Mapa Forum

   Zaloguj  |
Obecny czas to 14 Gru 2017, 21:04
Forum Mitril.pl Strona Główna
Zobacz posty bez odpowiedzi   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Idź do strony:  1, 2  Następny
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak
  »  Forum Mitril.pl  »  Turnieje i inne imprezy   »  [ Lokalny] Świąteczne Potyczki z Władcą Pierścieni
Autor Wiadomość
DariuS
~Giermek Balina



Wiek: 26
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 823

Skąd: Warszawa

Offline
Ostrzeżeń: 1

Galeria DariuS (18 zdjęć)

   Post Wysłany: 25 Lis 2017, 9:10
Zacytuj zaznaczone


1. Informacje ogólne
17 grudnia (niedziela) odbędzie się świąteczny turniej w najbardziej klimatyczną grę bitewną: Władcę Pierścieni (dzisiaj lepiej znaną jako "Hobbit"). Pierwsze potyczki będzie można oglądać już od godziny 10:00 w Staromiejskim Domu Kultury w Warszawie (Rynek Starego Miasta 2). Kameralna impreza obejmie 3 bitwy, podczas których odwiedzający będą mogli poznać mechanikę rozgrywki, obejrzeć pięknie pomalowane modele z najróżniejszych frakcji (od pokracznych goblinów po wysokie elfy), a także poczęstować się hobbicką strawą i gorącą czekoladą. Liczba miejsc ograniczona - kto pierwszy ten lepszy Smile

Weźcie ze sobą miarki, kostki, czapki mikołajów lub te przypałowe sweterki z reniferkiem, których wstydzicie się założyć - to idealny moment Smile

!!!Wpisowe od gracza: 15 ziko (10 na klubu, 5 na nagrody)!!!

Zgłoszenia do 15 grudnia na adres: [email protected]

2. Kompozycja armii
FORMAT 899pkt,
minimum 5, maksimum 70 modeli

- do wykorzystania 2 army listy (muszą mieć ze sobą sojusz),
- możliwość skomponowania armii dobra oraz zła (do wyboru przez gracza),
- do 3 modeli w armii mogących rzucać zaklęcia (max 3 bestie -> DMP limit 2 -> można było z tym wygrać)
- nielimitowane proxy (minimum podstawki z prawidłową średnicą) (zależne od przeciwnika - miej nadzieję, że jest dobrym człowiekiem);



Gramy na nowych podręcznikach Ligii Ogólnopolskiej dostępnych pod linkiem:
http://www.mitril.pl/relacje-turnieje/id833,Podreczniki-armijne-4.0-aktualizacja.html

Blaty 48"×48" (bedzie tłoczno)

3. Harmonogram i Scenariusze

Niedziela: 17 XII 2017.

9:30 -10:00 Zapisy
10:00-12:00 I Bitwa,
12:20-14:20 II Bitwa,
14:20-15:00 PRZERWA
15:00-17:00 III Bitwa.

Bitwy kończą się po upływie regulaminowego czasu gry.

I. Mikołaj Gapa
Strefa rozstawienia: 8".
W tym roku Święty Mikołaj zaczął przygotowywania wcześniej niż zazwyczaj i niefortunnym (dla niego) zbiegiem okoliczności trafił na pole bitwy.
Gracze wybierają strony wystawienia swoich armii na przeciwko. Przez środek wyznaczają odcinek drogi łączący prawą i lewą krawędź - równoległy do krawędzi wystawienia armii. To droga, którą poruszać się będą sanie św. Mikołaja (podstawka jajko od smoka z wyznaczonymi strzałkami - organizator zapewnia po 1 sztuce dla każdej pary graczy). Na początku tury należy przesunąć Mikołaja w kierunku z lewej do prawej (gracze ustalają strony przed grą) o 6".

Jeżeli na drodze znajdzie się przeszkoda Mikołaj zatrzymuje się natychmiast przed nią (nawet jeśli to był pierwszy cal ruchu). W następnej turze przeszkoda zostaje automatycznie przeskoczona i jeśli Mikołajowi pozostał jakiś ruch może go wyczerpać. To samo tyczy się skoków. Przed ruchem Mikołajowi wypadają 2 prezenty w przeciwległych zwrotach (rzut K3 na kierunek) na 6" w przeciwnych zwrotach (rysunek z czerwoną elipsą oraz trzema dwustronnymi strzałkami ułożonymi w symbol płatka śniegu lub gwiazdki jak kto woli - 3 kierunki i każdy ma po 2 zwroty, rzut k3 to wybór kierunku, a gracze wybierają zwroty i przesuwają prezenty na 6" -> jeden gracz wybiera 1 prezent z puli wszystkich -> poniżej zielona lista). Prezent to znacznik o wymiarze pieszej podstawki - po zetknięciu się z podstawką bohatera staje się częścią jego ekwipunku (mam profesjonalnego grafika, które już projektuje czytelne i proste znaczniki - dla każdej pary graczy w sumie 16 sztuk info grafik <malutkie, nie do podrobienia w czasie bitwy, ograniczona ilość> w kształcie prezentu <rysunek poniżej> czyli po 8 sztuk na gracza -> na cały turniej -> 2 bitwy po 2h). Prezent można otworzyć w dowolnym momencie turnieju - zostaje on zużyty w tej bitwie - otwarcie prezentu wiąże się z głośną i wesołą deklaracją poprzedzoną zwrotem: "Hoł, hoł, hoł!" (prezent/karteczka zostaje zniszczona, a gracz dopisuje sobie odpowiednie statystyki zgodnie z karteczką => nazwa gracza + nazwa bohatera=> przykład na rysunku: gracz "Vrasku" i bohater "Sauron" => Łukasz strasznie bazgrolił).

Gdy Mikołaj dojedzie do drugiej krawędzi orientuje się, że gubił prezenty - szarżuje z prędkością 12" na turę w kierunku najbliższego bohatera posiadającego w ekwipunku prezent - "ta zniewaga krwi wymaga!".
Mikołaj:
F10 S5 A3 (Mikołaja nie można zranić nawet po wygranej walce - jak Toma Bombadila; Mikołaj zawsze atakuje jeźdźca, a nie jego wierzchowca - Mikołaj kocha wszystkie zwierzęta), Mikołaj posiada zasadę szarży (+1 kość do ataku) oraz wyjątkowo obala nawet modele z S6+ (to Mikołaj, jemu nikt nie podskoczy).
Prezentu nie można wyrzucić lub przekazać. Po śmierci bohatera zostaje zniszczony (tak samo jakby był zużyty).
Prezenty do wyboru przez graczy:
- 2* [1 pkt ataku]
- 2* [1 pkt siły]
- 2* [2 pkt obrony]
- 2* [3 pkt potęgi]
- 2* [2 pkt woli + resistant to magic do końca bitwy]
- 2* [1 pkt potęgi, 1 pkt woli, 4 pkt przeznaczenia]
- 2* [2 pkt żywotności dla wierzchowca + odporność na obalanie: zasada jak u króla umarłych]
- 2* [+1 do każdego rzutu na zranienie niezależnie od rodzaju walki i typu broni - kumuluje się z np. lancą]


Cel: Przejście przez krawędź przeciwnika jak największą ilością modeli.
- gracz, który przeprowadzi więcej jednostek za krawędź przeciwnika na koniec gry zdobywa 4 VP, przeciwnik zdobywa 3 VP.
- gracz, który przeprowadzi 2 razy więcej jednostek (minimum 2) za krawędź przeciwnika na koniec gry zdobywa 5 VP, przeciwnik zdobywa 2 VP.
- gracz, który przeprowadzi 3 razy więcej jednostek (minimum 3) za krawędź przeciwnika na koniec gry zdobywa 7 VP.
- złamanie armii przeciwnej 1VP, jeżeli nasza nie jest przy tym złamana 3VP.
- zabicie wrogiego lidera 1 VP, jeżeli nasz nie jest przy tym zabity 2 VP.
Zasada specjalna scenariusza:
Warunki pogodowe (rzut K3 przed rozpoczęciem tury)
1 - "Dojdę do samego słońca": w tej turze bohaterskie akcje nie działają na model inny niż bohatera, który je deklaruje.
2 - "Nie możemy tu zostać!": w tej turze zasięg czarów i broni dystansowej zmniejsza się o połowę (przycina magię/nazgi/blasty).
3 - "Ciemność, widzę ciemność!": w tej turze wszystkie modele z O>=8 (przycina nazgule + krasie + duchy) poruszają się z 1/2 ruchu, a widoczność ograniczona jest do 12".

II. "OOO! Dawno Cie tu nie było, no chodź, siadaj, ogrzej się przy kominku!"
Po mroźnej zawierusze przyszedł czas na zregenerowanie sił i przegrupowanie.
Strefa rozstawienia: 12".
Na środku stołu i w środkach każdej z ćwiartek znajdują się ciepłe ogniska dzięki którym wasze wojska się zregenerują.
Punktacja:
- 1 VP za więcej modeli w promieniu 3" od punktu,
- 2 VP za 2 razy więcej modeli w promieniu 3" od punktu,
- 3 VP gdy przeciwnik nie ma w promieniu 3" od punktu żadnego modelu, a my posiadamy co najmniej 1,
- 3 VP za dominację (więcej modeli) nad środkowym ogniskiem: promień 3",
Zasada specjalna scenariusza:
Armia przejmująca kontrolę (model tej armii jako pierwszy znalazł się w zasięgu 3" i nadal się tam znajduje) nad punktem otrzymuje furię (2+) w pierwszej turze walki w promieniu 12" od punktu. Ten bonus działa tylko w 1 turze walki przy wybranych ogniskach (walki przy danych punktach mogą rozpocząć się w różnych turach, dlatego ważne jest oznaczanie gdzie efekt ogniska jest aktywny).
- 3 VP za nie używanie prezentów w tej bitwie.
<<<<<Zasady otwierania prezentów scenariusz nr I.>>>>>

III. "Czas otworzyć prezenty..."
Strefa rozstawienia: 12".
Celowo ten scenariusz jest na końcu bo to ostatnia szansa aby wykorzystać świąteczny bonus.
- Za złamanie armii przeciwnika (poniżej 50% liczebności): 2VP,
- Za zredukowanie liczebności armii przeciwnika poniżej 25%: 3 VP (kumuluje się ze złamaniem armii),
- Za posiadanie sztandaru: 2 VP,
- Zabicie swoimi bohaterami większej liczby modeli: 5VP
- Za zabicie wrogiego bohatera: 1 VP,
- Za każdy otwarty prezent w tej bitwie: 3 VP.
<<<<<Zasady otwierania prezentów scenariusz nr I.>>>>>


4. Punktacja
20:0 - duże
15:7 - małe
10:10 - remis
4 - świąteczny sweterek na sobie
3 - świąteczna czapeczka na sobie
8 - świąteczna czapeczka i sweterek na sobie

https://www.facebook.com/events/514438288917063/

Zgłoszenia (z rozpiskami na zielono):
1) Punisher
2) MCK
3) Kamikaze
4) Rorax
5) Vrasku
6) Mikołaj Radzki
7) Wojtek Stefański
8/ Michał Kołodziejczyk
9) Grześ
10) Kalins

_________________
- "nie umiesz malować? to nie graj i nie zawracaj innym dupy..."

- "ten model nie jest pomalowany, on jest upier*****y farbą jak stół Kamila Durczoka o_O"


Ostatnio zmieniony przez DariuS dnia 14 Gru 2017, 15:24, w całości zmieniany 12 razy
   Powrót do góry »
 
FishPriest
~Sędzia LO



Wiek: 25
Dołączył: 12 Sty 2014
Posty: 1514

Skąd: Łódź

Offline
Ostrzeżeń: 1


   Post Wysłany: 25 Lis 2017, 9:50
Zacytuj zaznaczone

Fromat? I łopatologicznie o co kaman z tym sojuszem Smile

_________________
Lubię Placki Mr. Green
   Powrót do góry »
 
Kalins
@Redaktor Naczelny



Wiek: 45
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 3742

Skąd: Józefów

Offline


   Post Wysłany: 25 Lis 2017, 10:25
Zacytuj zaznaczone

Podbijam pytanie Fisha - jaki to format i o co chodzi z tym sojuszowaniem?

_________________
Powiedz Mitril i wejdź.
   Powrót do góry »
 
 
DariuS
~Giermek Balina



Wiek: 26
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 823

Skąd: Warszawa

Offline
Ostrzeżeń: 1

Galeria DariuS (18 zdjęć)

   Post Wysłany: 25 Lis 2017, 11:17
Zacytuj zaznaczone

FishPriest napisał:
Fromat? I łopatologicznie o co kaman z tym sojuszem Smile


Gdzieś umknęła mi informacja o formacie (w sumie najważniejsza Very Happy )
Aktualizacja powyżej, a odpowiedzi na Wasze pytanie poniżej:
FORMAT 1000pkt;
minimum 5, maksimum 70 modeli.

Gramy bez sojuszów, a wyjątki (tzn. minimum 600pkt dla poniższej armii oznacza możliwość wybrania JEDNEGO dostępnego armylistu jako sojuszu) to:

• White Council
• Numenor
• Fellowship
• Thorin's Company
• Radagast’s Alliance
• Goblin Town
• Desolator of the North

Brak sojuszów oznacza czyste armylisty, ale powyższe wyjątki oznaczają, że chcąc zagrać jednym z powyższych (np. Fellowship) to należy utworzyć armię na minimum 600pkt i do tego wybrać TYLKO jedną armię, która uzupełni do końca limit punktowy (w przypadku Fellowship wybór jest dosyć spory).
Ten zapis powstał dlatego, że wybrane armylisty przy dużym formacie punktowym mają "trochę" pod górkę lub w ogóle nie mogą być wystawione Smile

_________________
- "nie umiesz malować? to nie graj i nie zawracaj innym dupy..."

- "ten model nie jest pomalowany, on jest upier*****y farbą jak stół Kamila Durczoka o_O"
   Powrót do góry »
 
Kalins
@Redaktor Naczelny



Wiek: 45
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 3742

Skąd: Józefów

Offline


   Post Wysłany: 25 Lis 2017, 12:59
Zacytuj zaznaczone

Darius,

fajnie widać inicjatywę Świątecznego Turnieju, ale w mojej ocenie zaproponowany format, to bardziej będzie męka niż przyjemność grania.

1000 pkt. to ogromny format na Lotra i rozegrasz dosłownie kilka tur zanim przesuniesz 50 - 60 modeli nie mówiąc o fazie walki. Po drugie ograniczenie do jednej listy armii na taki format, to w mojej ocenie lekka pomyłka - ktoś che zagrać Easterlingami i skąd weźmie modele na 1000 pkt. - będziesz miał wysyp Mordoru i Gondoru. Trzecia kwestia, to 2 godziny na taki format, to zdecydowanie za mało - efekt będzie taki, że nie rozegra się całych bitew i czas się będzie kończył. Ostatnia kwestia - brak przycięć spowoduje, że na 1.000 pkt. będziesz mógł wystawić 6 Nazguli na bestiach, a granie przeciwko takiemu latającemu cyrkowi w ogóle nie jest przyjemne.

Zwróć na to uwagę, że to powinno być przyjemne świąteczne spotkanie, a nie mozolne przesuwanie 60 modeli - to nie jest format na Lotra. Brak ograniczeń wypaczy ideę fajnego spotkania i jeśli już musisz grać na takie punkty, to popatrz na kolegów z innych ośrodków, którzy widziałem, że organizowali turniej z sensownymi przycięciami - chyba Fish coś takiego ostatnio organizował.

Na DMP rozmawiałem z kilkoma chłopakami, którzy wpadli popatrzeć na armie i odświeżyć sobie system i być może pojawią się na Świątecznym spotkaniu - powrót po latach i granie na 1.000 pkt. na jednej liście armii, bez żadnych przycięć może spowodować, że mogą poczuć się zniechęceni do systemu, a chyba nie o to chodzi.

Ostatnia kwestia - dopuściłbym możliwość (po uprzedniej modyfikacji formatu) przyniesienia ze sobą dwóch armii (Dobro i Zło), aby uniknąć grania Dobro vs Dobro, czy Zło vs Zło - taka formułę widziałem w kilku ośrodkach i moim zdaniem, to bardzo dobry pomysł.

Pozdrawiam,
Kalins

_________________
Powiedz Mitril i wejdź.
   Powrót do góry »
 
 
DariuS
~Giermek Balina



Wiek: 26
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 823

Skąd: Warszawa

Offline
Ostrzeżeń: 1

Galeria DariuS (18 zdjęć)

   Post Wysłany: 25 Lis 2017, 13:13
Zacytuj zaznaczone

Kalins napisał:
Darius,

fajnie widać inicjatywę Świątecznego Turnieju, ale w mojej ocenie zaproponowany format, to bardziej będzie męka niż przyjemność grania.

1000 pkt. to ogromny format na Lotra i rozegrasz dosłownie kilka tur zanim przesuniesz 50 - 60 modeli nie mówiąc o fazie walki. Po drugie ograniczenie do jednej listy armii na taki format, to w mojej ocenie lekka pomyłka - ktoś che zagrać Easterlingami i skąd weźmie modele na 1000 pkt. - będziesz miał wysyp Mordoru i Gondoru. Trzecia kwestia, to 2 godziny na taki format, to zdecydowanie za mało - efekt będzie taki, że nie rozegra się całych bitew i czas się będzie kończył. Ostatnia kwestia - brak przycięć spowoduje, że na 1.000 pkt. będziesz mógł wystawić 6 Nazguli na bestiach, a granie przeciwko takiemu latającemu cyrkowi w ogóle nie jest przyjemne.

Zwróć na to uwagę, że to powinno być przyjemne świąteczne spotkanie, a nie mozolne przesuwanie 60 modeli - to nie jest format na Lotra. Brak ograniczeń wypaczy ideę fajnego spotkania i jeśli już musisz grać na takie punkty, to popatrz na kolegów z innych ośrodków, którzy widziałem, że organizowali turniej z sensownymi przycięciami - chyba Fish coś takiego ostatnio organizował.

Na DMP rozmawiałem z kilkoma chłopakami, którzy wpadli popatrzeć na armie i odświeżyć sobie system i być może pojawią się na Świątecznym spotkaniu - powrót po latach i granie na 1.000 pkt. na jednej liście armii, bez żadnych przycięć może spowodować, że mogą poczuć się zniechęceni do systemu, a chyba nie o to chodzi.

Ostatnia kwestia - dopuściłbym możliwość (po uprzedniej modyfikacji formatu) przyniesienia ze sobą dwóch armii (Dobro i Zło), aby uniknąć grania Dobro vs Dobro, czy Zło vs Zło - taka formułę widziałem w kilku ośrodkach i moim zdaniem, to bardzo dobry pomysł.

Pozdrawiam,
Kalins


Kalins,
w zdecydowanie większej części zgadzam się z Tobą Smile Pamiętam Dni Fantastyki we Wrocławiu właśnie na 1000pkt i było to całkiem przyjemne granie.
Na zeszłotygodniowym DMP grałem przeciwko armiom złożonym z prawie 60 modeli - nie odczuwałem żadnego opóźnienia.
Każda sugestia jest dla mnie istotna. Czy wprowadzenie poniższych ograniczeń poprawi wg. Ciebie rozgrywkę (?):
- 1000 pkt,
- min 5 max 70 modeli,
- do wykorzystania 2 army listy (muszą mieć ze sobą sojusz),
- możliwość skomponowania armii dobra oraz zła (do wyboru przez gracza),
- do 3 modeli w armii mogących rzucać zaklęcia;

_________________
- "nie umiesz malować? to nie graj i nie zawracaj innym dupy..."

- "ten model nie jest pomalowany, on jest upier*****y farbą jak stół Kamila Durczoka o_O"
   Powrót do góry »
 
Yar-Chan
~Nadzorca Trolli



Wiek: 26
Dołączył: 25 Sty 2008
Posty: 753

Skąd: Raszyn City/PatoLotRia

Offline

Galeria Yar-Chan (14 zdjęć)

   Post Wysłany: 26 Lis 2017, 14:24
Zacytuj zaznaczone

Miej litość nad Polskim Narodem Figurkowym i nie łącz wielkich formatów z losowymi obrażeniami oraz tracenie 2/3 ruchu w takim scenariuszu jak Rekonesans. Zachlastamy się.

_________________
Greatness, at any cost.

WIP:
http://www.mitril.pl/forum/viewtopic.php?t=12312
   Powrót do góry »
 
FishPriest
~Sędzia LO



Wiek: 25
Dołączył: 12 Sty 2014
Posty: 1514

Skąd: Łódź

Offline
Ostrzeżeń: 1


   Post Wysłany: 27 Lis 2017, 14:35
Zacytuj zaznaczone

Idea ciekawa, ale turniej sam z siebie niezwykle problematyczny.

Kalins napisał:
jeśli już musisz grać na takie punkty, to popatrz na kolegów z innych ośrodków, którzy widziałem, że organizowali turniej z sensownymi przycięciami - chyba Fish coś takiego ostatnio organizował.


Generalnie to był turniej robiony pod hero army, z bardzo niskim poziomem maksymalnym ilości modeli i restrykcyjnymi cięciami wobec multiRoTNów czy w ogóle giętych połączeń modeli. Ostatecznie wygrała rozpiska na Aragornie, Boromirze, Legolasie, Gil Galadzie, Beornie, Gwaihirze oraz Tomie i Jagodzie.
W dodatku punktacja była mocno modyfikowana (liczyły się zabite punkty u przeciwnika), zatem opłacało się głównie nie umierać (w przypadku zwycięzcy kluczem byli właśnie Tom z Jagódką, niepozwalający innym bohaterom umrzeć).

Odrzuca mnie w turnieju nawet nie sam format czy cięcia, co scenariusze - im więcej komplikacji wprowadzasz (a jest jej sporo przez sam wzgląd na połączenia bohaterskie, które się pojawią). Nie da się też wymagać od gracza, by przy takim formacie pamiętał z bitwy na bitwę ile prezentów otworzył, bo czekając na koniec fazy ruchu przeciwnika (gdzie nie oszukujmy się, im mniej doświadczony gracz, tym dłużej to trwa) zdążę zrobić sobie herbatę, wypić ją i pojechać do Łodzi i z powrotem bo przypomni mi się, że zostawiłem część swoich figurek w domu.

Do tego Sojusz z WC sprowadza się tutaj do wzięcia 2 blastów+Glorfindela i dobrania do tego konnicy rohanu na tanich bohaterach w dobrze, oraz Cyrku/cyrku z podpórką z sił zła.

_________________
Lubię Placki Mr. Green
   Powrót do góry »
 
Kalins
@Redaktor Naczelny



Wiek: 45
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 3742

Skąd: Józefów

Offline


   Post Wysłany: 27 Lis 2017, 15:50
Zacytuj zaznaczone

Witam,

powtórzę swoje zdanie w temacie formatu:
- uważam, że 1000 pkt., to nie jest trafiony format i nawet wprowadzenie kilku ograniczeń de facto niewiele zmienia - patrz uwagi Fisha, co będzie dominować na stołach;
- właśnie zerknąłem na scenariusze i ręce mi opadły - są skomplikowane i nie intuicyjne i skończy się tak, jak kiedyś scenariusz z wieżą na którymś z lokali - połowa uczestników nie pamiętała zasad, a druga połowa grała z błędną zasadą.
- to powinien być turniej absolutnie "funowy", świąteczny, a nie męczarnia z przesuwaniem modeli i walka z cyrkiem nazguli na bestiach.

W mojej ocenie, jeśli ma zjawić się na Turnieju spora liczba graczy (w tym moja osoba z synem), przemyśl następujące kierunki:
- format 700 - max 800 pkt - 2 godziny gry
- sensowne cięcia pozwalające pograć klimatycznie, a nie z wykorzystaniem pełnych możliwości wszystkich profili;
- znane scenariusze z lekką domieszką świąt - typu Dominacja z drzewkami zamiast punktów kontrolnych, które w 3 calach od niech pozwalają przerzucić kość walki (drzewko=sztandar), czy coś w tym stylu.

W mojej ocenie warto posłuchać głosów, bo jeśli mamy się wyrwać w ostatni weekend przed Świętami na pogranie, to w przyjemnym i akceptowanym formacie i scenariuszach. Rozumiem dobre chęci i oryginalność, jednak obawiam się, że efekt może być taki sobie.

Pozdrawiam,
Kalins

_________________
Powiedz Mitril i wejdź.
   Powrót do góry »
 
 
The.Punisher
~Odźwierny Morii




Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 32

Skąd: ...

Offline


   Post Wysłany: 27 Lis 2017, 18:38
Zacytuj zaznaczone

Również uważam że 1000 pkt to sporo za dużo :/ brak sojuszy też dość przykry

700 pkt i cięcia na zasadzie koszyków byłyby idealne Smile
   Powrót do góry »
 
DariuS
~Giermek Balina



Wiek: 26
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 823

Skąd: Warszawa

Offline
Ostrzeżeń: 1

Galeria DariuS (18 zdjęć)

   Post Wysłany: 27 Lis 2017, 19:54
Zacytuj zaznaczone

Generalnie Fish masz rację Smile
Przekombinowane sceny oraz sporo problemów organizacyjnych. Dlatego uprościłem zasady i ograniczyłem liczbę dodatkowych rzutów czy testów. Ponad to uprościłem sposób rejestracji "prezentów" i zamianę ich na statystyki - już po 1 przeczytaniu regulaminu każdy gracz będzie w stanie samodzielnie rozegrać scenariusze - wszystkie rozwiązania opisałem powyżej [zaznaczone kolorem niebieskim bo z takim mi się kojarzysz Smile )
W skrócie żebyś nie musiał czytać całości (co dochodzi w tym jednym scenie do mechaniki rozgrywki):
- ruch Mikołaja 6"
- rzut K3 na kierunek
- wybór prezentów (8 do wyboru - > z każdą turą mniej)
- ustawienie prezentów
Razem 4 ruchy, które zajmą mniej niż minutę oraz rzut za pogodę.
Poza tym wykorzystanie prezentu to po prostu deklaracja, zniszczenie/odznaczenie kartki i wpisanie sobie statystyk do rozpiski - wszystko będzie bardzo czytelne, szybkie i proste aby uniknąć pomyłek.

Yar-Chan,
zgodnie z rozmową obcięte warunki pogodowe w pierwszym scenie Smile.

Kalinsie,
bardzo dziękuję za Twoje uwagi oraz doceniam konkretne rozwiązania problemów. Zgadzam się, że gra przeciwko 6 bestiom to raczej męczarnia niż przyjemność dlatego wprowadziłem limit 3 magów [kompozycja armii] oraz specjalne 2 zapisy [scenariusz I], aby zredukować szkodliwość magów i bestii [w praktyce 66% tur w pierwszym scenie to ograniczenia dla magów i bestii].
Poza tym ogromnie mnie cieszy Twoje zainteresowanie wydarzaniem, dlatego chciałbym Cię zapewnić, że wszystkie Wasze uwagi są dla mnie cenne i jak widzisz stosuję je na swój sposób w tym samym celu co Wy - ograniczenie magów, nazguli oraz utartych schematów z pierwszych stołów.

Rozumiem obawy przed poziomem skomplikowania pierwszego scenariusza, dlatego wprowadziłem powyższe poprawki.
Proponujecie 800 zamiast 1000pkt jako górny limit -> za 200pkt w zdecydowanej większości frakcji zakupicie przyzwoitego bohatera (lub dwóch kapitanów) do 100pkt oraz 12 pieszych akurat na cały warband - razem 13/14 modeli - o tyle będzie liczniejsza armia na 1000pkt od tej na 800. Nie widzę w tym formacie niczego złego Smile
Liczba modeli: praktycznie na każdy format powyżej 600pkt można ułożyć rozpiskę na niemal 60 modeli (Rohan, Moria, hobbity, Harad, Mordor, Angmar, a nawet Minas Tirith). 70 modeli to najrozsądniejszy limit.

Czekam na komentarze oraz więcej wiary z Waszej strony Smile
Pozdrawiam

_________________
- "nie umiesz malować? to nie graj i nie zawracaj innym dupy..."

- "ten model nie jest pomalowany, on jest upier*****y farbą jak stół Kamila Durczoka o_O"
   Powrót do góry »
 
Kalins
@Redaktor Naczelny



Wiek: 45
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 3742

Skąd: Józefów

Offline


   Post Wysłany: 27 Lis 2017, 20:36
Zacytuj zaznaczone

Darius,

Piszę komentarze, bo jest to jeden z niewielu lokalnych rozgrywek na które mogę się wybrać i trochę mi ręce opadają na komplikację z 1 scenariusza i format punktowy. Nie rozumiem też III scenariusza, gdzie wystawiasz armię na 1.000 pkt. a de facto zdobywasz tylko punkty za zranienie lub zabicie Lidera - żadnego brejka, 25%, sztandaru itp. To również można to zagrać na 500 pkt. Oczywiście możesz mieć dodatkowy punkt za otwarcie jakiś prezentów. Dla mnie za dużo grzybów w barszczu i najprawdopodobniej odpuszczam temat.

Pozdrawiam,
Kalins

_________________
Powiedz Mitril i wejdź.
   Powrót do góry »
 
 
FishPriest
~Sędzia LO



Wiek: 25
Dołączył: 12 Sty 2014
Posty: 1514

Skąd: Łódź

Offline
Ostrzeżeń: 1


   Post Wysłany: 27 Lis 2017, 20:38
Zacytuj zaznaczone

Ok, teraz lepiej wygląda kontrola tych prezentów Smile
No i czekam na te karteczki!
Kwestia formatu serio wynika z liczebności armii, nadal 3 fellbeasty są niemal nie do zatrzymania, zwłaszcza, że te sceny to bieganinka. Z drugiej strony dobrze zmontowane leśne z 2 blastami teraz mają spore szanse.
Czym się różni 1000 od 800? koniecznością zabicia kolejnych 10 modeli by wbić break'a przeciwnikowi. Mnie zasadniczo nie robi to różnicy, ale powolnym graczom już tak. Znów, podobnie jak na dmp, będzie pełno sytuacji "Brakło mi 5 minut i wbiłbym break"

Tylko przynieś mi ktoś czapkę świąteczną chociaż Very Happy

_________________
Lubię Placki Mr. Green
   Powrót do góry »
 
DariuS
~Giermek Balina



Wiek: 26
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 823

Skąd: Warszawa

Offline
Ostrzeżeń: 1

Galeria DariuS (18 zdjęć)

   Post Wysłany: 27 Lis 2017, 22:29
Zacytuj zaznaczone

Aktualizacja.
Zmniejszyłem format.
Bardzo proszę o nieocenianie przez pryzmat różnicy (w postaci tylko 99pkt).
Przeczytajcie uważnie zasady oraz za co dostaje się punkty.
To turniej świąteczny więc trochę więcej świątecznego ducha Smile

_________________
- "nie umiesz malować? to nie graj i nie zawracaj innym dupy..."

- "ten model nie jest pomalowany, on jest upier*****y farbą jak stół Kamila Durczoka o_O"
   Powrót do góry »
 
The.Punisher
~Odźwierny Morii




Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 32

Skąd: ...

Offline


   Post Wysłany: 28 Lis 2017, 23:20
Zacytuj zaznaczone

Zgloszenie poszlo na maila
   Powrót do góry »
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
  »  Forum Mitril.pl  »  Turnieje i inne imprezy  »  [ Lokalny] Świąteczne Potyczki z Władcą Pierścieni Idź do strony:  1, 2  Następny
Wszystkie czasy w strefie GMT
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Wersja do druku

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Copyrights © 2007-2009 Mitril.pl. All rights reserved  |  Właściciel strony: Kalins

Redakcja strony nie odpowiada za treści i poglądy prezentowane przez Użytkowników.
Wszelkie poglądy i treści Użytkownicy prezentują w swoim własnym imieniu i na swoją wlasną odpowiedzialność.
Strona główna  /  Forum  /  Szukaj  /  Wiadomości  /  Profil

Projekt i wykonanie: