.youtube.com/watch?v=gS9aY41G9EQ
Awatar użytkownika
Kalins
Redaktor Naczelny
Posty: 2971
Wiek: 46
Dołączył: 19 wrz 2007
Skąd: Józefów

12 lut 2018, 19:43

Dobro i Zło
Mogę zabrać Sarumana konnego i Orła - przypomnij mi w piątek.
Powiedz Mitril i wejdź.
Awatar użytkownika
isengard1
Nadzorca Trolli
Posty: 698
Wiek: 27
Dołączył: 23 sty 2008
Skąd: PatoLotRiA

13 lut 2018, 15:29

Hmm to możne i ja będę :D

Ja nie w temacie - to na jakieś te nowe podręczniki czy jak?
Postaram się wysłać rozpe na czas :D
Gdzie leży Krym?
Awatar użytkownika
Jaskier
Redaktor
Posty: 410
Wiek: 21
Dołączył: 01 kwie 2014
Skąd: Warszafka

13 lut 2018, 17:15

Daniel, nie takie nowe te podręczniki :) armylisty LO, gdyby ktoś potrzebował mogę wysłać.

Konne bohatyry licza sie do limitu a białas liczy sie jak każdy Gandalg.

1 armia zla, 1 armia dobra. Zaraz to wszystko zapisze w regulaminie żeby było jasne.
Pozdrawiam, Marcin
Awatar użytkownika
Guardian
Nadzorca Trolli
Posty: 681
Wiek: 28
Dołączył: 24 sty 2008
Skąd: Varszav

15 lut 2018, 21:21

Niby termin na wysyłkę rozp już minął, ale jednak do końca czekałem na opisy scenów, żeby z grubsza wiedzieć, pod co tę rozpę lepić ;)

ODPOWIEDZ