Mapa Forum

   Zaloguj  |
Obecny czas to 26 Wrz 2017, 3:57
Forum Mitril.pl Strona Główna
Zobacz posty bez odpowiedzi   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Idź do strony:  Poprzedni  1, 2, 3 ... , 21, 22, 23  Następny
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak
  »  Forum Mitril.pl  »  Liga Ogólnopolska  »  Uściślenia sędziowskie - komentarze
Autor Wiadomość
Alexij
~Sędzia LO



Wiek: 34
Dołączył: 23 Lut 2010
Posty: 1255

Skąd: Bydgoszcz

Offline


   Post Wysłany: 18 Cze 2017, 19:30
Zacytuj zaznaczone

LoneWolf, dziękuję za czujność po raz kolejny.

Właściwy zapis z booka (str 63) wyraźnie o tym stanowi , iż jest tak jak ówisz. Jest to niedopatrzenie z mojej strony lub też pośpiech w pewnych kwestiach.

Błąd zostanie niezwłocznie poprawiony.

Dodano po 9 minutach 6 sekundach:

Będę również wdzięczny jeżeli będziecie zwracać uwagę na pewne różnice względem booka i FAQ GW. Wasza czujność jest jest dla nas krzepiącą i nieocenioną pomocą.

Główny Wydawca nie ustrzegł się wielu błędów stąd pewne uściślenia. W odróżnieniu jednak od GW my odpowiadamy szybciej i staramy się, aby było to jak najlepsze dla środowiska.

_________________
Pozdrawiam
Alexij
   Powrót do góry »
 
Godfryd
~Sędzia LO



Wiek: 26
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1552

Skąd: Reprezentowice / Szybki Szpil

Offline
Pochwał: 1


   Post Wysłany: 03 Lip 2017, 14:00
Zacytuj zaznaczone

Panowie, w oczekiwaniu na podręczniki 4.0 mam prośbę, o uściślenie bądź wyjaśnienie moich wątpliwości dotyczących bestii:

1. Zazwyczaj sytuacja jest taka, że stoi sobie 2-szereg morków, za nimi nazgul na jednej z 3 rodzajów bestii,

2. Modele te fizycznie zasłaniają część modelu- ogon najczęściej,

3. ogon, skrzydła, szaty itp nie liczą się do widoczności modelu- rozumiem to w ten sposób, że żeby model widzieć nie wystarcza widzieć jego ogon, skrzydło, kawałek garderoby itp,

4. Ty nie mniej model jest częściowo zasłonięty, nie wiem czy zapis o widoczności jest w 100% do przeniesienia- bo nigdzie nie ma mowy o tym że przebijać trzeba się tylko jak zasłonięte jest ciało bez ogona/skrzydeł etc.

Logika mi podpowiada, że zasadniczo do bestii za szeregami nie trzeba się przebijać, jednak na każdym turnieju pojawia się o to pytanie i słyszałem już różne interpretacje- jest szansa na określenie tego w nowych uściśleniach?

pozdrawiam

_________________
Nobody likes you, you're ugly and your mother dresses you funny. Now smile, you f*cking douche...
   Powrót do góry »
 
Alexij
~Sędzia LO



Wiek: 34
Dołączył: 23 Lut 2010
Posty: 1255

Skąd: Bydgoszcz

Offline


   Post Wysłany: 03 Lip 2017, 14:25
Zacytuj zaznaczone

Oficjalne stanowisko jest takie iż modele latające sa zasłaniane przez te z szeregów je poprzedzających. Wyjątkiem sa sytuacje gdzie ewidentne model nie zasłania latacza:
1. Model leżący - wiec puść gniew natury albo blasta i strzelaj na czysto
2. Różnice wysokości terenu - strzelając z wieży z krótkiego dystansu modele w poprzedzających szeregach nie stanowią przeszkody (zazwyczaj).

Pamiętajcie jednak o najważniejszej i nadrzędnej zasadzie. Sędzia na turnieju ma decyzje ostateczna i jezeli stwierdził ze przeciwnik strzela bez przeszkód wówczas strzela bez przeszkód.

Komunikacja międzyludzka to piękna sprawa wiec zachęcam do zadania pytania sędziemu turniejowemu o sprawy sporne po wcześniejszej rozmowie z oponentem po drugiej stronie stołu.

_________________
Pozdrawiam
Alexij
   Powrót do góry »
 
Garrry
~Gwardia Drzwi Durina




Dołączył: 28 Kwi 2015
Posty: 176

Skąd: Częstochowa

Offline


   Post Wysłany: 03 Lip 2017, 19:37
Zacytuj zaznaczone

Ja za to mam pytanie odnśnie jednej z zasad, które pojawiły się tutaj: https://20889-presscdn-pagely.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/Additional-Rules.pdf . Ja wiem, że to zsady na jeden turniej ale! w armii shire boostujący opis brzmi tak:
"As long your army contains Meriadoc and Peregrin you can upgade any number of models to be either Battlin Bradybucks or Tookish Hunters rather just the models in their respective warbands"

Czy w związku z tym zasady tych panów że "you can upgrade any number of..." nie powinna być interpretowana że normalnie dotyczy tylko ulepszania modeli z ich warbandu? pytanie o tyle ważne że w innych armylistach też są modele, które mogą boostować szeregowców i teraz robi różnicę czy całą armię czy tylko swój oddział Smile Mam nadzieję, że nie napisąłem zbyt zawile
   Powrót do góry »
 
FishPriest
~Sędzia LO



Wiek: 25
Dołączył: 12 Sty 2014
Posty: 1486

Skąd: Łódź

Offline
Ostrzeżeń: 1


   Post Wysłany: 03 Lip 2017, 20:24
Zacytuj zaznaczone

Garrry napisał:
Ja za to mam pytanie odnśnie jednej z zasad, które pojawiły się tutaj: https://20889-presscdn-pagely.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/Additional-Rules.pdf . Ja wiem, że to zsady na jeden turniej ale! w armii shire boostujący opis brzmi tak:
"As long your army contains Meriadoc and Peregrin you can upgade any number of models to be either Battlin Bradybucks or Tookish Hunters rather just the models in their respective warbands"

Czy w związku z tym zasady tych panów że "you can upgrade any number of..." nie powinna być interpretowana że normalnie dotyczy tylko ulepszania modeli z ich warbandu? pytanie o tyle ważne że w innych armylistach też są modele, które mogą boostować szeregowców i teraz robi różnicę czy całą armię czy tylko swój oddział Smile Mam nadzieję, że nie napisąłem zbyt zawile


Wręcz przeciwnie, bardzo trafna uwaga. Ów paradoks zwrócił też moją uwagę i przy najbliższej okazji poruszę tę kwestię u sędziówki Smile

_________________
Lubię Placki Mr. Green
   Powrót do góry »
 
Alexij
~Sędzia LO



Wiek: 34
Dołączył: 23 Lut 2010
Posty: 1255

Skąd: Bydgoszcz

Offline


   Post Wysłany: 03 Lip 2017, 22:31
Zacytuj zaznaczone

Garry. Wg zapisów z samych boków GW i LO model bohater moE ulepszać wszystkie modele w armii bie tylko w swoim warbandzie.

_________________
Pozdrawiam
Alexij
   Powrót do góry »
 
LoneWolf
~Zbrojmistrz Khazad-dum



Wiek: 30
Dołączył: 01 Cze 2008
Posty: 729

Skąd: Kraków

Offline
Ostrzeżeń: 2


   Post Wysłany: 04 Lip 2017, 1:33
Zacytuj zaznaczone

Godfryd napisał:
Panowie, w oczekiwaniu na podręczniki 4.0 mam prośbę, o uściślenie bądź wyjaśnienie moich wątpliwości dotyczących bestii:

1. Zazwyczaj sytuacja jest taka, że stoi sobie 2-szereg morków, za nimi nazgul na jednej z 3 rodzajów bestii,

2. Modele te fizycznie zasłaniają część modelu- ogon najczęściej,

3. ogon, skrzydła, szaty itp nie liczą się do widoczności modelu- rozumiem to w ten sposób, że żeby model widzieć nie wystarcza widzieć jego ogon, skrzydło, kawałek garderoby itp,

4. Ty nie mniej model jest częściowo zasłonięty, nie wiem czy zapis o widoczności jest w 100% do przeniesienia- bo nigdzie nie ma mowy o tym że przebijać trzeba się tylko jak zasłonięte jest ciało bez ogona/skrzydeł etc.

Logika mi podpowiada, że zasadniczo do bestii za szeregami nie trzeba się przebijać, jednak na każdym turnieju pojawia się o to pytanie i słyszałem już różne interpretacje- jest szansa na określenie tego w nowych uściśleniach?

pozdrawiam


Problem wynika z różnicy w zapisach w LOTR i Hobbice. Jeszcze do niedawna byłem przekonany, że zasłonięty ogon nie wpływa na ITW. Wszystko przez to, że zasady LOTRa mam tak mocno wbite do głowy, że trudno się od nich odzwyczaić. W starym podręczniku był wyraźny zapis, że jeśli zasłonięty jest ekwipunek lub ogon, to można strzelać na czysto.
W Hobbicie zapis ten jest usunięty, co za tym idzie ork przed ogonem besti = trzeba robić in the way. Jest jescze pytanie o linię strzału w faq do głównego podręcznika na s.3 - jeżeli można poprowadzić więcej niż jedną linię strzału do dużego modelu, to rzuca sie na 4+ kto wybiera jaki będzie tor lotu strzały z podkreśleniem tego, że jeżeli model jest zaslonięty , to strzała zawsze musi przelecieć przez przynajmniej 1 model. Więc jeśli bestia jest zasłonięta przez dwa orki jeden za drugim, to rzucając 4,5,6 ja wybieram że tor lotu idzie przez jednego orka (niemal zawsze będzie dało się tak zrobić), a na 1,2,3 to przeciwnik wybiera i zapewne powie, że strzała leci prze dwa orki. Jeśli mnie to nie satysfakcjonuje to mogę obrać inny cel zamiast tego. To również działa jeśli model strony dobra jest na drodze strzału do np. smoka stojąc przez nim - analogicznie na 4+ wybieram taki tor lotu, że strzała nie leci przez mój model.
   Powrót do góry »
 
Alexij
~Sędzia LO



Wiek: 34
Dołączył: 23 Lut 2010
Posty: 1255

Skąd: Bydgoszcz

Offline


   Post Wysłany: 04 Lip 2017, 4:53
Zacytuj zaznaczone

LoneWolf - dziękuje za dociekania z pogranicza historii zasad w LotR/Hobbit i dedukcji na poziomie master.

W kwesti o która pyta Godfryd, i jest to sprecyzowane pytanie, podałem juz odpowiedz. ProsE nie wprowadzać dezinformacji, a swoje odpowiedzi, jezeli gracz uzyskał wcześniej odpowiedz z sedziowki, poprzedzić stwierdzeniem, iż wypowiedz jest w twojej opinii niezgodna z podręcznikiem i w takim wypadku chciałbys wiedzieć dlaczego tak jest.
W takim wypadku odpowiedź zapewne bedzie dana.

Stanowisko w kwestii strzelania przez szeregi nie zmienia się i jest takie jak napisałem.

_________________
Pozdrawiam
Alexij
   Powrót do góry »
 
Czaki.
~Strażnik Wschodniej Bramy



Wiek: 22
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 80

Skąd: Gliwice

Offline


   Post Wysłany: 04 Lip 2017, 10:43
Zacytuj zaznaczone

Prośba z kategorii techniczne

Bardzo proszę osobę ,która będzie dodawała nowe podręczniki w artykule na stronie głównej , o zamieszczanie ich w formie takiej jak zostały opublikowanie armylisty
2.0.

Ponieważ armylisty 3.0 były w pliku .rar , i wiem ,że nie tylko ja miałem problemy z otwarciem przez telefon.

Nie oszukujmy się ,większość graczy woli otworzyć podręczniki na telefonie , i oszczędzimy też parę drzew. Very Happy

Pozdrawiam Czaki

_________________
Gajusz Juliusz Cezar: "Alea iacta est" - Kości zostały rzucone

Call me "Czaki" !


Ostatnio zmieniony przez Czaki. dnia 04 Lip 2017, 12:40, w całości zmieniany 1 raz
   Powrót do góry »
 
Alexij
~Sędzia LO



Wiek: 34
Dołączył: 23 Lut 2010
Posty: 1255

Skąd: Bydgoszcz

Offline


   Post Wysłany: 04 Lip 2017, 11:30
Zacytuj zaznaczone

Poruszany przez Ciebie problem jest istotnie denerwujący.

Dołożymy wszelkich starań, aby było to zrobione tak jak w przypadku podręczników w wersji 2.0.

_________________
Pozdrawiam
Alexij
   Powrót do góry »
 
LoneWolf
~Zbrojmistrz Khazad-dum



Wiek: 30
Dołączył: 01 Cze 2008
Posty: 729

Skąd: Kraków

Offline
Ostrzeżeń: 2


   Post Wysłany: 07 Lip 2017, 21:34
Zacytuj zaznaczone

Czy atak, który wnosi do walki model z włócznią można podwoić zgodnie z zasadą shielding? Np. Model A jest wspierany przez model B, model A deklaruje shield, model B zamiast wspierać, bo nie można wspierać modelu shieldującego, również robi shield, bo uczestniczy on w walce - dwa modele na raz robią shield, nikt nikogo nie wspiera, oba biorą udział w walce, więc deklarują shield.

Czy może jedyna opcja na uczestniczenie modelu z włócznia w walce to przekazanie do walki swojego jednego ataku, bez innych opcji?
   Powrót do góry »
 
Shein
~Krasnoludzki Zwiadowca




Dołączył: 09 Sty 2014
Posty: 225

Skąd: Szczecin

Offline


   Post Wysłany: 07 Lip 2017, 21:54
Zacytuj zaznaczone

@LoneWolf
Model używający zasady Shielding nie może być wspierany (spear, pike).

_________________
Zostać fachowcem.
   Powrót do góry »
 
LoneWolf
~Zbrojmistrz Khazad-dum



Wiek: 30
Dołączył: 01 Cze 2008
Posty: 729

Skąd: Kraków

Offline
Ostrzeżeń: 2


   Post Wysłany: 07 Lip 2017, 22:09
Zacytuj zaznaczone

Tak wiem, ale wtedy nie wspiera, tylko shielduje się w drugim szeregu, bo uczestniczy w walce. Walki rozdziela się pod koniec fazy ruchu, więc wybieram, że wspieram, jestem zaangażowany w walkę, model którego wspieram robi shielding, już nie mogę go wspierać, ale czy mogę wtedy zamienić atak, który dodaje do walki w dwa ataki shieldujące krzystając z zasady, że wszystkie modele zaangażowane w walkę mogą się shieldować.

P.S
1) Jakie jest stanowisko Ligi w sprawie wychodzenia modelami w heroiku w reconie za krawędź?
2) Wychodzenie modelami z własnej krawędzi w reconie odbywa sie na zasadach reinforcements z rulebooka, w tej zasadzie nie jest sprecyzowane, że wychodzą z punktu na krawędzi i muszą być w 6 calach od dowódcy, czy istnieje gdzieś jakiś zapis nadpisujący, uściślający to?
3) Czy model, który jest blastowany i zatrzymuje się na krawędzi stołuj jest traktowany jakby trafił na obstacle?
   Powrót do góry »
 
FishPriest
~Sędzia LO



Wiek: 25
Dołączył: 12 Sty 2014
Posty: 1486

Skąd: Łódź

Offline
Ostrzeżeń: 1


   Post Wysłany: 08 Lip 2017, 13:46
Zacytuj zaznaczone

LoneWolf napisał:
Tak wiem, ale wtedy nie wspiera, tylko shielduje się w drugim szeregu, bo uczestniczy w walce. Walki rozdziela się pod koniec fazy ruchu, więc wybieram, że wspieram, jestem zaangażowany w walkę, model którego wspieram robi shielding, już nie mogę go wspierać, ale czy mogę wtedy zamienić atak, który dodaje do walki w dwa ataki shieldujące krzystając z zasady, że wszystkie modele zaangażowane w walkę mogą się shieldować.

P.S
1) Jakie jest stanowisko Ligi w sprawie wychodzenia modelami w heroiku w reconie za krawędź?
2) Wychodzenie modelami z własnej krawędzi w reconie odbywa sie na zasadach reinforcements z rulebooka, w tej zasadzie nie jest sprecyzowane, że wychodzą z punktu na krawędzi i muszą być w 6 calach od dowódcy, czy istnieje gdzieś jakiś zapis nadpisujący, uściślający to?
3) Czy model, który jest blastowany i zatrzymuje się na krawędzi stołuj jest traktowany jakby trafił na obstacle?


0. Bzdet. Nie możesz wspierać modelu shieldującego się, shieldowanie przynależy do modeli engaged in combat, wspierający nie uczestniczy w walce.

1. FAQ na ten temat wisi od jakiegoś czasu. Zapraszam do lektury, ok to jest 11 stron A4 ale z reguły starcza przeczytać raz.
2. Warband wychodzi z punktu.
3. Tak. Zatrzymuje się na krawędzi. Hurlnięty model dodatkowo obrywa ciosem o sile 3.

_________________
Lubię Placki Mr. Green
   Powrót do góry »
 
LoneWolf
~Zbrojmistrz Khazad-dum



Wiek: 30
Dołączył: 01 Cze 2008
Posty: 729

Skąd: Kraków

Offline
Ostrzeżeń: 2


   Post Wysłany: 08 Lip 2017, 16:09
Zacytuj zaznaczone

0. W Hobbicie model uzbrojony we włócznie uczestniczy w walce, nie uczestniczył na zasady LOTR.
1. w nowych uściśleniach nie ma opisanej tej sytuacji, patrzyłem w entry o bohaterach, heroikach, scenach i innych, gdzie to jest w takim razie?
2. w nowej paczce scenów od twórców, zapis wychodzenia w rekonie różni się od tego z rulebooka, np. na UM graliśmy według nowych scenariuszy i zgodnie z nimi i zapisem reinforcements z podręcznika, nie wychodzi sie już z punktu a z dowolnego miejsca z krawędzi
   Powrót do góry »
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
  »  Forum Mitril.pl  »  Liga Ogólnopolska »  Uściślenia sędziowskie - komentarze Idź do strony:  Poprzedni  1, 2, 3 ... , 21, 22, 23  Następny
Wszystkie czasy w strefie GMT
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Wersja do druku

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Copyrights © 2007-2009 Mitril.pl. All rights reserved  |  Właściciel strony: Kalins

Redakcja strony nie odpowiada za treści i poglądy prezentowane przez Użytkowników.
Wszelkie poglądy i treści Użytkownicy prezentują w swoim własnym imieniu i na swoją wlasną odpowiedzialność.
Strona główna  /  Forum  /  Szukaj  /  Wiadomości  /  Profil

Projekt i wykonanie: