Angmar - rozmowy ogólne

Od Azoga do Oka.

Moderatorzy: Darlark, Konradussss, Thein, TonyStark, Mnil, Redakcja

Awatar użytkownika
VRASKû.
Bębniarz z głębin
Posty: 173
Wiek: 23
Dołączył: 18 sty 2011
Skąd: Warszawa

29 lis 2017, 22:59

no nie wiem. W furii i nnych tego typu zasadach jest wytłuszczone iż zasada nie kumuluje się z taką samą lub podobną etc. ;) Nie widzę zależnosci
Awatar użytkownika
Wiesniak
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 303
Dołączył: 15 lis 2010
Skąd: Stargard

30 lis 2017, 16:11

To po co ograniczać się do dwóch WWC? Trzeba brać od razu z sześciu i heja ;-P
K.O. do bagns
Awatar użytkownika
Ajas
Redaktor
Posty: 5523
Wiek: 29
Dołączył: 25 sty 2008
Skąd: Poznań AP

30 lis 2017, 20:13

VRASKû. pisze:W zapisie nie ma słowa o tym, że się nie kumuluje. Więc rozumiem ze jak wezme dwoch to wszystko w 6'' biega 14''?
A Shade ma napisane, że się kumuluje? Nie :P nic w tej grze się nie kumuluje z danej zasady :) ani szejdy, ani kary do Męstwa za nazgule, ani inne cuda w tym to o którym teraz tu mowa :)

Pozdrawiam, Ajas :D
KedzioR_vo do Offa o cyckach pisze:MaRta radzi, żebyś se cycki w necie pooglądał, bo widać, że nie wiesz, jak wyglądają (:D)
Jesteś z Poznania? kliknij!
Awatar użytkownika
Dragowicz
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 368
Wiek: 18
Dołączył: 05 cze 2013
Skąd: Tarnów

05 gru 2017, 17:34

Witam, małe pytanko co do pewnego modelu, a mianowicie Gundabad Berserker, cieszy się on "wzięciem" ? tzn jak z jego grywalnością?, interesuje mnie jego rola na tle turniejowym, bo ponoć na dmp było ich trochę...
Mnie przyciągnęły u niego 2 ataki z toporkiem! (wow), oraz zwiększony ruch, który teraz przy bębnie i h.marszu pozwoli takiemu berserkowi zrobić 15 cali ruchu?

Zagrałem nimi (12 sztuk)raz małą partyjke z znajomym, i nie powiem ciekawy model, do tego same 6 siadały na ignorowanie rany z zasady specjalnej.
Natomiast obrona 5 kuleje, no ale cóż nie można mieć wszystkiego...
Każdy popełnia błąd, ale niektórzy są błędem...
Awatar użytkownika
Fenomen
Bębniarz z głębin
Posty: 146
Wiek: 28
Dołączył: 19 lut 2010
Skąd: Wrocław

26 lut 2018, 11:41

Witajcie ;)
Co myślicie o Dwimmerlaiku? Warto? Na jakie punkty? Czy tylko jako dodatek dla WK na większe pkt? Rozumiem, że jeśli np rzucam czar sap will na Gandalfa, to zgodnie z jego zasadą, Gandalf resistując np 2 koścmi, musi rzucić jeszcze raz i jeśli wypada 4+ , to traci 2 pkt woli z bazy(nie licze tego darmowego od staff of power). Jaką taktykę byście obrali przy nim? Z GÓRY DZIĘKI ZA ODPOWIEDZI ;)
Z popiołów strzelą znów ogniska
I mrok rozświetlą błyskawice.
Złamany miecz swą moc odzyska,
Król – tułacz wróci na stolicę.
Awatar użytkownika
VRASKû.
Bębniarz z głębin
Posty: 173
Wiek: 23
Dołączył: 18 sty 2011
Skąd: Warszawa

08 mar 2018, 1:50

Fenomen pisze:Witajcie ;)
Co myślicie o Dwimmerlaiku? Warto? Na jakie punkty? Czy tylko jako dodatek dla WK na większe pkt? Rozumiem, że jeśli np rzucam czar sap will na Gandalfa, to zgodnie z jego zasadą, Gandalf resistując np 2 koścmi, musi rzucić jeszcze raz i jeśli wypada 4+ , to traci 2 pkt woli z bazy(nie licze tego darmowego od staff of power). Jaką taktykę byście obrali przy nim? Z GÓRY DZIĘKI ZA ODPOWIEDZI ;)
Siemka, Dwimm faktycznie świetnie sprawdza się jako suport dla innego nazga na bestii-
polecam wystawić go konno. Co do zasad - z tego co się orientuję, delikatnie się pozmieniały co do rozliczania punktów woli ( i tylko woli, reszta pozostaje jak było) - niezależnie ile punktów woli zużyjesz, mozesz dostać karę tylko jednorazowo. Nawiązujac do Twojego przykładu - Gandalf broni sapa z dwóch lub więcej kości, niezależnie od tego co mu wypadnie, rzucasz tylko raz na zasadę Dwimma.
Tak czy siak, polecam go potestować i dobierać do niego tanich bohaterów z dużą ilością potęg, gdyż sam ich nie posiada ;)
Awatar użytkownika
Fenomen
Bębniarz z głębin
Posty: 146
Wiek: 28
Dołączył: 19 lut 2010
Skąd: Wrocław

12 mar 2018, 15:07

Siemka, Dwimm faktycznie świetnie sprawdza się jako suport dla innego nazga na bestii-
polecam wystawić go konno. Co do zasad - z tego co się orientuję, delikatnie się pozmieniały co do rozliczania punktów woli ( i tylko woli, reszta pozostaje jak było) - niezależnie ile punktów woli zużyjesz, mozesz dostać karę tylko jednorazowo. Nawiązujac do Twojego przykładu - Gandalf broni sapa z dwóch lub więcej kości, niezależnie od tego co mu wypadnie, rzucasz tylko raz na zasadę Dwimma.
Tak czy siak, polecam go potestować i dobierać do niego tanich bohaterów z dużą ilością potęg, gdyż sam ich nie posiada ;)[/quote]


Dzięki Vrasku za odpowiedź.
Chciałbym Was zapytać jak w tej chwili wygląda Wasz podstawowy warband. Za czystego Angmaru było to prostsze, orki z przodu, orki z tyłu, pod Shade'm np. W tej chwili mamy Gundabady, Berki, ogry, war baty. Gundabady wydają się solidną opcją ze względu na swoją obronę. Jak w tej chwili godzicie ze sobą jednostki z dwóch można powiedzieć kompletnie różnych armii? W ogóle przydałby się nowy art o tym jak grać tą armią :D
Pozdrawiam
Chciałbym aby się wypowiedział każdy kto gra tą armią na codzień ;)
Z popiołów strzelą znów ogniska
I mrok rozświetlą błyskawice.
Złamany miecz swą moc odzyska,
Król – tułacz wróci na stolicę.
Awatar użytkownika
TonyStark
Redaktor
Posty: 1955
Wiek: 28
Dołączył: 15 sty 2009
Skąd: Krk

12 mar 2018, 17:40

Chciałbym aby się wypowiedział każdy kto gra tą armią na codzień
Na codzień nie grywam, ale od turnieju do turnieju mi się ostatnim czasy zdarza, dlatego napiszę parę słów ;)


Z czystego Angmaru, którym grywało kilka osób, zostało nie wiele. Teraz to armia z wysoką obroną oraz wieloma zasadami specjalnymi, które wspólnie połączone doskonale działają.
Jednostką podstawową powinny być Orki z Gundabadu, wsparte tym samym typem jednostki lub zwykłymi (mniejsza siła przeszkadza w rzucaniu na ranienie, a obrona jest podatna na blasty i hurle przeciwnika).
Następnie modele wspierające armię to Spectry, stary profil WD, gdzie jednostka za 5pkt szybko podnosi liczebność armii. Dodatkiem są Berserkerzy (ilość zależna od punktów na jakie gramy), Death Spectry jako przeszkadzajka i pomoc przy szybszym doszarżowaniu do wroga (choć na obecne czasy ciężko z nich się korzysta - bodyguard,elfy,furie). Śmiało można jeszcze dorzucić do każdej rozpiski 2/3 Fell wargi lub 1/2 War Baty. Dobre na scenariusze i również kolejne ciekawe zasady specjalne.
Kolejne ciekawe wzmocnienie naszej armii to Ogry z Gundabadu. Szybkonogie monstery (8'' ruchu) doskonale współpracują ze zwykłymi Orkami z Gundabadu.
Duże Trolle, to już jako odskocznia od standardów. Są drogie w punktach, choć nie raz już potrawili mi się spłacić ;)

Bohaterowie:
Shade dla naszej armii jest pierwszym słusznym wyborem (choć nie na każdą bitwę czy punkty). Zasada specjalna znana każdemu szybko wykrusza przeciwnika z punktów potęg, a nasze szeregi mogą śmiało walczyć z każdym wrogiem.
Kolejnym bohaterem potrzebnym w naszej armii jest Dwimerleik. Nazgul ten doskonale działa z Shadem. Punkty potęgi, które bohaterowie przeciwnika będą wydawać na walki ,będą jeszcze sprawdzane przez zasadę Dwima...Dzięki temu po paru turach wyrównujemy szanse na stole w tej kwestii, mimo ,że na starcie gry przeciwnik może mieć nawet 3x więcej punktów potęg!
Potrzebny jest również worek potęg, by mimo wszystko wykonać jakiś heroiczny ruch lub marsz. Tu warto postawić na Wild Warg Chieftaina. Szybki, dobry do walki, przeżywalny model. W dodatku tani jak na swoje umiejętności.
Buhdur, czyli imienny troll z Angmaru. Również doskonały dowódca, choć dość wolny i podatny na czarodziejów (pomaga nam tu Dwim). Dalej można rozważyć innego czarodzieja, Witch King, bo o nim mowa jest świetnym bohaterem Angamru. Wszystko dzięki temu ,że można stworzyć jego profil pod każdą bitwę czy turniej. Potrzebujemy bestii ok, bierzemy, maga, pewnie, dokupujemy 8 woli :D Możne worka potęg , nie ma sprawy +3 dodajemy. Warto prawie zawsze.
Shamani, oczywiście że też, wzmocniona furia oraz zdane testy męstwa na orkach jest mile widziana, jednak należy pamiętać ,że często będziemy mieć Spectry w naszej armii na które zaklęcia nie rzucimy. To samo tyczy się bohaterów, Spirity nie dostaną gratis feat'a od Szamana ;)
Na koniec warto sobie przetestować Bolga. Bardzo drogi w punktach bohater, na sałbym wierzchowcu. Jednak jeśli połączymy Shadea, Bolga, Dwima mamy genialnego Dowódcę armii. Wrzucamy na niego zasadę specjalna armii (Master of Batlle) i możemy być spokojni o to ,że Bolg się spłaci. Nie ma sensu trzymać go za szeregami oraz oszczędzą punkty potęgi 'na potem'. Heroiczne Walki to dla niego pikuś. Szybko zabite 5 modeli daje nam terror i obniżenie męstwa wrogom. Należy walczyć z bohaterami przeciwnika, bo nasze F7 wymusza prawie zawsze Strieka, gdzie my odbijamy go za darmo z zasady. A przeciwnik być może jeszcze dopłacić do takiego interesu dzięki zasadzie Dwima. Więc w walce pod Shadem potrzebuje prawie zawsze wyrzucić 6.... Jednak trzeba umieć dobrze wykorzystać podstawkę naszego Generała. Całkiem łatwo nas strapować , co może skutkować podwójnymi ranami. Częsty brak Shamana, może wyrządzić szkody, ale nadal ciężko jest przegrać nim walkę ;) Polecam zabawę nim każdemu!


Mam nadzieję ,że coś pomogłem. Pozdrawiam
Wszystkich graczy z Krakowa zapraszam do naszej grupy na Facebooku! -->LotR w Krakowie<--
Awatar użytkownika
Fenomen
Bębniarz z głębin
Posty: 146
Wiek: 28
Dołączył: 19 lut 2010
Skąd: Wrocław

12 mar 2018, 18:16

Dzięki TonyStark za wyczerpującą wypowiedź :) Bolg kusi, Shade też, ale słono trzeba za nich zapłacić mimo wszystko. Tak dla funu chciałem zrobić rozpę na 600 p pod Bolgiem Dwimmem Szamanem i Shade'm i w sumie starczyłoby mi na 20 modeli piechoty Gundabady na orki z dzidami. Pytanie czy byłbym w stanie coś tym ugrać. Na pewno w tej armii fajnie można bohów łączyć. No nic trzeba troche pogłówkować nad tym ;) Troszkę jaśniej już się na pewno zrobiło ;)
Z popiołów strzelą znów ogniska
I mrok rozświetlą błyskawice.
Złamany miecz swą moc odzyska,
Król – tułacz wróci na stolicę.
Awatar użytkownika
RED
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 203
Dołączył: 20 wrz 2009
Skąd: Bochnia

12 mar 2018, 18:59

To może zrób tę rozpiskę, a my ją ocenimy/doradzimy co zmienić, choć na 600 pkt to sporo bohaterów :D
Zycie jest jak zul , widziales(as) kiedys zula ? Nigdy nie wiesz gdzie sie zatoczy ...

Zakończenia są tróne... ale przecież, nic tak naprawdę się nie kończy... prawda?
Awatar użytkownika
Fenomen
Bębniarz z głębin
Posty: 146
Wiek: 28
Dołączył: 19 lut 2010
Skąd: Wrocław

12 mar 2018, 19:38

600p
Warband 1
Witch King of Angmar on fell beast 175p 3/15/3
4 gundabad orc warriors with shields 32p
4 orc warrior with spear and shield 24p
1 orc warg rider with spear 12p

Warband 2
Duskwraight 45p
4 Gundabad orc warrior with shield 32p
4 orc warrior with spear and shield 24p

Warband 3
Angmar Orc Shaman 50p
4 Gundabad orc warrior with shield 32p
4 orc warrior with spear 24p

Warband 4
Wild Warg chieftain 75p
3 Fell Wargs 27p
1 orc warg rider with spear 12p
3 orc warrior with shield 18p
3 orc warrior with spear 18p

39 modeli

Dodano po 7 minutach 8 sekundach:

600p
Bolg with warg (army leader) 170 pkt
4 Gundabad orc warriors with shield 32p
4 Orc warriors with spears 24p

Angmar Shaman 50p
4 Gundabad orc warriors with shield 32p
4 Orc warriors with spears 24

Ringwraith on horse 120p 2/13/2
4 Gundabad orc warriors with shield 32p
4 Orc warriors with spears and shield 28p

Wild Warg Chietain 75p
2 Fell wargs 18p

600p
30 modeli
Tu się zastanawiam między Dwimmem a Tesco Nazgulem. Zawsze ta potęga u Nazgula by się przydała, ale z kolei brak potęgi u Dwimma rekompensuje Sap fortitude.
Z popiołów strzelą znów ogniska
I mrok rozświetlą błyskawice.
Złamany miecz swą moc odzyska,
Król – tułacz wróci na stolicę.
Awatar użytkownika
Dragowicz
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 368
Wiek: 18
Dołączył: 05 cze 2013
Skąd: Tarnów

12 mar 2018, 19:54

Widzę że ładnie kombinujesz z tym co omawialiśmy PW, tutaj widzę ciekawą opcje dla czystego Angmaru, Witch King podparty Duskwraightem to ciekawa opcja, gdyby to nie była czysta armia wstawił bym na jego miejsce Tascmastera z jakimś ssuportem Hunterów, ale tutaj stawiamy na zasadę "Master of Battle" hm? ;)

WWC to fajny bohater, ale jego męstwo może się stać łatwym celem dla wrogich spectr, ma za to spory do podbijania zasób potęg i woli :) (Aż czasem zanadto dziwią 3 potęgi od LO ;p)

Są też wargi pod scenariusze, klocek pancernych Gundabadów wsparty mniej odpornymi jak to Tony wspomniał orkami na wszelkie hurle, blasty ;p, nie myślałeś tu też wcisnąć z 2-3 berki? omawialiśmy te modele w sumie to takie kamikaze od zadań specjalnych, lubię promować te modele, ba! nawet Kalins podziękował za propozycje :), tym więcej ludzi dostrzeże ich potencjał tym lepiej ;)


Co do Ogrów, poza tanio punktowej cenie jak na monstra i 8" ruchu jak u Berserka ten model to kula u nogi, jego zasada specjalna to kara nie zaleta, póki to coś nie ma choćby korekty zasady (jak choćby Dweller od LO) czy ressista na magię, to jeden rozkaz i przeciwnik podepcze nam modele i nie daj Boże kończąc ruch na jakimś cenniejszym modelu od razu go uśmierca ;p, wole dopłacić i zabrać choćby Cave Trolla, solidniejszy wybór mimo mniejszego ruchu.
Każdy popełnia błąd, ale niektórzy są błędem...
Awatar użytkownika
Fenomen
Bębniarz z głębin
Posty: 146
Wiek: 28
Dołączył: 19 lut 2010
Skąd: Wrocław

12 mar 2018, 20:02

Mam kilka rozpisek, uwzględniających między innymi Berki ;) ogólnie próbuje wszystkiego i zobaczymy czym mi się osobiście gra najlepiej ;)
Z popiołów strzelą znów ogniska
I mrok rozświetlą błyskawice.
Złamany miecz swą moc odzyska,
Król – tułacz wróci na stolicę.
Awatar użytkownika
RED
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 203
Dołączył: 20 wrz 2009
Skąd: Bochnia

13 mar 2018, 8:26

Tesco nazg wyszedł Cię 120pkt, za 130 masz Dwimma - w 100% warto poswiecic tego jednego gundabada :D

Poteg itak masz sporo, a Dwim w połączeniu z Shadem, wypłuka z nich przeciwnika w kilka pierwszych tur, w przeliczeniu to da o wiele więcej niż te 2 mighty z nazgula.
Mimo braku monstera, rozpa kombatowo naprawde mocna, problem pojawia sie gdy spotkasz armie strzelecką,mało jednostek więc w scenie gdzie bedziesz musiał biec więcej niż 2 tury, przetrzebi Cię dość konkretnie, nie mówiąc już o armiach konnych.

Mimo to rozpa nr2, bije na głowę rozpe nr1 :)

Najlepiej będzie jeśli pograsz, sprawdzisz w praktyce co dla Ciebie działa a co nie, w ten sposob zrobisz rozpiskę pod siebie, swoje preferencje i swoje umiejętności.
Co z tego, że dostaniesz ultra PG rozpę, jeśli nie nauczysz sie nią grać :)

Powodzenia
Zycie jest jak zul , widziales(as) kiedys zula ? Nigdy nie wiesz gdzie sie zatoczy ...

Zakończenia są tróne... ale przecież, nic tak naprawdę się nie kończy... prawda?

ODPOWIEDZ