Otwarcie sezonu Warszawa

Karimatka, śpiwór, termos z kawą i w drogę...

Moderatorzy: Darlark, Konradussss, Thein, Koshara, TonyStark, Kevin, Mnil

Awatar użytkownika
Jaskier
Posty: 350
Wiek: 21
Rejestracja: 01 kwie 2014, 16:23

05 sty 2018, 12:44

Termin: 21.01.2018 (niedziela) godz. 9:30
Miejsce: Klub Gier Bitewnych "Dragon" (instytut lotnictwa)
Format: 800p.
Wpisowe: 10zł

Turniej jest turniejem singlowym ligi ogólnopolskiej

Każdy gracz składa rozpiskę dobra lub zła na max 400p z dwoma opcjami do wyboru po kolejne 400p.
Maxymalne limity to:
2 monstery latające

Czas rozgrywki to 1:15 +15 minut na dokonczenie tury.
Gramy ma stolach 48 / 48 cali

Scenariusze które zagramy to:
1. Contest of Champions
Układ stołu:
Umieśćcie znacznik na środku stołu.

Pozycje startowe:
Obaj gracze rzucają K6 – ten z wyższym wynikiem wybiera jedną ze stref rozstawienia i pierwszy rozstawia warbandy. Gracze rozstawiają swoich liderów na swojej połowie stołu w 3” od jego środka a następnie ich warbandy w maksymalnie 6” od nich, na swoich połowach stołów. Następnie wybiera jeden ze swoich warbandów i rzuca K6, wynik 1-3 oznacza, że ustawia go w 12” od środka na swojej połowie stołu, 4-6 oznacza, że może być on rozstawiony gdziekolwiek na połowie gracza. Wojownicy nie mogą być rozstawieni dalej niż w 6” od dowódcy swojego warbandu.
Następnie przeciwnik wybiera jeden ze swoich warbandów i rozstawia go analogicznie, po czym obaj gracze kontynuują rozstawienie naprzemiennie zgodnie z opisanymi zasadami.

Pierwszeństwo:
Obaj gracze rzucają K6 – ten z wyższym wynikiem ma pierwszeństwo w pierwszej turze.

Koniec gry:
Bitwa toczy się do końca tury, w której jedna ze stron została zredukowana do 25% swojej początkowej liczebności lub niżej.

Cele scenariusza:
Na potrzeby scenariusza musisz odnotowywać ile modeli zabił Twój lider w czasie bitwy. Pamiętaj, że modele zabite poprzez ataki strzeleckie, magiczne lub w wyniku BPA nie są liczone do poziomu zranień dokonanych przez lidera.
• Zdobywasz 3 punkty jeśli Twój lider zabije więcej modeli niż lider przeciwnika, otrzymujesz 5 punktów, jeśli zaś Twój lider zabił dwa razy więcej modeli przeciwnika (minimum dwa), jednak jeśli Twój lider zabije trzy razy więcej modeli niż lider przeciwnika (minimum trzy) – otrzymujesz 7 punktów.
• Zdobywasz 3 punkty za złamanie armii przeciwnika, jeśli Twoja własna nie uległa złamaniu – otrzymujesz 5 punkty.

Zasady specjalne:
Ostatnia walka: za każdym razem gdy Twój lider zabije bohatera lub model posiadający więcej punktów zdrowia niż 1, natychmiast odzyskuje punkt potęgi wydany wcześniej w trakcie bitwy.

2. Rekonesans
Układ stołu:
Brak zasad specjalnych dla tego scenariusza.

Pozycje startowe:
Na początku bitwy jednostki nie są rozstawione – wchodzą one z rezerw. Gracze rzucają K6 – ten z wyższym wynikiem wybiera krawędź, z której będą wychodzić jego posiłki, przeciwnik otrzymuje krawędź po drugiej stronie stołu. Zasada specjalna wystawiania maszyn pozwala na ich wystawienie do połowy stołu, ale muszą być rozstawione wraz z warbandem przed rozstawieniem innych modeli i wszystkie modele w tym warbandzie muszą znajdować się w 6" od dowódcy. Modele wystawiane są na dowolnym punkcie swojej krawędzi (nie muszą wychodzić do 6" od dowódcy warbandu). Wszystkie modele o wyjściu innym niż standartowe(czyt. gobliny od skryby, goblin mercenaries, Morgul stalkers, etc) wychodza z krawędzi gracza je kontrolującego. Wyjątkiem jest to Watcher in the Water.

Pierwszeństwo:
Obaj gracze rzucają K6 – ten z wyższym wynikiem ma pierwszeństwo w pierwszej turze.

Koniec gry:
Bitwa toczy się do końca tury, w której jedna ze stron została zredukowana do 25% swojej początkowej liczebności lub niżej.

Cele scenariusza:
• Zdobywasz 3 punkty jeśli minimum jeden Twój model uciekł przez krawędź przeciwnika i więcej Twoich modeli uciekło, niż modeli przeciwnika, 5 punktów jeśli minimum dwa Twoje modele uciekły przez krawędź przeciwnika i dwa razy więcej Twoich modeli uciekło, niż modeli przeciwnika, 7 punktów jeśli minimum trzy Twoje modele uciekły przez krawędź przeciwnika i trzy razy więcej Twoich modeli uciekło, niż modeli przeciwnika.
• Zdobywasz 1 punkt za zadanie jednej lub więcej ran wrogiemu liderowi (rany odratowane punktami losu etc się nie liczą), jeśli lider przeciwnika nie żyje, otrzymujesz 2 punkty.
• Zdobywasz 1 punkty za złamanie armii przeciwnika, jeśli Twoja własna nie uległa złamaniu – otrzymujesz 3 punkty.

Zasady specjalne:
Posiłki: w pierwszej turze gracze rozstawiają swoje warbandy naprzemiennie, począwszy od tego, który będzie miał wyższy wynik na rzucie K6. Od każdej następnej tury, warbandy wychodzą z krawędzi pod koniec fazy ruchu danego gracza.
W celu rozstawienia warbandu, rzuć K6. Punkty potęgi kierującego warbandem mogą być wydane w celu podwyższenia lub obniżenia uzyskanego wyniku, modele nie mogą szarżować w turze w której wyszły na pole bitwy, poza tym działają normalnie. Za każdy warband rzuca się osobno. Modele niewystawione na pole bitwy liczą się jakby były na nim na potrzeby ustalania, czy armia jest złamana.
Wynik rzutu K6:
1-3 – Warband nie dotarł na pole bitwy, ale otrzymuje bonus +1 do wyniku rzutu kością w następnej turze.
4-6 – Warband wchodzi na pole bitwy z krawędzi kontrolowanej przez gracza lub wg zasad opisanych w punkcie pozycje startowe.
Zasady specjalne pozwalające wyjść jednostkom z dowolnej krawędzi stołu (jak np. Goblin Mercenary Captain’s Mercenary Ambush) muszą wybrać krawędź stołu ustaloną w dziale „Pozycje startowe”

Modele które wyszły poza krawędź nie są liczone jako zabite.

3. Capture and control
Układ stołu:
Umieśćcie pięć znaczników na polu bitwy. Trzy z nich muszą być ustawione na środku stołu w równych odległościach od siebie, przy czym jeden z nich dokładnie na środku. Dwa pozostałe są rozstawiane w 12” od krawędzi kontrolowanej przez gracza, jak najbliżej znacznika środkowego (wszystkie znaczniki tworzą kwadrat/romb o przekątnych przecinających się na środkowym znaczniku).

Pozycje startowe:
Obaj gracze rzucają K6 – ten z wyższym wynikiem wybiera jedną ze stref rozstawienia. Następnie wybiera jeden ze swoich warbandów i rzuca K6, wynik 1-3 oznacza, że ustawia go w 12” od środka stołu, 4-6 oznacza, że może być on rozstawiony gdziekolwiek na połowie gracza. Wojownicy nie mogą być rozstawieni dalej niż w 6” od dowódcy swojego warbandu.
Następnie przeciwnik wybiera jeden ze swoich warbandów i rozstawia go analogicznie, po czym obaj gracze kontynuują rozstawienie naprzemiennie zgodnie z opisanymi zasadami.

Pierwszeństwo:
Obaj gracze rzucają K6 – ten z wyższym wynikiem ma pierwszeństwo w pierwszej turze.

Koniec gry:
W momencie gdy jedna ze stron została złamana, pod koniec tury, w której jedna z armii została uznana za takową oraz każdej następnej, jeden gracz rzuca K6. Przy wyniku 1 lub 2, gra się kończy.

Cele scenariusza:
• Zdobywasz 2 punkty za każdy znacznik, kontrolowany przez gracza na koniec bitwy.
• Zdobywasz 1 punkt za zranienie (rany odratowane punktami losu etc się nie liczą) lub za zabicie lidera przeciwnika.
• Zdobywasz 1 punkt, jeśli armia przeciwnika jest złamana na koniec bitwy.

Zasady specjalne:
Kontrola znacznika: na początku bitwy wszystkie znaczniki są uznawane za neutralne i nie należą do żadnej ze stron. Jeśli na koniec tury jeden lub więcej modeli gracza są w styczności ze znacznikiem, wtedy ten znacznik przechodzi pod jego kontrolę. Jeśli na koniec tury, obie strony mają modele styczne ze znacznikiem, wtedy staje się on ponownie neutralny.


Punktacja:
Duze zwycięstwo 4:0 duza porazka
Małe zwycięstwo 3:1 mała porażka
Remis 2:2


Zgłoszenia:
1. Jaskier
2. Eljandill
3. DariuS
4. MCK
5. Kisiel
6. Kamikazee
7. Krzysztof Blankiewicz
8.
9.
10.
11...
Ostatnio zmieniony 17 sty 2018, 7:25 przez Jaskier, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam, Marcin
Elfhells
Posty: 73
Wiek: 20
Rejestracja: 14 paź 2012, 18:20

15 sty 2018, 22:28

Hej.
Chyba coś mnie ominęło, bo kilka dni temu było 400 pkt...
Nie mówię, że na 800 nie zagram, ale nie do końca rozumiem co rozumieć przez:
Jaskier pisze: Każdy gracz składa rozpiskę dobra lub zła na max 400p z dwoma opcjami do wyboru po kolejne 400p.
Awatar użytkownika
Yar-Chan
Posty: 504
Wiek: 27
Rejestracja: 25 sty 2008, 16:34

18 sty 2018, 10:09

Elfhells pisze:Hej.
Chyba coś mnie ominęło, bo kilka dni temu było 400 pkt...
Nie mówię, że na 800 nie zagram, ale nie do końca rozumiem co rozumieć przez:
Jaskier pisze: Każdy gracz składa rozpiskę dobra lub zła na max 400p z dwoma opcjami do wyboru po kolejne 400p.
Podbijam pytanie.
*Slay
Posty: 308
Rejestracja: 13 gru 2014, 18:50

18 sty 2018, 10:38

Zakładam, że Marcinowi chodziło o kompozycję armii ala Otwarcie Sezonu w Bydgoszczy.

Czyli składając armię, składacie jej trzon głowny na 400 punktów i dodatkowo macie dwie opcje po 400 punktów, które w zależności od przeciwnika dobieracie do tej głównej.

Ostatecznie macie 800 pkt na stole na które przypada wasza armia główna(400 pkt) i dodatkowa( 400 pkt)

Dla przykładu:
Mój trzon główny:

Pań iksiński 150
Pani iksińska 250

Dodatkowa armia 1:

Pan eks 100
18 szeregowców 300

Dodatkowa armia 2:

Pan kse 150
12 szeregowców 250

Widze, że przeciwnik ma mało modeli: Wybieram sobie opcję 2.
Widzę , że ma dużo, to próbując mieć podobną ilość wybieram opcję 1.
Slay's Studio zaprasza z zamówieniami na malowanie/rzeźbę :)

https://www.facebook.com/slaysstudio

Pozdrawiam
Kamil :)
Elfhells
Posty: 73
Wiek: 20
Rejestracja: 14 paź 2012, 18:20

18 sty 2018, 11:37

Gadałem z Marcinem i dokładnie o to chodzi.
Awatar użytkownika
Jaskier
Posty: 350
Wiek: 21
Rejestracja: 01 kwie 2014, 16:23

18 sty 2018, 16:49

Składamy stałą armie na 400 i 2 rozne opcje posilkow na kolejne 400.
Przed grą wybieramy którymi posiłkami zagramy czyli łączna suma pkt to 800 na stole i 400 nie grające w tym momencie.
Pozdrawiam, Marcin
Awatar użytkownika
Yar-Chan
Posty: 504
Wiek: 27
Rejestracja: 25 sty 2008, 16:34

19 sty 2018, 12:38

Czaje.

Tak właśnie myślałem, ale wolałem się upewnić.

E, nawet fajnie się składa. Początkowo złożyłem 3 totalnie różne rozpiski na 400 pkt i nie mogłem się zdecydować którą grać. Teraz mogę zagrać wszystkimi!
Elfhells
Posty: 73
Wiek: 20
Rejestracja: 14 paź 2012, 18:20

19 sty 2018, 17:03

Jaskier pisze:3. Capture and control
Układ stołu:
Umieśćcie pięć znaczników na polu bitwy. Trzy z nich muszą być ustawione na środku stołu w równych odległościach od siebie, przy czym jeden z nich dokładnie na środku.
Trzy znaczniki na środku stołu w równych odległościach - czy to oznacza, że mogą być 2 cale od siebie, czy muszą być równomiernie na całej szerokości?
*Slay
Posty: 308
Rejestracja: 13 gru 2014, 18:50

19 sty 2018, 22:22

Zostało to już sprecyzowane w regulaminie Otwarcia w Bydgoszczy, gdzie odległość między znacznikami wynosi 12 cali tworząc kopnięty kwadrat.

Zakładam, że tu będzie podobnie :)
Slay's Studio zaprasza z zamówieniami na malowanie/rzeźbę :)

https://www.facebook.com/slaysstudio

Pozdrawiam
Kamil :)

ODPOWIEDZ